View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Wed Nov 28, 2012 9:55 am Post subject: Konzultace problémů u nového Fusiona |
|
|
Vážení přátelé, jsem majitelem nového Fordu Fusion (r.v.2012) a rád bych konzultoval problém se startováním motoru s lidmi, kteří vlastní stejně "nový" vůz plnící Euro 5. (motor 1.4, 59 kW). Komunikace s Fordem je problematická, se vším jsou hned hotovi a za vše dle nich může špatný benzín. Mně se to zdá jako výmluva.
A teď k problému - když auto ráno nastartuji, občas se stane, že poklesnou otáčky až někam k 1000, motor se oklepe a někdy i zhasne. Pokud nezhasne, vylétnou otáčky rychle až 2000, načež se ustálí. Problém se nevyskytuje pravidelně. Častější je, když vůz dlouho stojí. Vysvětlení Forda byl špatný benzín. Natankoval jsem tedy Natural 100, problém zmizel, ale další nádrž Naturalu 95 a problém je zde znovu. Podotýkám, že se vyhýbám pumpám a la "JZD".
V servisu se opět vymlouvají na špatný benzín, ale moc tomu nevěřím, to už by byla hodně velká náhoda. Budu rád za jakékoliv zkušenosti, napište prosím, zda máte či i nemáte podobný problém - může se jednat o výrobní vadu, ve fóru se to zde řešilo, ale bez výsledku. Pokud se Ford bude vymlouvat, bude-li nás víc, můžeme snáze tyto nepříjemnosti řešit i právní cestou, máte-li vůz v záruce. _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
DanFusi
Joined: 11 Feb 2009 Posts: 55 Location: novojičínsko
|
Posted: Wed Nov 28, 2012 10:41 am Post subject: |
|
|
Na novém autě jsem to řešil také viz. http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?p=17534&highlight=#17534
problém u mne zmizel po změně pumpy, předevčírem se problém pří 63000 km znova objevil. Nastartuje, párkrát se motor převalí a zhasne, na druhý pokus nastartuje, ale otáčky jsou vyšší asi 1200 ot/min a pulzují, než se motor prohřeje ( asi 1-2 minuty jízdy ).
Ve Světu motorů při testu ojetého Fusionu uváděli mezi časté závady, právě toto chování, které je údajně způsobeno nízkým tlakem benzínových par a to zejména v přechodném období léto-zima.
Až na ty "benzínové výpary" je to spolehlivé auto. _________________ C3 Picasso 1.4 VTi 2/2016
Ford Fusion Ebony 1.4 Duratec, 4/2009, Mondus silver, PP, manual klima
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Nov 28, 2012 12:17 pm Post subject: |
|
|
Fusion 2012? To sa fakt ešte vyrába a predáva? _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Nov 29, 2012 7:17 am Post subject: |
|
|
U nas sa už v roku 2012 nepredavali. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Thu Nov 29, 2012 7:48 pm Post subject: |
|
|
Ano, stále se prodává. Ale všechno jsou to už skladovky. Výroba skončila v listopadu 2011. U nás těch skladovek mají ještě asi dost. Ono za ty prachy je to celkem jednoduchý a spolehlivý vůz. A uvnitř to neni takovej ten lacinej plasťák jako ty superlevný auta. Na tyhle auta pořád ještš Fusion stačí.
Jinak co se týká toho problému s tím chcípáním. U těhle aut prý pomáhá nahrát nový software do řídící jednotky. Už tohle někde radil člověk, co dělá přímo u Forda.
Jako pokud se to opakuje a střídáš benzínky, tak špatným benzínem to asi nebude. To je spíš taková nejjednodušší odpověď servisu, než aby se na to auto podívali. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
fušonek
Joined: 29 Nov 2012 Posts: 4
|
Posted: Thu Nov 29, 2012 9:11 pm Post subject: |
|
|
Ahoj jsem majitel 1,4 Fufíka 2011.Tvé starosti s autem jsou stejné jako jsem měl já po koupi nového vozu loni na jaře.Chcípání,kolísání otáček po nastartování studeného auta.První reakce servisu špatný benzín,ok beru uvidíme.Zlepšení žádné první odvoz do servisu diagnostika nic nezjištěno,po dalších dvou týdnech problémů se startováním studeného motoru ponechání auta v servisu po dvou dnech zjištěno asi podle diagnostiky špatné čidlo teploty.vyměněno.Autem jsem odjel je to prý už ok.Po dvou dnech závada znova,auto jsem dal do servisu a tam po dvou dnech čekání když jsem zavolal mě bylo řečeno závada je větší než to vypadalo nejsou tlaky na třetím válci,rozeberem motor .Nechci tě strašit ale je lepší je furt otravovat at s tím něco dělaj!!! |
|
Back to top |
|
|
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Fri Nov 30, 2012 6:02 pm Post subject: |
|
|
No, to mně na klidu tedy opravdu nepřidalo . Jak to dopadlo? Už je Fusion doma? A že není tlak ve třetím válci u nového motoru? To by se přece muselo nějak projevit i při jízdě na výkonu..... _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Fri Nov 30, 2012 6:05 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Ano, stále se prodává. Ale všechno jsou to už skladovky. Výroba skončila v listopadu 2011. U nás těch skladovek mají ještě asi dost. Ono za ty prachy je to celkem jednoduchý a spolehlivý vůz. A uvnitř to neni takovej ten lacinej plasťák jako ty superlevný auta. Na tyhle auta pořád ještš Fusion stačí.
Jinak co se týká toho problému s tím chcípáním. U těhle aut prý pomáhá nahrát nový software do řídící jednotky. Už tohle někde radil člověk, co dělá přímo u Forda.
Jako pokud se to opakuje a střídáš benzínky, tak špatným benzínem to asi nebude. To je spíš taková nejjednodušší odpověď servisu, než aby se na to auto podívali. |
Dělal se ještě v roce 2012. Já mám ročník 2012. Ale to je jedno . Ten problém se zde řešil v roce 2009....že by ročník 2012 neměl aktuální software....ale možné je všechno. _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri Nov 30, 2012 10:24 pm Post subject: |
|
|
No vzhledem k tomu, že popisuješ takovou běžnou závadu u Forda, tak asi nemá. Co se týká studených startů, chcípání a kolísání otáček, tak to už znám ještě ze starýho Zeteca, co byl v Escortu. To je takový letitý problém. Může to dělat dost věcí, ale to palivo, co ti řekli v servisu, je dost nepravděpodobný. Asi bych se nejdřív zkusil optat na to přehrání softwaru. Přijde mi to takový lepší řešení, než hned něco rozebírat. Pokud to nepomůže, tak potom nějaký čidlo. Možná čidlo teploty pro řídící jednotku. Na základě údajů tohohle čidla si pak řídící jednotka míchá směs. Pak ti to může za studena chcípat, protože si myslí, že je motor ohřátej a míchá chudou směs. Například. Taky osobní zkušenost. Sice ne z Fusiona, ale ten motor je pořád tak nějak stejnej. To ovšem nebylo na základě diagnostiky, ale díky zkušenostem mechanika, co ještě umí auta opravovat. Ne jako ty někteří měniči, co to napíchnou auto na diagnostiku a pak ti vymění postupně půlku motoru. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Tue Dec 04, 2012 11:45 am Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | No vzhledem k tomu, že popisuješ takovou běžnou závadu u Forda, tak asi nemá. Co se týká studených startů, chcípání a kolísání otáček, tak to už znám ještě ze starýho Zeteca, co byl v Escortu. To je takový letitý problém. Může to dělat dost věcí, ale to palivo, co ti řekli v servisu, je dost nepravděpodobný. Asi bych se nejdřív zkusil optat na to přehrání softwaru. Přijde mi to takový lepší řešení, než hned něco rozebírat. Pokud to nepomůže, tak potom nějaký čidlo. Možná čidlo teploty pro řídící jednotku. Na základě údajů tohohle čidla si pak řídící jednotka míchá směs. Pak ti to může za studena chcípat, protože si myslí, že je motor ohřátej a míchá chudou směs. Například. Taky osobní zkušenost. Sice ne z Fusiona, ale ten motor je pořád tak nějak stejnej. To ovšem nebylo na základě diagnostiky, ale díky zkušenostem mechanika, co ještě umí auta opravovat. Ne jako ty někteří měniči, co to napíchnou auto na diagnostiku a pak ti vymění postupně půlku motoru. |
Tak za týden jedu do servisu a uvidíme. Hlavně aby nebylo: "To ste, pane, natankoval špatnej benzín"... Udělám to tak, jak píšeš....naťuknu je na software, někomu prý taky pomohlo vyměnit obtokový ventil. Mně osobně to připadá, jakoby v tom motoru vždycky něco přischlo, nějaká klapka (proto ten pokles otáček) a pak se to utrhlo (proto ten opětovný vzestup)....a když se to utrhne včas, motor "jen" zaškytá, a když pozdě, tak zdechne. Tomu taky nahrává to, že se to objevuje spíš po delším stání. _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|
Back to top |
|
|
|