Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Môže poškodiť tlakový test tesnenie na olejovej vane?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mardzo



Joined: 25 Dec 2008
Posts: 34

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 12:56 pm    Post subject: Môže poškodiť tlakový test tesnenie na olejovej vane? Reply with quote

Pred nedávnom som tu riešil unik chladiacej kvapaliny z nadržky.V servis
vymenili expanznu nádržku a spravili tlakovy test. Pred týždnom som si povšimol fliačik na zemi a par kvapiek chladiacej zmesi na olejovej vane.Hned ma napadlo vodné čerpadlo či náhodou nepoškodili tesnenie v priebehu toho tlakoveho testu.Lenže to by zistili unik teda aspon si myslím.Pre istotu som pozrel viečko(pre dolievanie oleja do motora).Na spodku bol taky kavovy maglajs.
Takže tesnenie medzi hlavou a olejovou vanou je asi v haji.Prenika teda chladiaca zmes do oleja.Olejova vana bola trocha navlchčená a par kvapiek okolo na vae.Dokonca aj olejový filter.Mohol teda ten test poškodiť tesnenie?Chladiaca kvapalina my tiekla teda nevytváral sa pod autom flak bola poškodená len ta nadržka.Tyžden po vymene my začala tiesť vytvárať flak pod utom.Mám narok na reklamáciu?Viem servis sa môže braniť tym že ide o inu závadu.Ja by som odpovedal: Nemohli ste my poškodiť to tesnenie tym tlakovým testom?A na záver kde môžem zistiť cenu tesnenia pod hlavu Ford Fusion 1,4benzin
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 1:23 pm    Post subject: Reply with quote

Samotné těsnění co jsem našel cca 45euro. Počítej s tím, že při výměně těsnění pod hlavou se musí rozhodit rozvody. Tam se musí pak dát minimálně nový řemen.
Takže když vezmu minimum co je nutné vyměnit, tak je to rozvodový řemen plus těsnění pod hlavou válců.
Ta dražší a poctivější varianta: těsnění pod hlavou, sada šroubů hlavy válců, komplet rozvody (řemen, kladky) a když už jsou dole, tak poctivej mechanik mění i vodní pumpu (je pod rozvodama a když už jsou dole, tak se většinou mění taky).
Cena práce u těch dvou variant by se zas tolik lišit neměla. Pracný je to tak nějak stejně. Rozdíl bude pouze v ceně za díly.
Orientační ceny dílů si můžeš najit třeba na www.autokelly.sk nebo pro kolegy z CZ www.autokelly.cz
A jestli se to těsnění přímo poškodilo při tej tlakovej zkoušce se mi nějak nezdá. Kdyby bylo zcela v pořádku, tak určitě ne Ve tvém případě už třeba mohlo být načaté a tohle to celé jen urychlilo.

A podle toho, co píšeš ve vedlejším tématu, tak mě ještě napadá těsnění pod termostatem. Už jsem to taky viděl, že díky tomu těsnění byla mokrá celá vana. No těžko říct takhle na dálku. Zase ten povlak pod olejovým víčkem ukazuje i na to těsnění pod hlavou.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
mardzo



Joined: 25 Dec 2008
Posts: 34

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 2:07 pm    Post subject: Reply with quote

Ano kazal som im nech pozru aj termostat lebo my neukazoval prehrievanie motora.V nadržke som nemal ani kvapku vody!Teda na spodku nadržky bol asi 3mm hladina.Nemam šajnu kde sa nachádza.U Favorita my hned oči vybil Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
mardzo



Joined: 25 Dec 2008
Posts: 34

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 2:11 pm    Post subject: Reply with quote

Skusím odfotiť to viečko a vanu a nahrám fotky.Co vy nato?
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 2:38 pm    Post subject: Reply with quote

taketo otazky nemusis davat, treba rovno fotit a hodit to sem Cool
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mardzo



Joined: 25 Dec 2008
Posts: 34

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 2:45 pm    Post subject: Reply with quote

Tie fotky mám no ako sem nahrať?
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 3:55 pm    Post subject: Reply with quote

mardzo wrote:
Tie fotky mám no ako sem nahrať?

http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=1689
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 3:59 pm    Post subject: Reply with quote

Ještě zkontroluj rysku oleje. Jestli ti mizí kapalina do oleje, tak by ti olej přibýval. Taky nech změřit tlaky ve válcích, jestli nemizí kapalina i tam.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
mardzo



Joined: 25 Dec 2008
Posts: 34

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

http://img690.imageshack.us/img690/5071/p1010907dz.jpg
http://img145.imageshack.us/img145/8679/p1010908z.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/9916/p1010909b.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/1680/p1010910f.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/4668/p1010911h.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/2041/p1010912u.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/2135/p1010913q.jpg Laughing


Pozeral to niekto?Ked my potvrdia že tesnenie je v prdeli na hlave tak sa prikloním k drahšej variante:komplet rozvody kladky a vodná pumpa.Ale aj tak mám najazdených 36700km.V marci 2011 bude mať Fofik 4roky.
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Sun Jan 02, 2011 9:03 pm    Post subject: Reply with quote

Na fotky jsem koukal. To víčko, no nevim. Mrkni ještě na tu měrku oleje, jestli nepřibyl. Ale zase když to teče i po motoru. Těžko říct. Ještě nechat změřit ty tlaky ve válcích.
Pokud to bude to těsnění, nejsem si zcela jistý, jestli ti to uznají jako reklamaci. Každopádně když to zkusíš, tak nic neztratíš.
V případě výměny těsnění pod hlavou tvoji volbu dražší varianty schvaluji. Je to jistější. Poctivej automechanik tuto variantu volí automaticky už kuli tomu, že pak může za svojí práci 100% ručit.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
mardzo



Joined: 25 Dec 2008
Posts: 34

PostPosted: Mon Jan 03, 2011 3:40 pm    Post subject: Reply with quote

Na tu risku som tiež pozrel a na konci tej plastovej goličky bol tiež taký kavovy fliačik.Ved práve po olejovej vane steká takmer čistá chladiaca kvapalina.A známky presakovania oleja žiadne.Ešte ma napadlo keby nepritiahli dobre ten termostat alebo je zlé tesnenie nanom môže to tak zanášat vanu.Je možné že pri tlakovej skuške pretlačilo kvapalinu do oleja cez pumpu?Neviem či je to možné len sa pitam.To len preto keby náhodou vedeli že niečo poškodili a snažia sa ma oblbnuť ako neznaleho k veci.Dakujem.Ono ked to neuznaju nevadí zaplatím ale napíšem list do Fordu
že či je vôbec možne aby tesnenie pod hlavou vydržalo len 36000km.Keby som mal 70000 ani neceknem.Kamošovy odišlo servo na Peugeote 2 mesiace po 2 ročnej záruke.Napisal list do centrali Peugeotu.Tuším stalo cez 30000sk a preplatili mu 24000.
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Tue Jan 04, 2011 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

No jestli ti teče po olejovej vaně čistá chladící kapalina, tak by možná bylo nejlepší auto někde zvednout a odspodu se podívat odkud to teče. Že by se to skrz těsnění pod hlavou provalilo ven je divný.

S to u riskou na měrce jsem to myslel spíš tak, jestli ti nepřibývá olej (nezvýšila se hladina). Pak by to znamenalo, že ti jde chladící kapalina do oleje.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
mardzo



Joined: 25 Dec 2008
Posts: 34

PostPosted: Tue Jan 04, 2011 3:14 pm    Post subject: Reply with quote

Dnes som pozrel či olej nestupol.Normalne je medzi riskou min-max.Olej bol takmer až po risku max.Meral som za studena.Je to teda jasné.Tesnenie na hlave.Ale je my to dosť čudné.Po 35000km nejazdím jak hovado.Svokor mal Fiat Punto S 10rokov.Za ten čas nemal problém s tesnením na hlave.Mal najazdených 90000km.Teraz kupil W Polo 1,2 tam mu začalo tiecť zo serva po pol roku.Naštastie v záruke,vymenili. S toho vyplíva že nemecké auta nič moc. Dám to opraviť.Na jar to predám a uvažujem že kupim Fiat Sediči.Identická kopia Suzuki SX 4.Pôvodne om mal v umisle kupiť Fiat Punto grande.Teraz však lutujem toho že som zvolil Ford.
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Tue Jan 04, 2011 9:10 pm    Post subject: Reply with quote

Myslím, že tohle není zrovna o tom, že je to Ford. Na každém autě nakonec něco najdeš. Možná kdyby si koupil Fiat, tak dnes řešíš něco podobného. A zrovna na foru o Fordech chválit Fiat. No tady ti to možná projde ale třeba na fordfans bych to nezkoušel Very Happy
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Wed Jan 05, 2011 9:59 am    Post subject: Reply with quote

mardzo wrote:
Dnes som pozrel či olej nestupol.Normalne je medzi riskou min-max.Olej bol takmer až po risku max.Meral som za studena.Je to teda jasné.Tesnenie na hlave.Ale je my to dosť čudné.Po 35000km nejazdím jak hovado.Svokor mal Fiat Punto S 10rokov.Za ten čas nemal problém s tesnením na hlave.Mal najazdených 90000km.Teraz kupil W Polo 1,2 tam mu začalo tiecť zo serva po pol roku.Naštastie v záruke,vymenili. S toho vyplíva že nemecké auta nič moc. Dám to opraviť.Na jar to predám a uvažujem že kupim Fiat Sediči.Identická kopia Suzuki SX 4.Pôvodne om mal v umisle kupiť Fiat Punto grande.Teraz však lutujem toho že som zvolil Ford.


divne zavery s jednej zavady ... mne prasklo tesnenie turba a mal som motor aj motorvy priestor od oleja ... stava sa ... ale kvoli tomu nehovorim ze vsetky 1.6TDCI/HDI su srotove motory. vyrobna vada pripadne suciastka ktora ma z nejakeho dovodu nizsiu zivotnost ako by mala mat sa stavaju vsade ...
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group