jiri
Joined: 08 Feb 2008 Posts: 14 Location: Ostrava
|
Posted: Thu Mar 06, 2008 3:57 pm Post subject: |
|
|
Tak apoň první část dovozu ze SR z pohledu českého občana. Po prostudování fora zde a díky ichtovi jsem založil registraci na foru 8. 2. a hned druhý den v sobotu jsem zajel k nejbližšímu dealerovi do Žiliny (VIP auto s.r.o. - jako prodejce mohu doporučit) a podepsal kupní smlouvu. Nabídli mi skladový vůz ve dvou barvách z centrálního skladu v Blavě. Chtěl jsem 1,6 benzín a modrou Tonic v akci ve výbavě Rival X (viz internetové stránky ford.sk). K tomu jsem přidal Construct, 2 zástěrky dali zdarma, dvě jsem dokoupil. Zdarma jinak povinná výbava, všechny gumové koberečky a nakonec i vanička do kufru (náhrada za malý škrábanec na laku ve skoro neviditelném místě). Cena s DPH cca 440 tis. SKK. Pro našince bez dph to dělalo 370 tis. SKK. Zaplatil jsem v hotovosti zálohu 20 tis. SKK a čekal až ho dotáhnou z Blavy a vybaví. Já jsem mezitím řešil jak zaplatit. Dostal jsem proforma fakturu na oněch 370 tis. a byly dvě možnosti:platit převodním příkazem z banky ( kurz špatný - deviza prodej + poplatek) znamená to poslat předem cca 5 dnů v případě problémů platit něco co ani nevidíte; nebo shánět hotovost u nás resp. přímo v SR. U nás se dá sehnat dobrý kurz ve renomovaných směnárnách v praze nebo krkonoších, kde je velký pohyb cizinců. Nakonec mi nabídla průmerný kurz směnaárna přímo v místě bydliště (u velkých částek sleva) nutno požádat 24 hodin předem. A tak jsem ráno vybral ze své banky CZK a odpoledne paní směnárnice z téže banky SKK a pak jsme si to přehodili a jen za tuto operaci jsem ušetřil cca 10 tis. oproti cenám v bance přímo. Samozřejmě můj směnárník také vydělal... Na číslo VIN jsem ještě u nás vyřídil zákonnou a havarijní pojistku s adtem předpokládaného předání a měl jsme hned zelenou kartu pro výjezd do zahraničí.
No a jak bylo avízo, že vůz je připraven vč. dokladů tak jsem vyrazil. Předání v pohodě, dostal jsem slovenský techničák, COC listinu - potvrzení o homologaci, zkontroloval VINy a převozní značky. Plnou nádrž už nedali. Po příjezdu domů nutno nejdříve do 10 dnů zajít na Finanční úřad v místě bydliště a vyplnit Hlášení o dovozu nového motorového vozidla. Nejlépe v úřední dny (pondělí, středa), kdy je otevřena pokladna a zaplatit zálohově DPH. Výpočet nejdříve vynásobit částku v SKK kurzem data prodeje podle ČNB (bylo 76,666) a pak z této čáastky DPH 19 %. Dostanete potvrzení o zaplacení pro registraci vozidla (dříve dopravní inspektorát). Můžete hned vyplnit i přiznání daně DPH pro neplátce, jinak až do 25. dne následujícícho měsíce.
Na staronovém inspektorátu pak všechny doklady odevzdáte, vyplníte žádost o stanovení technické způsobilosti ale protože jde o nové vozidlo, stačí jim všechny nové doklady, na STK už nemusíte. U mě byl problém jedině v tom, že úředník si včechny doklady, ketré dostal za celý den pomíchal a z auta mi udělal letadlo. Takže fusion byl najednou místo modrý šedý, místo manuální převodovky s automatickou, špatné číslo VIN, jiné ráfky a gumy, spotřeba jako z automatické převodovky a číslo homologace také nesedělo. Oni to přepisují ručně z těch dokladů a todle umí náramně dobře za správní poplatek 800 kč. Tak holt musel druhý den opravovat a vyrobit zcela nový techničák. Na to si dejte bacha !
No a dnes jsem už posílal zpět převodní značky poštou.
Akce RIVAL X na SLovensku pořád frčí, teď dokonce i s metalízou v ceně základu tak zkuste si to spočítat kolik ušetříte. Mi to hodilo v benzínu 1,6 díky různým pohledům dovozců na akční ceny až 120 tis. Kč, v benzínu 1,4 to asi dělá 30-40 tis. Kč. Je na tom vina silná koruna a hlavně různý marketingový zájem prodejců u nás a v SR. Situace se však mění cca po 14 dnech jak vycházejí nové ceníky. |
|