View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
|
Back to top |
|
|
icask
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 178
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 10:20 am Post subject: |
|
|
To bublanie nie je nahodou dopalovanie paliva az vo vyfukovom potrubi? _________________ FO FU 1,4 TDci 12/2005 od 11.2008 uz VW Passat 1,9 TDi |
|
Back to top |
|
|
ALEX46
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 14 Location: Filipova 14,63500 Brno
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 11:02 am Post subject: |
|
|
icask: A co jinýho by to mohlo být, než dodatečné nekontrolované spalování paliva ve výfukovém potrubí. A otázka zní - jak se tam to palivo dostalo? _________________ FoFu 1,4 od 16.9.2008 |
|
Back to top |
|
|
icask
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 178
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 11:33 am Post subject: |
|
|
Najprv si povedzme co sa deje:
1: pri vytacani sa dodava max. spalitelne mnozstvo paliva. Prudka akceleracia.
2: pri ubrati (prudkom) dochadza k uzavretiu privodu paliva, popripade k minimalnej dodavke.
Moj odhad, ak ma motor dostatocne otacky tak riadiaca jednotka uzavrie palivo a vypne zapalovanie. Naco by tam bola iskra. Kedze sa valce nachcadzaju v roznom stadiu plnenia tak niektory moze vytlacit do vyfukoveho potrubia zmes vzduchu a este nespaleneho paliva. To paliva potom dohara az vo vyfuku.
Este jedna moznost: pri vysokych otackach sa nestiha vsetko palivo spalit vo valci a po otvoreni ventilu vyfukov sa toto palivo sa dostava do potrubia. Tam si spokojne dohara. _________________ FO FU 1,4 TDci 12/2005 od 11.2008 uz VW Passat 1,9 TDi |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 12:26 pm Post subject: |
|
|
nepocul som nikdy nikde, ze by pri deceleracii nesla iskra, ucili nas, ze iskri stale...
podla mna to ani nie je doharanie vo vyfuku ako skor pobehovanie tlakovych vln vo vyfukovom trakte. zakycha to po ubrati plynu niekolkokrat v davkach. to sa mi zda, ze by sa mohli skladat a zrazat nejake tlakove vlny. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
icask
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 178
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 12:35 pm Post subject: |
|
|
Vypinanie zapalovania sa pouziva pri vykonnych motoroch (zavodnych). Pisalo sa o tom ohladne F1 aj WRC. Subaru to ma urcite. Dnes pri elektronickom riadeni !hadzania iskri" vypnutie nie je problem.
Inac aj tvoja teoria neznie zle. Skoda, ze sa asi pravdu nedozvieme.
Neviem ci si uz videl nastartovany motor bez vyfukoveho potrubia a jeho vytacanie. Ja som videl diesel z mensieho rusna. Uzasne efektne plamene. Ani draxtre by sa nehanbili _________________ FO FU 1,4 TDci 12/2005 od 11.2008 uz VW Passat 1,9 TDi |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 1:07 pm Post subject: |
|
|
videl som
tankove motory sa nastavovali jednotlive valce podla dlzky plamena z hlavy pri odmontovanom zbernom kolektore...
moji chlapi mali potom problem na kontrole sluchu, cast spektra vobec nepoculi... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Thu Oct 16, 2008 2:49 pm Post subject: |
|
|
icask wrote: | Najprv si povedzme co sa deje:
1: pri vytacani sa dodava max. spalitelne mnozstvo paliva. Prudka akceleracia.
2: pri ubrati (prudkom) dochadza k uzavretiu privodu paliva, popripade k minimalnej dodavke.
Moj odhad, ak ma motor dostatocne otacky tak riadiaca jednotka uzavrie palivo a vypne zapalovanie. Naco by tam bola iskra. Kedze sa valce nachcadzaju v roznom stadiu plnenia tak niektory moze vytlacit do vyfukoveho potrubia zmes vzduchu a este nespaleneho paliva. To paliva potom dohara az vo vyfuku.
Este jedna moznost: pri vysokych otackach sa nestiha vsetko palivo spalit vo valci a po otvoreni ventilu vyfukov sa toto palivo sa dostava do potrubia. Tam si spokojne dohara. |
pokial viem tak pri brzdeni a dostatocnych otackach sa vypina len privod paliva, iskri to stale ... ale mozem sa mylit _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Thu Oct 16, 2008 4:51 pm Post subject: |
|
|
Při brzdění motorem se při dostatečných otáčkách(1500 - 2000 a výše) přeruší pouze vstřikování paliva. Většina fordích motoru (nevím zda i ten náš) jiskrami zapalování vůbec nešetří, naopak pálí každou otáčku, tedy i zbytečně ve fázi výfuku. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Thu Oct 16, 2008 9:16 pm Post subject: |
|
|
sedlaq wrote: | Při brzdění motorem se při dostatečných otáčkách(1500 - 2000 a výše) přeruší pouze vstřikování paliva. Většina fordích motoru (nevím zda i ten náš) jiskrami zapalování vůbec nešetří, naopak pálí každou otáčku, tedy i zbytečně ve fázi výfuku. |
Vo faze vyfuku mi to nepripada az take nelogicke. Nech sa to poriadne spali vsetko. Ale je to len domnienka _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|