View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Sat Feb 16, 2013 12:39 pm Post subject: Dělá Vám to při startu také tohle (1.4 benzín)? |
|
|
Přátelé, máte-li čas, shlédněte níže uvedené video se startem Fusionu 1.4. Všimněte si:
1. vyskočení otáček někam k 2200 po chytnutí motoru
2. poklesu až k 1000 - zde se motor líně převaluje jakoby chtěl chcípnout
3. samovolné zvýšení k 1750 a následně ustálení na normál
http://www.youtube.com/watch?v=EDXOdG7V2tU
Už jsem prolezl kde co a nikde jsem nenalezl, zda je to normální či není. Jsem po výměně škrtící a klapky, ale bezvýsledně. Tohle dělá jen studený motor. Podle mně to není standardní chování a něco je špatně. Auto má najeto 3000 km. Předem díky. _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Sat Feb 16, 2013 2:43 pm Post subject: |
|
|
Tak to určitě není normální,to je jak kdyby si šlápnul na plyn.pedál U mě při studeným statu při otočení klíčku vyskočí na max 1500 a ihned se uvelebí na cca1050 tedˇ v zimě,v létě na necelých 1000ot ,ale žádný samovolný zvyšování.Je pravda že když jsem ho koupil novýho tak ty otáčky byly malinko vyšší a ten plyn byl takový tupý ale žádný takový bláznivý otáčky nahoru-dolu,do nynějšího normálu to přišlo po první garančce,někde jsem slyšel že některý nový auta mají nařízenou řídící jednotku na zajetí a po první garančce ji nastavý už natrvalo na normální provoz.Tak že je musíš otravovat,otravovat,otravovat dokud máš záruku,až ti skončí tak se ti budou smát,to jak je to na tom videu není normální!!!! _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Sat Feb 16, 2013 5:04 pm Post subject: |
|
|
Mne to na studenom štarte vyletí na 1500, drží sa to nejaku chvilu asi na 1200. No čo je už motor zohriaty, tak volnobeh pod 1000-kou. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sat Feb 16, 2013 8:23 pm Post subject: |
|
|
Nedělá.
To si s tím byl v servisu přímo u dealera Ford? Spíš bych to viděl na software nebo na nějaký čidlo, než škrtící klapku. Kdyby to bylo klapkou, tak by asi zlobila i jindy. Ne jenom při studenym startu. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Sat Feb 16, 2013 9:31 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Nedělá.
To si s tím byl v servisu přímo u dealera Ford? Spíš bych to viděl na software nebo na nějaký čidlo, než škrtící klapku. Kdyby to bylo klapkou, tak by asi zlobila i jindy. Ne jenom při studenym startu. |
Ano, primo ve Fordu v ramci reklamace. Poprve aktualizace softwaru-nic. Podruhe vymena skrtici klapky-nic. Ted je tam vuz potreti. _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sat Feb 16, 2013 9:53 pm Post subject: |
|
|
No taky koukám píšeš rv 2012. Jestli to taky třeba neni tim, že jim to dlouho stálo ve skladu. Pokud se nepletu, tak se Fusion přestal vyrábět už někdy v listopadu 2011. Takže to tvoje bude rv 2012 asi těžko.
Takže tim dlouhym stánim tam mohlo odejít třeba nějaký čidlo, nebo stačí pročistit nějaký zkorodovaný konektory.
Zase na druhou stranu, auto máš v záruce, koupil si ho jako nový vůz, 3000tis nejsou žádný kdoví jaký kilometry, tak ať se v servisu staraji. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Mon Feb 18, 2013 10:42 am Post subject: |
|
|
H75 wrote: | zdenal8 wrote: | Nedělá.
To si s tím byl v servisu přímo u dealera Ford? Spíš bych to viděl na software nebo na nějaký čidlo, než škrtící klapku. Kdyby to bylo klapkou, tak by asi zlobila i jindy. Ne jenom při studenym startu. |
Ano, primo ve Fordu v ramci reklamace. Poprve aktualizace softwaru-nic. Podruhe vymena skrtici klapky-nic. Ted je tam vuz potreti. |
tlak/teplota paliva ?
inac toto sa tu uz vela krat preberalo v roznych variantoch. minimalne som tento problem videl uz niekolko krat popisany. _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
|
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Mon Feb 18, 2013 11:20 am Post subject: |
|
|
haplo602 wrote: | H75 wrote: | zdenal8 wrote: | Nedělá.
To si s tím byl v servisu přímo u dealera Ford? Spíš bych to viděl na software nebo na nějaký čidlo, než škrtící klapku. Kdyby to bylo klapkou, tak by asi zlobila i jindy. Ne jenom při studenym startu. |
Ano, primo ve Fordu v ramci reklamace. Poprve aktualizace softwaru-nic. Podruhe vymena skrtici klapky-nic. Ted je tam vuz potreti. |
tlak/teplota paliva ?
inac toto sa tu uz vela krat preberalo v roznych variantoch. minimalne som tento problem videl uz niekolko krat popisany. |
To sice ano, ale nikde jsem nenalezl reseni nebo pricinu. A ptam se proto, jelikoz je auto v zaruce a odmitam uverit, ze toto je normalni chovani motoru. _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Feb 18, 2013 9:31 pm Post subject: |
|
|
Normální to neni. Jinak by si na to stěžovalo víc lidí.
Pro začátek bych asi zkusil povytahovat kontakty od čidel a prostříknout to sprejem na kontaky. To si můžeš udělat i sám, aniž by si jezdil do servisu. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Mon Mar 11, 2013 4:58 pm Post subject: |
|
|
Tak přátelé, v servisu vyměněna všechna možná čidla, svíčky, lambda. První týden OK, další týden se výkyv otáček znovu začal objevovat. Napadá Vás ještě něco, čím by to mohlo být? Co takhle něco kolem vstřikování paliva? Nevím přesně, jak to na Fusionu funguje. A co třeba cívka? Mohla by to být, nebo ta by se projevila jinak? _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
fušonek
Joined: 29 Nov 2012 Posts: 4
|
Posted: Mon Mar 11, 2013 5:36 pm Post subject: |
|
|
Tak přesně to video poznávám jako u toho mého Fušona.Takhle divočil i muj Fušon 1,4 r.v.2011 po dvou měsících provozu .Několikrát v servisu furt že neví čim to je.Pro ně nehlavnější u Forda kde tankujete jejich první otázka a hned si sami odpoví To bude benzínem .Tak tankováno na jejich pumpě a ejhle dělá to furt Tak znova v servisu samo že náhradní auto nic leda si zaplatit pujčovné.Po dvou dnech volám a odpověd zjištěno nejsou tlaky na třetím válci,takže rozborka motoru výměna součástek a od té doby klid.Takže hodně trpělivosti a štěstí |
|
Back to top |
|
|
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Mon Mar 11, 2013 6:44 pm Post subject: |
|
|
fušonek wrote: | Tak přesně to video poznávám jako u toho mého Fušona.Takhle divočil i muj Fušon 1,4 r.v.2011 po dvou měsících provozu .Několikrát v servisu furt že neví čim to je.Pro ně nehlavnější u Forda kde tankujete jejich první otázka a hned si sami odpoví To bude benzínem .Tak tankováno na jejich pumpě a ejhle dělá to furt Tak znova v servisu samo že náhradní auto nic leda si zaplatit pujčovné.Po dvou dnech volám a odpověd zjištěno nejsou tlaky na třetím válci,takže rozborka motoru výměna součástek a od té doby klid.Takže hodně trpělivosti a štěstí |
Jojo, to "pane, to ste nabral špatnej benzín" je koukám evergreen. Tlaky ve válcích jsou údajně v pořádku... Takže když to shrnu....software aktuální, vyměněna škrtící klapka, čidla, svíčky, lambda a auto pořád zlobí. Zajímavé je, že ten výkyv je mnohem menší, když mrzne. A při mínus 15 zmizel úplně. Takže, nenapadá někoho, čím ještě by to mohlo být? Co třeba něco u vstřikování, nebo výše zmíněná cívka? _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Mar 11, 2013 8:17 pm Post subject: |
|
|
No cívka tam úplně není. Je tam zapalovací modul. To se většinou projeví, že ti vynechává válec při chodu motoru. I když při tom startování by taky mohlo. Ale o tom nevím. Zatím co jsem tak slyšel, tak to dělá většinou za chodu motoru. A ne jenom u Fusiona. Kamarád to řešil už na Focusu. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
marvis
Joined: 30 May 2009 Posts: 8 Location: Třinec
|
Posted: Wed Jul 31, 2013 5:13 pm Post subject: |
|
|
Fofíka 1,4 benzín mám už 4 roky. Popisovaný problém v trošku jiné modifikaci se mi během čtyřech let ježdění vyskytnul několikrát. Poprvé pokud si dobře pamatuju to bylo cca rok po koupi. Postupně jsem vypozoroval, že kritický rozsah teplot pro výskyt kolísání otáček u mého Fofíka je cca +6 až +13°C. Pod tuto teplotu, tj. start v zimě naprosto bezproblémový. Nad tuto teplotu v létě také. V tomto rozsahu po startu otáčky rychle vystoupají na cca 1600-1800 a pak začnou padat pod 800 a někdy ještě níž, až motor začne "kuckat" a málem chcípne. Pak zase otáčky vyskočí nahoru a následně se ustabilizují na normální hodnotě. Párkrát se mi stalo že se celý cyklus ještě zopakoval než došlo ke stabilizaci.
A teď to nejdůležitější, jak jsem problém vyřešil. Poprvé jsem zajel do servisu, vyčistili škrtící klapku - efekt žádný. Tak jsem zkusil natankovat tzv. 100 oktanový aditivovaný benzín, který by měl obsahovat i aditiva na čištění vstřiků (OMV/BENZINA). A ejhle problém odezněl. Pak jsem nějakou dobu zase tankoval "střední sračky" (neznačkové větší pumpy). Až se vyskytl problém znovu. Opět jsem tedy natankoval plnou nádrž toho nejdražšího benzínu. A opět problém téměř úplně zmizel.
Závěr: tvrzení servisu že to může dělat benzín bych nepovažoval za úplně zcestné. Osobně si myslím že půjde o souhru faktorů, kvalita benzínu (vstřikování paliva) a nastavení řídicí jednotky v režimu sytiče. Kde je ale hlavní část příčiny to nevím. Možná tím někomu pomůžu. _________________ 1,4 16V 09/2009 - SILVER MOONDUST
________________________________ |
|
Back to top |
|
|
Tomáš
Joined: 24 Jun 2008 Posts: 46 Location: Ostrava
|
Posted: Wed Jul 31, 2013 7:24 pm Post subject: |
|
|
Taky se mi toto začalo projevovat po 5ti letech a 90.000km. Kromě toho jsem si už dříve všiml, že se mi zvyšuje spotřeba. Nalil jsem tedy do plné nádrže čistič vstřikovacího systému (zakoupeno v Auto Kelly). Po vyjetí nádrže se to zlepšilo(dneska už úplně v pohodě) a spotřeba o 0,6l menší. _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k, 7/2008 |
|
Back to top |
|
|
|