Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

prva zavada
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sedlaq



Joined: 17 May 2007
Posts: 529
Location: ČR - JM

PostPosted: Wed Nov 26, 2008 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

ocean Benzin sice nezamrzne, ale voda v něm ano. Právě na to je určený Velfobin a jiné podobné výrobky, aby ji do sebe absorboval a spálil se společně s benzínem. Klidně to voda mohla být, i když je málo pravděpodobné její nasátí do systému ze dna nádrže. Mohl jsi ji někde natankovat s benzínem, mohla se ti v nádrži sama vysrážet. To se stává, když se jezdí často s poloprázdnou nádrží a střídají se teploty. Držím palec, že jsi tím závadu odstranil Wink
_________________
Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
peca



Joined: 30 Mar 2007
Posts: 125

PostPosted: Thu Nov 27, 2008 7:23 am    Post subject: Re: nenaštartoval Reply with quote

ocean wrote:
Tak včera ráno zažilo moje auto prvý mráz -4 °C v otvorenom prístrešku-podbrání a hnusoba Fusík neštartoval. Trápil som baterku asi 12x (s prestávkami) potom sa neochotne rozbehol. Predpokladal som, že mi zmrzol benzín tak som kúpil nejaký sheron-autofobin, nalial do takmer prázdnej nádrže, pobehal a dolial plnú. Potom som sa vyprával so šoférmi v robote, tí vraveli, že v aute so vstrekovaním nemá čo mrznúť, mrzne nafta alebo predtým mrzli karburátory (čo sa mi kedysi stalo na Š120, no bolo -17), mala by to byť vraj elektrika-elektronika.
V servise, kde som volal mi akurát povedali, aby som si dal pozor, čo tam dávam, lebo môže odísť katalyzátor.
Odvtedy však auto štartuje ako brnk, ale bolo tak max -2 st. Aj katalyzátor vyzerá spokojný. Neviem však ako bude, keď prídu mrazy.
Čo vy na to?


dneska ráno sem měl stejný problém. Akorát bylo asi +2 stupně C, a auto chytlo asi na 5-tý pokus - to už sem držel kliček v poloze II dlouho. V nádrži mám asi jen 4l benzínu (dojezd asi 50km)
_________________
Fusion Ambiente 1.25, 03/2007, klima, Radio CD 6000, Garmin Nuvi 300

best 6.1 l/100km, nyni 7,3
Back to top
View user's profile Send private message
MajoV



Joined: 09 Oct 2007
Posts: 465

PostPosted: Thu Nov 27, 2008 6:58 pm    Post subject: Reply with quote

problem by som hladal v tej poloprazdnej nadrzi. Ale nie ze malo benzinu je pricina ale preco pri malo benzine to nestaruje.
Ja som nastartoval aj pri -10 a to v noci muselo byt este menej naprvykrat!!!
_________________
Ford Fusion Flair
Back to top
View user's profile Send private message
ocean



Joined: 31 Mar 2008
Posts: 25
Location: BB

PostPosted: Thu Nov 27, 2008 11:00 pm    Post subject: voda mrzne Reply with quote

SEDLAQ - ano ano v benzíne mrzne voda, samotný benzín pri -150 °C, nafta oveľa skôr... písal som v rýchlosti "ľudovo"
Zdá sa, že to bola tá voda (kryštáliky ľadu) v benzíne, aj keď veľké mrazy odvtedy neboli, prípravok dúfam pomohol. Veď naše autá majú zaručenú štartovateľnosť do -22 či koľko - nechce sa mi teraz hľadať v popise.
Ešte ma napadlo, že môže pôsobiť aj toto: pri ubúdaní benzínu v nádrži (z plnej do skoro prázdnej) vzniká podtlak, ktorý počujeme-cítime pri odkrúcaní viečka. Ten môže mať za následok zlé štartovanie pri vyprázdnenej - stáva sa to aj na iných autách. Na a ku tomu do rána sa vzduch ochladí, teda podtlak vzrastie.
Keď nechce štartovať, skúste povoliť uzáver nádrže.
_________________
F-Fusion 1,4 - 16V - 59kW - Rival X - od 03/2008
Back to top
View user's profile Send private message
George Tuma



Joined: 23 Nov 2008
Posts: 15
Location: Benešovsko , ČR

PostPosted: Tue Dec 09, 2008 10:52 pm    Post subject: Re: nenaštartoval Reply with quote

ocean wrote:
Tak včera ráno zažilo moje auto prvý mráz -4 °C v otvorenom prístrešku-podbrání a hnusoba Fusík neštartoval. Trápil som baterku asi 12x (s prestávkami) potom sa neochotne rozbehol. Predpokladal som, že mi zmrzol benzín tak som kúpil nejaký sheron-autofobin, nalial do takmer prázdnej nádrže, pobehal a dolial plnú. Potom som sa vyprával so šoférmi v robote, tí vraveli, že v aute so vstrekovaním nemá čo mrznúť, mrzne nafta alebo predtým mrzli karburátory (čo sa mi kedysi stalo na Š120, no bolo -17), mala by to byť vraj elektrika-elektronika.
V servise, kde som volal mi akurát povedali, aby som si dal pozor, čo tam dávam, lebo môže odísť katalyzátor.
Odvtedy však auto štartuje ako brnk, ale bolo tak max -2 st. Aj katalyzátor vyzerá spokojný. Neviem však ako bude, keď prídu mrazy.
Čo vy na to?


Mě se to stalo jednou taky ale v létě. Myslím , že chce vždy po otočení kíčkem před startováním počkat až čerpadlo dotlakuje benzín do soustavy. Nechce to okamžitě startovat.3 - 5 vteřin počkat.
_________________
Ford Fusion 1,4 ben.
Back to top
View user's profile Send private message
sedlaq



Joined: 17 May 2007
Posts: 529
Location: ČR - JM

PostPosted: Wed Dec 10, 2008 5:29 pm    Post subject: Reply with quote

Startovat je třeba až po zhasnutí kontrolek. Ta doba stačí na natlakování paliva. V tichém prostředí je palivové čerpadlo v činnosti slyšet. Jakmile se vypne, je natlakováno, ale kontrolky většinou ještě svítí.
_________________
Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ocean



Joined: 31 Mar 2008
Posts: 25
Location: BB

PostPosted: Thu Dec 11, 2008 9:59 am    Post subject: Reply with quote

Svokor mal kedysi starého stejšna, ktorý nám niekedy neštartoval aj keď bol zohriaty, alebo prestal ťahať. Príčina bola práve v podtlaku pri vyprázdňovaní nádrže, povolili sme viečko a vpustili vzduch.. Berem vždy benzín doplna a vyjazdím doprázdna, takže otvorím prázdnu nádrž pritom zasyčí vťahovaný vzduch.
Ináč mal by tam byť nejaký systém na odvetranie alebo vyrovnanie tlaku, možno že máme upchaté dierky...
_________________
F-Fusion 1,4 - 16V - 59kW - Rival X - od 03/2008
Back to top
View user's profile Send private message
ocean



Joined: 31 Mar 2008
Posts: 25
Location: BB

PostPosted: Thu Dec 11, 2008 10:00 am    Post subject: Reply with quote

Svokor mal kedysi starého stejšna, ktorý nám niekedy neštartoval aj keď bol zohriaty, alebo prestal ťahať. Príčina bola práve v podtlaku pri vyprázdňovaní nádrže, povolili sme viečko a vpustili vzduch.. Na FoFu berem vždy benzín doplna a vyjazdím doprázdna, takže otvorím prázdnu nádrž pritom zasyčí vťahovaný vzduch.
Ináč mal by tam byť nejaký systém na odvetranie alebo vyrovnanie tlaku, možno že máme upchaté dierky...
_________________
F-Fusion 1,4 - 16V - 59kW - Rival X - od 03/2008
Back to top
View user's profile Send private message
ocean



Joined: 31 Mar 2008
Posts: 25
Location: BB

PostPosted: Thu Dec 11, 2008 10:01 am    Post subject: Reply with quote

nejde mi zrušiť tento zdvojený príspevok, sorry

Last edited by ocean on Fri Dec 12, 2008 1:26 pm; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
ocean



Joined: 31 Mar 2008
Posts: 25
Location: BB

PostPosted: Thu Dec 11, 2008 10:01 am    Post subject: štartovanie Reply with quote

Svokor mal kedysi starého stejšna, ktorý nám niekedy neštartoval aj keď bol zohriaty, alebo prestal ťahať. Príčina bola práve v podtlaku pri vyprázdňovaní nádrže, povolili sme viečko a vpustili vzduch.. Na FoFu berem vždy benzín doplna a vyjazdím doprázdna, takže otvorím prázdnu nádrž pritom zasyčí vťahovaný vzduch.
Ináč mal by tam byť nejaký systém na odvetranie alebo vyrovnanie tlaku, možno že máme upchaté dierky...
_________________
F-Fusion 1,4 - 16V - 59kW - Rival X - od 03/2008
Back to top
View user's profile Send private message
makx



Joined: 14 Oct 2008
Posts: 41
Location: Praha

PostPosted: Thu Dec 11, 2008 11:44 pm    Post subject: neverim Reply with quote

Ahoj ocean, trochu sa mi nezda zeby bol podtlak v nadrzi... Sak benzin sa roztahuje, vyparuje a roztlaca v nadrzi. Ten sykot co pocujes je z toho ze sa vypary z benzinu tlacia von z nadrze... Skus kanyster plastovy na 10L benzinu nechat na teplom mieste chvilu Smile ked nevybuchne tak bude urcite fest natlakovany Smile
_________________
Fusion Tango, 1.4 Duratec - najazdeno uz 30.000km Smile
Back to top
View user's profile Send private message
makx



Joined: 14 Oct 2008
Posts: 41
Location: Praha

PostPosted: Thu Dec 11, 2008 11:46 pm    Post subject: presne tak Reply with quote

Presne tak sedlaq, aj ja som pocul pri otoceni kluca krátke bzucanie a hned som si myslel ze asi tlakuje benzin aby dobre nastartovalo...
Dik za objasnenie... Very Happy
_________________
Fusion Tango, 1.4 Duratec - najazdeno uz 30.000km Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ocean



Joined: 31 Mar 2008
Posts: 25
Location: BB

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 1:16 pm    Post subject: Reply with quote

Pre makx - podtlak vznikne preto, lebo benzín sa z nádrže odsáva, a keď sa nevracia do objemu nádrže vzduch -- nastane podtlak. (Prečo to na niektorých autách nefunguje ?)
Kanyster plastovy, keď navŕtaš a budeš očerpávať z neho benzín, vcucne steny do seba=podtlak, môže sa ohrievať koľko chce.
Môj aj iných prípad tu bol o štartovaní ráno v mraze alebo chlade, s prázdnou nádržou.
Tak ako vraví sedlaq-treba nechať pôsobiť nasávacie čerpadlo-snáď ho premôže, aj keď sa potrápi. Snáď bude nižšia spotreba. Všetko je to fyzika.
P.S.napísal som iba to čo som videl a skúsil, vyberte si, ak chcete.
AHOJ
_________________
F-Fusion 1,4 - 16V - 59kW - Rival X - od 03/2008
Back to top
View user's profile Send private message
yatess55



Joined: 03 Nov 2008
Posts: 81
Location: Trnava

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 5:35 pm    Post subject: Reply with quote

akoze je to tak ako vravi ocean, ja viem z mojej skusenosti ked som mal Fiat punto 1,2 benzin vzdy som tankoval tak 28 litrov a jazdil az do rezervy, vzdy ked som otvoril nadrz tak si riadne cucla vzduchu z vonku. ale napriklad ked lievam do kosacky benzin tak kanyster byva roztiahnuty to je jasne. Lenze zrejme sa ten benzin neroztahuje az tak a hlavne v zime, aby stihal vyrovnat odcerpanie/podtlak.
Vznika podtlak a cerpadlo je pretazovane. Skusenost mam aj s Mercedesom Atego, tam ked som mal malo nafty tak mi automaticke cerpadlo doplnilo sustavu pomalsie, ako ked bola aspon polovica nadrze, a bolo to pravdepodobne tym ze tam bol podtlak. niesom odbornik, pisem len svoj nazor a ziadny nazor nevyvraciam, dakujem
_________________
FoFu, Duratorg 1.4, 50kw,ps68, Tango, Flair X, folie,senzory 5,1L/100km
Back to top
View user's profile Send private message
George Tuma



Joined: 23 Nov 2008
Posts: 15
Location: Benešovsko , ČR

PostPosted: Sun Dec 14, 2008 3:49 pm    Post subject: Reply with quote

Podtlak v nádrži mě zarazil hned při prvním tankovámí. S tímto jevem jse se u žádného předešlého auta nesetkal. Poze u motorky a to mělo za následek , že mi vůbec netekl do karburátoru a tím pádem motorka nejela .
Ptám se je to normání , aby se vytvářel v nádrží u FF podtlak nebo je to chyba ? U starších vozů byla ve víčku byl malá dírka pro vyrovnání tlaku.
_________________
Ford Fusion 1,4 ben.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group