View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mardzo
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 34
|
Posted: Sun Jan 02, 2011 12:56 pm Post subject: Môže poškodiť tlakový test tesnenie na olejovej vane? |
|
|
Pred nedávnom som tu riešil unik chladiacej kvapaliny z nadržky.V servis
vymenili expanznu nádržku a spravili tlakovy test. Pred týždnom som si povšimol fliačik na zemi a par kvapiek chladiacej zmesi na olejovej vane.Hned ma napadlo vodné čerpadlo či náhodou nepoškodili tesnenie v priebehu toho tlakoveho testu.Lenže to by zistili unik teda aspon si myslím.Pre istotu som pozrel viečko(pre dolievanie oleja do motora).Na spodku bol taky kavovy maglajs.
Takže tesnenie medzi hlavou a olejovou vanou je asi v haji.Prenika teda chladiaca zmes do oleja.Olejova vana bola trocha navlchčená a par kvapiek okolo na vae.Dokonca aj olejový filter.Mohol teda ten test poškodiť tesnenie?Chladiaca kvapalina my tiekla teda nevytváral sa pod autom flak bola poškodená len ta nadržka.Tyžden po vymene my začala tiesť vytvárať flak pod utom.Mám narok na reklamáciu?Viem servis sa môže braniť tym že ide o inu závadu.Ja by som odpovedal: Nemohli ste my poškodiť to tesnenie tym tlakovým testom?A na záver kde môžem zistiť cenu tesnenia pod hlavu Ford Fusion 1,4benzin |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Jan 02, 2011 1:23 pm Post subject: |
|
|
Samotné těsnění co jsem našel cca 45euro. Počítej s tím, že při výměně těsnění pod hlavou se musí rozhodit rozvody. Tam se musí pak dát minimálně nový řemen.
Takže když vezmu minimum co je nutné vyměnit, tak je to rozvodový řemen plus těsnění pod hlavou válců.
Ta dražší a poctivější varianta: těsnění pod hlavou, sada šroubů hlavy válců, komplet rozvody (řemen, kladky) a když už jsou dole, tak poctivej mechanik mění i vodní pumpu (je pod rozvodama a když už jsou dole, tak se většinou mění taky).
Cena práce u těch dvou variant by se zas tolik lišit neměla. Pracný je to tak nějak stejně. Rozdíl bude pouze v ceně za díly.
Orientační ceny dílů si můžeš najit třeba na www.autokelly.sk nebo pro kolegy z CZ www.autokelly.cz
A jestli se to těsnění přímo poškodilo při tej tlakovej zkoušce se mi nějak nezdá. Kdyby bylo zcela v pořádku, tak určitě ne Ve tvém případě už třeba mohlo být načaté a tohle to celé jen urychlilo.
A podle toho, co píšeš ve vedlejším tématu, tak mě ještě napadá těsnění pod termostatem. Už jsem to taky viděl, že díky tomu těsnění byla mokrá celá vana. No těžko říct takhle na dálku. Zase ten povlak pod olejovým víčkem ukazuje i na to těsnění pod hlavou. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
mardzo
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 34
|
Posted: Sun Jan 02, 2011 2:07 pm Post subject: |
|
|
Ano kazal som im nech pozru aj termostat lebo my neukazoval prehrievanie motora.V nadržke som nemal ani kvapku vody!Teda na spodku nadržky bol asi 3mm hladina.Nemam šajnu kde sa nachádza.U Favorita my hned oči vybil |
|
Back to top |
|
|
mardzo
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 34
|
Posted: Sun Jan 02, 2011 2:11 pm Post subject: |
|
|
Skusím odfotiť to viečko a vanu a nahrám fotky.Co vy nato? |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Sun Jan 02, 2011 2:38 pm Post subject: |
|
|
taketo otazky nemusis davat, treba rovno fotit a hodit to sem _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
mardzo
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 34
|
Posted: Sun Jan 02, 2011 2:45 pm Post subject: |
|
|
Tie fotky mám no ako sem nahrať? |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Jan 02, 2011 3:59 pm Post subject: |
|
|
Ještě zkontroluj rysku oleje. Jestli ti mizí kapalina do oleje, tak by ti olej přibýval. Taky nech změřit tlaky ve válcích, jestli nemizí kapalina i tam. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
mardzo
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 34
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Jan 02, 2011 9:03 pm Post subject: |
|
|
Na fotky jsem koukal. To víčko, no nevim. Mrkni ještě na tu měrku oleje, jestli nepřibyl. Ale zase když to teče i po motoru. Těžko říct. Ještě nechat změřit ty tlaky ve válcích.
Pokud to bude to těsnění, nejsem si zcela jistý, jestli ti to uznají jako reklamaci. Každopádně když to zkusíš, tak nic neztratíš.
V případě výměny těsnění pod hlavou tvoji volbu dražší varianty schvaluji. Je to jistější. Poctivej automechanik tuto variantu volí automaticky už kuli tomu, že pak může za svojí práci 100% ručit. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
mardzo
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 34
|
Posted: Mon Jan 03, 2011 3:40 pm Post subject: |
|
|
Na tu risku som tiež pozrel a na konci tej plastovej goličky bol tiež taký kavovy fliačik.Ved práve po olejovej vane steká takmer čistá chladiaca kvapalina.A známky presakovania oleja žiadne.Ešte ma napadlo keby nepritiahli dobre ten termostat alebo je zlé tesnenie nanom môže to tak zanášat vanu.Je možné že pri tlakovej skuške pretlačilo kvapalinu do oleja cez pumpu?Neviem či je to možné len sa pitam.To len preto keby náhodou vedeli že niečo poškodili a snažia sa ma oblbnuť ako neznaleho k veci.Dakujem.Ono ked to neuznaju nevadí zaplatím ale napíšem list do Fordu
že či je vôbec možne aby tesnenie pod hlavou vydržalo len 36000km.Keby som mal 70000 ani neceknem.Kamošovy odišlo servo na Peugeote 2 mesiace po 2 ročnej záruke.Napisal list do centrali Peugeotu.Tuším stalo cez 30000sk a preplatili mu 24000. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Tue Jan 04, 2011 12:49 pm Post subject: |
|
|
No jestli ti teče po olejovej vaně čistá chladící kapalina, tak by možná bylo nejlepší auto někde zvednout a odspodu se podívat odkud to teče. Že by se to skrz těsnění pod hlavou provalilo ven je divný.
S to u riskou na měrce jsem to myslel spíš tak, jestli ti nepřibývá olej (nezvýšila se hladina). Pak by to znamenalo, že ti jde chladící kapalina do oleje. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
mardzo
Joined: 25 Dec 2008 Posts: 34
|
Posted: Tue Jan 04, 2011 3:14 pm Post subject: |
|
|
Dnes som pozrel či olej nestupol.Normalne je medzi riskou min-max.Olej bol takmer až po risku max.Meral som za studena.Je to teda jasné.Tesnenie na hlave.Ale je my to dosť čudné.Po 35000km nejazdím jak hovado.Svokor mal Fiat Punto S 10rokov.Za ten čas nemal problém s tesnením na hlave.Mal najazdených 90000km.Teraz kupil W Polo 1,2 tam mu začalo tiecť zo serva po pol roku.Naštastie v záruke,vymenili. S toho vyplíva že nemecké auta nič moc. Dám to opraviť.Na jar to predám a uvažujem že kupim Fiat Sediči.Identická kopia Suzuki SX 4.Pôvodne om mal v umisle kupiť Fiat Punto grande.Teraz však lutujem toho že som zvolil Ford. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Tue Jan 04, 2011 9:10 pm Post subject: |
|
|
Myslím, že tohle není zrovna o tom, že je to Ford. Na každém autě nakonec něco najdeš. Možná kdyby si koupil Fiat, tak dnes řešíš něco podobného. A zrovna na foru o Fordech chválit Fiat. No tady ti to možná projde ale třeba na fordfans bych to nezkoušel _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Wed Jan 05, 2011 9:59 am Post subject: |
|
|
mardzo wrote: | Dnes som pozrel či olej nestupol.Normalne je medzi riskou min-max.Olej bol takmer až po risku max.Meral som za studena.Je to teda jasné.Tesnenie na hlave.Ale je my to dosť čudné.Po 35000km nejazdím jak hovado.Svokor mal Fiat Punto S 10rokov.Za ten čas nemal problém s tesnením na hlave.Mal najazdených 90000km.Teraz kupil W Polo 1,2 tam mu začalo tiecť zo serva po pol roku.Naštastie v záruke,vymenili. S toho vyplíva že nemecké auta nič moc. Dám to opraviť.Na jar to predám a uvažujem že kupim Fiat Sediči.Identická kopia Suzuki SX 4.Pôvodne om mal v umisle kupiť Fiat Punto grande.Teraz však lutujem toho že som zvolil Ford. |
divne zavery s jednej zavady ... mne prasklo tesnenie turba a mal som motor aj motorvy priestor od oleja ... stava sa ... ale kvoli tomu nehovorim ze vsetky 1.6TDCI/HDI su srotove motory. vyrobna vada pripadne suciastka ktora ma z nejakeho dovodu nizsiu zivotnost ako by mala mat sa stavaju vsade ... _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
|
|