Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

problem s radenim jednotky
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
igmat



Joined: 20 Aug 2007
Posts: 12
Location: Trnava

PostPosted: Mon Aug 20, 2007 7:43 pm    Post subject: problem s radenim jednotky Reply with quote

Zdravim pani!
Od dnes som cerstvim majitelom FoFu 1,4 16V a hned prvy problem. Stava sa to iba obcas ale predsa ked zaradim jednotku a chcem sa rozbehnut radiaca paka mi vyskoci zo zaradeneho stupna. Stalo sa to aj niekomu z vas, ked ano poradte co ste robili.
Ked sa uvedeny problem bude opakovat idem auto reklamovat este pred zapisom.
_________________
Ford Fusion 1.4 16V Flair X 8/07 tonic
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4426

PostPosted: Mon Aug 20, 2007 7:50 pm    Post subject: Reply with quote

mne osobne 1ka problem nerobi ziaden, mozno sem tam spiatocka, proste nenabehne na 1.krat, ale musim ju zaradit este raz, ehm
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
scorsese



Joined: 01 Jul 2007
Posts: 308
Location: Hustopeče

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 6:41 am    Post subject: Reply with quote

Mne od noveho auta take sla radit trochu hure 1 a zpatecka, ale myslim, ze se to uz zlepsilo. Celkove by to razeni mohlo byt presnejsi, je to asi castecne tou delsi radici pakou. Ale pokud ti to jde nejak dost spatne, bez to urcite reklamovat.
_________________
Peugeot Partner Tepee - 1,6 Vti
ex : Peugeot 308 SW - 1,6VTi
ex : Fusion 1,4 16V - modrá ocean
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MrKos



Joined: 13 Aug 2007
Posts: 36
Location: Brno

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 9:58 am    Post subject: Reply with quote

u zpátečky je to asi normální protože nemá synchrony tak jako všechny ostatní rychlosti a je potřeba se prostě trefit mezi zuby... Smile
jednička mi nedělá sebemenší problém...
_________________
Ford Fusion+ 1,6 16V duratec 07/2005
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rado



Joined: 10 Feb 2007
Posts: 16
Location: Ústecký kraj, CZ

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 12:27 pm    Post subject: problem s radenim jednotky Reply with quote

Nesmíš se bát a jedničku zařazovat "poctivě", neříkám hrubě, až jakoby tam zapadne. Když se nedořadí pořádně, tak při rozjezdu vyskočí. Mně se to ze začátku také stávalo, protože jsem byl zvyklý na jemnější řazení u služebáku, a tak sem řadil jedničku jemně až ledabyle.
_________________
Ford Fusion 1.4i 16V Duratec Trend 12/2005 (model 2006) Blue Jeans
Back to top
View user's profile Send private message
igmat



Joined: 20 Aug 2007
Posts: 12
Location: Trnava

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 7:16 pm    Post subject: Reply with quote

Rado to bol aj moj problem, dnes sa mi radilo uz normalne. Dakujem vsetkym.
_________________
Ford Fusion 1.4 16V Flair X 8/07 tonic
Back to top
View user's profile Send private message
Maki



Joined: 09 Jul 2007
Posts: 124
Location: Kosice - Zelezniky

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 8:40 pm    Post subject: Reply with quote

igmat wrote:
Rado to bol aj moj problem, dnes sa mi radilo uz normalne. Dakujem vsetkym.


Mam obcas problem zaradit spiatocku, dvojka ide pri vyssich otackach niekedy kostrbato, ale inac v pohode.

Asi to musis rozchodit.

- vitaj v klube

Maki
_________________
Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal
Back to top
View user's profile Send private message
pirat



Joined: 26 Jul 2007
Posts: 315
Location: Košice

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

S tou jednotkou a spiatockou je to vec synchronizacie oto totiz tieto 2 stupne niesu synchronizovane Smile Cize:

1ka ide tuhsie ale vacsinou nieje problem pri rozjazde ale ked chces v nizkej rychlosti zaradit.

Spiatocka urcite sa vam stalo ze pri zaradeni bud nezaskoci vyhodi ju a spocitate zubky na radiacom prstenci alebo ked radite tak to zavrci (opat pocitate zubky) Smile

Ak sa vam to nestava casto nemal by s tym byt problem tie prstence su indukcne kalene a dost odolne, Ale viete ako to chodi s tym krcahom a vodou zo studne Smile

V pripade vyssie uvedenych problemov skuste znova vysliapnut a zosliapnut spojku a zaradit znova. V pripade spiatocky pockat chvilu s nevytlacenou spojkou a potom zoslapnut a pomaly zaradit.

Problem s presnostou radenia je obcas z 2ky do 3ky ale z tychto dvoch je az na konci vyznamnosti Smile
_________________
1.4 TDCi Tango-cervena metaliza
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KK



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 134

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 9:50 pm    Post subject: Reply with quote

u Moskviče mi vypadávala čtyřka. Když motor hodně zabral tak v určité rychlosti vyskočila. Byl to problém převodovky. Jestli si seš jistý že zařadíš jedničku správně a jinak to nejde a stejně vypadne, tak to reklamuj. Jestli máš auto zapsané či nikoliv je podle mne úplně jedno. Držím palce aby to byla blbost a rychle ti to opravili. Mohlo by jít i o špatné seřízení táhel a zbytečně by sis poškozoval převodovku. Reklamuj co nejrychleji to půjde.
_________________
KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Tue Aug 21, 2007 10:04 pm    Post subject: Reply with quote

Getrag: já se nechci hádat, ale jednička je synchronizovaná určitě, u zpátečky si nejsem jistý.
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MrKos



Joined: 13 Aug 2007
Posts: 36
Location: Brno

PostPosted: Wed Aug 22, 2007 5:30 am    Post subject: Reply with quote

Getrag: jak píše DR tak jednička synchronizovaná je a poznáme to snadno tak že ji lze zařadit i při pomaleém pohybu auta směrem dopředu ... u zpátečky je to trochu jiné protože většina sériových převodovek má další ozubené kolo navíc které se při řazení zasouvá mezi kola... je to proto aby se docílilo opačného otáčení hlavního hřídele... a proto taky hrčí zuby v okamžiku kdy řadíme a hřídel se ještě dotáčí... synchronizované to nebývá protože zpátečka se řadí pokaždé z klidové polohy a navíc by to bylo technicky poměrně náročné ...
_________________
Ford Fusion+ 1,6 16V duratec 07/2005
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pirat



Joined: 26 Jul 2007
Posts: 315
Location: Košice

PostPosted: Wed Aug 22, 2007 7:35 pm    Post subject: Reply with quote

MrKos wrote:
Getrag: jak píše DR tak jednička synchronizovaná je a poznáme to snadno tak že ji lze zařadit i při pomaleém pohybu auta směrem dopředu ... u zpátečky je to trochu jiné protože většina sériových převodovek má další ozubené kolo navíc které se při řazení zasouvá mezi kola... je to proto aby se docílilo opačného otáčení hlavního hřídele... a proto taky hrčí zuby v okamžiku kdy řadíme a hřídel se ještě dotáčí... synchronizované to nebývá protože zpátečka se řadí pokaždé z klidové polohy a navíc by to bylo technicky poměrně náročné ...


IB5 som nevidel rozobratu a ani nemam ziadne podklady.
Info ze nema synchronizovanu 1ku som pocul len od kolegov. (skusim tuto info overit problem je ako som uz inde pisal ze IB5 sa vyraba len v Bordeaux a Hallewoode nemam tam ziadne kontakty).
Co sa tyka prevodovky ziadne kolesa sa nezasuvaju vsetky su v zabere. Su tam volne kolesa a fix kolesa (nalisovane alebo vyfrezovane na hriadeloch) jedine co sa zasuva su radiace prstence 4 ks ktore behaju po tzv. Huboch a posuvane su radiacimi vidlicami.
Spiatocka je docielena tym ze sa sila prenasa cez 2 vystupne hriadele (Je tam taka smycka kde sa docieli opacny pohyb). Pri rychlostiach 1-6 to ide vzdy len cez 1 z dvoch vystupnych hriadelov.

Zatial co som videl kazda prevodovka mala 2 vystupne a 1 vstupny hriadel. Ale videl som len MMT6 a tu ktoru vyrabame a este nieje v predaji (6 stupnovy automat).
_________________
1.4 TDCi Tango-cervena metaliza
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
xxnobodyxx



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 298

PostPosted: Wed Aug 22, 2007 8:45 pm    Post subject: Reply with quote

Jednicka je 100% synchronizovana...pozeral som do rozkresov a synchrony su znazornene a aj vyspecifikovane...
_________________
1,6 16V 08/2005
Radio- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-radio
Interier- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-interier
Rozne- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-rozne/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pirat



Joined: 26 Jul 2007
Posts: 315
Location: Košice

PostPosted: Wed Aug 22, 2007 10:07 pm    Post subject: Reply with quote

xxnobodyxx wrote:
Jednicka je 100% synchronizovana...pozeral som do rozkresov a synchrony su znazornene a aj vyspecifikovane...


Tak potom ziadna diskusia Smile dik
Su nejake dokumenty volne na nete alebo to mas z nejakych vlastnych zdrojov ?
_________________
1.4 TDCi Tango-cervena metaliza
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MrKos



Joined: 13 Aug 2007
Posts: 36
Location: Brno

PostPosted: Thu Aug 23, 2007 5:29 am    Post subject: Reply with quote

Getrag: trochu jsem pátral po NETu a moc toho opravdu není... malé ůtržky o převodovkách lze čerpat napřiklad zde

http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=45&rubrik=4

a pokud budem vycházet z toho že autor ví o čem píše tak se zpátečkou je to asi nějak takto :

cituji " Zpětný chod:


Zpětný chod se řeší vloženým kolem, které má většinou rovné zuby a řadí se přesouváním bez spojky a synchronizace, stejně jako v počátcích automobilizmu (proto nejde často zařadit, pokud není auto v klidu). Ozubení zpětného chodu hnaného hřídele se pro jednoduchost vyrábí na obvodu synchronizační spojky I. a II. stupně. Některé převodovky mají zpátečku synchronizovanou a šikmé soukolí, týká se dražších modelů vozidel. Konstrukce synchronizovaného zpětného chodu je stejná jako u převodů vpřed, je tam pouze o jedno ozubené kolo více. "

a o ostatních stupních se lze v článku také dočíst... současnou převodovku fusionu neznám a dosud jsem čerpal jen z toho mála co vím... každopádně stupně 1. až 5. synchronizované jsou... bez toho bychom se s tou jedničkou pěkně natrápili Smile
_________________
Ford Fusion+ 1,6 16V duratec 07/2005
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group