Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Diesel a jazda na volnobeh
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Sun Jul 18, 2010 11:18 am    Post subject: Diesel a jazda na volnobeh Reply with quote

ahojte, ako je to ?
bol som v Ruzomberku, daco riesit a na dialnici som vyhodil rychlost a pekne v pohode dole kopcom siel a kamos mi povedal, ze nemozem vyhadzovat rychlost, ze nejaku riadiaci jednotku, ci co mozem pokazit.

nie je to nejaka blbost ? pri kupe auta mi nikto nepovedal o tom, ze diesel nemoze jazdit na neutrali Confused
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Sun Jul 18, 2010 3:41 pm    Post subject: Reply with quote

Dulius to je taká blbosť od tvojho kamaráta ako vyprážaný ľad Very Happy(aj to samozrejme sa dá urobiť, ale pre 99% ľudí je to blbosť).
Pokojne môžeš vyradiť a v tiahlom kopci (klesaní) ísť na neutrál. Je zvláštne, že ja to robím, môj otec to robí, brácho to tiež robí a žiadne naše auto, ani služobné nemalo problém s riadicimi jednotkami. A to naozaj nejazdíme málo Smile Dokonca vďaka tomuto fíglu sa dá dosiahnúť vynikajúca priemerná spotreba. Kedže sú také kopce (napr pri Zamarovciach alebo ten čo ty spomínaš) kde ťa zaradená rýchlosť a noha z plynu(0,0 spotreba) zbytočne brzdia ale keď vyradíš rýchlosť do neutrálu tak auto si pri minimálnej spotrebe(0,4-0,5l) udrží konštatnú rýchlosť aj niekoľko km čo sa potom v priemernej spotrebe markantne prejaví. Stačí aby to človek robil pred každou dedinou či križovatkou keď vie, že bude musieť brzdiť a "doplachtí sa" prípadne viacero takých kopcov a výsledná spotreba je vynikajúca Smile
Fakt si myslím, že niektoré ,,zaručené informácie" to už prehánajú...
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá


Last edited by Liboro on Sun Jul 18, 2010 7:19 pm; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Sun Jul 18, 2010 6:47 pm    Post subject: Reply with quote

vdaka, tiez si myslim, ze je to blbost.
a presne ako pises, da sa s tym pekne pomoct znizit priemernu spotrebu.

Teraz ako je usek, nova dialnica, okolo Popradu a konci pred Spisskym Stvrtkom, to len napriklad ... tak prd koncom dialnice je taky asi cca 4km tiahly usek, jemne klesanie ... a tam si to pekne vyhodim do neutralu a mam spotrebu okolo 0.3 az 0.4 ... pri zaradenej rychlosti by som musel jemne pridavat a to by uz bolo okolo 2 az 3 litrov Smile
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Mon Jul 19, 2010 9:57 am    Post subject: Reply with quote

blbost a riadna ...

by ma zaujimalo kde to zobral Smile
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
kolombo



Joined: 24 Feb 2009
Posts: 55

PostPosted: Mon Jul 19, 2010 9:25 pm    Post subject: Reply with quote

K tej spotrebe asi tolko moderne motory ktore maju strekovanie paliva maju pri zaradeni rychlosti a jazde dolu kopcom bez plynu nulovu spotrebu ak uz otacky motora klesnu na volnobezne tak potom uz auto zacina papkat .... a okrem ineho si setrite oblozenie a hlavne katalyzator ktory sa chladi a tym sa predlzuje jeho zivotnost


kuk http://www.youtube.com/watch?v=IXuyN6S1iXk&feature=related
_________________
Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Mon Jul 19, 2010 9:36 pm    Post subject: Reply with quote

kolombo wrote:
K tej spotrebe asi tolko ...feature=related

ahojko, o tej nulovej spotrebe vieme vsetci pri zaradenej rychlosti Smile
len tu tvoju poznamku som nepochopil ... kedy setrim to oblozenie ? pri vyhodenej rychlosti, alebo pri zaradenej? a co v tom videu? bola tam poznamka, ze takto sa nejazdi s dieselom, co tym presne mysleli? pridavanie pri velmi nizkych otackach ?
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 7:13 am    Post subject: Reply with quote

uz som to tu niekde pisal, tam, kde akasi baba riesila, ci ma kupit fusion, ci dokaze ist v zapche sam, teda pridavat si sam na volnobehu. - tak by som ja na vlastnom aute nejazdil.

nejazdenie bez zaradenej rychlosti ma svoj dovod u nakladakov, ak by isiel dlhsie na volnobeh a parkrat - cca 10-15x - zabrzdil, minie naakumulovany tlak v zasobniku posilovaca a strati brzdny ucinok a je v rici. tiez platilo kedysi, ze nesmies ist cez kolajnice bez zaradenej rychlosti - asi tam zostal nejaky mantak a nevedel zaradit, tak to dali do predpisov...

nie je rozumny dovod, preco by auto nemohlo ist na volnobeh dolu kopcom, a to aj benzinovy aj naftovy motor.
ucinok na spotrebu je zanedbatelny, pri vyradenej rychlosti dalej zajdes so spotrebou cca 1 l/100, pri zaradenej mas nulovu spotrebu ale brzdis motorom a budes musiet skor tahat. treba si vybrat podla toho, co ti viac vyhovuje v danej situacii...
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 9:07 am    Post subject: Reply with quote

dik vls za odpoved ...
hovorim o situaciach kde jednoznacne vyhodenie rychlosti zaruci mensiu spotrebu, ako s rychlostou a jemnym pridavanim.

na neutrali mam spotrebu na Kii 0.3 az 0.4l ... so zapnutou klimou 0.7 az 0.8l
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 10:18 am    Post subject: Reply with quote

Presne tak, súhlasím Dulius, samozrejme treba brzdiť motorom, no sú úseky ako spomínané Zamarovce či nový úsek D1 na východe kde motor zbytočne brzdí. Tak isto keď idem po okreske 90 v diaľke vidím dedinu, tak 500 - 1000 metrov pred nou vyradím do neutrálu a doplachtím sa 80-90 km rýchlosťou a tesne pred nou opäť zaradím rýchlosť, dobrzdím motorom. Určite je to ekonomickejšie ako ísť 90 so zaradenou rýchlosťou až po tabuľu obce a tam začať brzdiť. Laughing Tak isto aj pred križovatkami a pod.
Posledne keď som sa neponáhľal išiel som na Golfe (1,9TDI) Žilina - Bratislava po starej ceste. Nad ránom, prázdne cesty, úsporná jazda aj s vyraďovaním do neutrálu a do Bratislavy som prišiel s 3,4 litra/100 km podľa PP(dokonca som si to aj odfotil Very Happy ) Nazad po diaľnici a zvyšok v okolí Žiliny po okreskách.A ďaleko od pravdy PP nebude lebo som vtedy na jednu nádrž necelých 60 litrov urobil takmer 1400 km čo je vo finále 4,2 Smile
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 4:47 pm    Post subject: Reply with quote

Liboro wrote:
Presne tak, súhlasím Dulius, samozrejme treba brzdiť motorom, no sú úseky ako spomínané Zamarovce či nový úsek D1 na východe kde motor zbytočne brzdí...


Které useky myslíš?
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 4:51 pm    Post subject: Reply with quote

Ivašek a spol. wrote:
Liboro wrote:
Presne tak, súhlasím Dulius, samozrejme treba brzdiť motorom, no sú úseky ako spomínané Zamarovce či nový úsek D1 na východe kde motor zbytočne brzdí...


Které useky myslíš?

ved to napisal Ivasku ... spominane Zamarovce (okolo nich ide dialnica) a ten, co ja spominam.
Ja som pisal o novej D1, ktora ide okolo Popradu a konci pred Spisskym Stvrtkom a tam je to klesanie v dlzke cca 4km
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 5:13 pm    Post subject: Reply with quote

dulius wrote:

Ja som pisal o novej D1, ktora ide okolo Popradu a konci pred Spisskym Stvrtkom a tam je to klesanie v dlzke cca 4km


Embarassed aha..já si to spletl s naší novou D1 na východě Smile
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
kolombo



Joined: 24 Feb 2009
Posts: 55

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 6:56 pm    Post subject: Reply with quote

Ano s dieslom sa tak nejazdi myslene pridanie a ubranie plynu a tak dookola ako to robili , vtedy dostava poprdely dvojhmotny zotrvacnik....


http://jagfordgarage.sk/dvojhmotny-zotrvacnik-luk-tdci-p-51.html
_________________
Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther
Back to top
View user's profile Send private message
kolombo



Joined: 24 Feb 2009
Posts: 55

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 7:38 pm    Post subject: Reply with quote

nieco pre tych ktorych zaujima dvojhmotny zotrvacnik


http://auto.pravda.sk/silny-naftovy-motor-nikdy-nepodtacajte-f01-/sk-aporadna.asp?c=A091126_154752_sk-aporadna_P39
_________________
Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 8:30 pm    Post subject: Reply with quote

kolombo wrote:
nieco pre tych ktorych zaujima dvojhmotny zotrvacnik


http://auto.pravda.sk/silny-naftovy-motor-nikdy-nepodtacajte-f01-/sk-aporadna.asp?c=A091126_154752_sk-aporadna_P39

silny naftovy motor ? aky to je? je to aj 1,6 naftak vo Forde ? a je to aj 1,6 115konovy CRDi naftak v Kii Ceed ?
alebo su to len nejake 1,9 TDi a vyssie ?
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group