View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4428
|
Posted: Sun Mar 15, 2009 8:05 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | ... treba vyradzovať do neutrálu a brzdiť motorom (vtedy je spotreba nula)... |
neni tu preklep a nechcel si napisat, ze netreba vyradzovat do neutralu?
potom si uz napiasl spravne, ze pri podradzovani je spotreba nulova, teda brzdenie motorom, to robim stale ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Danislav
Joined: 02 Mar 2008 Posts: 4 Location: Zilina
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 8:57 am Post subject: Skusenosti |
|
|
Takze po vyse roku jazdenia a po vyse 20 000 km mozem doplnit moje povodne poznatky:
- vyber automatu naozaj nelutujem. Je to hlavne o pohodli pri jazde - jedno ci v meste, ci mimo. Clovek sa moze sustredit na vsetky tie vytlky, mobil, semafory, zapchy a blaznov okolo a nie, ci mu zhasne motor a nema blbo preradene
- skusal som aj manualny rezim, ten sa mi osvedcil hlavne pri jazde z prudsieho kopca, kedy automat neraz podradi pri pudsom zabrzdeni az na "2"
- na predbiehanie, podradenie do kopca ci na dialnici si clovek casom zvykne pouzivat plynovy pedal - ci pustit, ci zosliapnut dopoly, ci uplne ... Automat presne vyciti, co sa pozaduje. Dokonca pri naozaj prudkom podradeni (kamion v ceste na dialnici pred TN) si dokaze podradit az na "2" a skutocne zrychli z 80 na 120 za par sekund (samo, na ukor spotreby).
- spotreba - jazdim hlavne v meste, potom dialnica (ZA - BA) a napokon okresky (ZA - ZH - BS - LC). V lete mam pneu 16", v zime 14", tachometer je nastaveny na 15" . Priemer podla spocitania natankovanych litrov a ubehnutych km vychadza mierne pod 7 l / 100 km.
- velmi pohodlna vec po krizovatkach a zapchach
- ako negativum, kedy by som volil manual je uz spominana cesta z kopca a ze tento typ nemontuju do silnejsich motorov. Predsa len, 1,4 nie je hrdina na dialnice.
Myslim, ze pokial sa toto auto vyberie ako univerzalne na jazdu po meste, sem - tam mimo mesta a necakaju sa od neho pretekarske zazitky (ostatne, ani tvar na to nie je urceny), je pren automat asi optimalna volba. |
|
Back to top |
|
|
vbalko
Joined: 03 Mar 2009 Posts: 48
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 9:28 am Post subject: |
|
|
sedlaq wrote: | vbalko Sorry, ale tvůj malý testík je velký nesmysl. Co je platné, že jsi vyloučil zrychlování, když jsi nevyloučil klesání resp. stoupání vozovky, vítr atd. Měření naprosto k ničemu a nic neříkající. |
jj nevylucil - to sa dost dobre ani neda - ale ako inak otestujes spotrebu pri roznych rychlostiach _________________ Ford Fusion 1.6i 16V 100k, Flair X, Black Panther, Folie
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 9:31 am Post subject: |
|
|
Je to samozrejme každeho volba a každeho nazor.
Pri radení rychlosti v manualnej prevodovke nemam problem radit, pocuvam uchom.
Myslim si, že automat je vhodny pre sviatocnych soferov. Kamosova mama ma take auto v garaži, vlastne som ju na tom este ani nevidel. Este aj nakupne tasky vlaci v rukach. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
vbalko
Joined: 03 Mar 2009 Posts: 48
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 9:49 am Post subject: |
|
|
duves wrote: | Je to samozrejme každeho volba a každeho nazor.
Pri radení rychlosti v manualnej prevodovke nemam problem radit, pocuvam uchom.
Myslim si, že automat je vhodny pre sviatocnych soferov. Kamosova mama ma take auto v garaži, vlastne som ju na tom este ani nevidel. Este aj nakupne tasky vlaci v rukach. |
nielen pre sviatocnych soferov - tak do mesta do zapchy to je tiez dost dobre - kolkokrat som preklinal zapchu v kosiciach na moste (hore kopcom) za palackeho smerom na furcu. Posuvat sa krokom a vkuse menit z jednicky na neutral a naopak do stupania 3 - 4% asi da celkom pekne zabrat spojke. Automat to podla mna zvlada lepsie. _________________ Ford Fusion 1.6i 16V 100k, Flair X, Black Panther, Folie
|
|
Back to top |
|
|
Danislav
Joined: 02 Mar 2008 Posts: 4 Location: Zilina
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 10:01 am Post subject: Skuste, uvidite, mozno zmenite nazor. |
|
|
A v zapche Vas neustale mixovat s pakou bavi?
A na krizovatke ked zazvoni mobil ste v pohode?
A spolusediacu obcas mate?
Okrem podla mna prekonaneho nazoru, ze automaty maju len sviatocni vodici to mate aj nejako odskusane?
Ci ozajstny vodic si musi dokazovat svoju velkost neustalym behanim rukou a nohou? A stierace este tiez posuvate rucne? Aj startujete a okna otvarate klukou?
Ja sice neprejazdim viac ako 2000 km / mesiac, no chvil, kedy ocenim automat je viac, ako chvil, kedy mi chyba manual. |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 10:13 am Post subject: |
|
|
Code: | Automaty totiž mají omezenou životnost a jejich opravy a repase stojí většinou desetitisíce korun. Nová převodovka pak ještě mnohem více.
Pro koho je dobrá
Automatická převodovka, ať už jakéhokoli typu (o těch ještě bude řeč), [b]se vyplatí jen vyznavačům klidné a pohodové jízdy a těm, kdo si kvůli třeba tělesnému handicapu či špatné koordinaci pohybů nerozumí s ovládáním spojky a řadicí páky. [/b] |
zdroj: http://auto.idnes.cz/proc-ne-zvolit-automatickou-prevodovku-fdf-/automoto.asp?c=A080225_104250_automoto_fdv _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Danislav
Joined: 02 Mar 2008 Posts: 4 Location: Zilina
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 10:37 am Post subject: Nie je automat ako automat |
|
|
duves wrote: | [code]Automaty totiž mají omezenou životnost a jejich opravy a repase stojí většinou desetitisíce korun. Nová převodovka pak ještě mnohem více. |
Ano, suhlasim, tiez som sa obaval, ako sa bude spravat a ci nebude kazdu chvilu svietit kontrolka chyby prevodovky.
Zatial ani raz. Uvidim, ked bude mozno 200 000 km . Myslim vsak, ze by sa lamely nemali opotrebovavat rychlejsie ako pri manuali - skor sa asi menej casto stane preradenie z 5 na 3 .
Ale inak toto nie je klasicky automat, EST je - ako uz bolo povedane - robotizovany manual. Je ju kedykolvek mozne prepnut do full manualneho rezimu (namiesto stupnov je tam iba + a -).
V akcii bol rozdiel cca 30 000 Sk. Pripadnu opravu neviem odhadnut, avsak teraz ceny aut a prislusenstva pomerne razne klesaju. A pokial viem, je to zatial jedine auto v kategorii malych vozidiel v akcii s automatom na SK trhu.
Mimochodom, v novinach sa toho popise ... Niet nad osobnu skusenost . |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 12:26 pm Post subject: |
|
|
dulius wrote: |
neni tu preklep a nechcel si napisat, ze netreba vyradzovat do neutralu?
potom si uz napiasl spravne, ze pri podradzovani je spotreba nulova, teda brzdenie motorom, to robim stale ... |
Nie, nie to preklep....na dlhých rovinkách napríklad pred obcou vyradiť do neutrálu a doplachtiť sa, to isté aj pri minimálnych klesaniach, kde by ma zaradená rýchlosť spomaľuje. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 1:34 pm Post subject: Re: Nie je automat ako automat |
|
|
Danislav wrote: |
Ano, suhlasim, tiez som sa obaval, ako sa bude spravat a ci nebude kazdu chvilu svietit kontrolka chyby prevodovky.
Zatial ani raz. Uvidim, ked bude mozno 200 000 km . Myslim vsak, ze by sa lamely nemali opotrebovavat rychlejsie ako pri manuali - skor sa asi menej casto stane preradenie z 5 na 3 .
Ale inak toto nie je klasicky automat, EST je - ako uz bolo povedane - robotizovany manual. Je ju kedykolvek mozne prepnut do full manualneho rezimu (namiesto stupnov je tam iba + a -).
V akcii bol rozdiel cca 30 000 Sk. Pripadnu opravu neviem odhadnut, avsak teraz ceny aut a prislusenstva pomerne razne klesaju. A pokial viem, je to zatial jedine auto v kategorii malych vozidiel v akcii s automatom na SK trhu.
Mimochodom, v novinach sa toho popise ... Niet nad osobnu skusenost . |
Ja nie som sice odbornik na automaty, ale myslim si, že sa da bez toho žiť uplne v pohode. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Palo_M3
Joined: 07 Dec 2008 Posts: 123 Location: Košice
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 6:23 pm Post subject: Re: Nie je automat ako automat |
|
|
Ked na to mam a chcem to, tak to kupim. Ako som uz pisal vyssie, je to zbytocne rozoberat. Kolko prispevkov, tolko nazorov. Na zraze pokecame, vyskusame ... _________________ Ford Focus ST
Ford Mondeo MK4FL 2.0TDCi Titanium PowerShift
EX - Ford FUSION 1.4 16V FlairX EST Automat
EX - Ford Mondeo MK4FL 1.6 EcoBoost
EX - Ford FIESTA 1.4 TDCi ChampionX - OUT |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Mon Mar 16, 2009 7:31 pm Post subject: |
|
|
vbalko wrote: | sedlaq wrote: | vbalko Sorry, ale tvůj malý testík je velký nesmysl. Co je platné, že jsi vyloučil zrychlování, když jsi nevyloučil klesání resp. stoupání vozovky, vítr atd. Měření naprosto k ničemu a nic neříkající. |
jj nevylucil - to sa dost dobre ani neda - ale ako inak otestujes spotrebu pri roznych rychlostiach |
V první řadě s tím jdi do správného tématu. Tady je to OT. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Tue Mar 17, 2009 8:39 am Post subject: |
|
|
mne sa tato tema nahodou paci.
nie som priaznivec automatickej prevodovky, na skole ma ucili, ze zvysuje spotrebu a je poruchova. to bolo ale pred 30 rokmi a plati to pre ameriky s menicom.
sofistikovanu robotizovanu prevodovku s 5 a viac stupnami nemam len preto, ze idem vzdy na minimalnu rozumnu cenu auta.
keby som mohol skusit vw 2.0 TDI so 7 stupnovou DSG dvojspojkovou prevodovkou a padlami pod volantom, iste by som si nenechal ruky odtrhnut.
nech je ako chce, to je buducnost a je to dobre.
cast prispevkov je o kyslom hrozne... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Tue Mar 17, 2009 7:38 pm Post subject: |
|
|
vls wrote: |
keby som mohol skusit vw 2.0 TDI so 7 stupnovou DSG dvojspojkovou prevodovkou a padlami pod volantom, iste by som si nenechal ruky odtrhnut. |
Ja som mal v rukách Škodu Octaviu II 2,0TDI s 6 stupnovým DSG dvojspojkovým, presne to ľudmi toľko ospevované DSG-čko, ktoré je užasné, rýchle, citlivé, inteligentné a úžastné.
Mna to len utvrdilo, že to má daleko od toho. Prevody radil neskoro, šklbal, trhal, dlho mu trvalo rozhodnutie o podradení, k manuálnemu módu by som sa ani najradšej nevyjadroval, proste čosi nechutné, aj 2-3 sekundy mu trvalo kým vôbec zareagovalo na podnet a keď konečne preradzovalo tak nezabudlo výrazne trhnúť s autom.
Jazda na snehu, človek nevedel čo má očakávať, proste raz ho auto potiahlo, inokedy nezmyselne v zákrute zbrzdilo prednú náprávu, lebo sa v najlepšom čase rozhodol podradiť a nebyť kontry do volantu tak ani ESP by to neustálo, takisto opačne, ked som potreboval aby zabrali predné kolá a ,,ťahali auto zo zákruty" mal som smolu, lebo DSG-čko si nejako zabudlo podradiť.
A čerešničkou je nutnosť pri radení stupna v pokoji stlačiť brzdu (ale to sa týka každého automatu), podtrhnuté sčítané, nevidel som nič pozitívne na tej prevodovke, len samé negatíva. Je možné, že durashiftEST od Fordu by ma prekvapil,ale silne pochybujem. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Tue Mar 17, 2009 10:25 pm Post subject: |
|
|
nic v zlom, je aj mozne, ze s tym proste nevies jazdit, nie?
aj s fofu mi trvalo, kym som sa zžil _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
|