View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
slobodomurar
Joined: 15 May 2011 Posts: 1 Location: Bratislava
|
Posted: Sun May 15, 2011 5:12 pm Post subject: Katalyzator ci??? |
|
|
Zdravim dufam ze mi budete vediet pomoct..
Mam FF a je to rok vyrobi 2004 1,4 benzin a najazdenych 284 325 km a auto mi dost papa olej.
A co je problem uz dlhu dobu mi svietil a kontrolka motora tak som to dal na comp a ze slaba ucinnost katalyzatora tak nato prdel lebo som stale presiel cez kontroly ... a tiez kat je dost drahy ale nakoniem ma to uz hnevalo tak som kupil nahradu od firmy bossal a dal som ho vymenit auto isilo v pohode a po nejakych 3000 najazdenych km mi opat vyskocila kontrolka tak som ho dal opat na comp a zistil mi ze slada ucinnost katalyzatora tak som sa zhrozil ved to nieje mozne bol novy.Co by teda mohol byt problem vie mi niekto poradit.Moze byt aj to ze auto ked zerie olej tak ze zanasa ten katalyzator a on sa nestihne ocistit a vypalit a lambda sondy vykazuju ze slaba je jeho ucinnost??
Dakujem za pomoc. |
|
Back to top |
|
|
matus111
Joined: 25 Aug 2010 Posts: 72
|
Posted: Mon May 16, 2011 7:10 pm Post subject: diagnostika |
|
|
Na aku diagnostiku si to mal napojene?Kolko oleja to berie?
Ak planujes mat auto dlhsie,vymenit gufera ventilov. _________________ Fusion 1,4 FXJA
Escort MK 7 L1H 1,6 16 V 66kW
/minulosť Escort MK7 CVH F4B |
|
Back to top |
|
|
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Fri Jun 08, 2012 6:20 am Post subject: Re: diagnostika |
|
|
Zdravím majitele fusiků. Mám jeden dotaz. Už podruhé během půl roku se mi rozsvítila žlutá kontrolka závady motoru, na diagnostice mi naskakuje chyba P0420 - nízká účinnost katalyzátoru, nedosahuje prahové hodnoty. Po vymazází z paměti kontrolka nesvítí, ale chyba se po určité době objeví znovu. V provozu je vše v pořádku, hodnoty na STK katalyzátoru jsou v normě. Takže problém neznámý. Do servisu se mi zatím nechce, budu to řešit až za pár měsíců na garančce (servis je daleko).
Máte někdo tuto nemilou zkušenost s chybou P0420? Díky za případnou reakci. _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Fri Jun 08, 2012 4:27 pm Post subject: |
|
|
Nevím jestli Ti pomůžu ale mým rodičům se tato chyba objevuje u MATISE tak každý rok,v servisu řeknou kde tankujete? -změnte benzínku a vyšroubujou lambdu na který je takový povrch od špatnýho paliva,vyčistí ji našroubujou zpět,vymažou chybu a tak rok maj pokoj _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Mon Jun 11, 2012 6:37 am Post subject: |
|
|
SEKYC wrote: | Nevím jestli Ti pomůžu ale mým rodičům se tato chyba objevuje u MATISE tak každý rok,v servisu řeknou kde tankujete? -změnte benzínku a vyšroubujou lambdu na který je takový povrch od špatnýho paliva,vyčistí ji našroubujou zpět,vymažou chybu a tak rok maj pokoj |
Díky za reakci, snad je to taková chyba nechyba... V sobotu jedu na dovolenou, snad mi to nepřinese žádné komplikace. A v srpnu to pokusím řešit jako závadu v rámci prodloužené 5tileté záruky. Jsem zvědavý, jak se tato proklamovaná záruka projeví v servisní praxi, zda se budou kroutit jako hadi.
Dík čau. _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Jun 11, 2012 8:38 pm Post subject: |
|
|
Co třeba vadná lambda? Nebo jenom netěsnost výfuku? _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Thu Aug 02, 2012 9:46 am Post subject: |
|
|
Zdravím vespolek, mám dotaz na ty, co řešili závadu v rámci prodloužené záruky. Nakonec mi odešel katalyzátor po 40tis. km budou mi je v rámci této záruky měnit. Nevím ale, jak to je s prací... katalyzátor platit nebudu ale jeho výměnu (práci) - ano nebo ne? Rád bych to věděl, aby se mnou zase nevykývali... mám z toho servisu nedobrý pocit....
Díky za reakce.
dodo50 wrote: | SEKYC wrote: | Nevím jestli Ti pomůžu ale mým rodičům se tato chyba objevuje u MATISE tak každý rok,v servisu řeknou kde tankujete? -změnte benzínku a vyšroubujou lambdu na který je takový povrch od špatnýho paliva,vyčistí ji našroubujou zpět,vymažou chybu a tak rok maj pokoj |
Díky za reakci, snad je to taková chyba nechyba... V sobotu jedu na dovolenou, snad mi to nepřinese žádné komplikace. A v srpnu to pokusím řešit jako závadu v rámci prodloužené 5tileté záruky. Jsem zvědavý, jak se tato proklamovaná záruka projeví v servisní praxi, zda se budou kroutit jako hadi.
Dík čau. |
_________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
|
Luboslaw
Joined: 03 Sep 2012 Posts: 1
|
Posted: Mon Sep 03, 2012 6:57 pm Post subject: to iste |
|
|
Dobry vecer, mam ten samy problem. 1.4 benzin, r.v. 2003. Najeto cca 172 tisíc km. Loni o Vánocich me sestrelila blondyna se superbom do pola. Vypadalo to jen na plechy. Vsechno spravene. ale ted po pul roce se objevilo, ze kdyz seslapnu vice plynovy pedal, motor se zahlti. Kdyz je jeste studeny, tak to jede celkem normalne. Jakmile se zahreje, staci trochu vice seslapnout a zacne se dusit. Diagnostika ukazala, ze to je okruh s katalyzatorem. Mechanik postupouje zatim takto, svicky, kabely, vycisteni klapky atd. Lambda je v poradku a motor taky. Kontrolka motoru chvili sviti, chvili blika, nebo je zhasnuta. Pak se po 100 kilometrech rozsvizi znovu. Premyslel jsem, ze to bude tou klapkou, protoze podle me tam u ni funguje neco jako byl drive sytič, kdyz je auto studene, tak mu pridava paliva, ale po zahrati pridava stale a motor se zahlti. System pak vykazuje, ze katalyzator nefunguje dostatecne. Navíc i spotreba je podle me vyssi, nez drive. Potreboval bych radu, co s tím. Dekuji mockrat |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Sep 03, 2012 8:23 pm Post subject: |
|
|
No pokud na to má vliv teplota motoru, tak bych zkusil i teplotní čidlo. Třeba je vadný a jednotce dává informaci, že motor je stále studený a ta podle toho míchá bohatší směs než je třeba i při zahřátym motoru.
Něco jako jsi zmínil ten sytič a situace, když si ho omylem nechal zataženej při zahřátym motoru a pak to chcípalo.
My sme na escortu řešili s tim teplotnim čidlem něco podobnýho, ale opačně. Čidlo hlásilo ohřátej motor a jednotka při studenym motoru míchala chudší směs, tak se to dusilo. Jak se ohřál, tak šlapal jak švýcary. Mechanikovi to trvalo asi týden než na to přišel. Taky začal u svíček a kabelů, pak volnoběžný ventil atd.
Jen tak hádám. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Tue Sep 04, 2012 4:55 pm Post subject: |
|
|
Lubo ta klapka stojí kolem osmičky,tedˇ jde o to jestli ti to dělalo hned od té opravy té bouračky nebo až nyní, já jsem řešil klapku u berlinga-tam je ta samá od bosch jako v fufíku.V citroenu mě řekli že když se odpojí baterie tak se někdy stane že se ta klapka jako trochu zblázní a potřebuje přes diagnostiku navolit znovu horní a dolní úvratˇ-takže zavřeno a max.otevřeno,to se uloží do řídící jednotky ale upozornuji že řekli že se to stane jen někdy,takže ne při každém odpojení baterie.Mě to škubalo ,samo si to přidávalo plyn a ve finále to vypadalo tak, když jsem šel otevřít garáž že do ní zajedu,jako kdyby za volantem už někdo šlapal na pedál a chtěl odjet .Tu klapku mě vyměnili v citroenu za 8 000kč,je to už teda asi tři roky ale asi levnější nebude a druhovýroba u tohohle bohužel není,zas-ranej bosch má na to monopol ,to jsou i všechny ty předražený čidla ve všech autech _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
Luboslaw
Joined: 03 Sep 2012 Posts: 1
|
Posted: Thu Sep 06, 2012 12:04 pm Post subject: |
|
|
Aha. To čidlo mě nenapadlo. Ty problémy se objevily cca před dvěma týdny. Od prosincové bouračky to bylo dost dlouho, co to jelo perfektně. Takovou pálku za klapku se mi dávat nechce. Reknu mechanikům, ať se kouknout na to nastavení. Já mám totiž takový podivný svrbění, že to určitě bude v té klapce. Už v orgioš fordech, kde mi pučovali náhradní auto (sou to známý) mi tvrdili, že ta klapka bývá náchylná, ale že to bude ok. Sranda je, že v druhým fordu (Malý a velký) to "perfektně" na diagnostice určili, že ať vyměním katalyzátror, ať jim tam hned vysypu 16 tisíc, že to do druhého dne udělají a že mi uvaří kafe atd. Ti známí mi pak potvrdili, že bohužel fordi neurčí přesně závadu, ale že ten jejich systém signalizuje jen určité okruhy, kde by závada mohla být. No nic, zkusíme čidlo a nastavení klapky. |
|
Back to top |
|
|
Luboslaw
Joined: 03 Sep 2012 Posts: 1
|
Posted: Sat Nov 10, 2012 9:08 am Post subject: tak teď |
|
|
Tak, čidlo vyměněno, chyba zmizla na pár týdnů a pak znovu se objevila, navíc se k tomu aktuálně přidalo i EAC Fail, bez výkonu, volnoběh. Po zastaveni, vypnutí a novém startu opě bez chyby. Studené starty jsou ale teď u nás v horách peklo. Poslední týden, mu musím přikuřit plynovým pedálem, protože nejdřív kcuká jako blázen. Já už fakticky nevím. |
|
Back to top |
|
|
|