View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MzourCZ
Joined: 29 Jan 2007 Posts: 26 Location: OL - CZE
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 7:10 pm Post subject: |
|
|
xxnobodyxx wrote: |
Ak to chcete zistit dajte auto do servisu co je asi o nicom alebo treba kupit laptop+kabelaz+stiahnut diagnosticky soft z netu...napojit auticko a porovnat aktualne zmerane parametre s tymi co udava vyrobca a poopravit si ich... |
Tak mě by zajímalo, kde se dá koupit kabeláž a jaký soft se používá. Kdyby toto šlo, tak už jej dávno mám. _________________ Ford Fusion 1,4 Duratec 59 kW/80 HP
od 05/2006 najeto přes 60 tis. km
navigace Dell Axim x51v, BT-220 GPSka a TomTom 6
|
|
Back to top |
|
|
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 10:59 pm Post subject: |
|
|
Laptop mam, kabeláž by šla udělat, jen jde o to, kde vzít konektor a jak to zapojit a nakonec soft. Kde bych ho mohl stáhnout?
Na netu jsem našel několi firem co nabízí Chiptuning. Docela by mě zajímali vaše názory na to. Někteří na to dávají i záruku, měření výkonu před a po úpravě. A jeden dokonce nabízí za cca 4000 kč krabičku která se zapojí na J a originál kabel do ní. Je to bez zásahu do J a když pojedu do servisu, tak to jednoduše vyndám a jedu jako kdybych nic nezměnil. _________________ KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 12:29 am Post subject: |
|
|
no, cital som to na nejakom webe a ten rozdiel je asi 10kW na tdci. Je to vsak na ukor spotreby, vykon skoro nepocitis na pedaly a celkovo pred kazdym startovanim cakat pokial sa komp prepoji cez chip...no, moc lakava predstava to nie je. Ale ten kabel/nb a sw znie fajn. S datamy o tlakoch co nam dal xxxnobodyxxx by to mohlo byt zaujimave. Pripojenie na komp vo forde stoji nemale peniaze a kebyze si to vie pripojit clovek sam...uno nuno :P |
|
Back to top |
|
|
pilot
Joined: 20 Jan 2007 Posts: 11 Location: CZ, Karlovarský kraj, Chebsko, Aš
|
|
Back to top |
|
|
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 5:46 pm Post subject: |
|
|
Hm, tak asi něco podobného s tím chip.. jsem tušil. Ale proč jsem neslyšel nebo neviděl, že autorizovaný servis provede nastavení parametrů motoru po záběhu tak, aby bylo dosaženo optimálního maxima? Asi se půjdu zeptat ( až pojedu okolo ) přímo k nim co mi poví. Každý přece chce mít záruku a jistotu, že má vše OK. Někde už někdo psal ( na netu ) že program v J je kompromisní nastavení, které zaručuje, že s tím pojede každý motor aniž by došlo ke znatelné změně parametrů či životnosti. Já bych chtěl ten kompromis pouze doladit. _________________ KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 7:00 pm Post subject: |
|
|
Ono to s tym pripojenim na pc nie az take jednoduche....ked som mal mondeo tak som kupil kabel...nainstaloval soft do pc a pripojil...chce to trochu aj vyznat sa v tom a poznat jednotlive parametre a vediet co si mozme dovolit zmenit alebo poopravit...niektore hodnoty navazuju na seba takze ak zmenim jednu tak treba poopravit napriklad dalsie dve alebo tri...
Pri svojich pokusoch na mondeu som sa o tom presvedcil ze to nie je len tak si nieco zmenit....dopadol som tak ze na prvy krat som dosiahol nepravidelny chod motora...odstavenie lamda sondy a dokonca neslo ani nastartovat....
Po viacerych hodinach stravenych studiom servisnych parametrov a nastaveni som to uviedol do poriadku...
Ale zase na druhej strane sa mi podarilo to ze motor mal lepsi chod od nizsich otacok a lepsie reagoval na plynovy pedal a malicko klesla spotreba...
Treba ozaj pri takychto veciach si to dobre premysliet a zvazit ci sa ozaj oplati amatersky pustat do toho...Osobne nedoporucujem!!!
Kabelaz sa da kupit cez net a soft takisto stiahnut... _________________ 1,6 16V 08/2005
Radio- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-radio
Interier- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-interier
Rozne- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-rozne/ |
|
Back to top |
|
|
MzourCZ
Joined: 29 Jan 2007 Posts: 26 Location: OL - CZE
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 8:17 pm Post subject: |
|
|
nemas nekde link na ten kablik? ja osobne bych se v tom nevrtal. Jen bych si chtel vyzkouset diagnostiku, ... bylo by to fajne. _________________ Ford Fusion 1,4 Duratec 59 kW/80 HP
od 05/2006 najeto přes 60 tis. km
navigace Dell Axim x51v, BT-220 GPSka a TomTom 6
|
|
Back to top |
|
|
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 9:58 pm Post subject: |
|
|
xxnobodyxx, něco takového i očekávám, stejně bych se ale rád v tom povrtal, prohlédl a nastudoval. Změny bych musel opravdu dělat po pečlivém uvážení. Sám jsi dokázal že to jde lépe. Nezná někdo někoho kdo se v tom opravdu dobře vyzná?
MzourCz - ale vrtal, ze začátku ne, ale potom jo. _________________ KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust |
|
Back to top |
|
|
icask
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 178
|
Posted: Sun Mar 04, 2007 11:08 pm Post subject: Co dokaze 1,4 TDci |
|
|
Ludia v piatok 2.3. som prevetral trosku motor. No tocil som ho az cez 4000 otacok. to sa uz podobalo zvukom na Tatru 815 . Bol som az ohureny ako to auto letelo. A vraj tento motor nema dost velku rezervu vykonu. Dufam, ze mi to auticko odpusti, ale trosku som sa ponahlal. _________________ FO FU 1,4 TDci 12/2005 od 11.2008 uz VW Passat 1,9 TDi |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Fri Mar 09, 2007 9:00 am Post subject: |
|
|
motor treba sem tam prevetrat, urcite mu tym neuskodis ...
ohladom spotreby ... posledne presne meranie spotreby u mna, spotreba vysla 6,2l ... spokojnost ... ale bol som cez vikend pozriet rodicov (spolu 250km mimo mesta) ...
predposledne presne meranie spotreby, kedy som nesiel nikam na vacsiu dialku: 6,39l ... (do prace a domov, nic ine)
tankujem stale Shell N95ku ... a kazde 5 tankovanie si tam nalejem V-Power _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Fri Mar 09, 2007 6:14 pm Post subject: |
|
|
no, ja ho miesam stale do nafty v pomere 2/1 :P Nepaci sa mi u nafty ze je bezsirny a kdesi ktosi mi myslim vravel ze to nie je velmi dobre pre tdci. Clovek je z toho uz magor :) |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Fri Mar 09, 2007 10:17 pm Post subject: |
|
|
nizsie je kusok o v-power od ineho autora ako shell. celkove zlepsenie cetanoveho cisla len aritmeticky je z 51 na 52. o vykone nic. o precisteni nic. tak neviem. pozrel som aj clanky z konferencie o palivach 2006 v sitne vo vyhniach. bavia sa o gtl len ako o potrebe vyroby nafty synteticky z niecoho ineho ako z ropy. rovnako nic o zlepseni vykonu ani o precisteni motora. a to precistenie akoze od coho? aditiva proti usadzovaniu karbonu ma kazda nafta. neviem, ci ucinok nie je len v "tva vira te uzdravila"
-----------------
DaimlerChrysler znižuje podiel škodlivých emisií nielen vývojom najmodernejších motorov, ale aj hľadaním palív budúcnosti. Perspektívna je pohonná hmota zo zemného plynu - GTL nafta (zo skratky Gas-to-liquid, t. j. z plynu kvapalina). Stefan Keppeler a jeho tím z DaimleruChrysleru pritom dokázali, že toto palivo a menšie zmeny v motoroch dokážu výrazne znížiť emisie oxidov dusíka v dieselových systémoch. Za reálne výskumníci považujú až 70-percentné zníženie oxidov dusíka oproti platnej norme Euro 4. GTL nafta vyrobená z plynu čistejšieho ako ropa, má cetánové číslo 70, kým bežná EU nafta 51. A vyššie cetánové číslo GTL nafty jej dáva lepšiu zápalnosť.
Pre masovejšie využitie je však potrebné, aby bolo dosť GTL nafty na čerpacích staniciach. Aj slovenské čerpacie stanice Shell už majú palivo V-Power diesel. Pozostáva z bežnej a piatich percent GTL nafty. |
|
Back to top |
|
|
MzourCZ
Joined: 29 Jan 2007 Posts: 26 Location: OL - CZE
|
Posted: Mon Mar 12, 2007 1:55 pm Post subject: V-Power - vykon a cisteni |
|
|
Zdravim,
nevim, jak u naftovych motoru, ale u benzinoveho je ten V-Power od Shellu rapidne znat. Zkusil jsem i V-Power Racing a spotreba 6 litru v kombinaci (42 l ujeto temer 700 km). A to nemluvim o vykonu. U V-Poweru se rika, ze ma aditiva, ktera rozpousti karbon a jine necistoty. Neco na tom bude. Mel jsem link, kde to nejaci typci testovali a pak motor rozebirali, bohuzel ten jsem nedohledal. Nemuzu rict, jak je to s naftovymi motory a aditivy do nich. _________________ Ford Fusion 1,4 Duratec 59 kW/80 HP
od 05/2006 najeto přes 60 tis. km
navigace Dell Axim x51v, BT-220 GPSka a TomTom 6
|
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
Posted: Mon Mar 12, 2007 2:38 pm Post subject: Re: V-Power - vykon a cisteni |
|
|
MzourCZ wrote: | Zdravim,
nevim, jak u naftovych motoru, ale u benzinoveho je ten V-Power od Shellu rapidne znat. Zkusil jsem i V-Power Racing a spotreba 6 litru v kombinaci (42 l ujeto temer 700 km). A to nemluvim o vykonu. U V-Poweru se rika, ze ma aditiva, ktera rozpousti karbon a jine necistoty. Neco na tom bude. Mel jsem link, kde to nejaci typci testovali a pak motor rozebirali, bohuzel ten jsem nedohledal. Nemuzu rict, jak je to s naftovymi motory a aditivy do nich. |
Suhlasim s tymto...jazdim na V.power stale...myslim ze ak ma daky pozitivny ucinok tak ho treba pouzivat dlhsi cas a nie len sem tam jednu nadrz na udajne precistenie...
Na Mondeu som tiez jazdil na V.power...ked som videl potom rozobraty motor bol uplne cisty bez karbonu a podobnych usadenin a to mal v tom case motor 280000 km nabehanych...
Nehovorim ze ten V.power je uplne super benzin ale nieco malo na tom bude. _________________ 1,6 16V 08/2005
Radio- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-radio
Interier- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-interier
Rozne- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-rozne/ |
|
Back to top |
|
|
|