View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
majlou.x
Joined: 08 Mar 2008 Posts: 102 Location: Vysočina okr. Jihlava
|
Posted: Sun Sep 14, 2008 5:38 pm Post subject: Volant a posilovač řízení. |
|
|
Ahoj nevím jestli to tak má být tak se ptám.
Když stojím na místě a mám nastartovanej motor,zařazenej neutral a dám volant na plnej rejd buď do leva nebo do prava tak mi jde od předku auta(asi od kol) podivnej zvuk jak kdyby tan něco vrnělo....
To je asi posilovač řízení,je to normální?? |
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Sun Sep 14, 2008 8:09 pm Post subject: Re: Volant a posilovač řízení. |
|
|
majlou.x wrote: | Ahoj nevím jestli to tak má být tak se ptám.
Když stojím na místě a mám nastartovanej motor,zařazenej neutral a dám volant na plnej rejd buď do leva nebo do prava tak mi jde od předku auta(asi od kol) podivnej zvuk jak kdyby tan něco vrnělo....
To je asi posilovač řízení,je to normální?? | Ano su to servomotory, ak tocis volantom pomahaju ti tahat. Ak vytocis volant uplne snazia sa ako ty tahat a tahat a tahat a kedze sa uz dalej neda tak to huci _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
bias
Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Sun Sep 14, 2008 9:57 pm Post subject: |
|
|
Súhlas. Robilo mi to na všetkých autách s posilovačom riadenia. Škoda, Hyundai, Ford, Opel. Netráp sa s tým, je to vlastnosť posilovača riadenia, že pri max. natočení kolies vrčí. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
|
majlou.x
Joined: 08 Mar 2008 Posts: 102 Location: Vysočina okr. Jihlava
|
Posted: Mon Sep 15, 2008 9:09 am Post subject: |
|
|
Díky,ulevilo se mi. |
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Mon Sep 15, 2008 10:10 am Post subject: |
|
|
Precti si jeste diskuzi "Hucanie pri toceni volantom" (Tema: Podvozek, brzdy, kolesa, pneumatiky). Je tam pokec uplne na to stejne tema _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Tue Oct 16, 2012 10:22 am Post subject: |
|
|
bias wrote: | Súhlas. Robilo mi to na všetkých autách s posilovačom riadenia. Škoda, Hyundai, Ford, Opel. Netráp sa s tým, je to vlastnosť posilovača riadenia, že pri max. natočení kolies vrčí. |
Dnes som bol v servise, s inym problemom. Ale volal mi servisak, že mi asi odišlo čerpadlo na posilovači. Už vyše roka pozorujem silnejšie vrčania a horšie otačanie.
Vraj cena 240€ za čerpadlo + 60€ praca. Skusim vrakovište Trebatice. Už ste to niekto menili vo vlastnej réžii?
Kurva ja mam pech na auto: Bezpečnostny pas, teraz posilovač. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Sat Oct 27, 2012 7:23 pm Post subject: |
|
|
Vymene, mam fotografie, niečo o tom napíšem. Dneska sme však boli v Trebaticiach u p.Marka čo ma vrakovisko Ford opäť. Tu víkendujem:
http://mapy.hiking.sk/?x=17.68752&y=48.65153
Trebatice sú kusok. Napíšem zajtra podvečer z domu viac. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Sun Oct 28, 2012 5:42 pm Post subject: |
|
|
Takže kratky fotoreport
vlavo pôvodne servo čerpadlo a vpravo z vrakovišťa z Trebatíc
Auto išlo nad jamu, zaťovi do garaže (byva vid hore link).
Lenže, vznikli problemy, čerpadlo z Trebatíc malo omnoho väčší tanier remenice na oske čerpadla Takže opäť návšteva vrakovišta (p.Marko 0905 482319). A poviem rovno, že nemal ine. No jedno mi to nebolo.
Ešte chcem pripomenuť, že mal som 2 pomocníkov, hobbikov, garažovych opravarov (zaťa a jeho kamarata). Zatial čo zať zhanal velky stahovak, podarilo sa nam stiahnuť velku remenicu z doneseneho čerpadla s takym maličkym stahovakom s 3 ramenami a vsunuli sme ich cez tie otvory v remenici (remenica na pôvodnom čerpadle nema otvory).
Maly stahovak však nefungoval na malu remenicu na pokazenom čerpadle. Až zať doniesol toto
Ešte nejake fotografie
pôvodne čerpadlo - foto z jamy zo spodu
foto zhora z kapoty (vidno platovu nadrž na chladiacu kvapalinu)
foto zhora z kapoty po výmene
Vobec nerozumiem, prečo moje čerpadlo je cele hdrzavé. Ešte skúsim popozerat nejaku firmu na repasaže a skusim ho dať opraviť. Neviem čo presne mu je, ale nerobí taky tlak, ako má. Volant išiel omnoho ťažšie, hlavne na nizkych otačkach, pri parkovaní a pod. Mal som to tak asi rok. Jazdiť sa dalo. Zvykol som si. Ale hned ako sme naliali kvapalinu do systemu, tak to bol sakramentsky rozdiel. Par krat pri zapnutom motore točenie volantom z jedneho kraja po druhy. Zať dolieval a druhy pomocnik v jame pozeral, čo to niekde netečie. Najviac prace bolo neuverite, trafiť s trubkou (s holendrom) do tela čerpadla - vid foto
https://picasaweb.google.com/111073956675422283453/ServoFordFusion#5804405445257564850 (tadial vychadza natlakovana kvapalina)
Darmo to tam davate, ak je to vyosene, nejde to. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Last edited by duves on Tue Oct 30, 2012 5:56 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Sun Oct 28, 2012 11:47 pm Post subject: |
|
|
Ivašku, však skoro nič na tom nerobil náročné, akurát časovo náročné to bolo Ale chválim, že niekto, kto si dokáže urobiť veci doma a hlavne má odvahu sa do toho pustiť, klobúk dole Tiež sa tak snažím.Lebo je kopec ľudí čo by to aj urobilo ale radšej to dajú do servisu. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Oct 29, 2012 7:12 am Post subject: |
|
|
Skúsim najst nejaku firmu na repasaž a dať to zrepasovať do rezervy.
Inak, otačanie osky na mojom pôvodnom ide ztuha. No neviem, či tam je problem, prečo to robí slabší tlak do sústavy. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Oct 29, 2012 6:26 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Ivašku, však skoro nič na tom nerobil náročné, akurát časovo náročné to bolo Ale chválim, že niekto, kto si dokáže urobiť veci doma a hlavne má odvahu sa do toho pustiť, klobúk dole Tiež sa tak snažím.Lebo je kopec ľudí čo by to aj urobilo ale radšej to dajú do servisu. |
No vieš, ale značkovy ford servis minimalne 300€. A to je fakt prkotina.
Inak, aspon som videl technicky stav rozvodoveho remena. Zatial je v pohode. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 443
|
|
Back to top |
|
|
|