View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Tomáš
Joined: 24 Jun 2008 Posts: 46 Location: Ostrava
|
Posted: Mon Jul 09, 2012 7:42 am Post subject: |
|
|
Pro zajímavost.Našel jsem na netu toto. Bylo to ve foru Ford Mondeo, ale funguje to i v našch autech.
Test automatické klimatizace:
1.Self-test:
• stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko auto
• proběhne test, buď se zobrazí chyba nebo 88 což znamená O.K.
• tlačítko čelního skla znamená vymazání chyb a exit, jiné tlačítko exit
2.Odečet již zaznamenaných (uložených) chyb:
• stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko čelní ofuk(do tváře)
• pokud je uložená chyba, tak se zobrazí
• tlačítko čelního skla znamená vymazání chyb a exit, jiné tlačítko exit
3.Zjištění verze softwaru aut. klimy:
• stisknout krátce současně tlačítko:off + ofuk na nohy a potom stisknout
do 1,5 sek. tlačítko AC
Chybové kódy:
B1200 - AC control module - internal fault (interní chyba)
B1242 - AC heater recirculation flap motor (klapka vnitřního okruhu)
B1251 - In-car temperature sensor - open circuit (snímač vnitřní teploty prerušený)
B1253 - In-car temperature sensor - short circuit to earth (snímač vnitřní teploty zkratovaný na kostru)
B1259 - AC sunlight sensor - open circuit (sluneční senzor přerušený)
B1261 - AC sunlight sensor - short circuit to earth (sluneční senzor zkratovaný na kostru)
B1262 - AC heater defrost flap motor (odmrazovací klapka)
B1263 - AC heater footwell flap motor (klapka ofuku nožního prostoru)
B1342 - AC control module - internal fault (interní chyba)
B1676 - AC control module - supply voltage (napájecí napětí)
B2297 - Heater output temperature sensor - open cirsuit (výstupní teplotní snímač přerušený)
B2298 - Heater output temperature sensor - short circuit to earth (výstupní teplotní snímač zkratovaný na kostru)
B2308 - In-car temperature sensor blower (snímač vnitřní teploty větráček ?) _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k, 7/2008 |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Wed Jul 11, 2012 2:03 pm Post subject: |
|
|
Včera, když jsme se stavovali cestou domů v Bešenové, tak se FoFu na slunku pěkně vyhřál a potom měla klima problém auto pořádně vychladit - trvalo to dlouho (předtím nebylo vevnitř moc horko,takže to udržovalo chládek v pohodě). No po tom,co jste tady psali,jsme radši dneska hned skočili do servisu. Samozřejmě ubytek media tam byl, takže nám to doplnil včetně oleje. Níže přidávám výtisk z plniče (je tam teda 0,470kg,jak jste se tady dohadovali-je to dokonce na štítku na naárazníku pod pravým předním světlem)
Důvod uniku přirovnával k ústřednímu topení v domě-jedná se taky o uzavřený oběh,ale voda se dopouštět musí (žádný spoj nelze udělat dokonale těsnící)
U nás byl problém v tom (hned to poznal při spuštění klimy),že tím, že bylo málo náplně, tak poklesávala tlak a klima neběžela rovnoměrně,jen se spínala a vypínala. Po výměně to běželo naplno.
Dle výrobců je prý běžný úbytek 10% za rok - takže za ty 4 roky to bylo v normě...nicméně dodal tam i tu kontrastní látku,kdyby nějaká netěsnost byla vidět.
Takže až někomu bude klima špatně chladit,tak šup s tím do servisu
BTW: Jak někdo psal o možném poškození kompresoru,tak tam je nějaký přetlakový ventil, který tomu zabranuje
P.S. Zrovna tam byl jeden Fusionista,tak jsme trošku pokecali a byl taky nadmíru spokojen s FoFíkem _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Wed Jul 11, 2012 3:31 pm Post subject: |
|
|
Ivašek prosím tě kolik to stálo,abych byl kdyžtak připraven,díky předem _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
|
Back to top |
|
|
sklima
Joined: 16 Jul 2007 Posts: 175 Location: UL
|
Posted: Wed Jul 11, 2012 8:03 pm Post subject: |
|
|
Byl jsem na výměně brzdové kapaliny a tak jsem si po 5-ti letech nechal také překontrolovat nápln klimatizace. Vyčerpali 0,24kg chladiva a 8ml oleje. Zpět doplnili 0,47kg a 10ml oleje. Jak koukám na Ivaška tak mi tam toho oleje dali nejak málo. Platil jsem 450Kč. Subjektivně mi přijde, že klima teď více chladí. Frekvence spínání mi přijde stejná. |
|
Back to top |
|
|
scorsese
Joined: 01 Jul 2007 Posts: 308 Location: Hustopeče
|
Posted: Thu Jul 12, 2012 1:30 pm Post subject: |
|
|
Ja jsem si nechal vloni v lete na FoFu udelat doplneni klimatizace a odsali mi 0,47kg a doplnili taky 0,47 kg. Asi mi to dobre tesnilo . Auto melo tehdy 4 a ctvrt roku. _________________ Peugeot Partner Tepee - 1,6 Vti
ex : Peugeot 308 SW - 1,6VTi
ex : Fusion 1,4 16V - modrá ocean |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Thu Jul 12, 2012 6:27 pm Post subject: |
|
|
jj, říkal,že to záleží auto od auta - tak jak někomu ubývá chladící kapalina nebo olej,tak někomu tohle
Pak je prý na každém,jestli si to jednou za čas nechá doplnit nebo opraví (v případě většího uniku)...někdo prý jezdí co půl roku a někomu to vydrží 10 let _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
PJ
Joined: 20 Jul 2012 Posts: 1
|
Posted: Fri Jul 20, 2012 7:04 pm Post subject: |
|
|
Nazdar Páni,kde presne ústí odtok kondenzované vody na Fofu? Nemožem pod autom najst ziadnu hadičku,ktora by to mohla byt. |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Jul 23, 2012 7:07 pm Post subject: |
|
|
Polovička tvrdí, že klíma nechladí ako má. Tak neviem, asi chce aby v aute snežilo?
Po sezone to dám do servisu. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
ladin
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 178 Location: Milevsko
|
Posted: Wed Aug 22, 2012 6:09 am Post subject: |
|
|
Letos mi velmi málo chladila klima, nechal jsem ji doplnit a už po týdnu účinnost klesala. Po měsíci už nechladila vůbec. Tak znovu do servisu - byl zjištěn únik ve svaru na vysoušeči (baňka v pravém podběhu). Předběžná cena za opravu 2 litry (1000 kč vysoušeč + těsnění + práce). Tak doufám že to pak bude ok. _________________ Fusion 1,25 deep navy, 04/2007
klima, mlhovky, radio 5000c, defend lock, tazne, hagusy |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Aug 22, 2012 1:19 pm Post subject: |
|
|
Ja idem v pondelok do servisu, mam kupeny akciovy servis za 39€. Test uniku, a doplnenie chladiva. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Aug 27, 2012 12:45 pm Post subject: |
|
|
No borci, tak to mam za sebou. Vraj tam chybalo tak do 10% chladiva. Vravel servisak, že to bolo v pohode, ale ak je to 5 letnych sezonach, tak som urobil dobre. Takže najbližšie rok 2016/2017. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Mon Sep 17, 2012 8:20 pm Post subject: |
|
|
Zdravím vás pánové FoFíci,
Tak mám za sebou v pátek 14.9.2012 III.garanční prohlídku.Jelikož 4.9. skončila záruka, nebyl jsem už u Fordů, ale v HK u mého letitého známého z mládí - automechanika.Prohlídku popíši jinde.
A nyní ke klimatizaci:
Napojil jí na přístroj a provedl zvážení zbytku chladiva po třech letech.Zůstalo v soustavě cca.280g.Pak odsál zbývající palivo a provedl kontrolu těsnosti.Ta byla v pořádku.Dle manuálu k plnící mašině našel v tabulce pro Ford Fusion 2002 a mladší stanovenou hodnotu dle výrobce 470g.Tuto hodnotu také naplnil.Včera večer jsem tady na foru objevil dva odlišné údaje - 470g a 650g.Okamžitě jsem dnes dopoledne volal k Fordům do HK- AutoIN i Ford Charouz.Moc se jim se mnou bavit nechělo, když to nebylo plněno u nich.Nakonec jsem z nich vypáčil údaj, že oni plní 650g.Rozhodujíci je prý ale údaj na štítku pod pravým světlem na nárazníku.
V garáži jsem dnes navečer pravé světlo sundal, hledal a hledal uváděný štítek, ale na mém FoFíkovi se bohužel nenachází.Vše jsem volal kolegovi automechanikovi.Tvrdí, že FoFíky plní dle dodaného manuálu k plnící mašině a nikdy nebyl problém.Zítra bude volat i on svému známému servisákovi ve Ford Charouz v HK.Jsem docela netrpělivý, až se oni dva dohodnou , jak to tedy vlastně je, kolik se fakt plní.V nejhorším budu muset jet znovu do HK na odpuštění chladiva.
Je to ale od výrobce Fordů pěkný bordel, že vyznačení s náplní pro daný model je tak nejednotné, kdo má štítek, tak hodně blbě umístěný a u mne opravdu nikde žádný!!!
ASI NĚKDO NA VÝROBNÍ LINCE ZASPAL!!!
Až budu znát odpověď, dám k danému tématu vědět.
Last edited by hanýsek starší on Tue Sep 18, 2012 4:11 pm; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Tue Sep 18, 2012 5:24 am Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | Zdravím vás pánové FoFíci,
Tak mám za sebou v pátek 14.9.2012 III.garanční prohlídku.Jelikož 4.9. skončila záruka, nebyl jsem už u Fordů, ale v HK u mého letitého známého z mládí - automechanika.Prohlídku popíši jinde.
A nyní ke klimatizaci:
Napojil jí na přístroj a provedl zvážení zbytku chladiva po třech letech.Zůstalo v soustavě cca.280g.Pak odsál zbývající palivo a provedl kontrolu těsnosti.Ta byla v pořádku.Dle manuálu k plnící mašině našel v tabulce pro Ford Fusion 2002 a mladší stanovenou hodnotu dle výrobce 650g.Tuto hodnotu také naplnil.Včera večer jsem tady na foru objevil dva odlišné údaje - 470g a 650g.Okamžitě jsem dnes dopoledne volal k Fordům do HK- AutoIN i Ford Charouz.Moc se jim se mnou bavit nechělo, když to nebylo plněno u nich.Nakonec jsem z nich vypáčil údaj, že oni plní 470g.Rozhodujíci je prý ale údaj na štítku pod pravým světlem na nárazníku.
V garáži jsem dnes navečer pravé světlo sundal, hledal a hledal uváděný štítek, ale na mém FoFíkovi se bohužel nenachází.Vše jsem volal kolegovi automechanikovi.Tvrdí, že FoFíky plní dle dodaného manuálu k plnící mašině a nikdy nebyl problém.Zítra bude volat i on svému známému servisákovi ve Ford Charouz v HK.Jsem docela netrpělivý, až se oni dva dohodnou , jak to tedy vlastně je, kolik se fakt plní.V nejhorším budu muset jet znovu do HK na odpuštění chladiva.
Je to ale od výrobce Fordů pěkný bordel, že vyznačení s náplní pro daný model je tak nejednotné, kdo má štítek, tak hodně blbě umístěný a u mne opravdu nikde žádný!!!
ASI NĚKDO NA VÝROBNÍ LINCE ZASPAL!!!
Až budu znát odpověď, dám k danému tématu vědět. |
Ja mam štítok, ofotím a ukážem.
Inak, nechapem tie obrovske straty u vas ostatnych. Mne v servise povedali, že to bolo tak 10% a v pohode. Takže najbližší termín 2017. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Wed Sep 19, 2012 8:13 pm Post subject: |
|
|
Tak jsem dnes byl v HK a navštívil obě citované pobočky Fordu.A čekalo mne docela zajímavé zjištění!!!!
Ve Ford Charouz mi vedoucí servisu ukázal jejich servisácký manuál, zalistoval v něm a pravil:
"Ford Fusion 2002 a mladší plnění klimi 650g +-3%".
Na můj dotaz, proč do telefonu někdo od nich pravil 470g odpověděl, že je to blbost a takového mechanika že by vyhodili.Vždy se drží tím, co jím je od výrobce v manuálech udáváno a dal odmítl na dané téma diskutovat.Opět další blbá zkušenost s Ford Charouz HK.Chování k zákazníkovi opět "špice"!!!
Pak jsem zajel do AutoIN.Tam byl vedoucí servisu naopak zdílný.Odcitoval z té samé jejich "chytré knihy" množství 650g +-3%.Za špatně podanou telefonickou informaci se dokonce omluvil s tím, že neví, kdo jí takto chybně podal.Na můj dotaz, kde se nachází onen štítek s údaji o množství náplně mi šel velmi ochotně ukázat na vystaveném FoFíkovi, kde štítek je.Ale bohužel, žádný nenašel.Nakonec zavolal mechanika z dílny, ten vyndal pravý světlomet, ale štítek nikde.
Venku měli dalšího nového FoFíka ve světle modré metal.barvě.Byl naleštěný pro nového majitele, který si pro něj měl každou chvíli dojít.Už pouze ze zajímavosti obou pánů bylo sundáno světlo i u tohoto FoFíka, ale štítek opět žádný nenalezen.
Na můj dotaz, jak by tedy postupovali s určením množství nápně u těchto dvou aut, padla jednoznačná odpověď:" dle jejich servisního manuálu = 650g +-3%".
A nyní babo raď !!!! |
|
Back to top |
|
|
|