View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
igmat
Joined: 20 Aug 2007 Posts: 12 Location: Trnava
|
Posted: Mon Aug 20, 2007 7:43 pm Post subject: problem s radenim jednotky |
|
|
Zdravim pani!
Od dnes som cerstvim majitelom FoFu 1,4 16V a hned prvy problem. Stava sa to iba obcas ale predsa ked zaradim jednotku a chcem sa rozbehnut radiaca paka mi vyskoci zo zaradeneho stupna. Stalo sa to aj niekomu z vas, ked ano poradte co ste robili.
Ked sa uvedeny problem bude opakovat idem auto reklamovat este pred zapisom. _________________ Ford Fusion 1.4 16V Flair X 8/07 tonic |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Mon Aug 20, 2007 7:50 pm Post subject: |
|
|
mne osobne 1ka problem nerobi ziaden, mozno sem tam spiatocka, proste nenabehne na 1.krat, ale musim ju zaradit este raz, ehm _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
scorsese
Joined: 01 Jul 2007 Posts: 308 Location: Hustopeče
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 6:41 am Post subject: |
|
|
Mne od noveho auta take sla radit trochu hure 1 a zpatecka, ale myslim, ze se to uz zlepsilo. Celkove by to razeni mohlo byt presnejsi, je to asi castecne tou delsi radici pakou. Ale pokud ti to jde nejak dost spatne, bez to urcite reklamovat. _________________ Peugeot Partner Tepee - 1,6 Vti
ex : Peugeot 308 SW - 1,6VTi
ex : Fusion 1,4 16V - modrá ocean |
|
Back to top |
|
|
MrKos
Joined: 13 Aug 2007 Posts: 36 Location: Brno
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 9:58 am Post subject: |
|
|
u zpátečky je to asi normální protože nemá synchrony tak jako všechny ostatní rychlosti a je potřeba se prostě trefit mezi zuby...
jednička mi nedělá sebemenší problém... _________________ Ford Fusion+ 1,6 16V duratec 07/2005 |
|
Back to top |
|
|
Rado
Joined: 10 Feb 2007 Posts: 16 Location: Ústecký kraj, CZ
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 12:27 pm Post subject: problem s radenim jednotky |
|
|
Nesmíš se bát a jedničku zařazovat "poctivě", neříkám hrubě, až jakoby tam zapadne. Když se nedořadí pořádně, tak při rozjezdu vyskočí. Mně se to ze začátku také stávalo, protože jsem byl zvyklý na jemnější řazení u služebáku, a tak sem řadil jedničku jemně až ledabyle. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec Trend 12/2005 (model 2006) Blue Jeans |
|
Back to top |
|
|
igmat
Joined: 20 Aug 2007 Posts: 12 Location: Trnava
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 7:16 pm Post subject: |
|
|
Rado to bol aj moj problem, dnes sa mi radilo uz normalne. Dakujem vsetkym. _________________ Ford Fusion 1.4 16V Flair X 8/07 tonic |
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 8:40 pm Post subject: |
|
|
igmat wrote: | Rado to bol aj moj problem, dnes sa mi radilo uz normalne. Dakujem vsetkym. |
Mam obcas problem zaradit spiatocku, dvojka ide pri vyssich otackach niekedy kostrbato, ale inac v pohode.
Asi to musis rozchodit.
- vitaj v klube
Maki _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 9:49 pm Post subject: |
|
|
S tou jednotkou a spiatockou je to vec synchronizacie oto totiz tieto 2 stupne niesu synchronizovane Cize:
1ka ide tuhsie ale vacsinou nieje problem pri rozjazde ale ked chces v nizkej rychlosti zaradit.
Spiatocka urcite sa vam stalo ze pri zaradeni bud nezaskoci vyhodi ju a spocitate zubky na radiacom prstenci alebo ked radite tak to zavrci (opat pocitate zubky)
Ak sa vam to nestava casto nemal by s tym byt problem tie prstence su indukcne kalene a dost odolne, Ale viete ako to chodi s tym krcahom a vodou zo studne
V pripade vyssie uvedenych problemov skuste znova vysliapnut a zosliapnut spojku a zaradit znova. V pripade spiatocky pockat chvilu s nevytlacenou spojkou a potom zoslapnut a pomaly zaradit.
Problem s presnostou radenia je obcas z 2ky do 3ky ale z tychto dvoch je az na konci vyznamnosti _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 9:50 pm Post subject: |
|
|
u Moskviče mi vypadávala čtyřka. Když motor hodně zabral tak v určité rychlosti vyskočila. Byl to problém převodovky. Jestli si seš jistý že zařadíš jedničku správně a jinak to nejde a stejně vypadne, tak to reklamuj. Jestli máš auto zapsané či nikoliv je podle mne úplně jedno. Držím palce aby to byla blbost a rychle ti to opravili. Mohlo by jít i o špatné seřízení táhel a zbytečně by sis poškozoval převodovku. Reklamuj co nejrychleji to půjde. _________________ KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 10:04 pm Post subject: |
|
|
Getrag: já se nechci hádat, ale jednička je synchronizovaná určitě, u zpátečky si nejsem jistý. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
MrKos
Joined: 13 Aug 2007 Posts: 36 Location: Brno
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 5:30 am Post subject: |
|
|
Getrag: jak píše DR tak jednička synchronizovaná je a poznáme to snadno tak že ji lze zařadit i při pomaleém pohybu auta směrem dopředu ... u zpátečky je to trochu jiné protože většina sériových převodovek má další ozubené kolo navíc které se při řazení zasouvá mezi kola... je to proto aby se docílilo opačného otáčení hlavního hřídele... a proto taky hrčí zuby v okamžiku kdy řadíme a hřídel se ještě dotáčí... synchronizované to nebývá protože zpátečka se řadí pokaždé z klidové polohy a navíc by to bylo technicky poměrně náročné ... _________________ Ford Fusion+ 1,6 16V duratec 07/2005 |
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 7:35 pm Post subject: |
|
|
MrKos wrote: | Getrag: jak píše DR tak jednička synchronizovaná je a poznáme to snadno tak že ji lze zařadit i při pomaleém pohybu auta směrem dopředu ... u zpátečky je to trochu jiné protože většina sériových převodovek má další ozubené kolo navíc které se při řazení zasouvá mezi kola... je to proto aby se docílilo opačného otáčení hlavního hřídele... a proto taky hrčí zuby v okamžiku kdy řadíme a hřídel se ještě dotáčí... synchronizované to nebývá protože zpátečka se řadí pokaždé z klidové polohy a navíc by to bylo technicky poměrně náročné ... |
IB5 som nevidel rozobratu a ani nemam ziadne podklady.
Info ze nema synchronizovanu 1ku som pocul len od kolegov. (skusim tuto info overit problem je ako som uz inde pisal ze IB5 sa vyraba len v Bordeaux a Hallewoode nemam tam ziadne kontakty).
Co sa tyka prevodovky ziadne kolesa sa nezasuvaju vsetky su v zabere. Su tam volne kolesa a fix kolesa (nalisovane alebo vyfrezovane na hriadeloch) jedine co sa zasuva su radiace prstence 4 ks ktore behaju po tzv. Huboch a posuvane su radiacimi vidlicami.
Spiatocka je docielena tym ze sa sila prenasa cez 2 vystupne hriadele (Je tam taka smycka kde sa docieli opacny pohyb). Pri rychlostiach 1-6 to ide vzdy len cez 1 z dvoch vystupnych hriadelov.
Zatial co som videl kazda prevodovka mala 2 vystupne a 1 vstupny hriadel. Ale videl som len MMT6 a tu ktoru vyrabame a este nieje v predaji (6 stupnovy automat). _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 10:07 pm Post subject: |
|
|
xxnobodyxx wrote: | Jednicka je 100% synchronizovana...pozeral som do rozkresov a synchrony su znazornene a aj vyspecifikovane... |
Tak potom ziadna diskusia dik
Su nejake dokumenty volne na nete alebo to mas z nejakych vlastnych zdrojov ? _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
MrKos
Joined: 13 Aug 2007 Posts: 36 Location: Brno
|
Posted: Thu Aug 23, 2007 5:29 am Post subject: |
|
|
Getrag: trochu jsem pátral po NETu a moc toho opravdu není... malé ůtržky o převodovkách lze čerpat napřiklad zde
http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=45&rubrik=4
a pokud budem vycházet z toho že autor ví o čem píše tak se zpátečkou je to asi nějak takto :
cituji " Zpětný chod:
Zpětný chod se řeší vloženým kolem, které má většinou rovné zuby a řadí se přesouváním bez spojky a synchronizace, stejně jako v počátcích automobilizmu (proto nejde často zařadit, pokud není auto v klidu). Ozubení zpětného chodu hnaného hřídele se pro jednoduchost vyrábí na obvodu synchronizační spojky I. a II. stupně. Některé převodovky mají zpátečku synchronizovanou a šikmé soukolí, týká se dražších modelů vozidel. Konstrukce synchronizovaného zpětného chodu je stejná jako u převodů vpřed, je tam pouze o jedno ozubené kolo více. "
a o ostatních stupních se lze v článku také dočíst... současnou převodovku fusionu neznám a dosud jsem čerpal jen z toho mála co vím... každopádně stupně 1. až 5. synchronizované jsou... bez toho bychom se s tou jedničkou pěkně natrápili _________________ Ford Fusion+ 1,6 16V duratec 07/2005 |
|
Back to top |
|
|
|