View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
nurka
Joined: 07 Nov 2011 Posts: 7
|
Posted: Tue Dec 27, 2011 8:09 pm Post subject: radenie rýchlostí |
|
|
Zdravím Vás.Mám krátku dobu Fusiona 1,4 benzín.Chcem sa opýtať na radenie rýchlostí/otáčky motora/rýchlosť.Podľa Vás je lepšie mať nižšie otáčky alebo tie vyššie-vplyv na ochranu motora,spotrebu
8Okm/h 275O ot/m 4st
8Okm/h 225O ot/h 5st
7Okm/h 225Oot/m 4st
7Okm/h 175Oot/m 5st
5Okm/h 225Oot/m 3st
5Okm/h 175Oot/m 4st
Ďakujem vám. |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Dec 28, 2011 6:18 am Post subject: Re: radenie rýchlostí |
|
|
nurka wrote: | Zdravím Vás.Mám krátku dobu Fusiona 1,4 benzín.Chcem sa opýtať na radenie rýchlostí/otáčky motora/rýchlosť.Podľa Vás je lepšie mať nižšie otáčky alebo tie vyššie-vplyv na ochranu motora,spotrebu
8Okm/h 275O ot/m 4st
8Okm/h 225O ot/h 5st
7Okm/h 225Oot/m 4st
7Okm/h 175Oot/m 5st
5Okm/h 225Oot/m 3st
5Okm/h 175Oot/m 4st
Ďakujem vám. |
2250 otačok su idealne k pomere točivy moment/spotreba
80 km/h jednoznačne 5st. iba v prípade šmyklavej vozovky by som volil 4st. koli dobrzdovaniu motorom.
70 km/h 4.st. (tu zvyčajne sa preraďuje na 5.st)
50 km/h - striedavo 3.a 4.st. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Wed Dec 28, 2011 11:36 am Post subject: |
|
|
Tohle bych řekl, že se nedá jednoznačně určit. Záleží na citu a stylu jízdy řidiče, aby poznal kdy a jak přeřadit.
A hlavně taky na situaci. Při 80km/h v kopci tam určitě nebudeš dávat 5ku.
Prostě kdy přeřadit slyšíš. Já třeba si moc otáčky nesleduju při kolika řadim. Ale je to dycky něco kolem 3tis. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Wed Dec 28, 2011 12:31 pm Post subject: |
|
|
FoFík na to že má 16V motor má poměrně nízko posazený točivý moment,takže jde za plynem pěkně od nízkých otáček.Já osobně řadím za normálních okolností cca. od 2500-3000 ot/min.
Nějaký čas jsem jezdil s Fábii 1,4 16V a tu jsem musel popohánět tak na 4500 ot./min, jinak se jí moc nechtělo.Bylo to znát i na spotřebě. |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Dec 28, 2011 3:45 pm Post subject: |
|
|
Tak tak súhlasím, napr. 1,6 po rovine 55-60 km/h bez akýchkoľvek problémov na 5ťku, samozrejme pre akceleráciu trebalo podradiť. Pokiaľ nechce človek zrýchlovať (predbiehať) tak v pohode 80-90 na 5ťku aj s plnenaloženým vozom. K spotrebe je vhodné voliť čo najnižšie otáčky s čo najmenej plynom. Napr. teraz náše DSG v meste radí pri 60tke najvyššiu 7mičku. Skúšal som manuálne preradiť a hneď rástla aktuálna spotreba
Takže na FoFu som cca jazdil takto, no záleží od situácie:
1: len pohnutie sa z miesta
2: 15-30
3: 30-45
4: 40-60
5: 60 a viac (samozrejme záleží či po rovine, či do kopca, či akcelerujem, či ohriate auto alebo studené a a a, všetko treba s citom)
Pracovné otáčky motora sú od voľnobehu po červené pásmo, takže v tomto pásme sa mu nedá ublížiť, samozrejme treba mať dávku citu a skúseností, kedy to auto už nevládze.
No ja som mal Fusion 1,6, 1,4 je na tom vraj výrazne horšie, čo mi hovorili. Napr. aj Ivašek mladší bol prekvapený ako jazdí 1,6 úplne inak, keď som ho viezol...Najmä keď sme dali bez zaváhania tachometrových 190 na FoFu _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Wed Dec 28, 2011 4:30 pm Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | FoFík na to že má 16V motor má poměrně nízko posazený točivý moment,takže jde za plynem pěkně od nízkých otáček.Já osobně řadím za normálních okolností cca. od 2500-3000 ot/min.
Nějaký čas jsem jezdil s Fábii 1,4 16V a tu jsem musel popohánět tak na 4500 ot./min, jinak se jí moc nechtělo.Bylo to znát i na spotřebě. | Máš pravdu ,já osobně se držím stále kolem 2000 ot.,ale ten motor si nechá líbit už od 1800ot.,to nedokáže žádný jiný 16V motor,je to hlavně díky perfektnímu průběhu točivého momentu,jak se psalo v různých recenzích,že je to 16V ale z charakteristikou 8V.Nevím jakou fábku si měl,já v práci roomster 1.4 16V 63kw a ten přistejnémstylu jízdy duní,vrčí no děs,ale co je divné 63kw vůbec nejede,náš fufík 59kw a krásně od 1900ot.zrychluje.Ještě hůř je na tom fabie 1.4 16V 74kw s ní se pod 3000ot.nedá moc jezdit. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Dec 28, 2011 4:52 pm Post subject: |
|
|
Chodím s otačkami na 1800 detto. Ano je pravda, že v kopci by to neťahalo a to radenie treba potom podlieha inym zakonitostiam. Zadavatelka temy sa dufam pytala na rovinu. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
nurka
Joined: 07 Nov 2011 Posts: 7
|
Posted: Wed Dec 28, 2011 5:04 pm Post subject: |
|
|
Ďakujem.Poviem pravdu ešte nebola ručička otáčkometra nad 3500 ot/m.Možno sa podvedome bojím ísť do vyšších otáčok a tým do vyššej rýchlosti-pri 90tke mám 2500ot/m na 5-ke,pri 100 asi 2800.na 5ke.ani nebola príiežitosť to rozbehnúť-od bydliska na všetky strany samé obce po 3-4km rozostupoch.Ale ako to je pri nižších rýchlostiach so zaradeným vyšším stupňom ako písal Liboro-pri 40tke 4ka,pri60tke 5ka?Neškodia motoru nízke otáčky?Viem o názore (možno je to úplne scestné)že môže preskočiť rozvodový remeň.
Opýtam sa ešte na niečo úplne iné-dajú sa nastaviť hmlovky?svietia mi veľmi pod auto,dopredu len na 3-4 metre Ď.Asi mám nie moc dobrý nick ale som zadávateľ.pardon. |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Wed Dec 28, 2011 7:21 pm Post subject: |
|
|
Po sundání černých plastových krytu kolem mlhových světel uvidíš po jejich stranách nastavovací šrouby.Kam a jak daleko mají mlhovky svítit ale nevím. |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Thu Dec 29, 2011 2:17 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Napr. aj Ivašek mladší bol prekvapený ako jazdí 1,6 úplne inak, keď som ho viezol...Najmä keď sme dali bez zaváhania tachometrových 190 na FoFu |
jj, 1.6ka je žihadlo oproti 1.4ce
Ted se poprvé objevila její opravdová lenost-na dálnici bylo třeba podřadit na 4ku...kopec, protivitr...nedovedu si představit co by to dělalo při plném zatížení
A to jsem si vždycky myslel že to hrozí pouze u HaTePeckove Fabie,ne u FoFu _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Thu Dec 29, 2011 3:47 pm Post subject: |
|
|
Já znám takový jeden kopec,ne tady u nás ale když jedu na dovču na Lipno tak Hořice na šumavě,cca asi5km táhlej stoupák,já naloženej plus rakev skončím tak od půly na třetím rychlostním stupni,ale to není žádná ostuda když vidím jaká jiná auta zde umíraj.Kdybych měl denodeně jezdit po dálnici tak si koupím focuse,a tu nabídku jsem já měl,musel jsem se rozhodnout do hodiny,budˇ fofíka -red tango plus docela slušná výbava 274000kč a nebo focus combi 1.6 red tango výbava trend a 120km tedy předváděčka za 319900,byl jsem hodně na vážkách ale pak jsem si řekl na co to budu potřebovat-denně dopráce 15 tam a 15km zpět,jednou max. dvakrát do roka dovča a jinak se mi i více líbí fufík. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Dec 29, 2011 4:31 pm Post subject: |
|
|
Ivašek a spol. wrote: |
Ted se poprvé objevila její opravdová lenost-na dálnici bylo třeba podřadit na 4ku...kopec, protivitr...nedovedu si představit co by to dělalo při plném zatížení
A to jsem si vždycky myslel že to hrozí pouze u HaTePeckove Fabie,ne u FoFu |
To mi pripomína Chorvatsko teraz v lete. Tie stupaky na 5.ke motor 1.4 nezvladol. Trochu ma to štve. Ale...do chorvatska nejazdim každy vikend. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
shelby
Joined: 13 Nov 2014 Posts: 4
|
Posted: Fri Feb 06, 2015 10:06 am Post subject: |
|
|
poradte frajerka kupila auto a rano mi voala ze vsetko v pohode len ked bolo studene tak sa jej tazko zaradovala 1a 2 ze to bolo ako primrznute v com by to mohlo byt? |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Fri Feb 06, 2015 3:15 pm Post subject: |
|
|
robilo mi to na fusione pol roka predtym nez som ho predal
aj tu to uz riesili
uvolnena alebo vydrata kulisa akasi, co vedie paku radenia...maybe... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
|