View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rado
Joined: 10 Feb 2007 Posts: 16 Location: Ústecký kraj, CZ
|
Posted: Sun Jul 15, 2007 5:05 pm Post subject: Koroze |
|
|
Nechtěl jsem být první, kdo založí téma s tímto názvem, ale co se dá dělat.
Při ošetřování těsnění dveří jsem narazil na korozi pod tímto těsněním na zadních dveří. Proto všem doporučuji provést kontrolu, a to na všech dveřích hlavně od střední části nahoru, kde je těsnění uchyceno v „kolejničce“.
V servise jsem už byl, ale nebyl tam vedoucí, který je kompetentní řešit reklamace. Musí to nafotit a poslat do Prahy. Zrovna jedu na dovolenou, tak se tam dostanu až přijedu. No mám z toho teda velkou radost, že to začne jednou hnít mi je jasné, ale nečekal jsem to po roce a půl.
- kontrolujte také tyto zakončení....
_________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec Trend 12/2005 (model 2006) Blue Jeans |
|
Back to top |
|
|
Stinpy
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 70 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Jul 16, 2007 1:22 pm Post subject: |
|
|
tak mna teda tvoja hrdza nepotesila....kedze len sa stanem majitelom FoFu, tak ti nemozem povedat na to nazor.....skor by som chcel vediet, ci ma niekto problem s hrdzou na zamku od krytu na nadrz....teda som si vsimol, ze ten zamok je v podstate taky nekryty ...priamo taka diera v karoserii, tak ci to nebde robit sarapatu neskor..pri tej cene to uz mohli veru riesit otvaranim z interieru.....alebo ten kryt nechat vyklapaci bez zamku a na otvor do nadrze dat samostny kryt so zamkom |
|
Back to top |
|
|
Ladik
Joined: 03 Oct 2007 Posts: 1 Location: Severní morava
|
Posted: Wed Oct 03, 2007 4:52 pm Post subject: Re: Koroze |
|
|
Chtěl bych vědět,jestli tyto vozy mají pozinkovanou karoserii.Nikde se to nepíše.Jestli víte o tom víc,Napište prosím o tom. |
|
Back to top |
|
|
B komplex
Joined: 20 Dec 2007 Posts: 10
|
Posted: Thu Dec 20, 2007 12:22 pm Post subject: Re: Koroze |
|
|
Tak ja, ked som kupoval fiestu mi povedal predávajúci,že pozinkovanie celej karoserie je samozrejmosťou a dokonca nie len "namočením" ale aj s nejakou "elektrolízou" alebo čím...ja tomu slovu moc nerozumiem ale laicky povedané-dvojnásobné pozinkovanie...A tak si myslím,že Fusion-už len tým,že je to ako keby vyššia trieda od fiesty,by na tom mal byť min.rovnako.Ale podlľa tej fotky..tak ja teraz neviem |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Sep 17, 2008 10:30 am Post subject: Re: Koroze |
|
|
Pokusim sa v skratke priblizit a upresnit: Pozinkovanie ako proces sa da len elektrolyzou,kde sa kovove casti(karoseria) namocia do elektolytu, kde je roztok zinku, pusti sa prud, zacne sa vylucovat zinok, ktory sa usadza na nabite casti kovu(karoseriu) a po case na karoserii vytvori film usadeneho zinku....potom sa ide auto macat,ale uz len do farby.....osobne som sa este nestretol, ze by FoFu korodoval a uz vobec nie pod tesneniami.Ford zinkuje vsetky svoje modely a poskytuje standardnu 12 rocnu zaruku na prehrdzavenie.Len treba auto servisovat u nich,to je vsetko....Co sa tyka fotky, skor si myslim,ze sa jedna o vynimocnu vadu,dobuducna odporucam nachylne miesta natrieť niecim konzervacnym.(za sociku sa vyrabal alkyton - priesvitny,tym sa striekali dutinky na skodovke a aj po 20 rokoch nebola prehnita)
B komplex wrote: | Tak ja, ked som kupoval fiestu mi povedal predávajúci,že pozinkovanie celej karoserie je samozrejmosťou a dokonca nie len "namočením" ale aj s nejakou "elektrolízou" alebo čím...ja tomu slovu moc nerozumiem ale laicky povedané-dvojnásobné pozinkovanie...A tak si myslím,že Fusion-už len tým,že je to ako keby vyššia trieda od fiesty,by na tom mal byť min.rovnako.Ale podlľa tej fotky..tak ja teraz neviem |
|
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Sep 17, 2008 10:32 am Post subject: |
|
|
Este ma napadlo, ze samozrejmostou je viac vrstiev farby,zakladna, vrchna,lak a nanasaju sa kazda vo viaceryh vrstvach,cize na niektorych autach je aj 7-8 vrstviev ochrany...na fusione neviem presne kolko,ale zatial som nevidel odratie na plech,vzdy len vrch. farby |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Sep 17, 2008 11:34 am Post subject: Re: Koroze |
|
|
Liboro wrote: | Pokusim sa v skratke priblizit a upresnit: Pozinkovanie ako proces sa da len elektrolyzou,kde sa kovove casti(karoseria) namocia do elektolytu, kde je roztok zinku, pusti sa prud, zacne sa vylucovat zinok, |
Ja viem o žiarovej technologii zinkovania:
http://www.madeinslovakia.sk/zinkovna/
podla mna tie plechy na auta tiež tak robia. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Sep 17, 2008 4:13 pm Post subject: Re: Koroze |
|
|
Je to mozne, princip zinkovania ako som opisal sa prebera v skole na fyzike a tak mi zinkovali stlpky na plot...takze je mozne ze existuje uz aj modernejsi sposob, nehadam sa:-)
duves wrote: | Liboro wrote: | Pokusim sa v skratke priblizit a upresnit: Pozinkovanie ako proces sa da len elektrolyzou,kde sa kovove casti(karoseria) namocia do elektolytu, kde je roztok zinku, pusti sa prud, zacne sa vylucovat zinok, |
Ja viem o žiarovej technologii zinkovania:
http://www.madeinslovakia.sk/zinkovna/
podla mna tie plechy na auta tiež tak robia. |
_________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Wed Sep 17, 2008 4:44 pm Post subject: |
|
|
Nevěřím tomu, že by bylo použito technologie žárového zinkování. To je strašně drahá a energeticky náročná technologie, na druhou stranu velmi kvalitní ochrana povrchu. Docela bych takový auto chtěl, to bych asi nepřežil Takže se s největší pravděpodobností jedná o galvanické zinkování, které popisuje Liboro. Zde se vytváří vrstva zinku asi 8 tisícin milimetru, kdežto u žárového zinkování může vrstva být až 0,5 milimetru. Ta první je těžko postřehnutelná a tu druhou jsem ještě na žádným autě neviděl. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Sep 18, 2008 7:16 am Post subject: |
|
|
sedlaq wrote: | Nevěřím tomu, že by bylo použito technologie žárového zinkování. To je strašně drahá a energeticky náročná technologie, na druhou stranu velmi kvalitní ochrana povrchu. Docela bych takový auto chtěl, to bych asi nepřežil Takže se s největší pravděpodobností jedná o galvanické zinkování, které popisuje Liboro. Zde se vytváří vrstva zinku asi 8 tisícin milimetru, kdežto u žárového zinkování může vrstva být až 0,5 milimetru. Ta první je těžko postřehnutelná a tu druhou jsem ještě na žádným autě neviděl. |
Akurat ma to tiež napadlo, že žiarove zinkovanie vytvara hrubu vrstvu. No nie 0,5 mm. Možno desatina, dve. Takze galvanicky. Opatrne. Lacno. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Thu Sep 18, 2008 5:26 pm Post subject: |
|
|
Máš pravdu, 0,5mm jsem jen střelil a to jsem přehnal Chtěl jsem tím naznačit, že takové pozinkování by bylo nepřehlédnutelné a kvalitní. Ta galvanicky nanesená vrstvička zinku na karoseriích je tak tenká, že při škrábnutí laku to odnese taky a koroze může začít pracovat. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
najkansur Guest
|
Posted: Thu Sep 18, 2008 7:47 pm Post subject: pozink |
|
|
pozink nepozink, mám fofu 3 roky, 55000 km a demontoval jsem vše ze dveří řidiče , protože nějaký zmetek mi to pěkně promáčkl, vyklepal jsem to je to super, ale : konce profilu jak v něm jezdí sklo pěkně rezavé, to jsem neměl u mého rapida 10 let starého ani náhodou, jinak vnitřek dvěří není ošetřen voskem - nástřikem, jenom pár cm kolem odtokových děr, za tý prachy 356000 ká, ať jdou do zádele, jinak spokojenost |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Sep 18, 2008 8:07 pm Post subject: |
|
|
Najviac sa mi páči tá šikovná záruka proti prehrdzaveniu . Nie proti hrdzaveniu. Čiže by vymenili karoseriu, až by to bola diera na diere v karoserii z dovodu korozie. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
nexter
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 175 Location: Ružomberok
|
Posted: Fri Sep 19, 2008 12:01 pm Post subject: |
|
|
To je ten hacik s tym prehrdzavenim, ale v pripade ze by sa vyskytla nejka hrdza tak sa da tomu pomoct kyselinami aby to prehrdzavelo durch.
Nie zeby som to odporucal len ma to napadlo _________________ KIA cee'd, X. edition, Dark Gun, 1,4i 16V 100Hp CVVT, 02/2015
FUSION Flair X, Black Panther, 1.4i 16V 80Hp Duratec, 05/2008 |
|
Back to top |
|
|
Miky21
Joined: 23 Feb 2008 Posts: 100 Location: Děčín - Jílové,ČR
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 8:23 pm Post subject: |
|
|
Zdravim,
u me se taky,ale vazne jen mala,skvrna od koroze objevila na zadnich pravych dverich,ale zespodu u podbehu.
Vzal jsem ji zakladovkou a je to O.K. uz asi 2,5 mesice _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi Doratorq 92PS dalk.central modra Navy 02/2004 |
|
Back to top |
|
|
|