View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Sun May 11, 2014 6:48 am Post subject: Po naštartovaní spadnú otáčky |
|
|
Ahojte,
chcem vás požiadať o radu.
Keď naštartujem, otáčky vybehnú na 1800-2000, čo je ok, ale nato hneď klesnú na 900-800 a motor nevládze.
No hneď vyskočia na 1000-1100 a držia.
Prv mi to nerobilo, keď som naštartoval otáčky vyšli na 2000 a klesli na 1100 a držali.
Neviete mi poradiť.
Fusion 1,4 benzín,r.v.2012,15000 km, zatiaľ všetko originál, len som menil olej, Valvoline 5w-40, filter oil Mann,vzduchový filter Ufi.
Dík |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Sun May 11, 2014 7:54 am Post subject: Re: Po naštartovaní spadnú otáčky |
|
|
kubo1 wrote: |
Neviete mi poradiť.
Fusion 1,4 benzín,r.v.2012,15000 km, zatiaľ všetko originál, len som menil olej, Valvoline 5w-40, filter oil Mann,vzduchový filter Ufi.
Dík |
Ty otáčky studeného motoru budou chtít kontrolu nastavení programem s PC - asi servis.
Ale ten olej Valvoline 5w-40, to není dobré!!! Ford Fusion od roku výroby 2009 a mladší by měl používat výhradně:
Viskozita: 5W-30
Specifikace: ACEA A1/B1, A5/B5 a především:
Ford WSS-M2C 913C
Já např.používám:
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-ULTRA-AF-5W-30-1L
Ten 5w-40 vyndej co nejdříve ven. |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Sun May 11, 2014 11:13 am Post subject: Re: Po naštartovaní spadnú otáčky |
|
|
hanýsek starší wrote: | kubo1 wrote: |
Neviete mi poradiť.
Fusion 1,4 benzín,r.v.2012,15000 km, zatiaľ všetko originál, len som menil olej, Valvoline 5w-40, filter oil Mann,vzduchový filter Ufi.
Dík |
Ty otáčky studeného motoru budou chtít kontrolu nastavení programem s PC - asi servis.
Ale ten olej Valvoline 5w-40, to není dobré!!! Ford Fusion od roku výroby 2009 a mladší by měl používat výhradně:
Viskozita: 5W-30
Specifikace: ACEA A1/B1, A5/B5 a především:
Ford WSS-M2C 913C
Já např.používám:
http://www.123-olej.cz/SHELL-HELIX-ULTRA-AF-5W-30-1L
Ten 5w-40 vyndej co nejdříve ven. |
Tak čo mám dať 5w-30 ?
A môžem dať od Valvoline, či ktoré značky? |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun May 11, 2014 7:51 pm Post subject: |
|
|
Pokud jde o ten olej, doporučuju ten formula. Je to v podstatě ten castrol, ale za lepší cenu.
Každopádně zmíněný problém neni způsobený volbou oleje. Dělá to nějak dlouhodobě a pravidelně, nebo to udělalo jen párkrát ? _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Mon May 12, 2014 6:48 am Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Pokud jde o ten olej, doporučuju ten formula. Je to v podstatě ten castrol, ale za lepší cenu.
Každopádně zmíněný problém neni způsobený volbou oleje. Dělá to nějak dlouhodobě a pravidelně, nebo to udělalo jen párkrát ? |
Urobilo to len zopár krát, nerobí to pravidelne a nie pri každom štarte.
Nemám dobrý pocit z Castrol, po tej afére ako ho v Poľsku z veľkých sudov prelievali do pripravených plastových nádob.
Boh vie aký olej bol v tých sudoch, Fritol, olivový, panenský?
Nepreferujem Valvoline, ale bol mi odporúčaný ako jeden z najlepších. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon May 12, 2014 10:53 am Post subject: |
|
|
Tak ole se běžně dává do sudů. Když si to necháš vyměnit v servisu, tak tam mají stáčený ze sudů. Co se týká toho castrolu, tak jsem jenom myslel, že je levnější ten olej ford, ale stejně to pro ně vyrábí castrol. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Mon May 12, 2014 1:51 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Tak ole se běžně dává do sudů. Když si to necháš vyměnit v servisu, tak tam mají stáčený ze sudů. Co se týká toho castrolu, tak jsem jenom myslel, že je levnější ten olej ford, ale stejně to pro ně vyrábí castrol. |
Takže podľa teba to olejom nebude.
Nemôže to byť nekvalitný benzín, alebo čo by to také mohlo byť, upchaný vzduchový filter?
Ale dával som nový, s olejom, cca 4 mesiace. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon May 12, 2014 4:30 pm Post subject: |
|
|
Mohlo by to být i benzínem. V podstatě když s tim pojedeš do servisu, tak to bude asi první možnost, co ti na tohle řeknou. Taky by to mohl být třeba i palivový filtr. Se vzduchovým filtrem nebo olejem bych to určitě nespojoval. Sice tam máš trošku jinou specifikaci oleje, než udává výrobce, jak bylo probráno výše, ale myslím, že na tohle to určitě vliv nemá.
Taky se mi občas stane, že to po nastartování zdechne, nebo to nechce chytnout na drc jak jsem zvyklej. Ale je to fakt vyjímečně, takže to neřešim. Pokud to udělá jen občas, asi bych to nehrotil. Pokud jezdíš na garančky, tak pro klid duše se jim tam o tom můžeš zmínit. Ale určitě bych s tim hned do servisu nejezdil. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Mon May 12, 2014 5:51 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Mohlo by to být i benzínem. V podstatě když s tim pojedeš do servisu, tak to bude asi první možnost, co ti na tohle řeknou. Taky by to mohl být třeba i palivový filtr. Se vzduchovým filtrem nebo olejem bych to určitě nespojoval. Sice tam máš trošku jinou specifikaci oleje, než udává výrobce, jak bylo probráno výše, ale myslím, že na tohle to určitě vliv nemá.
Taky se mi občas stane, že to po nastartování zdechne, nebo to nechce chytnout na drc jak jsem zvyklej. Ale je to fakt vyjímečně, takže to neřešim. Pokud to udělá jen občas, asi bych to nehrotil. Pokud jezdíš na garančky, tak pro klid duše se jim tam o tom můžeš zmínit. Ale určitě bych s tim hned do servisu nejezdil. |
Nie, na garančky s tým nechodím.
Ďakujem za ochotu, dosť si mi pomohol. |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Tue May 13, 2014 5:14 pm Post subject: |
|
|
Ještě jeden poznatek k tomu oleji 5W-40.Můj osobní mechanik mi do motoru při prohlídce na třech rokách nalil také 5w-40.Už při prvních kilometrech při zastavení a poslechu motoru při volnoběhu jsem slyšel daleko větší klapot od ventilového rozvodu.Mám lékařsky dokázáno, že mám velice citlivý sluch.Po cca. 150km najetých s výše jmenovanou specifikací oleje jsem kamaráda mechanika navštívil s dotazem , co do motoru nalil, že má úplně jiný zvuk, než mám naposlouchaný.Dokonce jsem se s ním tenkrát na toto téma pohádal a dovezl jsem si olej svůj.
Jakmile se nalil opět 5w-30, ventilový rozvod se ztišil a motor má doposud zvuk, který znám od začátku.
Asi né úplně zbytečně výrobce Ford jednoznačně předepisuje specifikaci 5w-30.
Tolik na vysvětlenou můj postřeh. |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed May 14, 2014 11:59 am Post subject: |
|
|
hmmm...
hanysku, tak nad tym rozmyslam...
oba maju 5W - to by malo byt ohranicenie pouzitelnosti pri nizkej teplote, aby sa dalo nastartovat, teda pri nejakej nizkej teplote maju rovnaku - podobnu viskozitu
horne cislo je 30 a 40,
40 by malo byt pre viac zatazene motory
toto ohranicenie je pre limitnu viskozitu aby sa este vytvoril mazaci film v lozisku
mne z toho vyplyva, ze 40 dosiahne tu limitnu hodnotu pri vyssej teplote ako 30
teda v beznom rezime by mal byt 5W40 viskoznejsi - hustejsi - ako 5W30
viskoznejsi - teda tichsi, vymedzi vole (vule -cz)
nerozporujem tvoj poznatok, len sa mu ticho cudujem
vzdy som myslel ze stari majstri liali do vylagrovaneho motora viskoznejsi olej aby bol tichsi...
mozno by som rozumel, ak by to boli 0W-40 a 5W-30, potom by v nizsom zatazeni bol 0W redsi a hlucnejsi...
fakt tomu nerozumiem...
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Wed May 14, 2014 12:16 pm Post subject: |
|
|
Je tam možná malinká nepřesnost a sice v tom, že ta 40 neznamená více zatížený motor, ale vyšší teplotu okolí při provozu. Celé je to opravdu divné, ta Fordí WSS 913 norma je nějaký trochu speciální lehkoběžný olej. Je možné a pravděpodobné, že v motoru je nejen jako mazací, ale i jako funkční nápln, třeba ve zdvihátkách a ta změna viskozity by mohla způsobovat uvedený jev. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze
Last edited by Fordeda on Wed May 14, 2014 12:17 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Wed May 14, 2014 7:42 pm Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | Ještě jeden poznatek k tomu oleji 5W-40.Můj osobní mechanik mi do motoru při prohlídce na třech rokách nalil také 5w-40.Už při prvních kilometrech při zastavení a poslechu motoru při volnoběhu jsem slyšel daleko větší klapot od ventilového rozvodu.Mám lékařsky dokázáno, že mám velice citlivý sluch.Po cca. 150km najetých s výše jmenovanou specifikací oleje jsem kamaráda mechanika navštívil s dotazem , co do motoru nalil, že má úplně jiný zvuk, než mám naposlouchaný.Dokonce jsem se s ním tenkrát na toto téma pohádal a dovezl jsem si olej svůj.
Jakmile se nalil opět 5w-30, ventilový rozvod se ztišil a motor má doposud zvuk, který znám od začátku.
Asi né úplně zbytečně výrobce Ford jednoznačně předepisuje specifikaci 5w-30.
Tolik na vysvětlenou můj postřeh. |
Mohol by som použiť tento olej?...
http://olejcentrum.sk/mobil-super-3000-fe-5w-30-5l
Alebo mi poraď aký by som mohol dať z Valvoline, Mobil, Total.
Nechcem Castrol. |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
|
Back to top |
|
|
|