View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Mon Dec 31, 2012 6:41 pm Post subject: |
|
|
Holubicka74 wrote: | Tak tu byl technik, napojil auto na diagnostiku a hází mu to všechno možné, nakonec odpojil i tu baterii a tím zrušil oba klíče, bude nutné je znovu nakodovat. Autí nejede a hned prý tak nepojede. 2.1. se poveze odtahovkou do servisu a pak prý budou hledat. Ze zákona prý mají 30 na to, aby našli a odstranili závadu, to že auto potřebuju nikoho nezajímá. Odtahovku platit nebudu, mám na to pojistku, takže to zaplatí pojišťovna, horší je že budu měsíc bez auta a budu se modlit, aby mladej meněl nějaký problém v noci. A půjčit si auto z půjčovny je nemyslitelné. Děkuji všem a přeji pěkného Silvestra a hodně štěstí do příštího roku. |
Tak to je tedy pro mne velká novina, že odpojení baterky vyruší u FoFíka klíče.
Už jste se s tím někdo za ty roky zpět setkal???
Vážně by mne tato info velmi zajímala.Očekávám fundované názory. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Dec 31, 2012 8:43 pm Post subject: |
|
|
Baterku jsem odpojoval mockrát, dokonce i měnil a s tímhle jsem se ještě nesetkal ani o tom neslyšel. Že by bloknul klíče odpojením baterie se mi fakt nezdá. To už se mu muselo podařit, když to měl píchnutý na diagnostiku. Tam by se to myslím dalo.
Ne že bych něco přivolával, ale existuje i taxi. Případně se v servisu zkus optat na náhradní vozidlo. Jestli poskytnou, případně kolik by stálo.
Rekl bych, že mechanik v tomhle případě spíš přidělal starosti. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Tue Jan 01, 2013 1:22 am Post subject: |
|
|
Tak to je jasný imobilizér,ten snímač u spínací skřínky nepozná ten čip v klíči. To už bylo podělaný i před odpojením baterie.Takže v servisu se musí pokusit spárovat klíče s řídící jednotkou no a prostředníkem v tom je právě imobilizér.Náhodou pouzdro těch klíčů jste neměnili? no asi ne když je to rok starý auto.Já jsem manželce vyměnil pouzdro u C3 jelikož ty čudliky na ovládání zavírání a otevř. se jí vylomily a vypadly a hodně lidí jsem se ptal jak je to s tím imobilizérem v tom klíči a všichni to je v pohodě ten čip je součástí toho tištáku když ten klíč rozebereš,jaké bylo ráno překvapení když žena točila startérem motor až skoro do vytlučení baterie a nic,už jsem přemýšlel jak to budu muset odtáhnout na počítač,ale nedalo mě to tak jsem starý pouzdro vrátil a auto chytlo na první cvrnknutí-v tom pouzdře je takový nálitek plastu 2X2mm no okem skoro neviditelný a v tom je ten čip,tak jsem ho vyříz a dal do novýho pouzdra totˇ konec mé anabáze. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Feb 03, 2013 7:52 pm Post subject: |
|
|
Holubicka74: Jak to vlastně celé nakonec dopadlo? _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Holubicka74
Joined: 30 Dec 2012 Posts: 4
|
Posted: Tue Feb 05, 2013 12:25 am Post subject: |
|
|
Dopadlo dobře, sice se autí svezlo odtahovkou, ale pak jim najednou naskočilo, ten technik co tu byl s diagnostikou sice zjistli, že prý nefunguje nic, ale nebyla to pravda. Pro jistotu ještě skontrolovali v servisu kabely a zjistili, že je povolený jeden ze dvou kabelů u baterie, vůbec to nebylo vidět a amuseli s tím zamlet dost, aby to zjistili. No a když už bylo autí v servisu, tak ho důkladně proklepli a udělali údržbu. Auto jsem kupovala přes bazar, tak jsem docela ráda, že tuhle prohlídku uděli a odstranili co měli - nešel ostřikovač, byla skříplá hadička a tak. Samy prkotiny. Sice to stálo 800,- ale teď mi ve Fordu opět převzali záruku, tak jsem nakonec ráda, že tam auto bylo. Teď tam můžu přijet kdykoliv. Od té doby náš ,,Ferda" šlape jako hodinky - ťuk,ťuk,ťuk Díky moc za rady a omlouvám se, že jsem to nenapsala dřív, bylo toho trochu moc na zařizování, tak jsem tady na to vlákno úplně zapoměla. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Wed Feb 06, 2013 9:48 pm Post subject: |
|
|
Tak kabel od baterky bych teda fakt nečekal. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
stevulik2
Joined: 16 Apr 2010 Posts: 54 Location: Košice
|
Posted: Tue Apr 02, 2013 6:25 pm Post subject: ENGINE SYSTEM FAULT |
|
|
Ahoj.
Presne dnes sa mi toto stalo. Odstavil som auto so studenym motorom. Presiel som totiz len asi 3km a ked som chcel nastartovat a odist. Na displeji sa zobrazilo ENGINE SYSTEM FAULT , vysoka teplota motora. Asi na 5ty pokus som normalne nastartoval.Nikdy predtym sa mi to nestalo. Musim este podotknut ze rano som mal vybitu bateriu a musel som nastartovat na kable. Tak neviem ci to ma s tym nejaky suvis. Fakt je ze mam asi rocnu baterku a vybila sa mi treti krat za zimu. Neviem ci ju nieco vybija a ci to moze mat nejaky suvis s tou chybovou hlaskou. Prosim,videl som ze viaceri mali tento problem,len by som chcel ak ma niekto info ako to vyriesil, resp. v com bol nakoniec problem. Dakujem _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi, 2006, Blue jean ,NOW NEW
Renault Twingo 1,2 ,1998, NOW
Seat Ibiza 1,4i ,1996
Fiat 126p ,1986 |
|
Back to top |
|
|
Holubicka74
Joined: 30 Dec 2012 Posts: 4
|
Posted: Tue Apr 02, 2013 8:35 pm Post subject: |
|
|
Ahoj, nemáš zapnuté něco v zásuvce? Mě se stalo, že jsem nechala zapnuté vyhřívání sedačky - mám přídavný na autozásuvku - myslela jsem si, že když vypnu zapalování, tak se automaticky vypne celé auto, aspoň Renault mi to dělal, a ráno jsem přišla k autu a nešlo ani odemknout, ani nebliklo, vycucyná baterie cu grunt, přes kabely jsme to rozhýbali a od té doby se mi to nestalo, ale dávam si majzla, abych tam neměla ani navigaci, prostě 3x kontroluju, jestli mám všechno vytažený |
|
Back to top |
|
|
stevulik2
Joined: 16 Apr 2010 Posts: 54 Location: Košice
|
Posted: Tue Apr 02, 2013 10:59 pm Post subject: |
|
|
Popravde viac ako ta vybita bateria ma desi ten engine fault. To som este nemal a neviem co to bude dalej znamenat. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi, 2006, Blue jean ,NOW NEW
Renault Twingo 1,2 ,1998, NOW
Seat Ibiza 1,4i ,1996
Fiat 126p ,1986 |
|
Back to top |
|
|
matushid
Joined: 03 Apr 2013 Posts: 5
|
Posted: Wed Apr 03, 2013 10:09 am Post subject: |
|
|
Ahoj, mal som rovnaky problem s hlaskou Engine System Fault. Raz to nastartovalo v poriadku, potom par krat za sebou so spominanou hlaskou, nasledoval nudzovy rezim motora - nizsie otacky - a po opetovnom nastartovani to uz bolo v poriadku. Po kratkom case na to mi vsak uplne odisla baterka. Po jej vymene sa zatial hlaska neobjavila. Je mozne ze riadiaca jednotka vyhodnotila nedostatocne nabitu / uz poruchovu baterku ako chybu. _________________ Fusion 1.6 Duratec / 2008 |
|
Back to top |
|
|
stevulik2
Joined: 16 Apr 2010 Posts: 54 Location: Košice
|
Posted: Wed Apr 03, 2013 5:08 pm Post subject: |
|
|
Dik za info. Ja mam diesel a a v zime ten start nieje prave na sup. Potrebujem dlhsie tocit aby to chytlo. No a po cca dvoch mesiacoch uz rano nenastartujem. Len nechapem preco mi vypisalo hlasku ze vysoka teplota motora. A ja som nemal obmedzene otacky ale som vobec nenastartoval.
Ako dlho po vymene baterky si uz s tym nemal problem? _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi, 2006, Blue jean ,NOW NEW
Renault Twingo 1,2 ,1998, NOW
Seat Ibiza 1,4i ,1996
Fiat 126p ,1986 |
|
Back to top |
|
|
matushid
Joined: 03 Apr 2013 Posts: 5
|
Posted: Fri Apr 05, 2013 7:45 am Post subject: |
|
|
No uz je to vyse mesiaca co sa hlaska neobjavila. Ale moja baterka bola riadne sprasena, ked po nabiti ukazala 13V, po troch hodinach to kleslo na 10V a za par dni stuplo na 12V (baterku som mal v byte).
Ak mas moznost skus baterku riadne dobit, hlavne teraz po zime. _________________ Fusion 1.6 Duratec / 2008 |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Sat Apr 27, 2013 4:53 pm Post subject: |
|
|
Zdravím všechny a zasílám svou první "negativní zkušenost" !!!
Včera navečer jsem šel do garáže.Chtěl jsem po zimě vyluxovat vnitřek.Nastartoval jsem na "první škrtnutí" jako vždy.Motor najednou po cca.5-6.sekundách vypnul a již jsem jej nepořídil nastartovat.Asi 3x jsem s ním točil bez plynu, potom opět 3x s plným plynem jak je psáno v návodu k FoFíkovi v části "přeplavený motor".Nikdy jsem za tři a půl roků nemusel takto s motorem točit a stelně bez úspěchu.
Následně jsem volal svému mechanikovi do HK.Moc se divil a pravil, že za svou praxi takto náhle bez varování umřít Forda ještě nezažil.Poradil my, abych zašel domů pro rezervní klíč bez dálkového ovládání, zastrčil jej do spínačky, klíč s dálkáčem přiložím přímo ke spínačce a zkusím startovat.
Pokud by se to na nejdéle napotřetí nepovedlo, tak pro mne jede s odtahem.
Vše jak doporučil jsem udělal.První startování - otáčení startérem cca.15sekund nic, napodruhé velmi "neochotně" motor naskočil.Nechal jsem jej v garáži běžet a šel volat výsledek.Vysvětlení se těžko hledá.Je pravdou, že FoFík asi 12dnů stál a nebyl nastartován.Baterie po prvním naskočení a vypnutí točila motorem normálně, což umožnilo asi 6x poměrně dlouhé startování a následně 2x s přiloženým klíčkem.Následně jsem baterii změřil, naprázdno měřákem PU 500 ukazovala 12,4V.Zátěžák bohužel nemám, takže nevím, co udělalo napětí po prvním nastartování po 12dnech stání.Zapnul jsem do rána baterku v garáži na nabíječku CTEK MXS-5-0 a již po 2hodinách přepnula do udržovacího módu.
Dnes dopoledne jsem šel opět zkusit nastartovat, bez nejmenšího problému na "první škrtnutí".Po této negativní zkušenosti tedy nevím, co bych dělal, kdybych nebyl v garáži a neměl přístup k rezervnímu klíči.
Jedině náhlý pokles napětí po 12dnech stání by mohl vysvětlit to, že asi imobilizer + spínací klíček přestaly spolupracovat s řídící elektronickou jednotkou FoFíka.Ale to je pouze moje doměnka, jinak nevím, jak si vše vysvětlit.
Po této zkušenosti uvažuji nad tímto:
http://www.deramax.cz/solarni-nabijeckaochrana-autobaterie-135v-5w/d-72533-c-959/
Pokud by FoFík delší dobu stál, baterie by byla neustále udržována v plné napětí a pokrylo by to spotřebu elektroniky FoFíka při nečinnosti. |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Sat Apr 27, 2013 7:42 pm Post subject: |
|
|
Poněkud silná na muj vkus. Přesahuje doporučený konzervační proud asi desetinásobně. Jsou i levnější a slabší. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Mon Apr 29, 2013 5:19 pm Post subject: |
|
|
Fordeda wrote: | Poněkud silná na muj vkus. Přesahuje doporučený konzervační proud asi desetinásobně. Jsou i levnější a slabší. |
To Fordeda:
Pouze pro tvou info základy elektrotechniky:
Pokud bude mít baterie napětí 13,5V nebude odebírat proud žádný.
V případě poklesu napětí si bude odebírat tolik mA proud, o kolik klesne napětí pod uváděnou hodnotu výše.Těch 350mA je maximální hodnota, kterou je panel schopný dodávat.Neznamená to tedy, že baterie bude trvale nabíjena tímto proudem.
Jinak v pátek jí budu vyzvedávat osobně v HK za:
http://www.ges.cz/cz/solar-auto-5w-GES08103141.html |
|
Back to top |
|
|
|