View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 8:16 pm Post subject: |
|
|
Zastaví sa a zhasne motor. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Fraga
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 193
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 8:25 pm Post subject: |
|
|
Aj na rovine? skúšal si to? hm zaujímavé seata si potiahne benzin sama a ide ďalej akoby sa nechumelilo (preto ma to zaujímalo) a to isté robí aj na dvojke trojku som zatiaľ neskúšala. OK díky. |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 8:32 pm Post subject: |
|
|
No myslim si to, i ked som to neskusal. Ved na 1.stupni sa zvykneme rozbiehat a vzapeti radit. Ale nech je to ako chce, co riesis? Ved auto ma nejaku hmotnost a na 1.stupni pomalu rychlost. Mam zato, ze ak das nohu prec z plynoveho pedala, bude sa spomalovat az sa zastavi uplne. Aj na rovine. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Fraga
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 193
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 8:36 pm Post subject: |
|
|
Státie (resp. pomalý pohyb) v zápche riešim. Každé ráno a aby som nemusela stále používať spojku, tak nechám 1 a ide sama. Nepridávam mám nohu dole z plynu. Častým používaním sa spojka ničí a zápcha je na to úplne super vec (urvala som tak pred mes. lanko) tak ma to len zaujímalo čo v tom prípade robí Fusion, resp. iné auto. |
|
Back to top |
|
|
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 8:57 pm Post subject: |
|
|
duves wrote: | No myslim si to, i ked som to neskusal. Ved na 1.stupni sa zvykneme rozbiehat a vzapeti radit. Ale nech je to ako chce, co riesis? Ved auto ma nejaku hmotnost a na 1.stupni pomalu rychlost. Mam zato, ze ak das nohu prec z plynoveho pedala, bude sa spomalovat az sa zastavi uplne. Aj na rovine. |
Praveze nie. Motor sa bude akoby branit zhasnutiu a pokial nebudes v kopci potiahne si otacky aby nezhasol. Ako pise Fraga je to dobre na zapchu Ale ja osobne som sa toho zatial nedrzal. Skusim najblizsie. Len neviem co ti za mnou. _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
|
Fraga
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 193
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 9:02 pm Post subject: |
|
|
No ja som na to prišla iba nedávno a náhodou, keď mi "ušiel" pedál z pod nohy čo si potiahla. Je to super. No a asi dosť ľudí o tom nevie, že to takto funguje, inak mam radšej plynulý pohyb ako pridám dobehnem zastavím a spojka hore dole. A supiš, že to funguje aj Fusionika. |
|
Back to top |
|
|
j-rich23
Joined: 15 Apr 2008 Posts: 4 Location: Brno-LV
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 7:15 am Post subject: |
|
|
Vy uz tu co riesite
Neviem teda,kedy ste vy robili vodicak,ale ja pred 5timi rokmi a toto pohynanie na spojku nas ucili hned ako prve,dostat spojku do zaberu a potom pridat plyn a pohnut sa.Ked nepridas plyn tak sa kazde auto od doby Favorita pohne na zaber aj bez plynu a pojde konstantnou rychlostou(nohy mozes mat napodlahe,za hlavou aj von oknom )
P.S.Ked stihnem zapchu,co dufam nie,vyskusam to ako Fraga. _________________ Ford Fusion 1.4 Duratec 16V DOHC Rival X |
|
Back to top |
|
|
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 8:14 am Post subject: |
|
|
Ved praveze ja som sa to naucil tiez na autoskole (minuly rok) ale to sa nedalo povazovat za objektivne lebo som robil na 1.9TDi. Ale ide to aj na FF. _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
|
Fraga
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 193
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 8:42 am Post subject: |
|
|
j-rich-23 tak ja už nejaký ten pátek vodičák mám (nie len pred 5 r.) a veru nás to v autoškole neučili. Tu nešlo o rozbiehanie. Skôr naopak vravela som o tom, že ked už ideš a daš nohu dole z plynu či to skape! |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 11:10 am Post subject: |
|
|
ide to u vsetkych, aj na traktore...
ale nie je to dobre. pouzivas pri tom uz nizke otacky, mozu byt blizko rezonancnych - teda trasie to, vibruje, naviac volnobezny system sa snazi udrzat motor v chode, cvici vo velkom rozsahu davky paliva a vobec ho nezaujimaju drobnosti ako spotreba, emisie....
spojka je konstruovana na strasne miliony zopnuti, ze getrag?
prevod jednotky mava zivotnost tusim len okolo 200-300 km, je len na kratky rozjazd, ja radsej necham v sore vacsiu pauzicku a nicim si spojku a az dvojku....
ci to je mudro - netusim...
celkove asi nie je mudro byt v sore... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 12:02 pm Post subject: |
|
|
vls wrote: |
..., ja radsej necham v sore vacsiu pauzicku a nicim si spojku a az dvojku.... |
tiez tak aj ja. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 10:57 pm Post subject: |
|
|
vls wrote: | ide to u vsetkych, aj na traktore...
ale nie je to dobre. pouzivas pri tom uz nizke otacky, mozu byt blizko rezonancnych - teda trasie to, vibruje, naviac volnobezny system sa snazi udrzat motor v chode, cvici vo velkom rozsahu davky paliva a vobec ho nezaujimaju drobnosti ako spotreba, emisie....
spojka je konstruovana na strasne miliony zopnuti, ze getrag?
prevod jednotky mava zivotnost tusim len okolo 200-300 km, je len na kratky rozjazd, ja radsej necham v sore vacsiu pauzicku a nicim si spojku a az dvojku....
ci to je mudro - netusim...
celkove asi nie je mudro byt v sore... |
No neviem nikde som nepocul otom, zeby bola jednotka konstruovana len na 200-300km podla mna je to blud, pretoze specifikacie pre vsetky kolesa 1-6ka a hriadele vstupne a vystupne su co sa tyka tepelneho spracovania rovnake. Nenapada ma nic ine co by sa v dosledu zaradenia 1ky mohlo opotrebovavat viac ako pri ostatnych stupnoch.
Co sa tyka spojky, tak ta by mala vydrzat vela (neviem poculi ste o niekom komu na aute do 100 000 km presuchala lamela ?), ale u nas sa spojky nevyrabaju nakupuju sa externe od dodavatela nemam o nich moc info, viem len ze existuju mokre a suche.
Ja ked som v kolone tak radim normalne 1ku a s plynom mojmu 1,4 TDCi sa na volnobeh moc rozbiehat nechce kvoli ventilu spatnej cirkulacie spalin. Vyssia kubatura by s tym problem nemala mat, ale vseobecne otacky pod volnobehom (kde sa pohynanim bez plynu mozes dostat) nerobia dobre zotrvacniku, ktory by sa mohol odporucat a stoji okolo 10 000 sk.
Spominam si, ze jediny pripad kedy som to robil, bol na zaciatku v autoskole, kde sa tym trenuje cit pre spojku _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Fri Apr 18, 2008 2:02 pm Post subject: |
|
|
To je opravdu zase debata na úrovni. Když nemáte nohu na plynu, tak se ňJ snaží udržet volnoběžné otáčky. Ale nedělá to žádným kašláním na emise a drastickým přidáváním paliva, prostě používá volnoběžný ventil - což prakticky supluje lehké sešlápnutí plynyového pedálu. I u malých motorů, jako je třeba ta 1.4 dokaáže na rovině bezproblémů jet bez plynu na jedničku i na dvojku.
Převodové ústrojí obecně nemá rádo velké rázy, což hrozí právě při pomalé jízdě na nízký převod (1,2), takže skokové přidávání plynu i jeho náhlé ubírání si na jedničku pokud možno odpusťte. Od toho je v autě spojka, abyste mohli jet plynule. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Sat Apr 26, 2008 3:10 pm Post subject: |
|
|
Tak sa mi podarilo ziskat nejake info od kolegu na ozubenia, tvrdi ze pri prevode do pomala sa ozubenie viac zatazuje, takze podla neho, keby ste dokazali mat tie nervy a jazdit dlho na 1ke mohli by ste to ozubenie zlikvidovat (ak by ste skor nezlikvidovali motor ) Cyklickym pridavanim a uberanim plynu tiez zatazujete ozubenie, pretoze medzi zubmi je vola. Ak brzdite motorom v zabere je opacna strana ozubenia ako ked akcelerujete. Pozistujem este nieco viac mozno bude nejaka prezentacia na zraz (ohladom druhov ozubenia sikme a priame a prenasani momentu). Pokial viem pri testoch na prevodovkach je zahrnuty aj test kedy musite ist pomaly na nizky stupen, mozno sa mi podari zistit ako sa prevodovka kompletne testuje ak je uz v aute. _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
|