Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Chiptuning
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ladin



Joined: 01 Mar 2007
Posts: 178
Location: Milevsko

PostPosted: Mon Aug 11, 2008 7:28 am    Post subject: Reply with quote

Je pravda že proti feldě má Fusion větší odpor vzduchu, kola šířky 195 proti 165 mají taky větší odpor a spolu s hmotností to vše degraduje výkon motoru. Každý koník a Nm točáku bude znát, teď už jen jestli udávané hodnoty chiptuningu opravdu budou. Točák má být zvýšen i v nižších otčkách, což by to mělo pomoci, výkon až nahoře, kam s většonou otáčkami nedostanu. Pokud do toho někdo půjde, jsem opravdu zvědav na jeho pocity. Já znám pouze jednoho člověka s chiptuningem na atmosférickém motoru s obsahem 1 litr. Kdo si chce přečíst jeho zkušenosti, může tady, je to Vojta-modré auto v logu http://www.daewooclub.com/viewtopic.php?t=3379&postdays=0&postorder=asc&highlight=chiptuning&start=45
_________________
Fusion 1,25 deep navy, 04/2007
klima, mlhovky, radio 5000c, defend lock, tazne, hagusy
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2381
Location: Bratislava

PostPosted: Mon Aug 11, 2008 8:14 am    Post subject: Reply with quote

Takze si pochvaluje.

Mna vylepsenie doporucuje jeden znamy, inak technik z autopriemyslu (Lozorno). Vraj ak použijem nejake specialne sviecky (znacku som zabudol), tak pridam asi 3 kw. Ale na tie sviečky je tisicka malo.
Chiptuning doporucuje.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ladin



Joined: 01 Mar 2007
Posts: 178
Location: Milevsko

PostPosted: Mon Aug 11, 2008 8:30 am    Post subject: Reply with quote

duves wrote:
Takze si pochvaluje.

Mna vylepsenie doporucuje jeden znamy, inak technik z autopriemyslu (Lozorno). Vraj ak použijem nejake specialne sviecky (znacku som zabudol), tak pridam asi 3 kw. Ale na tie sviečky je tisicka malo.
Chiptuning doporucuje.


To budou nejspíš Denso Iridium, jedna stojí necelých 600kc. Měl jsem je na předchozím autě (Matiz 0,8L), výrazně na tříválci zlepšily volnoběh a auto jelo proti obyčejným svíčkám téměř od volnoběhu bez cukání. Téměř stejnou službu, ale s menší životností a za třetinovou cenu poskytnou i svíčky Brisk řady LGS. která jsem měl před těmi Iridiovkami.
_________________
Fusion 1,25 deep navy, 04/2007
klima, mlhovky, radio 5000c, defend lock, tazne, hagusy
Back to top
View user's profile Send private message
Maki



Joined: 09 Jul 2007
Posts: 124
Location: Kosice - Zelezniky

PostPosted: Mon Aug 11, 2008 10:21 am    Post subject: Reply with quote

vls wrote:
mal som feliciu 40 kw a mam fuzna 55 kw.
fakt je, ze pri prechode na fusion som spravil par hranicnych situacii, lebo som zle odhadol predbiehanie. rovnako tiahle kopce ma felicia lepsie.

felicia mala max krutiaci moment niekde pri 2500 otackach
fusion ma maximum pri tusim 4000, pri 2500 to bude mozno len polovica maximalneho momentu, neviem to presne, lebo sa nikde neda zohnat vonkajsia otackova charakteristika...
oba vozy maju pri devatdesiatke zhruba rovnake otacky.

pri rychlosti 90 km/h su jazdne odpory - valenie kolies a odpor vzduchu - mozno na urovni toho, co je fusion pri nizkych otackach vobec schopny, felicia tam ma este velku rezervu, teda v tiahlom kopci znizujucom otacky motora musi felda utiect, pokym nedostanem motor fuzna na jeho maximum momentu - teda k 4000, a to sa da len podradenim.

pri predbiehani zasa potrebujem okamzity vykon, ten mam tusim pri 6000, ak tam motor nedostanem, nezrychlim ako pretekar a som este aj tazsi nez vo felde.

zaver - nacipovanim - zvysenim momentu a vykonu sa zmeni :
- budem predbiehat rychlejsie, ale opat len ak podradim a dam motoru vysoke otacky a vysoku spotrebu
- v tiahlom kopci na tom budem rovnako, lebo maximalny moment sice stupne o mozno 15 percent, ale moment pri 2500 otackach mozno o 5 percent, mozno o viac, mozno o menej, to sa nedocitas...
naviac ak budem vyuzivat zvyseny vykon a moment, odide mi motor skor.
teda, ja necipujem


Tiez pekny nazor dik.
Musim sa teda zmierit s jazdou vo vyssich otackach.
Maki
_________________
Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal
Back to top
View user's profile Send private message
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Tue Aug 12, 2008 6:26 am    Post subject: Reply with quote

bias: koutící moment a výkon jsou spojené nádoby, protože výkon = kouťák x otáčky / 9550. na akceleraci potřebuješ výkon, proto mi vadí ta zajetá agumentace "krouťákem", "nezáleží jen na výkonu, záleží i na krouťáku" - i když je to vlastně jedno a to samé, spousta lidí v tom nemá jasno a honí se za absolutní hodnotou rouťáku, aniž by chápali, že záleží taky na otáčkách a je tedy mnohem lepší např. 150 Nm při 3000 ot, než 200 Nm při 1500 ot.

To jen na okraj na vysvětlení, nerady bych ,aby se tady strhla diskuze na 3 stránky o krouťáku.

K jízdním odporům. Měl jsem mondeo na brzdě a jízdní odpor mezi motorem a koly byl cca 30% (možná 27, nemám to po ruce) výkonu - ten odpor není konstantní a se zatížením roste, tedy čím víc výkonu na kola posíláte, tím víc se ho po cestě "ztratí".

Jinak není co dodat.
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bias



Joined: 28 Sep 2007
Posts: 85
Location: Slovensko

PostPosted: Tue Aug 12, 2008 7:22 pm    Post subject: Reply with quote

Tak som poštudoval toho načipovaného Matiza. Ten chlapík je veľmi spokojný. Zrýchlenie z 0 na 100 zlepšil o 2 - 3 sekundy, auto šliape do kopcov stabilnejšie a dokonca nemusí podraďovať. Spotreba mu šla o 5 - 8% dole. Robila mu to nejaká firma, ktorá mu dala k tomu certifikát a dokonca mu platí aj záruka na auto.

Na tom fóre chiptuning tiež podaktorí odsudzovali a teraz tam panuje celkom iný názor.
_________________
Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá.
Back to top
View user's profile Send private message
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Tue Aug 12, 2008 7:38 pm    Post subject: Reply with quote

Že by tam panoval jiný názor jsem teda nezaznamenal, na brzdě si to ten člověk taky změřit nenechal, takže jde jen o jeho dojmy.

O ABC tuningu si můžete počíst tady http://www.honda-club.cz/files/afera.pdf
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bias



Joined: 28 Sep 2007
Posts: 85
Location: Slovensko

PostPosted: Tue Aug 12, 2008 9:19 pm    Post subject: Reply with quote

DR wrote:
Že by tam panoval jiný názor jsem teda nezaznamenal, na brzdě si to ten člověk taky změřit nenechal, takže jde jen o jeho dojmy.

O ABC tuningu si můžete počíst tady http://www.honda-club.cz/files/afera.pdf


Je fakt, že na stránkach http://www.abctuning.cz/?id=11&lang=sk&pid=19 píšu pri 1.4 zvýšenie výkonu na 77 kW a 154 Nm, to sa mi zdá prehnané.
_________________
Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá.
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2381
Location: Bratislava

PostPosted: Wed Aug 13, 2008 5:44 am    Post subject: Reply with quote

To su ale podvodnici. Vykon z 59 kW na 74 kW!
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Horal



Joined: 13 May 2008
Posts: 205
Location: V. Tatry

PostPosted: Wed Aug 13, 2008 1:50 pm    Post subject: Reply with quote

Pisal som na hore uvedenu firmu(žial je len v Cechach) a cenu mi uviedli- cca 7.500 kč čo nie je až take drahe. Skoda že su tu len prevažne česke firmy čo to robia. A pisali mi info, že to sa da v pripade potreby naspať zrušiť. Teraz už len zohnať firmu na Slovensku a usporiť- len sa bojim si to dať urobiť ked je auto v zaruke a v lizingu.
_________________
Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion
Back to top
View user's profile Send private message
rasto



Joined: 21 Jul 2008
Posts: 47
Location: Český Těšín

PostPosted: Fri Aug 15, 2008 8:37 am    Post subject: Reply with quote

Dal jsem si práci a našel pro lidi kteří cítí potřebu čipovat pár adres snad se vám budou hodit www.urtuning.cz to je ale pouze pro koncern WV Embarassed www.bitpower.cz ten je i pro Fusiony Very Happy www.tunekit.com ten je také pro Fusiony takže čipu zdar Laughing
_________________
Ford Fusion 1,4 16V Ebony Modrá Tonic
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mib



Joined: 18 Sep 2007
Posts: 24
Location: Praha

PostPosted: Tue Aug 19, 2008 11:28 pm    Post subject: Reply with quote

Cipovat 1.4 atmosfericky benzin ve fusionu je blbost ...

a] Ja jsem napriklad pockal, nez se Fusion troch zajede a od 5000 jsem mu zacal nakladat na pedal a ejhle, ono se to trochu rozjelo

b] netankuju sra*ky, ale benzin u normalnich velkejch pump

c] kvedlam fofrklackem a nebojim se Fusiona tocit , podradim radeji driv , predvidam situaci / obzvlast na dalnici je pak problem ho rozkomihat zpatky na 150

e ] nepoustim zbytecne klimu, kdyz to neni nutny , nebo ji na chvilku vypnu , kdyz se mi zda, ze to se Shade HTP bude plichta Smile

e] setrim na novy Mondeo , prijde mi to rozumnejsi investice nez chiptuning
_________________
Fusion 1.4 Ebony+ Colorado Red , 2007
Mondeo 2.2TDCI Titianium S Black, 2010
Mondeo 1.8i Dark Red Saloon, 1999 ( z nostalgie)
Back to top
View user's profile Send private message
rasto



Joined: 21 Jul 2008
Posts: 47
Location: Český Těšín

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 8:45 am    Post subject: Reply with quote

Máš uplnou pravdu kdo má trochu závodnické geny tak neměl kupovat 1,4 16V ale něco silnějšího.Pokud není zbytí tak se musí smířit s tím že bude muset častěji řadit,ale spotřeba mu půjde dost nahoru.Také nejsem zastáncem chiptuningu,ani jiného tuningu.Nikdo neví jaké následky při delším provozování to pro motor může mít a spoléhat na výkonové rezervy je dle mně krátkozraké.Při nehodě i krásný tuningový spojler se rozletí jek trsátko od kytary a může být problém na světě.
_________________
Ford Fusion 1,4 16V Ebony Modrá Tonic
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Horal



Joined: 13 May 2008
Posts: 205
Location: V. Tatry

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 2:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ja si to zatial nedam urobiť- je v zaruke, ale ak by bola pravda čo mi napisali s firmy s vykonom a s cenou( 7.500), tak si myslim, že to zas nie je až taka palka a určite o tom budem neskor rozmyšlať.
_________________
Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion
Back to top
View user's profile Send private message
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Fri Aug 22, 2008 9:11 pm    Post subject: Reply with quote

Horal: je každého věc, co si za své peníze koupí. Ale pokud by se pro chip rozhodl, nechej si změřit výkon (jinde než u chiptunera) před úpravou a pak znovu po úpravě. Buď budeš mít v ruce důkaz, že se stal zázrak Laughing , nebo budeš mít pádný argumetn pro vrácení peněz.
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group