View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Jul 16, 2018 8:51 am Post subject: Automaticka prevodovka Suzuki S-Cross |
|
|
Tak neviem ci to niekoho zaujima, ale ja som pred kupou hladal taketo nieco uplne bezvysledne.
Chcel som automaticku prevodovku a chybali mi skusenosti z jej pouzivania.
S-Cross ma 6 stupnovu prevodovku Aisin, klasicky automat s menicom krutiaceho momentu, okrem beznych PRND ma aj M – manualny mod plus padla radenia pod volantom, rovnaku prevodovku maju niektore pezoty a dokonca aj volva.
Ako u klasickeho automatu som mal obavu z preklzu v menici a s tym suvisiacej vyssej spotreby a pytal som sa predajcu, ci a ktore stupne su blokovane – premosteny menic. Predajca vedel trt, vravel mi dokola ze ked nemam 4x4 tak ma blokovanie nema co zaujimat a po par pokusoch mu vysvetlit, ze sa pytam na menic a nie na zavierky som to vzdal a zaviedol rec inam.
Na akomsi fore som potom zistil, ze sucasne prevodovky premostuju menic prakticky ihned po preradeni, teda jeho funkciu ako nasobica krutiaceho momentu pouzivaju minimalne a spotreba je slusna. Potvrdzujem to, po necelych 6000 km mam priemer 4,72, tu https://www.spritmonitor.de/en/user/vladimirs.html je vidiet ake som mal priemery na manualoch s Golfom 1,4 a Peugeotom 1,6 na v zasade zhodnych trasach.
Dalej som cital kdesi, ze tento automat podradi na dialnici v kopceku aj ked by nemusel, nepodarilo sa mi zistit, ci to dokazem eliminovat manualnym modom. Predajca vedel, ze ak mam zaradene D a drgnem do padla pod volantom, auto preradi. Nevedel ale, co je fakt, ze po par sekundach preberie zase riadenie automatika a zaradi to co ona uzna za vhodne. Skutocne nepomoze ani zaradenie M – manualneho modu, masina bud podradi ked uzna za vhodne sama, alebo nedovoli preradit ked uznam za vhodne ja a zvukovo hubuje, ze sa jej moja volba nepaci a nebude ju realizovat.
Spociatku ma to jedovalo ze clovek nemoze zvitazit nad hmotou, ale zvykol som si.
Zhrnutie.
Radenie je take tiche a plynule, ze casto netusim, aky stupen tam je – masina to pise len v maualnom mode. V dennych zapchach na vjazde/vyjazde do/zo ZA je to oproti manualu neskutocne jednoduchsie. Pre nas starsich...
Pri kludnej jazde sa drzia otacky na cca 1500. Relativne vysoky krutiaci moment motora stroj prakticky nikdy nevyuzije, lebo okamzite radi. Radenie je skutocne plynom, ako pisu viacere fora. Pridavas jemne – masina nepodradi a rast otacok je hrozne lenivy. Zosliapnes plyn do polovice – masina podradi o dva stupne a vyrazi. Ako vsade, uz som stretol viacero IQ-cov, ktori mali snahu ma niekde zavriet, stlacenie plynu sposobi v S-Crosse akceleraciu, ktora necha za sebou manualy ovela vyssieho vykonu. Trojvalcek s touto radiacou logikou mi trocha vadi len v miernych kopcoch, ked drzi vyssi stupen a trasie auto, parkrat som mu pomohol padlom, mohol by sa rozhodnut podradit skor. Tiez pri stati na D-cku chveje autom, ked ma to jeduje davam N alebo P.
Zvlastna kapitola je automaticky start-stop, z ktoreho som bol na nervy, lebo zastat pred branou – zdochne, neutral – nastartuje, pred garazou D-cko s brzdou - zdochne, N – otvorit garaz – nastartuje = milion startovani a zdochynani. Logika mi unikla ale nasiel som na fore, ze ked zabrzdis jemne, nechcipne to a je to fakt pravda. Tiez som si na to zvykol a uz ma to tak nejeduje. Borci na forach robia vselijake triky ako elektricky oblbnut tlacitko na vyradenie tohto zazraku, lebo normalne sa po kazdom starte system znova aktivujea snazi sa byt chytry ako Einstein – nastartuje napriklad ked odopnes pas, ked bezi par sekund klima, ked je zle alebo dobre pocasie....
Tak.
Prevodovka a motor su vyrobene v Japonsku, velka cast suciastok auta v Indii – Maruti a montaz v Madarsku, gulas z ktoreho som mal obavu. Zatial raz prestal ist tempomat, po resete zdochnutim a nastartovanim je ok, a raz automat radil na strasne hrbatej ceste a pocul som zarachotit zuby. Inak velka spokojnost. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Tue Jul 17, 2018 7:32 pm Post subject: |
|
|
Ale jo zajímá ,pěkný auto denně jich potkám tak 5 až teda na tu chromovou přední masku ta je jak z východu s Číny ta se moc nepovedla a jinak co se týká toho start stop, jeden kamarád si tam nechal dát nějakou krabičku která udrží tu pamět s deaktivací, jsou v ní tři pozice na tři takový blbosti-takže tam dal start stop,hlídání jízdy v pruhu a ty přední čidla ,má KODIAKA a přemejšlel že by ho snad i vrátil když mi vyprávěl jak jel lesem a vyběhl zajíc a ty přední čidla ho chytla takže auto samo zaflokovalo že si málem rozbil hlavu o volant no a když se snažil udělat myšku tak zaůřadoval hlídač jízdy v pruhu a volant je tuhej, tak tam seděl a cítil se jak spolujezdec na zadních sedačkách auto si dělá co chce .ano dá se to deaktivovat ale při každým nastartování je to vše nanovo aktivovaný,tak proto tu krabičku,od té doby se dá s autem normálně jezdit,nevím kde přeně mu jí namontoval ale má na sobě vypínač a jednou za dva roky když půjde na technickou tak ji vypne a všichni budou spokojeni . _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Jul 18, 2018 10:57 am Post subject: |
|
|
mas recht, je dobre ze zvnutra na masku nevidim, ale tiez si zvykam a oproti predoslej verzii je to lepsie podla mna.
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Sun Jul 29, 2018 8:31 pm Post subject: |
|
|
vls, velmi dobre poznatky
par veci z toho co si pisal som ani netusil _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Jul 30, 2018 10:59 am Post subject: |
|
|
tesim sa ze to niekoho zaujalo...
doplnim uz len, ze som teraz siel parkrat cez Kremnicke bane za nakladakom a to ten automat moc nevie, ci sa uz ideme rozbiehat alebo zase spomalovat, je z takej jazdy na nervy rovnako ako ja a na moj vkus celkom casto radi, lebo medved.
a este som rozmyslal, ako som mohol pocut skrtnut zuby ked je prevodovka komplet planetova a radenie je vzdy zabrzdenim nejakeho korunoveho kolesa alebo zopnutim/vypnutim nejakej spojky, zubate kolesa sa do zaberu nikdy nezasuvaju. nevymyslel som nic. budem sa dalej cudovat.
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Sep 06, 2018 12:26 pm Post subject: |
|
|
mam uz skoro desat tisic km...
a v sobotu som objavil novu vlastnost.
siel som z tiahleho kopca na Morave pri Buchloviciach a masina zacala podradovat aby udrzala rychlost cca 95 km/h, podradila az vyhnala otacky nad 4000 a drzala kym sme nezisli z kopca.
Neviem ako to robi, podla coho vie, ze ma podradit, lebo ked dam len bezne na rovine nohu z plynu, nepodraduje, az ked auto hodne spomali a otacky klesnu na minimum...
skusal som net a vraj niektore auta maju snimac polohy, podla ktoreho vie ci ide dole alebo hore kopcom a prisposobuje tomu radenie. ci to ma aj to moje, neviem.
mne vadi, ze ja to neviem ovplyvnit...
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Jan 16, 2019 10:00 am Post subject: dalsi poznatok |
|
|
teraz v zime meni softver prevodovky algoritmus radenia podla teploty.
ked je chladnejsie, drzi vyssie otacky, na miestach kde chodil v lete na patke podradi kludne aj trojku.
a niekedy neblokuje menic ale necha ho par sto metrov ist v rezime preklzu a vyuziva nasobenie krutiaceho momentu, co v lete prakticky nerobil.
to vsetko mierne zvysuje spotrebu, ale posledne tri nadrze mam 5.3 takze stale vo velkej pohode.
tesim sa ze tolko ludi precitalo toto vlakno, sem tam sa tu pozriem...
aj ked to cislo mierne klame, lebo zhruba 1000 citani naskocilo cca v jeden den, teda nejaky fake...
mam za sebou 15.5 tis km a prvu oprehliadku za 180 eciek, bez zavad
celkove, keby som teraz vyberal nove auto a mal skusenosti, ktore som pri kupe nemal, bral by som toto iste, som zatial velmi spokojny.
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
|