View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Mon Feb 19, 2007 4:58 pm Post subject: |
|
|
Skusim aj ja vypocty pre mna
mam 1,4 benzinacik, priemer si trufam na 6,2l
najazdim cca 20t km rocne, cena N95 ky je 34,3 Sk
teda rocne ma benzin vyjde na 42 523 Sk
ak by som mal diesel, kde ako vravite mate priemer 4,7l, cena nafty 34,9 Sk
tak by som rocne dal na naftu 32 860 Sk
takze rozdiel cca 10 000 Sk rocne ...
ked som kupoval auto, rozdiel medzi mojim 1,4 benzinacik a 1,4 diesel bol cca 50 000 Sk ...
tak to vychadza presne na 5 rokov, na vyrovnanie ceny
za 5 rokov skonci leasing a kupim nove auto, takze nemam co riesit, diesel som nechcel a ani by sa mi neoplatil ... asi tolko, benzin je benzin, dynamika sa neda porovnat + problemy dieselu v zime, bola to pre mna jasna volba _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Feb 19, 2007 7:36 pm Post subject: |
|
|
som vytrvaly priaznivec nizkoobjemoveho benzinaku 1.25 :
nizka cena za nakup, nizke poistky, nizka spotreba - mala ekologicka zataz, zanedbatelna likvidacia neobnovitelnych zdrojov.
dalsie hlavne dovody su, ze je moje, a ze na ine mam malo penazi
k "prebytku vykonu pod pedalom", aktivnej bezpecnosti a radosti z jazdy :
kazdy soferuje na hranici svojho pocitu bezpecia pri jazde. na akekolvek vozidlo si zvyknem po mesiaci tak, ze idem s akceptovatelnou mierou rizika, aj s trabantom pojdes tak, ze ti zena bude celu cestu nadavat. ak pri jazde uplne nechrapes, tak vies, ci sa da ten-ktory manever s tvojim autom zvladnut alebo nie. ak sa da - ides, ak sa neda - nejdes, vozidlu si sa prisposobil. dokaz - trkvas v tuaregu ma iste dostatocny prebytok vykonu, nebrani mu to ist tak agresivne, ze mu musis zachranovat zadok, ked seba aj teba dostane do problemov. a maj potom s takymi superspolusoferujucimi a na nasich super cestach radost z jazdy! este ze sedime vo fusione, nie?
aktivna bezpecnost je podla mna dalsi dobry marketingovy krok predajcov, rovnako ako ine. uvazuj, kolko hodin si ochotny v praci krutit nejakou packou aby si za to dostal 10 tisic - cenu za elektricke spustanie okien?
fuj, to su ale kacirske nazory, co? |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Mon Feb 19, 2007 9:19 pm Post subject: |
|
|
no, na poly automobilizmu je to na upalenie ;) Suhlasim aj s tebou aj s Duliusom. Kazdy ma proste svoj nazor a vie si to financne prerata. Kupi si do svojho auticka motor aky sa mu najviac paci a ktory uspokojuje jeho srdce, manzelku a penazenku. Niet nad dobry pocit spokojnosti nad svojim rozhodnutim......mal som si kupit focus 1.4, hehehehehehe |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Wed Feb 21, 2007 8:21 am Post subject: |
|
|
od vls obrazocek, vplyv zabehu, leta-zimy, pretazenia pri ceste na dovolenku, prejedenia sofera...
_________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 8:12 pm Post subject: |
|
|
Tak nevim, u mého Fusiona 1,4 Tdci mi připadá že není moc velký rozdíl mezi tím jestli se rozjíždím a jedu jak šnek a nebo jedu normálně. Zkusím nějak změřit, ale zatím mi to vycházelo vždy na 5,1 až 5,3l nafty na 100 km a bylo jedno jak jsem jezdil. Zatím jsem zkusil:
Před rozjezdem jsem vynuloval na počítači spotřebu ( ukázal 99,9 l/100km ) a průměrnou rychlost. Do konce trasy jsem udržoval rychlost 90 km/h.
Rychlý rozjezd z 0 na 90 a po 2km jízdy byla spotřeba na počítači 5,6l a prům rychlost 77 km/h. 90 jsem jel asi po 400m.
Plynulý rozjezd z 0 na 90 a po 2 km jízdy byla spotřeba na počítači 5,3l/100 km a prům rychlost 59 km/h. 90 jsem jel asi po 900 m.
Při obou variantách rojezdu a po jízdě cca 4 km byla spotřeba na počítači 5,1 l/100 km. Odskoušel jsem to na stejné silnici a v obou směrech 2x, takže údaje jsou vypočtený průměr. Vyloučil jsem tím vliv větru, zatáček a případných výškových rozdílů i když bydlím v nížině.
Jízda ve městě vliv má a docela znatelný, ale nemám změřeno. Zatím se mi nepovedlo vyjezdit nádrž ve městě tak nevim. _________________ KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 9:16 pm Post subject: |
|
|
Baví mě sledovat spotřebu, ale zase mě nebaví jezdit pomalu. _________________ KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 10:11 pm Post subject: |
|
|
ty kono :) odskusat cosi 2x v oboch smeroch a este eliminovat vietor a podobne...klobuk dole :) Ja ti poviem len ze relativne sportova jazda 15km cez mesto rano a vecer ma stoji priemerku 5.3...a na vietor, teplotu a poveternostne podmienky kaslem :P Hlavne ze sa odreagujem. |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 1:32 pm Post subject: |
|
|
xxnobodyxx wrote: | Krutim hlavou ze vas bavia tie vypocty okolo spotreby....ci mi Fusion spapa 6,7L alebo 6,9L alebo 7,2L alebo .........
Asi tolko k mojej spotrebe... |
zabudas na podstatny fakt ... ak mam a sniekym rovnaky motor a spotreba priemerna pri podobnych podmienkach je rozdielna aj o 1 liter, tak nieco asi nie je v poriadku, nemyslis? _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 7:59 pm Post subject: |
|
|
Z toho mýho krátkýho testu je vidět, že nemá moc cenu se na tý silnici loudat. Taky se mi nelíbí jízda překážím, raději jedu. Občas si připadám že předjíždím a dojíždím ty ostatní jen já a několik dalších. Vyzkoušeno mám, ale že přes 3000 ot. začíná spotřeba stoupat. Na 5 rych. to ale jede 130, tak je to v pohodě.
Normálně na vítr a kopce taky kašlu, ale zase když chci něco udělat dobře, tak to dělám pořádně i kdybych měl vypadat jako trouba. Což je zrovna tento případ, ale bez přesnosti se k přesnému výsledku nikdy nedojde. ( přesný součet nepřesných čísel - to neberu ). Navíc jsem to chtěl dát do diskuze, kterou jsem sledoval a nechtěl jsem napsat něco co by nebylo správně. Dělal jsem to jen pro posouzení.
Příští týden pojedu do města, tak zkusím před ním vynulovat a schválně kolik mi to ukáže, a zkusím svižnou jízdu. Jenže se svižnou jízdou si nejsem jist jestli půjde, protože na trase bude pár semaforů a dlouhé popojíždky, tak jsem zvědav jak to dopadne. _________________ KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Fri Feb 23, 2007 10:12 pm Post subject: |
|
|
o tych semaforoch to v meste je. Pripadne zapchy. Vtedy ziskas realny pohlad. Prejst cez mesto na zelenu vlnu nie je mestska spotreba. Akceleracia na semafore, 500m, brzdy atd. Rano tak jazdi vela ludi. Po robote uz malokto. Vsetci su vystaveny :) |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Sat Feb 24, 2007 12:35 pm Post subject: |
|
|
jedno je jasne - to, co ukazuje palubny pocitac je vysledok meracika, ktory je hodne priblizny, vyrabany v desiatkach tisicok kusov aby bol co najlacnejsi, ziadna super presnost, ktory meria na zaklade zistovania objemu preteceneho paliva. pri presnejsich meraniach na skusobniach sa pouziva meranie priamo hmotnosti - vyhrevnost a teda dodane mnozstvo energie je udavane v MJ/kg - teda na jednotku hmotnosti. meracik v palubnom pocitaci by musel pocitat korekciu na teplotu paliva vzhladom na teplotnu roztaznost nafty... . zo skusenosti - korekcia pri objemovom merani na teplotu paliva spravi v pohode aj cez 5 percent spotreby. celkova chyba udaja palubneho pocitaca presiahne 10 percent. tak mu teda treba doverovat.
aj mna bavi sledovat spotrebu. mam urcite dost penazi na to, aby som mal spotrebu o pol litra vacsiu, ale ked je mala, som spokojny ako blcha
ci ma zmysel sledovat desatiny :
- u uzivatela ak ho to zaujima,
- u vyrobcu, krat pocet rocne vyrobenych kusov motorov 100 000, kazda desatina ktoru s motorom dosiahne je 10 000 l kazdych 100 km, ze ano? a to nenecham kalkulacku nasobit kilometrami za zivot auta a korunami za liter. |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
Posted: Sat Feb 24, 2007 6:38 pm Post subject: |
|
|
Myslim ze tie rozdielne spotreby pri rovnakom motore su zavisle aj od stylu jazdy,zatazenia alternatora,klima a podobne. Ja napriklad ked osolim zosilovacu v aute tak je odber hned 40A a k tomu svetla popripade stierace,zapalovanie a ine tak to zatazi alternator a rastie aj spotreba.(pozor alternator je 70A)
Takze pocitaci a spotrebisti nezabudajte aj na tento fakt s alternatorom...a da sa pocitat aj s mnohymi inymi vecami.
Napriklad je tu aj rozdielnost nastavenia riadiacich prvkov a softwer...
Ak to chcete zistit dajte auto do servisu co je asi o nicom alebo treba kupit laptop+kabelaz+stiahnut diagnosticky soft z netu...napojit auticko a porovnat aktualne zmerane parametre s tymi co udava vyrobca a poopravit si ich... _________________ 1,6 16V 08/2005
Radio- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-radio
Interier- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-interier
Rozne- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-rozne/ |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Sat Feb 24, 2007 7:01 pm Post subject: |
|
|
Jo, este som zabudol, ze motory su vyrabane v tolerancii spotreby, skusobnu opusti motor s tabulkovou spotrebou aj so spotrebou 5 percent vacsou. to v pohode spravi vyrobna tolerancia u trojice valec-piest-kruzok, tolerancie nastavenia vstrekovacov, u tdi cerpadla, duchadla a dalsie volovinky. ak ti teda pocitac ukazuje viac nez kolegovi a inak je voz v poriadku, urob viacero merani z celej nadrze bez ohladu na pocitac - podla vydajneho stojana, a ak ani potom nebudes spokojny - mal si smolu pri kupe kusa.
pri prejazde Martinom su za sebou radene krizovatky so semaformi. chodim tam denne. skoci cervena chodcom - vyrazam a pri vjazde okolo stlpika mam zelenu a za mnou vyraza trhac asfaltu. kolesa mu pisknu, predbehne a vali. ja dosiahnem rychlost 69 (pokuta je od 70) a na najblizsej cervenej sa trhac rozbieha, ked povedla neho prefrcim - musel zastat. Gumuje kolesami a situacia sa opakuje za 500 m. odbocujem domov na stvrtej krizovatke v poradi. trhaca stretnem 2-3-krat do tyzdna, samozrejme, vzdy ineho. ziadnemu trhacovi na tych 4 krizovatkach nedochadza, ze ked pojde ako clovek, bude tam rychlejsie a menej sa nasrdi. |
|
Back to top |
|
|
pilot
Joined: 20 Jan 2007 Posts: 11 Location: CZ, Karlovarský kraj, Chebsko, Aš
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 12:07 am Post subject: Spotřeba + něco k tomu |
|
|
Tak to sedí, i stylem jízdy může vzniknout slušnej rozdíl.
Aby bylo o čem dumat, vkládám průměrné spotřeby z
http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/149-Fusion.html?fueltype=1&power_s=50&power_e=50&minkm=0
Přes různé popisy jde samozř. o jeden typ auta.
auto/motor/výkon/průměr. spotřeba/nick
Ford TDCi Diesel, 50 kW 5,03 funn
Ford 1.4 Tdci Diesel, 50 kW 5,31 LosQuallos
Ford Trend 1,4 Diesel, 50 kW 5,56 melchior
Ford 1,4 TDCiDiesel, 50 kW 5,65 bauigel
Ford Comfort1.4 TDCIDiesel, 50 kW 5,79 adris1919
Ford Ghia 1.4 TDCI Diesel, 50 kW 5,89 atti_sz
Ford Viva X TDCi Aut Diesel, 50 kW 6,86 Kettner
Ad vls, Zaslal: Po únor 19, 2007 7:36 pm Předmět:
Ke svému příspěvku si přidal smajlíka, ale i tak: vývojem si projde každý z nás a tebou, ať už z jakýchkoliv důvodů, vybraný motor zcela jistě stačí.(Chci jen poznamenat, že nezáleží jen na výkonu - např. u 1,6 74kW/6.000ot., ale taky na točivém momentu - 146 Nm/4.000ot.) Vlastnil jsem a jezdil s mnoha auty, od 37kW po 140 kW, služebně mimo jiné i s Corsou 1,0 (najeto cca 40.000km). A nedám na ní dopustit - spotřeba malá, v D po dálnici 150km/h jela taky a do města ideální. Ale nemám ji. Mám 1,6ku, užívám si to a dosud jsem (možná v autoškole?) neohrozil či dokonce nezpůsobil ostatním účastníkům provozu nehodu. Dovolím si skromně tvrdit, že jsem několika nehodám, stejně jako ty, a možná se to povede jednou každému, zabránil. I jsem do dvou lidí dýchal - tedy snažil se je oživit. Přesto si nedovolím míchat výkonovou rezervu s bezohledností některých jedinců.
Pokud jde o pojem aktivní bezpečnost, nejsou to jen elektr. okna, ale vše, co může zabránit nehodě. Třeba přesné řízení, zaručující dostatečný kontakt s vozovkou, dobré vlastnosti podvozku, optimální trakce, účinné brzdy a motory s dostatečným výkonem v celém rozsahu otáček, přehledné a jednoduché obslužné prvky a signalizace. Součástí aktivní bezpečnosti jsou rovněž elektronické systémy, např. protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení (TCS), elektronický rozdělovač brzdných sil (EBA), elektronický stabilizační systém (ESP) nebo hlasové ovládání některých přístrojů. Prvky aktivní bezpečnosti přispívají spolu s prvky pasivní bezpečnosti k optimální ochraně osádky (volně převzato).
Bohužel je to všechno za peníze, ale (prosím, bez urážky!), přeju nám všem, abychom alespon některé z těchto, jak´s je nazval, "marketingových tahů" nikdy skutečně nepotřebovali. _________________ Fusion Elegance 1,6 16V 03/2003
Spotreba a naklady: http://www.spritmonitor.de/en/detail/163613.html?cdetail=2
Zkušenosti a hodnocení: http://moje.auto.cz/pilotpilot/ford-fusion.html |
|
Back to top |
|
|
|