View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Oggy
Joined: 02 Nov 2009 Posts: 5
|
Posted: Mon Nov 02, 2009 4:34 pm Post subject: Zvýšení podvozku podložkami pružin |
|
|
Záměr: zvýšení světlé výšky pod Fofu instalací podložek pružin od chassis-firmy WEITEC : vpředu o +20 a vzadu o +25. Dodavatel doložil homologaci TUV-EU a "A" servis Ford chce za de+montáž cca 500 CZK á kus = cca 2000 CZK. Už Jste to někdo absolvoval? Sháním ještě názor Ford homologace z Prahy.Stojím o jakéholiv názory na toto tema,dík. _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Calero Moondust/Dark Tanzanite ESP All airbags Elektron-Hankook M+S SetComfortX PC Accu77Ah 2014 |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Nov 02, 2009 9:42 pm Post subject: |
|
|
No můj názor je ten, že pokud s tim potřebuješ na nějaký horší cesty, tak to asi využiješ, ale při ježdění po běžnejch silnících počítej se zhoršenim jízdních vlastností. A to nepočítám, co to udělá, když ještě něco naložíš na střešní nosič.
Ale vypadat by to mohlo zajímavě. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 8:00 am Post subject: |
|
|
Súhlasím so zdenalom8, ešte doplním, že keď, tak by som to zdvíhal rovnako, vpredu vzdadu aby to potom nevyzeralo ako tie "vytunené žigulák-obojživelníky" _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Oggy
Joined: 02 Nov 2009 Posts: 5
|
Posted: Thu Nov 05, 2009 1:37 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | No můj názor je ten, že pokud s tim potřebuješ na nějaký horší cesty, tak to asi využiješ, ale při ježdění po běžnejch silnících počítej se zhoršenim jízdních vlastností. A to nepočítám, co to udělá, když ještě něco naložíš na střešní nosič.
Ale vypadat by to mohlo zajímavě. |
Zhoršení jízdních vlastností by měl dost zásadně eliminovat ESP. Tou poznámkou o střešním nosiči myslíš jako, že i bez zvýšení je vysoko? No ale myslím, že ty cca 2cm to o moc nezhorší,ne? Nejsem žádný sportovní jezdec a Fofu na to ani celkově není, dost jezdím po horších cestách, ale také párkrát za měsíc(cca 2x) po dálnici,to je pravda. Očekávám spíše vělší náchylnost na naklánění, ale jak jsem si ověřil, právě ESP by to měl výrazně eliminovat. _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Calero Moondust/Dark Tanzanite ESP All airbags Elektron-Hankook M+S SetComfortX PC Accu77Ah 2014 |
|
Back to top |
|
|
Oggy
Joined: 02 Nov 2009 Posts: 5
|
Posted: Thu Nov 05, 2009 1:39 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Súhlasím so zdenalom8, ešte doplním, že keď, tak by som to zdvíhal rovnako, vpredu vzdadu aby to potom nevyzeralo ako tie "vytunené žigulák-obojživelníky" |
Jasné: myslím, že ten rozdíl 5 MM nemůže být vidět,ne? _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Calero Moondust/Dark Tanzanite ESP All airbags Elektron-Hankook M+S SetComfortX PC Accu77Ah 2014 |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Thu Nov 05, 2009 7:36 pm Post subject: |
|
|
S tim střešnim nosičem sem to nemyslel tak, že by si na něj nedosáhnul. Myslel sem to z hlediska jízdních vlastností v případě, že tam něco povezeš. Sice by to mělo eliminovat to ESP. Ale počítej, že když tam povezeš něco na hranici nosnoti nebo i přes (střecha i nosiš to unese), tak se ti to bude hodně naklánět a hůř sedět v zatáčkách. A nemusí to bejt ani nějaká závodní jízda.
No každopádně je to jedno. Zdá se, že si pro zvýšení podvozku rozhodnutý, takže až praxe ukáže. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Oggy
Joined: 02 Nov 2009 Posts: 5
|
Posted: Thu Nov 05, 2009 8:31 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | S tim střešnim nosičem sem to nemyslel tak, že by si na něj nedosáhnul. Myslel sem to z hlediska jízdních vlastností v případě, že tam něco povezeš. Sice by to mělo eliminovat to ESP. Ale počítej, že když tam povezeš něco na hranici nosnoti nebo i přes (střecha i nosiš to unese), tak se ti to bude hodně naklánět a hůř sedět v zatáčkách. A nemusí to bejt ani nějaká závodní jízda.
No každopádně je to jedno. Zdá se, že si pro zvýšení podvozku rozhodnutý, takže až praxe ukáže. |
Rozumím: to ESP jsem volil také proto, že jsem se nemohl smířit s nosností 25 kg. Jsem sice zvyklý nahoře vozit ledasco, ale jak si tak promítám, není to nic nad cca těch 50 kg....při jízdě s naloženým carboxem a jedním kolem se mi vůbec nezdá, že by se Fofu nějak "nepřiměřeně" nakláněl - to ESP to krásně vede - když ho vypnu je to sice o něco horší, ale nějak o moc víc než u Feldy, se kterou jsem jezdil předtí ne. Je mi jasné, že se to zhorší....zkoušel jsem i projet si řadu PETlahví jako kužely na parkovišti=mám svůj subjektivní pocit z tohoto "extremu", že by to zvýšení sneslo ....
Prdlajs: vůbec nejsem rozhodnutý-proto o tom chci tady komunikovat-jenom jsem se trochu věnoval sehnání info a úvahám o důsledcích této změny na ledasco kolem Fofu a ......ZATÍM se mi zdá za těch 3,8+4 tis. dosáhnout maxima světlosti podvozku tak nějak přiměřené. Vím ,že to bude znít šíleně, ale nejde o neodstranitelnou věc,ne ?
Díky za komunikaci,příští týden budu mít názor specializované firmy na homologace Ford , tak uvidím....... _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Calero Moondust/Dark Tanzanite ESP All airbags Elektron-Hankook M+S SetComfortX PC Accu77Ah 2014 |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Thu Nov 05, 2009 10:24 pm Post subject: |
|
|
No tak kolo a něco k tomu dám v pohodě i bez ESP. To je brnkačka. Tak jestli fakt vozíš jenom kolo a rakev, tak to dejme tomu. Já třeba vycházim teď ze zkušeností, kdy sem si vozil lamino desky na vestavěnou skříň. Kolem 50kg to jde i bez ESP když to nemáš moc do vejšky a dá se s tim celkem slušně frčet. Ale jak tam dáš víc, tak to už jedeš do zatáčky padesátkou a tahne tě to ven ze zatáčky.
No nevratná úprava to určitě neni. A jestli jsou to jenom podložky, tak to si šikovnej kutil kdykoli vymontuje nebo namontuje dle potřeby. Ale teda 4tis. za 4 podložky mi přijde trošku moc. No dost bych se rozmejšlel, jestli to fakt potřebuju. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
Posted: Fri Jan 22, 2010 2:31 pm Post subject: nastavenie svetlej výšky |
|
|
Oggy, tak teda jak si pokročil s tým zvýšením podvozku? Ozvali sa ti o stanovisko z Prahy? Už to máš namontované (ak ano, pridaj nejaké foto, skúsenosti). Ja som sa skôr zaujímal o zvýšenie podvozku, ale nie fixné, ale reguláciu svetlej výšky, len sady, ktoré som našiel aj v najvyššej polohe majú nižšiu svetlú výšku ako sériový FoFu (aspon tak som to z tých popisov pochopil)
napr.:
Code: | http://tuning.autodoplnky.cz/kw-suspension/sportovni-podvozek-varianta-1/smid-5016/ |
alebo
Code: | http://www.agauto.sk/detail/sportovy-stavitelny-podvozok-4348.html |
nevie niekto o nejakej sade, ktorá umožní reguláciu svetlej výšky FoFu, ale v najvyššej polohe bude svetlá výška > ako pri sériovom?
k riešeniu fixne zvýšiť svetlú výšku tou WEITEC distančnou sadou má výhodu - cenu. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri Jan 22, 2010 7:35 pm Post subject: |
|
|
No pokud to chceš takhle regulovat, tak jdi do vzduchovýho podvozku. Jinak mě asi nic jinýho nenapadá. Ale kuli ceně bych se na to určitě vykašlal. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
Posted: Sat Jan 23, 2010 1:07 am Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | No pokud to chceš takhle regulovat, tak jdi do vzduchovýho podvozku. Jinak mě asi nic jinýho nenapadá. Ale kuli ceně bych se na to určitě vykašlal. |
mas pravdu, to uz by za tie naklady nestalo _________________ Ford Fusion 1.4 Duratec Family X, r.v.2009, bocne listy vo farbe karoserie, zimne pneu GY UG7+ |
|
Back to top |
|
|
Oggy
Joined: 02 Nov 2009 Posts: 5
|
Posted: Thu Jan 28, 2010 3:37 pm Post subject: Zvýšení podvozku podložkami pružin - stav věci k dneš |
|
|
Zdravím, zatím nemám definitivní stanovisko od Ford Homologace, nově zkoumám diskuse i na cizozemských evropských fusionforech, především západoevropských a , divme se i ruských(tam se diskutuje ta světlá výška dalekonejčastěji-určitě kvůli "kvalitě" tamních cest),protože nadstandardní individuální úpravy jsou tam mnohokrát četnější a obvyklejší (sice i dražší) než u nás a také tam jezdí převážný "zbytek" z těch bezmála 500000 fofíků, co se od 2002 vyrobilo.....
Pro Zdenal8: Žádný citroen-vzduch-vankůš, jde mi jen o to, že chci dotáhnou do konce tu možnost zlepšení dost důležité vlastnosti na jinak perfektním Fofíkovi, vpodstatě fakt stačí i ta světlost(při zatížení pohotovostní hmotností) vpředu 171 MM a vzadu 204 MM, ale ve stylu "za pár tisíc-homologované-nenarušit záruku-k použití pro ostatních dost Fusionistů, to láká občas se tomu věnovat, uvidíme.......
Pro lacee: Díky za odkazy, ano prověřuji také i pár sad s proměnnou světlo výškou, jakmile to dotáhnu do seriozně diskutovatelné podoby, opět rozproudím diskusi tady na našem portálu.
Zatím Fofu Zdar. _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Calero Moondust/Dark Tanzanite ESP All airbags Elektron-Hankook M+S SetComfortX PC Accu77Ah 2014 |
|
Back to top |
|
|
PavelK
Joined: 17 Sep 2008 Posts: 7 Location: Turnov
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 8:30 am Post subject: zvýšení podvozku |
|
|
Ahoj všem,
nechodím sem často, ale pročítám skoro všechno a tahle část se mě týká. Jezdím častěji naloženej (dětsko, žena vzadu, kočárek, rakev, krámy..)a občas s károu a taky jen pro vzhled auta jsem se rozhodl ty podložky pod (ve skutečnosti jsou nad) zadní pružiny koupit, včera dorazily a hned jsem je namontoval - bylo to za hodinku a půl hotový i s uklízením. Zvýšení 25mm s gumovou podložkou ke karoserii která k tomu standartně není celkem asi 27mm.
Výsledek - je to hezky znát zvenku, auto je teď takový vyváženější, vzadu je nad kolem trochu více místa než vpředu a po naložení to nebude vypadat, jako že za sebou táhnete zadek jak batoh a kola utopený v blatníkách. Neměl jsem to často takhle přeložený, ale jistě to znáte všichni.
Montáž probíhala následovně - vyheverovat a podložit auto vzadu na prazích tak, aby kola byla tak 10cm nad zemí, povolení a vyšroubování spodního šroubu tlumiče (rameno jsem heverem nadzvednul, aby šel šroub vytočit a pak to pomalu spustil dolů). Náprava se svěsí dolů a zůstane viset na brzdových hadičkách - chce to trošku podložit kola a nebo je sundat ale každopádně kontrolovat aby ty hadičky nebyly moc našponovaný - ale nebát se, něco to vydrží - musí přece. Pružiny téměř samy vypadnou. Potom se nahoru mezi gumovej profil na konci pružiny a kastli nasune ta nová podložka - naklepnul jsem ji lehce nahoru na pouzdro na karoserii a ještě dal mezi podložku a kastli slabou gumovou podložku - asi 2mm (aby to nebylo kov na kov). Materiál podložek je hliník nebo dural a jsou černě eloxovaný. Potom vrátit pružinu, dbát na správnou polohu otočení - ta horní gumové uložení má takovej čudlík co směřuje doleva. Pružina jde rukama docela dobře sevřít a nasadit zpět. Pak už jen podheverovat rameno, provlíknout a zašroubovat šroub tlumiče, utáhnout a vrátit auto na kola. Bydlím kousek od Turnova/Jičína a jestli mi to vyjde, tak přivezu ukázat na sraz.
Nevím co na to řeknou na technický, ale myslím že by to mohli přehlídnout, není to nijak výrazný, nechám letos nastříkat podvozek a ono se to tím tlumexem „zakamufluje“.
Fotky ještě nemám, ale pořídím a pošlu zájemcům mejlem, nebo se pokusím dát je sem.
Jo ještě jízdní vlastnosti – nezaznamenal jsem zhoršení, auto je pocitově trošku výš, musel jsem seřídit zrcátka, chování v zatákách a při napodobení „losího testu“ normální. Ráno pršelo a zdá se mi, že se víc špiní zadní okno (zástěrky mám).
Je to ale úprava asi spíše jen na efekt a každý si to musí rozhodnout sám.
Mějte se Pavel |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Fri Jun 18, 2010 8:58 am Post subject: Re: zvýšení podvozku |
|
|
PavelK wrote: |
Fotky ještě nemám, ale pořídím a pošlu zájemcům mejlem, nebo se pokusím dát je sem.
|
kludne mi to posli na email a mozme dat tie fotky aj medzi nase fusiony na webe, co ty na to? - http://fusion.fordclubs.org/nase.html
poslim mi max 9 fotiek, pokial to ide, tak upravene na sirku 1000px, pokial nie, originaly ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Sat Jun 19, 2010 8:50 am Post subject: Re: zvýšení podvozku |
|
|
PavelK wrote: | Bydlím kousek od Turnova/Jičína a jestli mi to vyjde, tak přivezu ukázat na sraz.
Fotky ještě nemám, ale pořídím a pošlu zájemcům mejlem, nebo se pokusím dát je sem. |
Tak to jsem zvědavý _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
|