View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
DANID
Joined: 17 Apr 2007 Posts: 145 Location: TN
|
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
|
Back to top |
|
|
icask
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 178
|
Posted: Thu Oct 04, 2007 6:47 pm Post subject: |
|
|
Berem to s rezervov a humorom. Vacsine suciastok pmozu na druhy svet vodici sami. _________________ FO FU 1,4 TDci 12/2005 od 11.2008 uz VW Passat 1,9 TDi |
|
Back to top |
|
|
Stinpy
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 70 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Nov 07, 2007 1:29 pm Post subject: |
|
|
no ved asi tak aj bol mysleny ten clanok...ze ak sa vodic nesprava nalezite k tomu dieslovemu motoru, tak ho zlikviduje rychlo a spolahlivo ....takze v podstate sa stotoznujes s tym clankom....ono nemam pocit z toho clanku, ze by hovoril o dieslovom motore v zlom, len ze je komplikovanejsi a tak treba aj pri jazde s nim na to mysliet.... ja uz som preventivne zacal startovat bez spojky, po zastaveni este nevypinam hned motor a nebrzdim motorom (nizke otacky vraj fajne skodia dieslu)...uvidime po dlhsom case, ci sa mi to vyplatilo:-) _________________ 1.4 TDCi FoFu X-Plus -tango - 2007 |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Wed Nov 07, 2007 4:05 pm Post subject: |
|
|
presunute do prislusnej diskusie _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
x-jerry
Joined: 12 Jan 2008 Posts: 18 Location: BA
|
Posted: Sun Jan 13, 2008 6:17 pm Post subject: |
|
|
Stinpy wrote: | no ved asi tak aj bol mysleny ten clanok...ze ak sa vodic nesprava nalezite k tomu dieslovemu motoru, tak ho zlikviduje rychlo a spolahlivo ....takze v podstate sa stotoznujes s tym clankom....ono nemam pocit z toho clanku, ze by hovoril o dieslovom motore v zlom, len ze je komplikovanejsi a tak treba aj pri jazde s nim na to mysliet.... ja uz som preventivne zacal startovat bez spojky, po zastaveni este nevypinam hned motor a nebrzdim motorom (nizke otacky vraj fajne skodia dieslu)...uvidime po dlhsom case, ci sa mi to vyplatilo:-) |
...precital som si dnes Tvoju reakciu na dany clanok, ale nemozem suhlasit s tym podradovanim, prave podradovanim a tym padom aj brzdenim zvysujes otacky, ci uz na krizovatke, alebo kdekolvek inde...nesmie sa Ti stat, ze otacky su male, to ako keby Ti isiel motor "skapinat"...s ostatnym suhlasim... _________________ FuFo 1,6 TDCi |
|
Back to top |
|
|
Craken
Joined: 26 Apr 2007 Posts: 56 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Jan 14, 2008 6:36 pm Post subject: |
|
|
aky mate nazor na starovanie motora bez zosliapnuteho spojkoveho pedalu? |
|
Back to top |
|
|
Black storm
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 133 Location: Piestany
|
Posted: Mon Jan 14, 2008 6:59 pm Post subject: |
|
|
Craken wrote: | aky mate nazor na starovanie motora bez zosliapnuteho spojkoveho pedalu? |
Je to chujovina. Ak spojku nezosliapnes a olej je v motore aj v prevodovke stuhnuty, potom musis pri startovani prekonavat odpor nielen motora ale aj prevodovky. Startujem len zo stlacenou spojkou. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi 12/2004,
Mercedes Benz C 200 CDI Avantgarde, T model 5/2006,
Mercedes Benz 300 CE r.v. 1992, momentalne v renovacii |
|
Back to top |
|
|
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Mon Jan 14, 2008 9:39 pm Post subject: |
|
|
Sice nemam diesel ale zaujamlo ma to. No za vsetky prispevky o startovani hovori poznamka z diskusie na tej linke:
"Multifunkčný display na VW Passat 1,9 TDI priamo píše, že pred naštartovaním je potrebné stlačiť spojku. Bez stlačenej spojky motor vôbec nenaštartuje."
Ak uz to da vyrobca tak to asi nebude zo srandy. A btw. Ked zabudnete vyhodit rychlost a skusite nastartovat moze sa stat, ze motor to prezije ale naraznik nemusi.... _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
|
Black storm
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 133 Location: Piestany
|
Posted: Tue Jan 15, 2008 5:28 am Post subject: |
|
|
Ze sa spojka pri starte ma zosliapnut je uvedene aj v navode na obsluhu Fusiona str.150. A ten nenapisali ani Cesi ani Slovaci. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi 12/2004,
Mercedes Benz C 200 CDI Avantgarde, T model 5/2006,
Mercedes Benz 300 CE r.v. 1992, momentalne v renovacii |
|
Back to top |
|
|
Balvan
Joined: 27 Aug 2007 Posts: 2 Location: Poprad
|
Posted: Wed Jan 16, 2008 9:05 am Post subject: |
|
|
Zdravim,rozmyslame o vymene auticka a Fusion je adept c.1,len premyslame ci 1.6 Duratorq TDCi alebo 1.6 Duratec 16V...Berieme to v Nemecku,takze z 1,6dieslom nebude problem.Bol som skor nakloneny na diesel,ale dost ludi ma prehovara na benzin,vraj ten motor viac vydrzi a rozdiel v spotrebe nieje velky.Jazdim tak 20tis.km rocne.Chcem sa Vas opytat na prakticke skusenosti.Dik Este trochu vaham ohladom priestoru,idem totiz z dost priestranneho Peugeotu 307SW do mensieho,ako to vidite Vy? |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Wed Jan 16, 2008 9:41 am Post subject: |
|
|
Balvan wrote: | Zdravim,rozmyslame o vymene auticka a Fusion je adept c.1,len premyslame ci 1.6 Duratorq TDCi alebo 1.6 Duratec 16V...Berieme to v Nemecku,takze z 1,6dieslom nebude problem.Bol som skor nakloneny na diesel,ale dost ludi ma prehovara na benzin,vraj ten motor viac vydrzi a rozdiel v spotrebe nieje velky.Jazdim tak 20tis.km rocne.Chcem sa Vas opytat na prakticke skusenosti.Dik Este trochu vaham ohladom priestoru,idem totiz z dost priestranneho Peugeotu 307SW do mensieho,ako to vidite Vy? |
skus si kliknut tu: http://fusion.fordclubs.org/forum/viewforum.php?f=26 alebo tu http://fusion.fordclubs.org/forum/viewforum.php?f=30 a precitat si informacie, v podstate na vsetko uz bolo odpovedane ...
najskor si precitaj pravidla fora http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=229 aby si zbytocne potom nezdvojoval informacie a aby to bolo prehladne, ako vsetci chceme.
dakujem _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Balvan
Joined: 27 Aug 2007 Posts: 2 Location: Poprad
|
Posted: Wed Jan 16, 2008 5:39 pm Post subject: |
|
|
dik dulius,pravidla fora som samozrejme precital.Popozeral som a trocha mi to aj pomohlo,no mam z toho zmiesane pocity.Dufam,ze neva ked budem pokracovat v tomto threade,viacmenej sa to tyka podstaty-diesel vs. benzin.Diesel-klasika,ta 1,6 by mohla byt fajn ziva a spotreba tiez fajn,len sa bojim poruchovosti a zivotnosti...1,6 benzin by mohol byt tiez zivy a dostatocne silny aj pri predbiehani a cena nizsia,no tam sa zase bojim spotreby a z benzinom nemam skusenosti aka je vydrz motora pri tom benzine? |
|
Back to top |
|
|
dan
Joined: 04 Aug 2007 Posts: 127
|
Posted: Wed Jan 16, 2008 6:08 pm Post subject: |
|
|
Balvan wrote: | dik dulius,pravidla fora som samozrejme precital.Popozeral som a trocha mi to aj pomohlo,no mam z toho zmiesane pocity.Dufam,ze neva ked budem pokracovat v tomto threade,viacmenej sa to tyka podstaty-diesel vs. benzin.Diesel-klasika,ta 1,6 by mohla byt fajn ziva a spotreba tiez fajn,len sa bojim poruchovosti a zivotnosti...1,6 benzin by mohol byt tiez zivy a dostatocne silny aj pri predbiehani a cena nizsia,no tam sa zase bojim spotreby a z benzinom nemam skusenosti aka je vydrz motora pri tom benzine? |
Benzin 1,6 16V zetec som mal predtym v Escorte. Bol to velmi dobry motor, vcelku zivy. Auticko malo najazdenych skoro 190.000km, ked som ho predaval. A bolo bez znamky vacsej poruchy, iba trochu zralo olej. Asi 1liter na 4000-5000km. Ale pri takomto nabehu asi nic zvlastne. Spotreba sa pri beznej rozumnej jazde a dodrziavani limitov (+/- 10-20km/hod) dala v kombinovannom rezime udrzat okolo 7 litrov/100km. 1,6 benzin od Forda sa povazuje za vydareny motor.
Pravda, neviem, ci je to ten isty motor ako vo Fusione. _________________ FoFu Champion Ebony 1,4 16V, 7/07, Modrá Tonic |
|
Back to top |
|
|
DANID
Joined: 17 Apr 2007 Posts: 145 Location: TN
|
Posted: Thu Jan 17, 2008 12:59 pm Post subject: |
|
|
Black storm wrote: | Craken wrote: | aky mate nazor na starovanie motora bez zosliapnuteho spojkoveho pedalu? |
Je to chujovina. Ak spojku nezosliapnes a olej je v motore aj v prevodovke stuhnuty, potom musis pri startovani prekonavat odpor nielen motora ale aj prevodovky. Startujem len zo stlacenou spojkou. |
Chujovina je to čo pišeš, citat:
Chce si to zvyknúť, ale verte, je to tak správne – štartujte bez spojky! V autoškole síce učili niečo iné, ale štartovanie motora pri zošliapnutej spojke dáva zabrať axiálnym ložiskám. „Z celého sveta štartujú so spojkou len Česi a Slováci,“ smeje sa M. Vaculík. „Má to historické dôvody – Škody mali hustý prevodový olej a slabé akumulátory a štartéry. _________________ FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH. |
|
Back to top |
|
|
|