View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fero
Joined: 13 Aug 2011 Posts: 3 Location: KE-okolie
|
Posted: Sat Aug 13, 2011 10:13 pm Post subject: Trhanie motora ford fusion diesel 1,4 |
|
|
Pred par dnami zaciatkom augusta 2011 som sa vratil s chorvatska a ford fusion diesel 1,4 mi pripravil poriadne problemy. Pocas jazdy ked som bol na dialnici za miskolcom a akceleracii medzi 110 a 130 km/h mi sem tam zacalo trhat motorom ako keby vynechaval chod. Ford ma 3 roky a nabehne 18.000 km. robi mi to od nova ale len pri vyssich rychlostiach nad 110 km/h a aj to musi to byť dlhšia jazda teda aspon 40 - 50 km na dialnici, čo u nas je dost problematicke. Tu u nas to boli iba take nevinne cuknutia, ktorym som nevenoval velku pozornost. No keď som isiel po dialnici asi 300 km, tak trhania sa prejavovali castejsie az zrazu sa objavila oranzová kontrolka a napis defeult engine system a zablokovanie rychlosti na 70 km/h. Auto som nechal 3 hodiny oddychnut a vyskusal som ho nastartovat islo zase v pohode / kontrolka zmizla/ s malymi cukaniami dalsich 300 km a potom zase to iste co popisujem vyssie. Pri ceste naspat vsak už po jazde asi 400 km oranzová kotnrolka neprestala svietit ani ked si auto oddychlo a tak som navstivil autorizovany servis fordu v chorvatsku. diagnostikou zistili, ze problem je v provm vstreku a tak mi ho za 500 EUR vymenili. Isiel som dalej auto bolo ako vymenene v pohode bez trhania som prisiel az na obchvat M0 do Budapesti, kde som si urobil prestavku a to som nemal robit. Pri pokracovani v jazde po nastartovani som zase pozoroval take jemne cukania po Miskolc mi to urobilo zo tri styri krat. Boli iba slabucké, take ake som mal doslova od cias ked som to auto kupil teda doslova od nabehanych nula km. Nemam pocit, ze problem bol len v tom vstreku, pretoze vyzera to tak, ze sa opat prejavuje ta ista chyba. Nema niekto s tymto problemom skusenosti !!!!! dakujem za odpovede. |
|
Back to top |
|
|
trebor69
Joined: 21 Dec 2008 Posts: 4 Location: NZ
|
Posted: Sat Sep 03, 2011 10:11 am Post subject: Trhanie motora |
|
|
Ahoj, v noci sme sa vracali z chorvátska a mal som presne ten istý problém ktorý opisuješ ty. Mám 3 ročné auto a nabehaných 40000 km. Najskôr som si myslel, že som natankoval zlú naftu, pretože keď som mal málo nafty v nádrži prestalo mi to trhať a auto išlo v pohode. Ale keď som znovu natankoval na Slovensku tak to začalo opäť trhať. Pri kľudnej jazde bez prudkého zrýchlovania je to v pohode, ale pri prudkom akcelerovaní alebo pri zaťažení motora v dlhom stúpaní to trhá a tiež sa mi rozsvieti oranžový výkričník s varovaním poruchy motora a prepne na núdzový chod. Po zhasnutí motora a opätovnom naštartovaní znova nabehne do normálu, ale opätovné cukanie pokračuje pri zaťažení a znovu sa to opakuje.
Tiež rozmýšľam čo s tým môže byť.
Pripadá mi to ako keby to nemalo pri zaťažení dostatok paliva, ale palivový filter som menil pri výmene oleja v marci, tak neviem...
Po víkende sa nato skúsim opýtať vo Forde. Ak máš niečo nové ohľadom tohto problému, ozvi sa. Dík. _________________ Fusion 1,4 TDCi Flair X
Mazda 323 1,5i 16V |
|
Back to top |
|
|
Fero
Joined: 13 Aug 2011 Posts: 3 Location: KE-okolie
|
Posted: Wed Sep 07, 2011 8:07 pm Post subject: Trhanie motora |
|
|
Ja som isiel hned po prichode domov do servisu na slovensku. Urobili mi diagnostiku fordu a samozrejme cuduj sa svete bolo vsetko v poriadku. Ani mi neverili, ze mohol byt zly vstrek hoci som ho mal so sebou, nechceli ho ani vziat do ruky. Dokonca v chorvatsku my urobili v autorizovanom bosch servise diagnostiku na ten zly vstrek - mam o tom aj protokol. Ani ten vobec nevzali do ruky. V protokole bol jeden parameter mimo povolenej hodnoty islo o predinjection. Povedali mi, ze tu u nich v servise sa nejake diagniostiky vstrekov nerobia. Jedinu vec co odo mna chceli bola diagnostika fordu urobena v chorvatsku, ktoru mi bohuzial nedali. Nastastie mam na ten servis kontakt a ten prijimaci technik tam bol skutocne fajn. Ma mi ten protokol poslať faxom tak cakam. V servise v KE mi povedali ze v ziadnom pripade to nemohol byt chybny vstrek pretoze este o tom ani nikdy nepoculi aby sa na forde pokazil vstrek. Takze ich nazor bol ze mi ho menili zbytocne. Skor ze sa kazi nejaky EGR ventil. No ten diagnostika na slovensku ukazala ako OK. Pravdou je vsak to, ze s povodnym vstrekom auto neslo a po jeho vymene ano. Odvtedy som na mojom aute nesiel nejake dlhsie trate a hlavne nie po dialnici rychlostou nad 110 km/h, takze som ho nejak neodskusal, ale pri nižšich rýchlostiach a kratkych tratiach ide tera OK. Prave teraz cez vikend vsak pojdem na dialnicu a chcem ho vyskusat ako sa bude správat. Dam vediet. Ak bude v poriadku znamena ze to bol skutocne ten vstrek. A ked dostanem ten protokol s chorvatska ktory to potvrdi tak to mojmu servisu nedarujem a s nimi zatocim tak, ze sa im o tom este ani nesnivalo. To neskonci len u nich v servise - ked nebudu chciet uznat reklamaciu - vyrobnu vadu pretoze to auto to robilo od nova tak to pozeniem az na centralu Fordu. Urobim im taku antireklamu, ze nepredaju ani koleso na ford a nie to este auta. Clovek chodi poctivo na servisne zarucne prehliadky a oni sa asi len na auto pekne usmievaju a hlavne nafakturuju kopu prachov. Pytal som sa ich ci pocas prvych dvoch rokoch robili na aute diagnostiku ked bolo este auto v zaruke - ked beru tolke peniaze - no boli iba pekne ticho. Branili sa ze som sa nikdy o tom probleme nezmienil. Ja som iba laik viem auto nastartovat, niekde na nom prejst a zaparkovat. To je vsetko, tak neviem ci ja im mam suplovat diagnostiku. Tou diagnostikou aj tak figu zistia pretoze ak v tom momente nemas prave poruchu a to nemas pretoze auto je v klude a pri volnobehu nerobi ziadne cukanie tak nic nezistia. Odpis mi ako sa sprava tvoj ford. Ono aj mne zo zaciatku zasvietila oranzova kontrolka a po opatovnom nastartovani a prestavke zhasla ale asi po piatom zasvieteni uz svietila natrvalo a nedalo sa nic robit. V servise mi akutat poradili ze som mal odpojit natvrdo baterku to som nevedel - najprv by som musel vediet kde ta baterka je. |
|
Back to top |
|
|
Cara
Joined: 18 Apr 2007 Posts: 95 Location: Praha 6
|
Posted: Thu Sep 08, 2011 7:34 am Post subject: Re: Trhanie motora |
|
|
Fero wrote: | najprv by som musel vediet kde ta baterka je. |
To snad ne?!!!! _________________ Ford Fusion 1,4 Duratec, 59 kW, blue tonic, Ebony, 5/2007 |
|
Back to top |
|
|
trebor69
Joined: 21 Dec 2008 Posts: 4 Location: NZ
|
Posted: Thu Sep 08, 2011 10:27 pm Post subject: trhanie motora |
|
|
Vdaka ze si sa ozval. Ja som bol od pondelka na sluzobke tak som nemal cas sa tomu venovat a ani som fordom nejazdil. Dnes som este vyskusal do nadrze naliat aditivum a dotankoval som. Mal som este zbytok chorvatskej nafty v nadrzi tak som myslel ze by to mohlo pomôct. Potom som siel auto prebehnut. Pri kludnej jazde slo normalne a ked som ho parkrat rozbehol na140 s tym ze som ho hnal poriadne do otacok tak sa trhanie prejavilo zase. Po par minutach agresivnej jazdy sa mi ho "podarilo"dostat do nudzoveho rezimu. Resetlo sa to zase vypnutim kluca. Takze naftou to asi nebude a budem to musiet riesit v servise. Len mam trochu obavy po citani tvojich skusenosti ze vyhodim kopu prachov a vysledok neisty.Jazdit sa stym sice da len by to mohlo mohlo byt nebezpecne pri predbiehani alebo v inom pripade ked potrebujes prudko akcelerovat a prepne to do nudzoveho rezimu. Od zajtra som asi na dva tyzdne zas pracovne mimo takze riesenie musim zase odlozit. Ak bude nieco nove ozvem sa _________________ Fusion 1,4 TDCi Flair X
Mazda 323 1,5i 16V |
|
Back to top |
|
|
kapustam
Joined: 03 Apr 2009 Posts: 26 Location: Kosice
|
Posted: Fri Sep 09, 2011 8:02 am Post subject: Re: Trhanie motora |
|
|
trebor69 wrote: | ...oranžový výkričník s varovaním poruchy motora a prepne na núdzový chod. Po zhasnutí motora a opätovnom naštartovaní znova nabehne do normálu, ... |
a aky hlaska tam vyskoci, nebolo to nahodou EAC? _________________ Ford Focus Turnier 1.6 TDCi
Ford Fusion 1.4TDCi, 03/2005 |
|
Back to top |
|
|
Fero
Joined: 13 Aug 2011 Posts: 3 Location: KE-okolie
|
Posted: Thu Sep 29, 2011 3:32 pm Post subject: trhanie motora |
|
|
Ahojte, cez vikend 24 a 25 septembra som chcel poriadne odskusat mojho fusiona či po tej vymene vstreku bude v poriadku. Mal som na neho za tie dva dni pripravenych cca 900 km. Sobotu som presiel 650 km a az na male nepozorovatelne cuknutia bolo vsetko v poriadku. Myslel som si, ze uz si iba namyslam ze s tym autom trha a tak som bol skor spokojny, ze vsetko je OK. V nedelu som vsak pokracoval dalsich 250 km.
Oproti sobote som bol v aute tazsi o cca 180 kil + dvaja ludia ja s manzelkou. Neviem ci by to sposobila pritaz ale trhania veselo zacali. v nadrzi som mal asi tak 6 l nafty a tak som si myslel, ze ci to nebude kvoli tomu, ze je malo nafty. Na dialnici pri hybe na omw som natankoval tu drahu naftu - maxx motion a myslel som si, ze bude vsetko OK. Ale trhania neprestavali dokonca sa zvysovala ich frekvencia. Po Presov mi to cukalo mozno 30 - 40 krat, len som cakal, kedy mi zasvieti oranzova kontrolka a mne uz znamy oznam default engine system a som v ...... .
"Nastastie" ta kontrolka sa prejavuje iba v zahranici tu nic. Trhania samozrejme nastavali tak ako to opisoval trebor pri akceleracii, mne niekedy aj pri rovnomernom drzani plynu ale cestou do kopca kedy asi auto nevladalo. Ked som bol blízko kosic tak som v duchu chcel aby zasvietila ta kontrolka aby som mal konecne dokaz a auto by som hned zaparkoval rovno pred servisom. Bohuzial nestalo sa tak a teraz aj ked pojdem do servisu kedze nic nesignalizovalo tak test vyhodnoti vsetko OK a zo mna v servise zase urobia pomaly blazna. Neviem ako ich donutit aby sadli do mojho auta a isli sa previest aspon 100 km po dialnici .....
Dosiel mi aj test z chorvatska - neviem ho tu zavesit poradte mi ako sa to robi a dam ho tu aby ste videli co mi vypisalo za chybu, ked mi odisiel ford v chorvatsku a menili mi ten vstrek co bolo aj tak na figu platne, hlavne ze som za neho dal 500 eur.
napisem aspon tu chybu:
Description P1201
Cylinder No. 1 Injector Circuit Open/Shorted
This DTC may be caused by:
Wiring Harness Short to Battery or Short to Ground
Injector open/short circuit to ground.
Injector open/short circuit.
Je to nieco v tom zmysle ze vstrek je skratovany. mam vsak strach, ze chyba ktora to sposobuje mi odpali zase niektory zo vstrekov a ja uz nemam chut po kazdych 1500 km kupovat novy vstrek.
Trebor napis ci si ty bol v servise a co ti na to povedali. |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Thu Sep 29, 2011 6:51 pm Post subject: |
|
|
ten test, co tu chces zavesit ...
1. ak je to obrazok, ci nieco podobne, tu je navod: http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=1689
2. ak to je nieco ine, resp. ten navod Ti nepomohol = posli mi to na email a ja to sem hned zavesim. _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Thu Sep 29, 2011 8:22 pm Post subject: |
|
|
ok, tu je to:
_________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
trebor69
Joined: 21 Dec 2008 Posts: 4 Location: NZ
|
Posted: Fri Sep 30, 2011 11:07 pm Post subject: trhanie motora |
|
|
Takze moja situacia je zatial dost blba.Diagnostika ukazala na druhom valci zavadu vstreku,ktora moze byt sposobena skratom el vodicov prerazenim na kostru alebo sa jedna o mechanicku zavadu. Nasledne mi v servise navrhli ze vyberu vsetky vstreky a poslu na otestovanie do firmy ktora robi kompletne testovanie vstrekov pod zatazenim. Ked vraj budu vstreky dobre tak bude chyba v kabloch alebo riadiaca jednotka. Tak som tam auto nechal nech to teda urobia. Na moje nemile prekvapenie mi potom volali ze tie testy vraj vyhodnotili ze su spatne vsetky styri vstreky.Ten jeden ktory im ukazala aj fordacka diagnostika ma vraj v prdeli elektricku cast a ostatne maju vraj prepady vysoke hodnoty a tiez ich treba vymenit.Zaznam z toho testu mi dali asu tam aj zakruzkovane tie nevyhovujuce hodnoty ale laik tomu moc nerozumie. Nakolko sa jedna o dost nakladnu zalezitost tak som povedal nech to poskladaju jak to bolo a auto som si zobral.ledva som stym prisiel domov uz to slo stale v nudzovom rezime. V servise mi tvrdia ze to poskodenie vstrekov sposobila zla nafta. Pritom tankujem len na shellke. Jedine v chorvatsku som tankoval na inej pumpe ale aj to bolo na dialnici na hlavnom tahu. Nechce sa mi verit ze by tam bola taka zla nafta ze jedna nadrz znici vstrekovace. Ked som aj zo spodu filtra vypustal naftu ziadny bordel tam nebol. Vsade citam a kazdy vravi ake su tieto motory spolahlive a nemaju problem so vstrekmi ani po 200000km ale mna to auto sklamalo alebo mam smolu.Takze uz ma to stalo 190eur kopu nervov ,casu a auto mam stale nepojazdne. Asi ho zoberiem este znamemu mechanikovi a ak mi aj on potvrdi ze su to tie vstreky tak ich budem musiet dat vymenit. mozem si nachystat min1500eur.Este ze mam este staru mazdu ktora ma este nesklamala tak sa mam na com vozit. Asi naseriem fordakov ale japonec je japonec. Fusion je asi moj prvy aj posledny ford.Ak budem mat nieco nove ozvem sa. _________________ Fusion 1,4 TDCi Flair X
Mazda 323 1,5i 16V |
|
Back to top |
|
|
Fero
Joined: 13 Aug 2011 Posts: 3 Location: KE-okolie
|
Posted: Sun Oct 02, 2011 7:54 am Post subject: |
|
|
Trebor ked som cital tvoje vety zostal som neskutocne zhrozeny. Ja uz som podstupil vymenu jedneho vstreku a problem s trhanim mam stale a teraz mi je jasne, ze urcite mam v prdeli aj dalsie vstreky. Tebe boli aspon taky dobri a a poslali na diagnostiku vsetky vstreky, mne vsak v servise povedali ze oni take daco nerobia a je to zbytocne pretoze vstreky nemozu byt problem. Zrejeme aj tebe pri diagnostike vyhodilo presne tu istu chybu ako aj mne v chorvatsku - zavesil som ju na web. No ja az tak celkom nebudem suhlasit s tym, ze pricinou je zla nafta - je to iba "pekna" vyhovorka vyrobcu a predajcu aby sa zbavil problemu. Takisto tankujem iba tu najdrahsiu naftu na shellke alebo omw alebo agipe. Zamysli sa - natankoval si iba ty zlu naftu, ved by museli odist vstreky na vsetkych diesloch, ktore ju v tom case natankovali ??? Ani my sme asi nemohli tankovat v tom case na tej istej pumpe, pretoze byvame od seba asi trosku daleko!! Alebo len fordaky su take citlive na nekvalitnu naftu a ostatne diesle su OK !!!! Mne tento problem robi od prveho tankovania - to znamena, ze som hned natankoval zlu naftu. Hned to zacalo jemnymi trhaniami, ktore som podcenil - nepovazoval som to za nejkau vaznu chybu.
Nikto v servise ma nepresvedci o rozpravke so zlou naftou.
Skor sa mi naskyta otazka ci v tom obdobi teda rok 2008 /ja som kupil auto v auguste / nevysli od vyrobcu nejake nepodarky / neviem kedy si presne kupoval auto ty /????
Dalej neviem ci si si vsimol ale tieto diesle zrazu uz ani nie su v ponuke Fordu - pozri stranku ford.sk. Predavaju sa uz iba benziny. Preco sa zrazu diesle prestali predavat neni v tom nejaky technicky problem ????? A to este nevieme kolko majitelov moze mat takyto problem pretoze nemusia byt na tomto fore.
Ja neviem co s tym budem robit pretoze mne zatial po vymene vstreku auto cuka ale nesvieti mi kontrolka, takze mi pri diagnostike nenajdu ziadnu chybu. Nepredpokladam ze by si auto chceli vyskusat pre nich je svata iba diagnostika.
Takze auto mam a nemam. Mozem si ho tak akurat dat zaramovat, lebo na cesty je nepouzitelne.
Pis ak budes mat nieco nove !!! Ja sa medzi tym poriadne pripravim na servis a zrejme budem pisat o tomto probleme aj vyrobcovi do nemecka. Som zvedavy co z toho bude. _________________ FORD FUSION
1,4 TDCi 68 HP
Comfort
PANTHER BLACK |
|
Back to top |
|
|
trebor69
Joined: 21 Dec 2008 Posts: 4 Location: NZ
|
Posted: Fri Oct 21, 2011 5:08 pm Post subject: |
|
|
Zdar Fero. Sorry ze pisem az teraz ale skor som sa k tomu nedostal.Takze ja uz mam tento problem konecne dufam vyrieseny.Mam vymenene vsetky 4vstreky. Nemam ale vstreky nove ale sa podarilo zohnat z naburaneho auta ktore malo asi tolko km ako moje auto.Neviem ci som urobil dobre ale cena bola ani nie polovicna oproti novym vstrekom tak som to riskol.Po vymene bolo auto na diagnostike a zatial to vyzera ze to bude ok. Dokonca sa mi zda ze aj na volnobeh ide ten motor lepsie ako predtym. Myslim ze to moze byt tym ze ten vstrek na ktorom bola ta elektricka zavada obcas vynechaval aj na volnobeh.Vstreky teda vymenene a vymenil som preventivne aj palivovy filter. A este k tvojej otazke-ja som kupoval auto vo februari 2008,no nieje vylucene ze aj tvoje je z tej serie. Povodne som tiez chcel pisat do Nemecka ale asi by sa tiez odvolavali na zlu kvalitu nafty lebo vedia ze to nemozes dokazat. To by si si musel z kazdeho tankovania davat robit rozbor nafty-co je nemyslitelne. Ak by si sa odhodlal tam napisat tak daj vediet co ti odpovedali.A inak si myslim ze komunikaciu s vyrobcom pri takychto problemoch by mal viest znackovy servis. Lenze nase servisy bohuzial asi len pozeraju na zarobok a nie na to aby problem riesili seriozne a snazili sa urobit vsetko pre vyriesenie. (cest vynimkam ale ja nemam dobru skusenost)Este jedna vec: na jednom vstreku som mal odidenu elektricku cast vstreku a pochybujem ze to moze sposobit zla kvalita nafty. Ked som kupoval nove auto nemyslel som ze po 3 rokoch a 39000km bude potrebovat taku investiciu.Teraz dava ford zaruku 4roky ale verim tomu ze aj keby sa to stalo v zaruke tak by sa z toho snazili vyzut.Takze asi tolko.Stalo ma to kopu nervov penazi ale zostava len verit ze uz to bude slapat a zavada sa nezopakuje.Lebo to uz by som asi bol nuteny sa ho zbavit. Vela zdaru a ked mas nieco nove pis! _________________ Fusion 1,4 TDCi Flair X
Mazda 323 1,5i 16V |
|
Back to top |
|
|
yatess55
Joined: 03 Nov 2008 Posts: 81 Location: Trnava
|
Posted: Tue Oct 25, 2011 10:38 pm Post subject: podfukovanie vstrekovacov |
|
|
Zdarec fordaci.
Mne tiez trocha motor trha a zatial som to neriesil, neprejavuje sa to pri kazdej jazde a to jazdim denne. Uz ale mesiac jazdim s tym ze ked zastavim napriklad na krizovatke, tak do interieru sa mi navalia vyfukove plyny, samozrejme pri zapnutom ventilatore na kurenie. Povodne som myslel, ze to ide zo nejakeho tesnenia vyfuku, ale iba ako uplny laik. Az neskor som sa dostal k servisakovi kt mi hned povedal, ze mi podfukuju vstrekovace. auto ma presne 3 roky a najazdene 45tis, tak som uplne stastny. dufam ze to nebude nic vaznejsie. Zdur
Ja len ci ste uz niekto mali tento problem.? _________________ FoFu, Duratorg 1.4, 50kw,ps68, Tango, Flair X, folie,senzory 5,1L/100km |
|
Back to top |
|
|
stevulik2
Joined: 16 Apr 2010 Posts: 54 Location: Košice
|
Posted: Wed Oct 26, 2011 7:56 pm Post subject: |
|
|
Ahoj . Ja som minulu zimu mal podobny problem. Ak pocujes aj sycanie je to spod tych vstrekov (vraj). Ak nie tak to mozu byt prepady nafty od vsrekovacov. To som mal ja. Ked som otvoril kapotu tak to cmudilo rovno z motora. Nafta tiekla na blok motora. Smrad som mal po oprave este hadam aj 2 mesiace. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi, 2006, Blue jean ,NOW NEW
Renault Twingo 1,2 ,1998, NOW
Seat Ibiza 1,4i ,1996
Fiat 126p ,1986 |
|
Back to top |
|
|
danislaw
Joined: 20 Nov 2011 Posts: 2
|
Posted: Sun Nov 20, 2011 2:49 pm Post subject: |
|
|
Caute ja len tolko ze mam tiez ten isty problem,fusika som kupoval v oktobry 2008 v ke a tak isto trha,na 1000000 %to nebude zlou naftou.Ja som to upravil tak ze som domontoval prydavny pal filter upravil odvetravanie motora lebo turbo malo tendenciu nasavat olej z motora cez odvetravanie,a turbo bolo zvonka mastne.Teraz je to v pohode skusal som to ke-po 180 km a netrha.A co sa tyka tankovania tankujem vsetko aj ukrainsku ale musi byt cista.Obcas odporucam fakt odpojit bateriu aspon na noc.tot vsjo. |
|
Back to top |
|
|
|