View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Marekskk
Joined: 31 Aug 2010 Posts: 386 Location: SK/CZ
|
Posted: Tue Nov 17, 2015 1:30 pm Post subject: Otacky motora na volnobehu pocas jazdy |
|
|
Zdravim Vas.
Chcem sa Vas opytat na otacky motora na neutralne pocas jazdy. Teda napr. idem 90km/h a vyhodim rychlost do neutralu. Kolko otacok Vam ukaze Vas Fusion? Ja mam pre info 1.4 benzin. Mne otacky ukazuju cca 1000-1100 a to teraz sa jedna o motor zohriaty. Nie studeny. Teda take otacky mam aj ked je motor studeny aj zohriaty. Teda to vplyv nema na to. Ale akonahle stojim na mieste, teda rychlost je 0km/h tak otacky su normalne ako maju byt cca 800-900. Je to normalne?
Dakujem. _________________ Ford Fusion 1,4 16v Duratec Comfort
Ford Mondeo 2.0 TDDi |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Tue Nov 17, 2015 5:20 pm Post subject: |
|
|
Já to mám taky tak,nejlépe to jde rozpoznat když dojíždím před křižovatku tak vyřadím a je tam asi 1100 no dojedu pomalu ke křižovatce a úplně zastavím jak se kola přestanou točit ihned je tam asi 850, bude tam asi nějaký čidlo na to jestli je auto v pohybu nebo stojí,je to asi proto když máš během jízdy vyřazeno a znovu zařadíš aby ten motor nedostal takovou ránu od 850 ot. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Tue Nov 17, 2015 7:27 pm Post subject: |
|
|
Já zas tipuju, že je to kvůli posilovači řízení. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri Nov 20, 2015 3:46 pm Post subject: |
|
|
No řídící jednotka má čidlo na převodovce a pozná, že se auto pohybuje. Kuli posilovači to nebude. Ten potřebuješ i když auto stojí a parkuješ. Je to spíš, aby tolik nespadly otáčky při přeřazování. S tím, že někdo povalí na neutrál se moc nepočítá.
Jak vás tohle vlastně napadlo a k čemu to je dobrý za jízdy jen tak vykvaltovat? _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Fri Nov 20, 2015 10:31 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 ty chceš tady rozvynout asi nějakou hádanici na téma jízda z kopečku bez kvaltu atd. Hlavně tu neříkejte že auto se zařazeným kvaltem s kopečku žere 0litrů vždy záleží na konkrétní situaci,příklad pojedu já s táhlého kopečku dolů a vyřadím, celý kopeček sjedu bez kvaltu (jo žere to 0,1litru za minutu)- pak vyjede třeba pepa na hoře nechá zařazeno a bez plynu bude sjíždět dolů a ejhle v půli kopci kouká na tachák a auto s tím kvaltem strašně zpomalilo tak co asi udělá no jasně přidá plyn a zbytek kopce sjede pod plynem a ta diskutabilní úspora paliva je ta tam .Jinak na netu a tv byly za poslední roky asi tři testy,stejný auto a asi tři řidiči stejná trasa a každý řidič tu trasu jel bez vyřazování a pak s vyřazováním a vždy to vyznělo lépe s úsporou paliva s vyřazováním kvaltu ale samozdřejmě to nejde prokázat jelikož nemohli nasimulovat stejný provoz aut na testované trase ale snažili se to eliminovat tím že test probíhal v pozdních nočních hodinách takže byl provoz skoro nulový. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Nov 23, 2015 3:41 pm Post subject: |
|
|
skoda ze sa nevadite...
lebo je na to jednoduche vysvetlenie
vola sa to ze energeticka bilancia
dve auta, v jednom vyhadzujeme rychlost v druhom nie
obe prejdu z miesta A do miesta B rovnakou rychlostou
u jedneho "niekto" musel pretacat motorom pocas toho, kym u druheho siel motor na volnobeh...
kto skusil tocit motorom za remene vie ....
kolko prace na to treba
a ze sa vezme len z paliva... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Mon Nov 23, 2015 5:19 pm Post subject: |
|
|
Na to, že máš v avataru P-V diagram jsi to zjednodušil až příliš. Dobře to podle mne popsal sekyc.
Ty auta nejedou rovnoměrnou rychlostí po rovině, ale zrychlují, zpomalují a jedou z kopce a do kopce. Protože nejčastěji se rychlost vyřazuje z kopce, měla by být energetická bilance auta s vyřazenou rychlostí lepší. Jenže u auta se zařazenou rychlostí, pokud se brzdí motorem, jsou odpojené vstřiky, tedy v tom okamžiku nebere nic. A do hry vstupuje to, co popsal sekyc. Takže vyhodnocení je nejednoznačné a asi i složité. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Tue Nov 24, 2015 9:27 am Post subject: |
|
|
aaaale fordedo, s tebou som sa uz hadal....
musis dobre citat...
pisem "rovnakou" rychlostou, o rovnomernej nepisem
predstav si ze
idu vedla seba
do kopca - nie je rozdiel, po rovine - nie je rozdiel, z kopca ked brzdia motorom - nie je rozdiel
rozdiel bude len a len tam, kde jednemu bude stacit na udrzanie rychlosti len kopec na volnobehu a druhy uz bude musiet pridavat aby udrzal rychlost so zaradenym kvaltom
a teda ide o to ci vtedy zozerie motor viac na volnobeh alebo viac na to jemne pridavanie
a tam nepusti to, ze u jedneho sa motor toci 1000 a u druheho napriklad 2000... a na vyssie otacky je treba energiu
mohli by sme este diskutovat o efektivite spalovania na volnobehu a inde...urcite je efektivnejsie v pracovnych otackach to jo... ale v zasade stratovy vykon motora stupa s otackami a so zatazenim...
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
jeff
Joined: 17 Oct 2007 Posts: 80 Location: Praha
|
Posted: Wed Nov 25, 2015 2:26 pm Post subject: |
|
|
K tématu: tuto otázku jsem položil servisu při první prohlídce, taky jsem si toho všiml a odpověď byla: zvýšené otáčky při jízdě na volnoběh jsou kvůli emisní hodnotě a udržení síly motoru k ovládání dalších komponent. Ono stačí při jízdě vyšlápnout spojku a pak spadnou na "správnou vizuální hodnotu" jako při stání. _________________ Fusion 1,4i 16 V, Ambiente, Deep Navy, 9/2006 |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|