View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ladin
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 178 Location: Milevsko
|
Posted: Mon Aug 11, 2008 7:28 am Post subject: |
|
|
Je pravda že proti feldě má Fusion větší odpor vzduchu, kola šířky 195 proti 165 mají taky větší odpor a spolu s hmotností to vše degraduje výkon motoru. Každý koník a Nm točáku bude znát, teď už jen jestli udávané hodnoty chiptuningu opravdu budou. Točák má být zvýšen i v nižších otčkách, což by to mělo pomoci, výkon až nahoře, kam s většonou otáčkami nedostanu. Pokud do toho někdo půjde, jsem opravdu zvědav na jeho pocity. Já znám pouze jednoho člověka s chiptuningem na atmosférickém motoru s obsahem 1 litr. Kdo si chce přečíst jeho zkušenosti, může tady, je to Vojta-modré auto v logu http://www.daewooclub.com/viewtopic.php?t=3379&postdays=0&postorder=asc&highlight=chiptuning&start=45 _________________ Fusion 1,25 deep navy, 04/2007
klima, mlhovky, radio 5000c, defend lock, tazne, hagusy |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Aug 11, 2008 8:14 am Post subject: |
|
|
Takze si pochvaluje.
Mna vylepsenie doporucuje jeden znamy, inak technik z autopriemyslu (Lozorno). Vraj ak použijem nejake specialne sviecky (znacku som zabudol), tak pridam asi 3 kw. Ale na tie sviečky je tisicka malo.
Chiptuning doporucuje. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
ladin
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 178 Location: Milevsko
|
Posted: Mon Aug 11, 2008 8:30 am Post subject: |
|
|
duves wrote: | Takze si pochvaluje.
Mna vylepsenie doporucuje jeden znamy, inak technik z autopriemyslu (Lozorno). Vraj ak použijem nejake specialne sviecky (znacku som zabudol), tak pridam asi 3 kw. Ale na tie sviečky je tisicka malo.
Chiptuning doporucuje. |
To budou nejspíš Denso Iridium, jedna stojí necelých 600kc. Měl jsem je na předchozím autě (Matiz 0,8L), výrazně na tříválci zlepšily volnoběh a auto jelo proti obyčejným svíčkám téměř od volnoběhu bez cukání. Téměř stejnou službu, ale s menší životností a za třetinovou cenu poskytnou i svíčky Brisk řady LGS. která jsem měl před těmi Iridiovkami. _________________ Fusion 1,25 deep navy, 04/2007
klima, mlhovky, radio 5000c, defend lock, tazne, hagusy |
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Mon Aug 11, 2008 10:21 am Post subject: |
|
|
vls wrote: | mal som feliciu 40 kw a mam fuzna 55 kw.
fakt je, ze pri prechode na fusion som spravil par hranicnych situacii, lebo som zle odhadol predbiehanie. rovnako tiahle kopce ma felicia lepsie.
felicia mala max krutiaci moment niekde pri 2500 otackach
fusion ma maximum pri tusim 4000, pri 2500 to bude mozno len polovica maximalneho momentu, neviem to presne, lebo sa nikde neda zohnat vonkajsia otackova charakteristika...
oba vozy maju pri devatdesiatke zhruba rovnake otacky.
pri rychlosti 90 km/h su jazdne odpory - valenie kolies a odpor vzduchu - mozno na urovni toho, co je fusion pri nizkych otackach vobec schopny, felicia tam ma este velku rezervu, teda v tiahlom kopci znizujucom otacky motora musi felda utiect, pokym nedostanem motor fuzna na jeho maximum momentu - teda k 4000, a to sa da len podradenim.
pri predbiehani zasa potrebujem okamzity vykon, ten mam tusim pri 6000, ak tam motor nedostanem, nezrychlim ako pretekar a som este aj tazsi nez vo felde.
zaver - nacipovanim - zvysenim momentu a vykonu sa zmeni :
- budem predbiehat rychlejsie, ale opat len ak podradim a dam motoru vysoke otacky a vysoku spotrebu
- v tiahlom kopci na tom budem rovnako, lebo maximalny moment sice stupne o mozno 15 percent, ale moment pri 2500 otackach mozno o 5 percent, mozno o viac, mozno o menej, to sa nedocitas...
naviac ak budem vyuzivat zvyseny vykon a moment, odide mi motor skor.
teda, ja necipujem |
Tiez pekny nazor dik.
Musim sa teda zmierit s jazdou vo vyssich otackach.
Maki _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Tue Aug 12, 2008 6:26 am Post subject: |
|
|
bias: koutící moment a výkon jsou spojené nádoby, protože výkon = kouťák x otáčky / 9550. na akceleraci potřebuješ výkon, proto mi vadí ta zajetá agumentace "krouťákem", "nezáleží jen na výkonu, záleží i na krouťáku" - i když je to vlastně jedno a to samé, spousta lidí v tom nemá jasno a honí se za absolutní hodnotou rouťáku, aniž by chápali, že záleží taky na otáčkách a je tedy mnohem lepší např. 150 Nm při 3000 ot, než 200 Nm při 1500 ot.
To jen na okraj na vysvětlení, nerady bych ,aby se tady strhla diskuze na 3 stránky o krouťáku.
K jízdním odporům. Měl jsem mondeo na brzdě a jízdní odpor mezi motorem a koly byl cca 30% (možná 27, nemám to po ruce) výkonu - ten odpor není konstantní a se zatížením roste, tedy čím víc výkonu na kola posíláte, tím víc se ho po cestě "ztratí".
Jinak není co dodat. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
bias
Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Tue Aug 12, 2008 7:22 pm Post subject: |
|
|
Tak som poštudoval toho načipovaného Matiza. Ten chlapík je veľmi spokojný. Zrýchlenie z 0 na 100 zlepšil o 2 - 3 sekundy, auto šliape do kopcov stabilnejšie a dokonca nemusí podraďovať. Spotreba mu šla o 5 - 8% dole. Robila mu to nejaká firma, ktorá mu dala k tomu certifikát a dokonca mu platí aj záruka na auto.
Na tom fóre chiptuning tiež podaktorí odsudzovali a teraz tam panuje celkom iný názor. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Tue Aug 12, 2008 7:38 pm Post subject: |
|
|
Že by tam panoval jiný názor jsem teda nezaznamenal, na brzdě si to ten člověk taky změřit nenechal, takže jde jen o jeho dojmy.
O ABC tuningu si můžete počíst tady http://www.honda-club.cz/files/afera.pdf _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
bias
Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Tue Aug 12, 2008 9:19 pm Post subject: |
|
|
DR wrote: | Že by tam panoval jiný názor jsem teda nezaznamenal, na brzdě si to ten člověk taky změřit nenechal, takže jde jen o jeho dojmy.
O ABC tuningu si můžete počíst tady http://www.honda-club.cz/files/afera.pdf |
Je fakt, že na stránkach http://www.abctuning.cz/?id=11&lang=sk&pid=19 píšu pri 1.4 zvýšenie výkonu na 77 kW a 154 Nm, to sa mi zdá prehnané. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Aug 13, 2008 5:44 am Post subject: |
|
|
To su ale podvodnici. Vykon z 59 kW na 74 kW! _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Horal
Joined: 13 May 2008 Posts: 205 Location: V. Tatry
|
Posted: Wed Aug 13, 2008 1:50 pm Post subject: |
|
|
Pisal som na hore uvedenu firmu(žial je len v Cechach) a cenu mi uviedli- cca 7.500 kč čo nie je až take drahe. Skoda že su tu len prevažne česke firmy čo to robia. A pisali mi info, že to sa da v pripade potreby naspať zrušiť. Teraz už len zohnať firmu na Slovensku a usporiť- len sa bojim si to dať urobiť ked je auto v zaruke a v lizingu. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion |
|
Back to top |
|
|
rasto
Joined: 21 Jul 2008 Posts: 47 Location: Český Těšín
|
Posted: Fri Aug 15, 2008 8:37 am Post subject: |
|
|
Dal jsem si práci a našel pro lidi kteří cítí potřebu čipovat pár adres snad se vám budou hodit www.urtuning.cz to je ale pouze pro koncern WV www.bitpower.cz ten je i pro Fusiony www.tunekit.com ten je také pro Fusiony takže čipu zdar _________________ Ford Fusion 1,4 16V Ebony Modrá Tonic |
|
Back to top |
|
|
mib
Joined: 18 Sep 2007 Posts: 24 Location: Praha
|
Posted: Tue Aug 19, 2008 11:28 pm Post subject: |
|
|
Cipovat 1.4 atmosfericky benzin ve fusionu je blbost ...
a] Ja jsem napriklad pockal, nez se Fusion troch zajede a od 5000 jsem mu zacal nakladat na pedal a ejhle, ono se to trochu rozjelo
b] netankuju sra*ky, ale benzin u normalnich velkejch pump
c] kvedlam fofrklackem a nebojim se Fusiona tocit , podradim radeji driv , predvidam situaci / obzvlast na dalnici je pak problem ho rozkomihat zpatky na 150
e ] nepoustim zbytecne klimu, kdyz to neni nutny , nebo ji na chvilku vypnu , kdyz se mi zda, ze to se Shade HTP bude plichta
e] setrim na novy Mondeo , prijde mi to rozumnejsi investice nez chiptuning _________________ Fusion 1.4 Ebony+ Colorado Red , 2007
Mondeo 2.2TDCI Titianium S Black, 2010
Mondeo 1.8i Dark Red Saloon, 1999 ( z nostalgie) |
|
Back to top |
|
|
rasto
Joined: 21 Jul 2008 Posts: 47 Location: Český Těšín
|
Posted: Wed Aug 20, 2008 8:45 am Post subject: |
|
|
Máš uplnou pravdu kdo má trochu závodnické geny tak neměl kupovat 1,4 16V ale něco silnějšího.Pokud není zbytí tak se musí smířit s tím že bude muset častěji řadit,ale spotřeba mu půjde dost nahoru.Také nejsem zastáncem chiptuningu,ani jiného tuningu.Nikdo neví jaké následky při delším provozování to pro motor může mít a spoléhat na výkonové rezervy je dle mně krátkozraké.Při nehodě i krásný tuningový spojler se rozletí jek trsátko od kytary a může být problém na světě. _________________ Ford Fusion 1,4 16V Ebony Modrá Tonic |
|
Back to top |
|
|
Horal
Joined: 13 May 2008 Posts: 205 Location: V. Tatry
|
Posted: Wed Aug 20, 2008 2:02 pm Post subject: |
|
|
Ja si to zatial nedam urobiť- je v zaruke, ale ak by bola pravda čo mi napisali s firmy s vykonom a s cenou( 7.500), tak si myslim, že to zas nie je až taka palka a určite o tom budem neskor rozmyšlať. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Fri Aug 22, 2008 9:11 pm Post subject: |
|
|
Horal: je každého věc, co si za své peníze koupí. Ale pokud by se pro chip rozhodl, nechej si změřit výkon (jinde než u chiptunera) před úpravou a pak znovu po úpravě. Buď budeš mít v ruce důkaz, že se stal zázrak , nebo budeš mít pádný argumetn pro vrácení peněz. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
|