View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
boskoov
Joined: 22 Feb 2007 Posts: 12
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 10:13 am Post subject: Kolisajici otacky - skubani motoru |
|
|
Fusiona mam temer rok a od zacatku mam minimalne o litr vyssi spotrebu, nez udava vyrobce. Nejmene jsem se dostal na 6,8l/100km a to jsem jel na petku 90 km/h. Dle technicaku bych mel jet tusim za cca 5,5 l. Na podzim jsem se poprve setkal s tim, ze auto nechtelo nastartovat. Chytlo az na 3. pokus. V zime, kdyz zacaly mrazy a zacal jsem pouzivat vyhrivani celniho skla, mi na prvni krizovatce po vyrazeni na neutral zacaly kolisat otacky mezi 300 - 600 a cele auto zacalo sebou skubat do te doby, nez jsem prislapl plynový pedál. Auto melo tendenci chcipnout. Minuly tyden jsem nastartoval az na 4. pokus a hned po startu zacaly opet kolisat otacky a skubalo to s celym autem. Nevite nekdo v cem muze byt problem? Diky za info _________________ Ford Fusion 1,4 16V r.v. 2006 |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 12:07 pm Post subject: |
|
|
hmm, otacky v zime na studenom starte by mali byt vacsie ako 600, nie 300-600, takze zhasinaniu sa necuduj. Ono je tam taka skrtiaca klapka ktora reguluje plyn/vzduch na volnobehu. Je to elektronicka suciastka a na benzine nikdy nevies kedy odide. Niekedy 10tis, niekedy 100tis km alebo nikdy. Nie je to fatalna chyba, lebo auto funguje. Ak je to to, co vravim, bude ta to stat asi 10-15tis. Ak to mas v zaruke, nevahaj a bez s tym do servisu. Objednaju to a ked to pride, za hodinku ti to vymenia.
Resp. za kazdych okolnosti chod do servisu, mozno aj preto ti to zerie viac, aj ked 6.8L na benzinak nie je nejako vela. Tie papierove hodnoty dosahuje najlepsie Dulius :) Spytaj sa ho na akych otackach a pri akej rychlosti ma najlepsiu spotrebu. |
|
Back to top |
|
|
duso
Joined: 07 Feb 2007 Posts: 25
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 12:19 pm Post subject: Re: Kolisajici otacky - skubani motoru |
|
|
Tá škrtiaca klapka robila problémy aj mne, (Fabia), dal som si ju rozobrať a vyčistiť, na nejaký čas to pomohlo. Kolísanie otáčiek na neutrále je najpravdepodobnejšie zapríčinené klapkou. Pokiaľ to nepomôže, treba ju určite vymeniť. _________________ Ford Kuga, TREND X, 2.0 TDCI 103kW |
|
Back to top |
|
|
boskoov
Joined: 22 Feb 2007 Posts: 12
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 2:39 pm Post subject: Diky za info |
|
|
Za mesic me ceka 1. garancni prohlidka, tak tu reklamaci spojim s ni. Jen mam pocit, ze tam budu za vola, protoze se ta zavada projevuje jen nekdy.... _________________ Ford Fusion 1,4 16V r.v. 2006 |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 4:23 pm Post subject: |
|
|
mi hovor...mne len niekedy "praskaju" predbne okna :) Za vola budes tak ci tak ale skus si to nabuduce nakamerovat a ukaz im to na notebooku. |
|
Back to top |
|
|
bobek
Joined: 26 Jan 2007 Posts: 18 Location: Ko۩ce
|
Posted: Mon Mar 12, 2007 7:36 pm Post subject: lamda sonda |
|
|
Zdravim.
Nieco podobne som mal na felde. Najprv som si kupil poriadne sviecky a nic. Nakoniec mi auto pozreli v servise a bola to lamdasonda. Chovalo sa to podobe ako pises. Najlepsie je zajst na STK ak tam mas nejakeho znameho a dat si premerat katalizator - jeho ucinnost.
Ma to vplyv aj na spotrebu, ved som na felde jazdil skoro na 9 litrov.
Na Forde mam po zohrati 900 otacok, ktore drzia. Zatial.
Bob |
|
Back to top |
|
|
boskoov
Joined: 22 Feb 2007 Posts: 12
|
Posted: Mon Mar 26, 2007 2:40 pm Post subject: Skubani motoru |
|
|
Tak jsem se vratil ze servisu z reklamace. Bylo mi receno, ze je to skubani normalni. Diagnostika pry nic neukazala. Zajimave, ze mi to nerekli ve chvili, kdy jsem si na salonu auto vybiral _________________ Ford Fusion 1,4 16V r.v. 2006 |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Tue Mar 27, 2007 12:31 pm Post subject: |
|
|
ak ti nejaky servisak povie ze pohyb otacok 300-600 na krizovatke na volnobehu je normalny tak si zasluzi vyhazov. Vobec to podla mna nie je normalne. Ak mas zapnute rozmrazovanie=vacsi odber=automaticke vyssie otacky. Rovnako klima, svetla atd atd. Nezda sa mi to, skor by som povedal ze sa ta chceli zbavit :(
To ze diagnostika nic neukazala je ina vec. Neviem ako diagnostika pracuje, ale odhadujem ze to bude sustava cidiel ktore hlasia svoj stav ako 0/1. Vies to naemulovat opakovane ked das rozmrazovat to celne sklo?
Nestras ze so servisom to bude take zle :( Normalne mam z tej garancky zly pocit. Este ze nemam zaruku 7 rokov ako ceed ;) (myslene ironicky samozrejme) _________________ Ford Fusion 1.4 TDCi 7/2006
Nové aktuálne testy na vodičák len tu:
https://www.kvizmajster.sk/
https://www.kvizmajster.sk/vodicak/ |
|
Back to top |
|
|
jirkah
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 21
|
Posted: Tue Mar 27, 2007 11:36 pm Post subject: |
|
|
Měl jsem podobný problém s volnoběhem na nové Fiestě. I když to není fusion, ta auta jsou skoro stejná, tak doufám, že nikomu nebude vadit, když to tady popíši. Můj problém se poprvé objevil asi při 2500km, kdy mi při zahřátém motoru začaly kolísat otáčky volnoběhu při zastavení v rozmezí 1100-1200ot/min. Poprvé jsem si toho moc nevšímal, ale když už mi na křižovatce vylétly otáčky na 1500ot/min, jel jsem do servisu. Problém byl, že otáčky nelétaly pokaždý, tak jsem přijel do servisu a byl jsem za blba. Musel jsem načasovat příjezd do servisu, aby to zrovna otáčky dělaly a hlavně nevypínat motor. Tak jsem se jednou rozhodl, že ten stav navodím. Přijel jsem do servisu a otáčky volnoběhu se držely na 1800 a motor pěkně vibroval. Nevypínal jsem motor a hned se šlo na diagnostiku. Ta však nic neukázala. Servisák nevěděl, která bije. Musel volat do Prahy na vedení Charouze, kde mu rekli, ze se s problémem už setkali a je to obtokový ventil a že stačí pročistit, to však nepomohlo a musel se vyměnit. Teď motor šlape jako hodinky.
Závěrem co může způsobovat problém:
lamda sonda - motor by ti škubal a chcípal za jízdy a spotřebu by jsi měl kolem deseti litrů, takže sonda asi ne
zanešená škrtící klapka - blbost po pár ujetých kilometrech
svíčky - docela možné, ale nejsem ji jist
obtokový ventil - to je mechanická součástka, kterou diagnostika nemůže ukázat, je tam hřídelka a pružinka, a když se sněma něco stane, blbne to a nikdo to nezjistí
To, že si servis myslí, že co neukáže diagnostika, je v pořádku je mejlka. Oni dnes všichni spoléhají na počítače. Normálně vpadni do servisu a buď tam tak dlouho až problém odstraněj, je to v záruce, podepsal jsi smlouvu a ta platí pro obě strany. Když problém neumějí odstranit máš nárok na odstoupení od smlouvy a navrácení penez. Normálně jim tohle vpal. Když ani tohle nepomůže, stěžuj si na FMC, když ani to ne nech si udělat na to odborný posudek a řeš přes soud. Každopádně závadu musí servis odstranit. Proto na nic nečekej a utíkej do servisu. Jinak potom buděš nešťastní. Zdravím _________________ Ford Fiesta Duratec 1.3 (2006)
|
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Mar 28, 2007 7:30 pm Post subject: |
|
|
cakal som pred rokom na auto v predajni v Ziline - predajna spojena so servisom.
prisiel tam chlap ze uz 1/2 hodiny mu nejde na krizovatke otocit klucikom v zapalovani - popisuje sa to tu inde. povedali mu aby sa vratil k autu a skusal to, nesiel s nim nikto, vraj az sa mu to podari, aby auto doviezol, ze to kuknu.
za nim dosiel iny, z jazdy s mechanikom, nejaka zavada, neprejavila sa a poslali ho jazdit po meste kym si chybovy stav nezapamata pamat diagnostiky, lebo z tej nic nezistili, potom sa mal vratit.
ja som cakal na opravu radia, ktore zapojili tak, ze pri vynuti klucika stratilo pamat na stanice. cakal som 4 hodiny, povedali, ze mam na nic radio a treba nove. radio sami vymontovali tyzden pred tym zo stareho voza - skodovky. skoda ma naopak akesi kontakty, treba prehodit poistku do ineho stekra na radiu, co som si v navode precital a sam prehodil. radio facha ako delo.
na garancke mi za 180 sk skontrolovali lak, auto vsak zostalo neumyte.
jedine co ma tesi je to, ze sa nic nekazi, inak by som musel hladat niekoho, kto tomu rozumie. |
|
Back to top |
|
|
boskoov
Joined: 22 Feb 2007 Posts: 12
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 1:30 pm Post subject: Prevodovka |
|
|
Tak k zminenemu problemu se pridala dalsi reklamace. Stav tachometru 20 120 km a prevodovka zacala vydavat podivny hucivy zvuk. Zajimalo by me, kde udelali soudruzi z NDR chybu. _________________ Ford Fusion 1,4 16V r.v. 2006 |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
|
Back to top |
|
|
boskoov
Joined: 22 Feb 2007 Posts: 12
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 8:18 am Post subject: Huci to |
|
|
Huci to po studenem startu na neutral. Staci vyslapnout spojku a je ticho. V servisu uz ani nemrkli a objednali me na vymenu prevodovky. _________________ Ford Fusion 1,4 16V r.v. 2006 |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 9:27 pm Post subject: Re: Prevodovka |
|
|
boskoov wrote: | Tak k zminenemu problemu se pridala dalsi reklamace. Stav tachometru 20 120 km a prevodovka zacala vydavat podivny hucivy zvuk. Zajimalo by me, kde udelali soudruzi z NDR chybu. |
tak snad sa mi take nic nestane, klop, klop ...
stav tachometru 16 150 km _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
jirkah
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 21
|
Posted: Sun Apr 15, 2007 9:49 pm Post subject: Re: Huci to |
|
|
boskoov wrote: | Huci to po studenem startu na neutral. Staci vyslapnout spojku a je ticho. V servisu uz ani nemrkli a objednali me na vymenu prevodovky. |
to Boskoov
Koukám, že máme ty samé problémy. Ty nové série ať už fusionů nebo fiest stojí za houby. Taky pozoruji hučení od převodovky, přesně tak jak popisuješ. Když vyšlápnu spojku ozývá se slabé hučení, když ji sešlápnu hučení ustane. Ještě jsem s tím v servisu nebyl, ale poté co jsi zde napsal tam vyrazím. Už mi Ford začíná jít pěkně krkem, nejdřív volnoběh a teď tohle. Asi jsem udělal chybu s koupí Fiesty. Je to první a poslední Ford, který jsem koupil. Ne kvůli jízdním schopnosem, ty jsou perfektní a prakticky nemají konkurenci, ale proto, že se pořád sere. Zlatý Daewoo Nexia 120000km najeto a žádný problém. Tady 15000 a už dva. Je to škoda _________________ Ford Fiesta Duratec 1.3 (2006)
|
|
Back to top |
|
|
|