View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Mon Sep 22, 2014 5:20 pm Post subject: |
|
|
nexter, velmi pekne
na dialnici jazdis tak maximalne 110ze? viac by to zacalo pekne zrat ... a ked uvadzas ze dialnica 50% tak potom by tie cisla si mal kusok ine
ja som jazdil tiez okolo 6l/100km, ale dialnica tam bola minimalne. _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Tue Sep 23, 2014 7:52 am Post subject: |
|
|
Nexter si buď z pěti nádrží jednu nezapisuje, nebo kecá. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
nexter
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 175 Location: Ružomberok
|
Posted: Thu Sep 25, 2014 2:29 pm Post subject: |
|
|
Takze vazeny mozno je to pre niektorych neuveritelne ale je to tak. Nenapisal som to tu preto aby som sa "chvalil" ale preto aby mozno aj niekto iny prispel svojou osobnou skusenostou. Dialnice jazdim 50% a na dialnici sa pohybujem od 120-130 tachometrovych... okresky 100 a mesto predpisovo. A teraz preco nekecam lebo uz 4 rok jazdim zhuba tu istu trasu tyzden co tyzden a pred 4 rokmi som mohol o takejto spotrebe len snivat.... Neviem cim to je ale spotreba stale klesa (samozrejme mierne) s pribudajucimi km, takze auto je cim starsie tym uspornejsie ak nie je chybny palubak, pripominam ze auto mam od nova a ma nabehane 136-tis. km. Nikoho nechcem a nebudem presviedcat o tom ze to tak je, v podstate mi to je jedno co si kto mysli, len som sa chcel podelit s mojou skusenostou s mojim Fusikom HAWK. _________________ KIA cee'd, X. edition, Dark Gun, 1,4i 16V 100Hp CVVT, 02/2015
FUSION Flair X, Black Panther, 1.4i 16V 80Hp Duratec, 05/2008 |
|
Back to top |
|
|
kuna
Joined: 03 Apr 2009 Posts: 109 Location: České Budějovice
|
Posted: Sat Sep 27, 2014 10:04 pm Post subject: |
|
|
Nekecá, nekecá. Také mám obdobnou spotřebu, ale chce to trochu disciplíny. Od výroby mi to dělá 6,22, minulý rok 6,07, tento 6,15. Měsíčně dělám kolem 12 jízd po D3 z Budějovic do Tábor ve dvou až pěti lidech. Ale je pravda, že po dálnici jezdím tachometrových 110-115, ve 130 to už spotřeba rapidně stoupá. Možná by nebylo od věci, kdyby výrobci uváděli skutečnou spotřebu aut při opravdových 130 a na ostatní rádoby hodnoty se vybodli.
Ale malého turba se musím zastat, kolega má fabii s 1,2 Tsi a s průměrem 5,6, na dálnici jezdí kolem 120, ale chce to opravdu lehkou nohu a nedivočit. _________________ Ford Fusion (Fučík) 1,4 59kW Ebony, Red Tango, 5/09 |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Sun Sep 28, 2014 10:40 am Post subject: |
|
|
Tak já mám najeto necelých 50tisíc,letos na konci srpna dovolená od nás (Roudnice n.L) na LIPNO cca je to 260km přes Prahu po Strakonický,při cestě jedna kolona 10minut popojíždění,tato trasa se skládá ze dvou úseků dálnic nebo teda rychlostních silnic kde jsem jel tachografových 140 což je asi těch skutečných 130 a asi dvakrát jsem to sešlápl při předjíždění více na 160,byla jedna zastávka na vynikající a vyhlášenou klobásu ve stánku u Cukráku (to není reklama je fakt dobrá).Po příjezdu do Frymburku na PP 5,9l .Delší trasy jsou pro tento motor úspornější,jinak PP mě nikdy jak 6,4l neukázal,at jezdím jak jezdím.Nejvíce žere v zimě když mrzne a jezdím jen do práce 15km tam a v podvečer 15km zpět,takže motor se ani pořádně neohřeje,to ukáže PP 6,3l -přes léto ta samá trasa 6,1l. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
matus111
Joined: 25 Aug 2010 Posts: 72
|
Posted: Fri Dec 05, 2014 2:09 pm Post subject: shell |
|
|
5 nádrží po sebe shell nitro a po poslednom tankovaní pri rovnakých trasách s podobnými podmienkami na cestách,teplota,pneu a podobne, dojazd o 100km nenej do rozsvietenia kontrolky, so zhoršením sa naštartovania,naštartuje síce na prvý raz, ale akoby malo auto tendenciu "rozmýšľať" či budú od prvého momentu po štarte otáčky 100percentné, alebo len tak tak - asi sekundu,dve, až potom dostane normálny "dych".Tak snáď "nenariedili" niečo iné do cisterny, či zásobníka na pumpe. _________________ Fusion 1,4 FXJA
Escort MK 7 L1H 1,6 16 V 66kW
/minulosť Escort MK7 CVH F4B |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Nov 30, 2016 12:26 pm Post subject: |
|
|
Duves, tieto clanky mam bohovo rad. uz som na ne reagoval na sme, autosalon, automagazin a asi desat dalsich.
tu je cast mojho prispevku na sme.sk :
tak to vyzera
01.02.2016 12:46
ked sa do odbornych veci montuju iniciativni laici - v tomto pripade poslanci a verejnost. dokonca v relaciach ako autosalon znie pravidelne ze skutocna spotreba sa lisi od papierovej. vsade, a aj na stranke ministerstva, sa da docitat, ze v papieroch je spotreba v mestskom a mimomestskom cykle a priemer z tychto dvoch cyklov. NIE PRIEMERNA spotreba auta v realnej prevadzke. Porovnavat tieto udaje v dokladoch s realnou spotrebou je totalna neznalost veci. nieco ako uvaha, ze ked krava nadoji 20 litrov mlieka, tak v cisterne co vezie mlieko z kravina je tiez dvadsat litrov - uplna hlupost. staci sa pozriet na spotreby rovnakeho auta u roznych vodicov - napriklad na spritmonitor.de a vidime, ze nie je mozne definovat "realnu spotrebu", to sa neda, jeden ide ako ***** pridava, brzdi, turuje motor, iny ide s vyuzivanim zotrvacnosti voza, jeden pouziva auto na dennu cestu do prace 30 km tam a spat, iny len po meste na rozvoz zasielok - realna spotreba bude dvojnasobna medzi nimi. takze, ti co nadavaju na zle automobilky ze neudavaju realnu spotrebu, neudavaju ju preto, lebo sa to neda... ... ale, preco akurat v tejto oblasti by som mal ocakavat rozum, vsakze... ... autor:vladimirs1 _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Nov 30, 2016 12:49 pm Post subject: |
|
|
vyjadrenie nasich blbeckov na ministerstve dopravy k realnej spotrebe aut najdes tu :
http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=59741
samozrejme vyriesili to ako obycajne, teda ako uplni k.... :
citujem :
.... Z uvedených skutočností je zrejmé, že v reálnej prevádzke je takmer nemožné (nie však vylúčené)
priblížiť sa reálnou spotrebou paliva k spotrebe vypočítanej podľa metodiky smernice 80/1268/EHS ....
... V konečnom dôsledku význam merania emisií CO 2 a spotrieb paliva podľa Európskeho jazdného cyklu
spočíva hlavne v možnosti porovnania ekologických a ekonomických vlastností vozidiel jednotlivých
výrobcov. .....
.... Predajcovia nových osobných vozidiel sú v súlade s Nariadením vlády SR č. 384/2004 Z. z.
pri predaji a leasingu nových osobných automobilov, povinní úplne a pravdivo informovať spotrebiteľa pred kúpou alebo
pred leasingom nového osobného automobilu o spotrebe paliva.... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Nov 30, 2016 2:46 pm Post subject: |
|
|
Potom ma vyrobca napísať presné podmienky za akých bola dosiahnuta konkretna spotreba.
Napr. rovny úsek, sucha vozovka bez vymolov a dier, bezvetrie, a skúsený vodič citlivo ovladajuci pedal akceleratora. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Dec 01, 2016 11:55 am Post subject: |
|
|
no, my co starsi, si pamatame, ze sme mali v technicakoch aj to, ze spotreba pri ustalenej 90, 120...
potom niekto zacal ze to nezodpoveda realite a treba podchytit studene starty a prechodove rezimy...
vzniklo to co je teraz...
a zacina sa pisat ze to stoji za prd...
inak
len pre pobavenie
funguje to takto :
niekto niekde povie, ze to stoji pekne za nevela s tymi smradlavymi autami a ze to treba riesit
zvola sa komisia pri europskej hospodarskej komisii, niekto z najvacsich vyrobcov, niekto z vyskumu, niekto zo skoly, niekto z legislativy, stvoria navrh predpisu a na par kol pripomienok ho schvalia - toto je posledny zvysok rozumu, co v celom kolotoci nachadzame
aj ked aj tu je uz trocha blbosti, niekto ma nejake meranie v svojej fabrike a presadzuje ho, ak sa jeho dostane do legislativy, ziska na par rokov konkurencnu vyhodu...
potom podla schvaleneho nariadenia vsetci skumaju, homologizuju, certifikuju, vyrabaju, kontroluju certifikovane a deklaruju plnenie fortschriftu...
potom pride nejaky skryty genius typu tych co sedia v nasich zakonodarnych organoch a povie, kua chlapi, emisie dame na polovicu
presadi schvalenie zmeny predpisu a naveky si ho pamataju ako toho co sa zasluzil o cistejsie ovzdusie...
potom sa chce zviditelnit dalsi Ikvac, kua, dame este o polovicu nizsie
podobne ako za komuninzmu
porucime vetru desti
nikoho nesere fyzika ani chemia ani ine vedy
nikoho netrapi ze na vykon "x" potrebujes kilo paliva a 14 kilo vzduchu a vznikne 15 kilo smradu
a technici sa snazia, maju podla toho premie
az nakoniec povedia, chcete mat pri teste z vyfuku mannu nebesku, ok, budete mat, staci zastrcit testovaci kabel do riadiacej jednotky...
to je kauza VW
a o ostatnych vyrobcoch, co drzia predpis a su kontrolovani ako v atomovej elektrarni novinari napisu :
pacient u lekara povedal "aaaaa" a len co vysiel z dveri, uz hovoril nieco ine.... to je ale klamarisko,
bez ohladu na suvislosti, bez ohladu na rozum
my si to precitame, ako ovce, lebo to v zasade sme...
potom napriklad v rakusku nie je atomka ziadna a vo francuzsku je ich plna rit
tam zblbli vsetkych dolava, tam doprava
mne na tom len vadi dojem, ze ak som robil niekde pri homologaciach, taky clanok ako si sem Duves hodil ma vlastne oznacuje za klamara _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
pirat4
Joined: 13 Jul 2015 Posts: 13
|
Posted: Mon Feb 20, 2017 8:26 am Post subject: |
|
|
vls to tak bývavalo no.. lenže potom do toho niekto rýpe a takto to dopadne, presne ako píšeš. No tak to tu chodí, čo si budeme hovoriť : _________________ Ford Mondeo 1.6 TDCi, 2011
Ex: Ford Focus 1.8 TDdi, 2002 |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Dec 07, 2018 10:02 am Post subject: |
|
|
Pekny članok
A co jsme tedy zjistili? Během posledních 20 let došlo ke skutečnému snížení spotřeby osobních aut s atmosférickým benzínovým motorem v průměru o 20 %, u přeplnovaných verzí dokonce o 22 %. Naproti tomu u naftových motorů byla éra konce "devadesátek" skutečně "zlatá" a dobrých 10 let poté se skoro nic nezměnilo. Nyní už spotřeba začala opět klesat, nicméně za těchto 20 let to bylo jen o 13 %. Navíc se ukázalo, že se spotřeba benzínových a naftových motorů začíná přibližovat. Zatímco před dvěma dekádami benzínový motor odlehčil nádrž o třetinu rychleji, dnes už to při stejném max. výkonu je jen o pětinu.
https://www.svetmobilne.cz/vyvoj-spotreby-aut-jak-moc-skutecne-klesla/7041-5 _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
|