View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
peca
Joined: 30 Mar 2007 Posts: 125
|
Posted: Fri Aug 03, 2007 5:46 am Post subject: piskani |
|
|
zdravim,
mam problem: kdyz je motor po jizde zahraty a vypnu ho tak hned po otoceni klickem je slyset (na 90% od motoru) takove dvojite zapiskani, je to tezko popsatelny zvuk, ale pripada mi to jako by tam o sebe neco trelo a to bylo tim zdrojem neprijemneho hluku. Neni to nijak hlasity zvuk, ale kdyz o nem vim, tak je to neprijemne.
mate nekdo tip nebo podobnou zkusenost? _________________ Fusion Ambiente 1.25, 03/2007, klima, Radio CD 6000, Garmin Nuvi 300
best 6.1 l/100km, nyni 7,3 |
|
Back to top |
|
|
icask
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 178
|
Posted: Fri Aug 03, 2007 7:57 am Post subject: |
|
|
Ked som robil motorara u ZSR tak jedna moznost piskania boli klinove remene. Da sa to jednoducho zistit, ak su volne dostupne. Ostriekaj ich vodou aby boli mokre a skus vypnut motor ak sa zvuk objavy tak vies ze to nie je remen. Remen a kladky musia byt hodne mokre a vydrzia byt mokre len kratku dobu. Ak by to bolo toto tak sa da vymenit remen v najhorsom pripade aj kladky.
Dalsia moznost ci to nie je nejaky tlakovy ventil ( olej, voda a pod) ktory po vypnuti dostane razovy tlakovy sok a on iba prepusti co ma a to tiez moze zapiskat. U naozaj velkych motorov bezne pocutelne pri vypnuti. S tym asi nic neurobis.
Este klima zvikne zahrat na zaver muzicku, to tie tlakove pomery v nej spievaju. _________________ FO FU 1,4 TDci 12/2005 od 11.2008 uz VW Passat 1,9 TDi |
|
Back to top |
|
|
peca
Joined: 30 Mar 2007 Posts: 125
|
Posted: Fri Aug 03, 2007 9:46 am Post subject: |
|
|
icask wrote: | Ked som robil motorara u ZSR tak jedna moznost piskania boli klinove remene. Da sa to jednoducho zistit, ak su volne dostupne. Ostriekaj ich vodou aby boli mokre a skus vypnut motor ak sa zvuk objavy tak vies ze to nie je remen. Remen a kladky musia byt hodne mokre a vydrzia byt mokre len kratku dobu. Ak by to bolo toto tak sa da vymenit remen v najhorsom pripade aj kladky.
Dalsia moznost ci to nie je nejaky tlakovy ventil ( olej, voda a pod) ktory po vypnuti dostane razovy tlakovy sok a on iba prepusti co ma a to tiez moze zapiskat. U naozaj velkych motorov bezne pocutelne pri vypnuti. S tym asi nic neurobis.
Este klima zvikne zahrat na zaver muzicku, to tie tlakove pomery v nej spievaju. |
klimou to nebude, to mam vyzkousene. Asi zavolam do servisu _________________ Fusion Ambiente 1.25, 03/2007, klima, Radio CD 6000, Garmin Nuvi 300
best 6.1 l/100km, nyni 7,3 |
|
Back to top |
|
|
scorsese
Joined: 01 Jul 2007 Posts: 308 Location: Hustopeče
|
Posted: Fri Aug 03, 2007 10:24 am Post subject: |
|
|
Musim rict, ze oproti minulemu autu (Fabia combi 1,2 12V), se mi Fusion zda take vic "muzikalni". Napr. pri zapnuti klicku, vypnuti motoru, zavreni centralniho zamykani klickou uvnitr, se z auta ozyvaji ruzne "pazvuky", na ktere jsem driv nebyl zvykly. Za podezrele povazuji pouze zvuky, které jsou "zvlastni" a jdou slyset i pres radio na volume 6 Tim nechci tvuj problem nejak zlehcovat.... _________________ Peugeot Partner Tepee - 1,6 Vti
ex : Peugeot 308 SW - 1,6VTi
ex : Fusion 1,4 16V - modrá ocean |
|
Back to top |
|
|
peca
Joined: 30 Mar 2007 Posts: 125
|
Posted: Fri Aug 03, 2007 10:48 am Post subject: |
|
|
scorsese wrote: | Musim rict, ze oproti minulemu autu (Fabia combi 1,2 12V), se mi Fusion zda take vic "muzikalni". Napr. pri zapnuti klicku, vypnuti motoru, zavreni centralniho zamykani klickou uvnitr, se z auta ozyvaji ruzne "pazvuky", na ktere jsem driv nebyl zvykly. Za podezrele povazuji pouze zvuky, které jsou "zvlastni" a jdou slyset i pres radio na volume 6 Tim nechci tvuj problem nejak zlehcovat.... |
jo, jenze kdyz zastavis a lidi se ohlizeji co to bylo za zvuk tak to nedela dobre jmeno FF _________________ Fusion Ambiente 1.25, 03/2007, klima, Radio CD 6000, Garmin Nuvi 300
best 6.1 l/100km, nyni 7,3 |
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Sun Aug 05, 2007 8:54 pm Post subject: |
|
|
scorsese wrote: | Musim rict, ze oproti minulemu autu (Fabia combi 1,2 12V), se mi Fusion zda take vic "muzikalni". Napr. pri zapnuti klicku, vypnuti motoru, zavreni centralniho zamykani klickou uvnitr, se z auta ozyvaji ruzne "pazvuky", na ktere jsem driv nebyl zvykly. Za podezrele povazuji pouze zvuky, které jsou "zvlastni" a jdou slyset i pres radio na volume 6 Tim nechci tvuj problem nejak zlehcovat.... |
ked porovnas fabiu a fusion, co je motoricky lepsie?
cestou na dovolenku som mal problem obehnut 1.2 fabiu, co ma dost stvalo. to nespomina feliciu 1.3, ze ma hocikedy sunda. _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Sun Aug 05, 2007 9:16 pm Post subject: |
|
|
Maki: škodovky obecně (včetně té feldy) mají obvykle poměrně krátké zpřevodování, takže i se slabším motorem jsou v běžném docela svižné, protože jezdí s motorem ve vyšších otáčkách, kde má samozřejmě i víc výkonu. U ostatních aut ale stačí podřadit (pokud to jde) a dostat tak motor co nejblíž k otáčkám maximílního výkonu, pak už prostě rozhodne hrubá síla .
Ale záleží i na hmotnosti auta, felda má slabých 900 kg a 50kW (jednotka výkonu je kiloWatt, ne kůn ), tvůj fusion cca 1150kg a "jen 60kW, takže jsi 28% těžší, ale máš jen o 20% vyšší výkon, pak se nediv, že je felda svižnější. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
scorsese
Joined: 01 Jul 2007 Posts: 308 Location: Hustopeče
|
Posted: Mon Aug 06, 2007 6:38 am Post subject: |
|
|
Maki, DR ma pravdu, souhlasim a jako byvaly majitel Fabie to mohu potvrdit. Velmi zalezi na hmotnosti. Prazdny auto (Fabie - 1.2) jede celkem svizne, ale kdyz vezes par lidi nebo naklad jde to hned poznat. Nedavno jsem vyjizdel z mesta (sam v aute) a rozjizdel auto z 50-ti km/h, nijak jsem to nehnal a v zrcatku jsem si vsimnul, ze mne predjizdi fabie kombi se ctyrmi lidmi. Protoze v protismeru se objevilo auto, musela to vzdat, jinak by to nestihla. A to jsem na to nijak neslapal (1.4, 16V). Ale kdyz na to slapnes (16V se musi trochu tocit - urcite pres 3000 ot/min), vestina fabii i felicii ti nebude stacit _________________ Peugeot Partner Tepee - 1,6 Vti
ex : Peugeot 308 SW - 1,6VTi
ex : Fusion 1,4 16V - modrá ocean |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Mon Aug 06, 2007 7:39 am Post subject: |
|
|
Nema do toho co hovorit aj tocivy moment? Ked porovnavam auta ktore maju/mali ovela vela vacsi pomer kw/kg tak mam pocit pri predbiehani, hlavne do kopca, ze fusion je nejaky dvojliter. _________________ Ford Fusion 1.4 TDCi 7/2006
Nové aktuálne testy na vodičák len tu:
https://www.kvizmajster.sk/
https://www.kvizmajster.sk/vodicak/ |
|
Back to top |
|
|
icask
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 178
|
Posted: Mon Aug 06, 2007 8:03 am Post subject: |
|
|
Tocak do toho hlavne v kopci vela hovory. Ale je pravda, ze 16 V motory sa lepsie spravaju vo vysokych otackach. Sam som bol prekvapeny, ako dobre taha 1,2 Fabia Kombi aj nalozena, ak ju soferuje clovek co sa ju neboji tocit. Ma ju moj sused a neveril som pokial ma nepovozil. Osobne si myslim, ze je 1,2 vo fabke lepsi motor nez 1,4. Ten mam ako sluzobaka a je to kriza hlavne do kopca alebo po nalozeni. Zere a nejede. _________________ FO FU 1,4 TDci 12/2005 od 11.2008 uz VW Passat 1,9 TDi |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Mon Aug 06, 2007 9:42 am Post subject: |
|
|
Pánové, kroutící moment je jenom jiné vyjádření výkonu, už jsem to tady psal. výkon (W) = točivý moment * otáčky * PI/30
Srovnávat hodnoty krouťáku u různých motorů a dělat z toho nějaké závěry je prakticky na nic, protože každý motor má vrchol krouťáku v jiných otáčkách. Krouťákem se většinou nejvíc ohánějí lidé, kteří vůbec netuší, to to je. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Tue Sep 16, 2008 8:14 pm Post subject: Re: piskani |
|
|
Imobilizér |
|
Back to top |
|
|
|