View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Katka
Joined: 23 Jun 2007 Posts: 2
|
Posted: Sat Jun 23, 2007 8:10 pm Post subject: Fusion alebo Ignis |
|
|
Prosím o info, mám záujem o kúpu Ford Fusion. Dosť ma láka, ale rozmýšľala som aj o Suzuki Ignis, ale len preto, že má 4x4. No a nedávno mi niekto vravel, že niekde videl Fusion verziu 4x4. Je to možné? Má ford aj takú variantu? |
|
Back to top |
|
|
DANID
Joined: 17 Apr 2007 Posts: 145 Location: TN
|
Posted: Sun Jun 24, 2007 10:41 am Post subject: |
|
|
No ignis,nič moc, ale suzuky SX-4 to už je o niečom inom,super vzhlad a počus som na tieto auta chválu,ale ignis ,nieee!A ford fusion 4x4,asi nie tiež som chcel ale take nevyrabajú. _________________ FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH. |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
Katka
Joined: 23 Jun 2007 Posts: 2
|
Posted: Mon Jun 25, 2007 5:42 am Post subject: |
|
|
Vďaka teda za info. Ja bývam na Kysuciach, tam je to také všelijaké, 4x4 je na mieste. Ale Fusion, to je láska na prvý pohľad. A v prvom rade mi ide o priestranný kufor, to zase sx4 nemá. Predsa len, fusion je jednotka. Máte s týmito autami nejaké zlé skúsenosti? |
|
Back to top |
|
|
Cara
Joined: 18 Apr 2007 Posts: 95 Location: Praha 6
|
Posted: Mon Jun 25, 2007 5:50 am Post subject: |
|
|
To Katka: A nebylo by lepší si přečíst něco co už na foru je? _________________ Ford Fusion 1,4 Duratec, 59 kW, blue tonic, Ebony, 5/2007 |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Mon Jun 25, 2007 8:57 am Post subject: |
|
|
Ignis, ano, aj ja som to mal vy vyhlade, ale ten rozdiel je znacny ...
viem, Ignis zase je aj o dost lacnejsi, ale sadni si do Ignisu a sadni si do Fusiona a uz z Fusiona nevyjdes
4x4 Fusion bohuzial nie je
P.S. ako pisal Cara, skus si forum prejst a najdes vela odpovedi na tvoje otazky ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
ladin
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 178 Location: Milevsko
|
Posted: Tue Jun 26, 2007 5:27 am Post subject: |
|
|
Katka wrote: | Vďaka teda za info. Ja bývam na Kysuciach, tam je to také všelijaké, 4x4 je na mieste. Ale Fusion, to je láska na prvý pohľad. A v prvom rade mi ide o priestranný kufor, to zase sx4 nemá. Predsa len, fusion je jednotka. Máte s týmito autami nejaké zlé skúsenosti? |
Kufr bude jeden z největších rozdílů, Ignis ho má proti Fusionu podstatně menší. Je to 236L proti 337L objemu.
[/img] |
|
Back to top |
|
|
ladin
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 178 Location: Milevsko
|
Posted: Tue Jun 26, 2007 5:32 am Post subject: |
|
|
Ještě SX4 s kufrem 270L.
|
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Tue Jun 26, 2007 11:27 am Post subject: |
|
|
Katka: tak jak jsi to napsala asi není moc o čem debatovat. Chceš 4x4, to Fusion prostě nemá. Jestli z tohoto požadavku neslevíš, tak musíš koupit neco jiného. Nevím, čím jsi jezdila doteď a k čemu budeš auto využívat, jak moc je pro tebe 4x4 nezbytné. Spousta lidí žijících na horách bez problémů provozuje auta s pohonem jenom předních nebo zadních kol, správné pneu a sněhové řetězy dokážou někdy divy. A naopak, levné 4x4 zase nejsou v terénu žádný zázdak, chybí uzávěrky diferenciálů a redukce, takže je to samozřejmě lepší, ale ne o moc proti pohonu pouze jedné nápravy. To si ale musíš přebrat a rozhodnout ty.
Z toho co požaduješ bych ti navrhl Ladu Nivu. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Tue Jun 26, 2007 11:45 am Post subject: |
|
|
Niva, ano to je do terenu parada, svagor ju ma doma
no, ale co sa tyka designu, tak to je nieco strasne .... no je to moj pohlad, inemu sa to auto moze pacit ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Tue Jun 26, 2007 1:21 pm Post subject: |
|
|
Ještě k Ignisu. Má tuhou zadní nápravu, takže jízdní vlastnosti na silnici jsou trochu slabší (zvášť ve srovnání s podvozky od Forda). Pohon 4x4 je obdoba haldexu ve škodovkách - viskózní spojka připojuje pohon zadní nápravy v případě, že přední kola začnou prokluzovat, řidič to nemůže nijak ovlivnit. Jízní vlastnosti v terénu jsou obvykle ještě omezené použitím silničních pneumatik s jemným vzorkem (to plati pro podobné 4x4 obecně), takže není nic výjmečného, že sice hrabou přední i zadní kola, ale auto přesto stojí, protože penumatiky nedokážou zabrat.
Tahle levná 4x4 (ignis, panda, ...) jsou určená ke kratším jízdám po občas horších (popř. méně udržovaných) silnicích, jejich limit je mokrá louka nebo blátivá polní cesta (a tam už můžou uvíznout). Rozjedou se na na sněhu/ledu do kopce a ten kopec vyjedou (což ale zvládne i spousta aut s předním/zadním náhonem, slušnými pneu a nějakou elektronickou kontrolou trakce). To je tak maximum jejich možností, do skutečného terénu nepatří.
Na hory, kde předpokládám častou jízdu po neudržovaných cestách v létě i v zimě, případně nějaké výlety i mimo jakékoliv cesty, bych volil už opravdový offroad, nebo aspoſ jeho menšího sourozence, jako je třeba suzuki jimmi, nebo už zmíněná niva. Design u aut určených pro denní práci v terénu bych vůbec neřešil po půl roce už často karoserie dostane trochu jiné tvary a ani barva už není, co bývala. Tam se na prvním místě cení funkčnost, proto se třeba zrovna Niva pořád prodává i v západní evropě. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
dzane
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 45 Location: bratislava
|
Posted: Tue Jun 26, 2007 6:38 pm Post subject: |
|
|
podla mna design ignisu je strasny....preoste odporny.... |
|
Back to top |
|
|
ladin
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 178 Location: Milevsko
|
Posted: Wed Jun 27, 2007 5:28 am Post subject: |
|
|
DR wrote: | Ještě k Ignisu. Má tuhou zadní nápravu, takže jízdní vlastnosti na silnici jsou trochu slabší (zvášť ve srovnání s podvozky od Forda). Pohon 4x4 je obdoba haldexu ve škodovkách - viskózní spojka připojuje pohon zadní nápravy v případě, že přední kola začnou prokluzovat, řidič to nemůže nijak ovlivnit. Jízní vlastnosti v terénu jsou obvykle ještě omezené použitím silničních pneumatik s jemným vzorkem (to plati pro podobné 4x4 obecně), takže není nic výjmečného, že sice hrabou přední i zadní kola, ale auto přesto stojí, protože penumatiky nedokážou zabrat.
Tahle levná 4x4 (ignis, panda, ...) jsou určená ke kratším jízdám po občas horších (popř. méně udržovaných) silnicích, jejich limit je mokrá louka nebo blátivá polní cesta (a tam už můžou uvíznout). Rozjedou se na na sněhu/ledu do kopce a ten kopec vyjedou (což ale zvládne i spousta aut s předním/zadním náhonem, slušnými pneu a nějakou elektronickou kontrolou trakce). To je tak maximum jejich možností, do skutečného terénu nepatří.
Na hory, kde předpokládám častou jízdu po neudržovaných cestách v létě i v zimě, případně nějaké výlety i mimo jakékoliv cesty, bych volil už opravdový offroad, nebo aspoſ jeho menšího sourozence, jako je třeba suzuki jimmi, nebo už zmíněná niva. Design u aut určených pro denní práci v terénu bych vůbec neřešil po půl roce už často karoserie dostane trochu jiné tvary a ani barva už není, co bývala. Tam se na prvním místě cení funkčnost, proto se třeba zrovna Niva pořád prodává i v západní evropě. |
Souhlasím s tebou co se týče určení těchto ,,levných" čtyřkolek, ale jejich průchodnost terénem bývá mnohdy překvapující. Vzpomínám na test zminované Pandy, která v terénu dokázala více než kdejaký offroad. Myslím že to bylo v pořadu autosalon a Panda zdolala celé Hummer centrum. Nebo když s tam s Octavkou jezdili po sjezdovcce. 4x4 je prostě vždycky podstatně lepší. |
|
Back to top |
|
|
|