View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
|
Stinpy
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 70 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Jul 26, 2007 9:35 pm Post subject: |
|
|
pekne zdravim,
tak buduci tyzden idem pre svoj vytuzeny FoFu X-Plus.....venoval som vyberu vela casu a nakoniec som skoncil u verzie 1.4 TDCi...moju dnesnu radost, ze uz buduci tyzden sa budem vozit pokazil kamarat, co mi tvrdil, ze diesle odchadzaju po 100 tis km...teda, ze su uz potom nanic...tak aky mate vy nazor a vedomosti o diesloch? Som myslel, ze vyhoda dieslu je nielen spotreba, ale aj zivotnost...jeho tatko ma ford mondeo a vraj po 150 tis. km to uz bolo nanic.....
Dakujem za reakcie |
|
Back to top |
|
|
duso
Joined: 07 Feb 2007 Posts: 25
|
Posted: Fri Jul 27, 2007 6:07 am Post subject: životnosť TDCi |
|
|
Mám od januára 1,4 TDCi, zatiaľ som prevažne spokojný. Diesel by mal vydržať podstatne dlhšie ako benzín. Svokor je vodič s povolania, a švagor vozí autá už roky. Tvrdia že na diesli sa "nemá čo pokaziť". Pre mna by bola životnosť aj tých 100.000 dostatočná. Za 6 rokov som nabehal na FAB 88 000 km. Mojoj teoriou je auto vymeniť (pravda ak na to bude) max po 6 rokoch (zostatková cena, začínajúce poruchy, aj radosť z nového), momentálne keby už bol 6 rok by som siahal asi po FF X PLUS, resp. SX4. Mal som ju vo výhľade, no odradili ma dve veci. Ochota predajcu, ktorému je jedno či ti ju predá (na Slovensko sa nemala vôbec dovážať a dopyt výrazne prevláda nad ponukou a kufor - malý). _________________ Ford Kuga, TREND X, 2.0 TDCI 103kW |
|
Back to top |
|
|
ivoivo
Joined: 10 Mar 2007 Posts: 17 Location: zm
|
Posted: Fri Jul 27, 2007 8:34 am Post subject: hluk motora |
|
|
porovnaval som hluk vo forde a pegeot 206hdi, 307hdi ktore maju moji kamoši. pegeot bol podstatne tichsi hlavne na volnobehu. moj ff ma na volnobehu ostry zvuk. pegeot takmer porovnately s benzinom _________________ 1,4 tdci Strieborna Mondust 12/2006 |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Fri Jul 27, 2007 9:17 am Post subject: |
|
|
Stinpy, duso: životnost motoru je dost relativní pojem. Diesle musí mít robustnějšíé kornstrukci bloku motoru, takže by tento díl mohl (=nemusel) víc vydržet. Ale písty, pístní krozžky, ložiska klikovky jsou námáhané vyšším zatížením, takže životnsot je +- stejná, prostě se to opotřebuje stejně, jako u benzínu - ono se to tak i konstruuje.
Ale moderní disesel má spoustu dalších nezbytných součástí - turbo, systém přímého vstřiku nafty, které jsou mechanick yvelice komplikované a opravdu hodně závislé na tom, jak se je podaří vyrobit a jak se pak s nimi za provozu zachází. Životnost těchto dílů je velmi proměnlivá, někomu vydrží turbo 300 000km, někom 10 000 a ne vždy se výdrž dá ovlivnit slušným zacházením. O vstřikování platí to samé, systémy přímeho vstřiku jsou všechny (opravdu všechny, některé více, jiné méně, ale výjimky neexistují) citlivé na kvalitu používaného paliva, což opět člověk nemůže ovlivnot, pokud netankuje pouze V Power diesel, nebo nepřidává kvalitní aditivum - což je zase problém, protože normální uživatel nemá jak zjistit, které aditivum je kvalitní (rady od švagra jsou na nic, pokud švagr nepracuje ve výzkumáku aditiv).
Jakákoliv oprava uvedených dílů dieslových motorů stojí desetitisíce korun, 30-50 tisíc je běžná cena za vstřiky, turbo je řešitelné za 10-20 tisíc. Vysokotlaké vstřikovače mají omezenou životnsot, většinou 100-200 tisíc km. Nic z toho u atmosferických benzínových motrů nehrozí.
Provozní spolehlivost atmosferiskéh benzínu proti trurbodieslu (i obyčejnému, natož CR nebo PD) je tedy bez diskuze vyšší, na tom benzínu je podstatně méně částí, které mohou selhat. mecvhanická odolnost naftového i benzínového motoru je IMHO zcela srovnatelná, pokud tam v pravidelných intervalech lejete správný olej.
duso: tohle je jsané každému, kdo apson něco málo o motorech ví, takže se obávám, že tvůj švagr není zrovna člověk, jehož rady v této oblasti bys měl poslouchat. Mondeo se vyrábí od roku 1993 a až do roku 2000 v něm byl jenom konstrukčně nepovedený a slabý 1.8TD 66kW, to byl v tomto autě opravdu problémový motor, přesto znám doslt lidí, kteří jsou s ním spokojení, když se mu dá potřebná údržba a slušné zacházení, i tenhle motor dobře psolouží. Od roku 2001 se do mondea montují motory TDDi a TDCi. TDCi do roku 2003 měly problém s nevhodným materiálem vstřikovacího čerpadla (vesmě to všechno bylo v záruce vyměněno), od té doby TDCi v mondeu "trpí" už jenom obvyklou nekvalitou nafty.
Jenom pro jistotu, 1.4 TDCi rozhodně není špatný motor, nemá žádné kontrukční vady. Ale kupovat si ho do malého auta s tím, že bude spolehlivější a vydrží víc, než alternativní benzín (1.4 nebo 1.6), to je hloupost. Při nájezdu 15000km ročně se to podle mě nevyplatí ani finančně. A až ti v zimě zamrzne nafta (počasí je mrcha, nezajímá ho, že když jsi naposledy tankoval, bylo ještě léto), nebo prostě nenažhavíš a nenastartuješ, se slzou v oku budeš na benzín vzpomínat. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
xxnobodyxx
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
Posted: Fri Jul 27, 2007 9:49 am Post subject: |
|
|
Pekne zhrnute od DR v podstate davam za pravdu aj ked som amater...osobne si myslim ze u dieslu co by som usetril na palive tak casom dam do udrzby (moj nazor) ... to bol aj jeden z dovodov preco som nesiel do diesloveho motora aj ked najazdim dost kilometrov za rok.
Je to ozaj diskutabilne kolko vydrzi motor - motor ako taky vydrzi dost ide hlavne o sucasti okolo neho.Este taky maly priklad co som mal auta benzinove :
BMW 525 - 328000 km najazdene - este jazdi
Mondeo 1,8 - 330000 km najazdene - este jazdi
Golf VR6 2,8 - 300000 km najazdene - uz nejazdi - chalan pridrel 6-ty valec
Fusion 1,6 - cca 60000 km este jazdi
nepocitam Skodovku 130, Trabanta a Fiat 128
Ani na jednom aute sa nevyskytla taka vazna porucha ze by ma niekde nechalo akurat BMW raz strajkovalo ale nejak som dosiel - odisla sonda - oprava spolu 2800 Sk. _________________ 1,6 16V 08/2005
Radio- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-radio
Interier- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-interier
Rozne- http://s219.photobucket.com/albums/cc132/fordfusion16/Fusion-rozne/ |
|
Back to top |
|
|
Stinpy
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 70 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Jul 27, 2007 12:17 pm Post subject: |
|
|
no tak teraz mam pocit, ze som kupil uuplne zle...ze som mal kupit benzinak ..... ja som na benzin navyknuty, ale na naftaky som pocul samu chvalu... ono predajca mi tvrdil, ze naftak si drzi viac cenu, ked sa ide predat... Aj ja som mal obavy, ze co v ziome, ale po poslednej zime zase nemyslim, ze bude taky mraz, aby to mrzlo.....ved poslednu zimu ani sneh nebol... ono benzinak bol lacnejsi o 40 tisic....to sa mi tej rozdielnej spotrebe vrati asi o 3-4 roky....do motorov sa nerozumiem, tak som nevedel, ze ake naklady moze priniest so sebou dieslak pri oprave. Takze mam autu dopriar najlepsiu naftu, najlepsi olej atd:-) .... frajerka bude ziarlit normalne, ze sa o nu menej staram:-)
........mne predajca inak tvrdil, ked som sa pytal na servisne naklady, ktore su s dieslakom spojene, ze to dnes uz je narovnako...no ale kedze to bol predajca, tak sa asi nedivim, ze to povedal:-D...inak by som kupil asi benzinak a teda by predal lacnejsie |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Fri Jul 27, 2007 1:33 pm Post subject: |
|
|
Stinpy: Naftové auto bys měl později lépe/dráž prodat, ale ten rozdíl nebude tak velký, jako při koupi, bude to spíš 5, max 10 tisíc. S naftou je to horší, když budeš jezdit na Vpower, tak máš provozní náklady stejné, jako u benzíſáku a vyšší nákupní cena se ti nevrátí nikdy. Když na něj jezdit nebudeš, tak prostě nikdy nevíš, kde jakou sra*ku natankuješ. V ČR je kvalita nafty proti západní evropě nižší, na slovensku je to to samé. Něco můžou zachránit aditiva, ale všechno taky ne. "Obyčejnou" naftu bych asi bral jenom aral nebo shell, ale jen u velkých benzinek a stejně prostě nemáš jistotu. Obecně nafťák by měl jezdit, naftě dlouhé (řádově měsíce) skladování (i nádrž auta je "sklad") nedělá dobře.
Olej tam dávej přesně ten, co předepisuje výrobce, hlavně nevymýšlej žádně "lepší" oleje.
Zase z toho nebuď tak rozladěný, 1.4TDCi rozhodně nejezdí špatně, máš auto nové takže 2 roky v záruce, pravděpodobně s ním nenajdeš víc, než 100 000km, kdo ví, jeslti si ho vůvec necháš těch 6 roků - přijdou děti, nebo změníš zaměstnání a budeš třeba potřebovat úplně jiné auto. A máš poučení pro příště, že svoje věci si máš rozhodovat v prvé řadě svým rozumem a co ti radí ostatní si máš ověřovat. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
Stinpy
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 70 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Jul 27, 2007 8:47 pm Post subject: |
|
|
no tak dik teda...hadam mi bude dobre sluzit, ono som si ho kupil hlavne preto, ze casom asi prijdu deti a to auto je celkom priestranne....takze ak budem tankovat upravenu (teda tu kvalitnejsiu a drahsiu)naftu, tak by mi auto malo relativne dlho vydrzat, myslis? Alebo mam dolievat obcas do nadrze este dake aditivum? No este tu kuknem na fore, ze aka je tu debata o najlepsej nafte, teda ktora znacka....
Este raz dik za informacie |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Sat Jul 28, 2007 7:57 am Post subject: |
|
|
Stinpy: jediná zaručená nafta je Shell VPower Diesel.
Občas dolévat aditivum je na nic . Adituvum dáváš hlavně proto, aby v případě, že natankuješ nějakou sra*ku místo nafty, přidané aditivum zachránilo co se dá. Takže ho musíš preventině dávat do každé nádrže, jinak to nemám smysl. Dodatečně už ti žádná zázračná vodička motor neopraví. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1021&start=80, _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
Stinpy
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 70 Location: Bratislava
|
Posted: Sun Jul 29, 2007 5:28 pm Post subject: |
|
|
No ja som na shell naftu tu cital niekde nedobobre prispevky. Ako hodnotis OMV naftu? Teda tu upravenu...nevyznam sa teraz v tych nazvoch...do toho aditivum uz asi nema zmysel dolievat, nie? Malo by to hadam byt uz za tu cenu aj kvalitne ale to som asi naivny...doma labaky nemame, takze h...o vieme, co v tom je....A ohladne toho obcasneho dolievania aditiva..pytal som sa preto, lebo som na jednom baleni dakeho aditiva, ze dolievat do plnej nadrze kazdych 2000 km....ono ak by som mal do kazdej nadrze dolievat aditivum cele, tak moze clovek zabudnut na dakej uspore na spotrebe .... no tak uvidime..asi mi neostava nic ine, len skusat na vlastnej kozi, ze co bude auto robit a budem musiet asi testovat vsetky benzinky v okoli....pretoze chcem pre svojho noveho ilacika len to najlepsie samozrejme...ale tie problemy s dieslakmi, ze ake naklady mozu neskor vzniknut..no to ma vazne vydesilo...budem si na neho musiet asi davat velky pozor |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Sun Jul 29, 2007 9:30 pm Post subject: |
|
|
Stinpy: nepíšu jakoukoliv shell naftu. Píšu Shell V-Power Diesel. A za kvalitu téhle nafty dám ruku do ohně, to je jedno z mála paliv, které nikdy nevidělo žádnou rafinerii v ČR/SR, komplet se dováží.
Ohledně aditiv, zase nemá smysl dolévat tam "dáke aditivum" Stejně jako v případě nafty je potřeba tam dolévat aditivum, které opravdu funguje. Dal jsem ti odkaz na diskuzi o aditivech, přečíst si to snad zvládneš sám.
Ty náklady u dieslů ne že "mozu vzniknut", ty vzniknou zaručeně. Jen nikdo neví kdy . (platí pro přeplnované s vysokotlakým přímým vstřikem = CR + PD) . _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
Stinpy
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 70 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 1:58 pm Post subject: |
|
|
no dik...ja viem o tej diskusii o aditivach....precital som si to uz davnejsie...tu som to spominal uz v ramci debaty....ok, tak sa budem kazdy vecer modlit, aby mi ten motor vydrzal co najviac. Mozno to aspon trosku pomoze |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 3:42 pm Post subject: |
|
|
Stinpy wrote: | no dik...ja viem o tej diskusii o aditivach....precital som si to uz davnejsie...tu som to spominal uz v ramci debaty....ok, tak sa budem kazdy vecer modlit, aby mi ten motor vydrzal co najviac. Mozno to aspon trosku pomoze |
Na Boha sa nespoliehaj .. radsej mysli rozumom a daj na rady skusenych vodicov ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Tue Aug 21, 2007 10:08 pm Post subject: |
|
|
Co sa tyka vstrekovania
Common rail I generacie nemal filter v cerpadle
preto sa castice kritickej velkosti dostavali do trysiek. Uz si presne nepametam priemer trysky ale povedzme ze je to 100 um cize castice okolo tohto priemeru upchavaju trysky nejaka 50 um vleti do valcov a vacsia sa tam zas nedostane.
Common rail II generacie niesom si isty ale po r. 2006 vsetky
Ma filter cize kovova platna do ktorej su laserom vypalene diery povedzme 60 um cize mensie castice ktore neupchaju trysku prejdu a vacsie tam koluju pred filtrom.
Vela castic preletujucich tryskami vsak urcite nepomahaa obrusuje ich. _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
|