View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MSG
Joined: 02 Apr 2010 Posts: 7
|
Posted: Mon Apr 05, 2010 8:22 pm Post subject: Dobíjení autobaterie nabíječkou |
|
|
Zdar,
mám auto ze skladových zásob, co stálo přes rok někde ve skladě (nebo spíš venku) a nemám ponětí, jestli někdo nabíjel baterku... asi spíš ne.
Zatím to startuje bez problémů, ale radši bych ji dobyl, ono to bude i preventivně lepší pro její životnost do budoucna.
Dobíjíte to někdo v autě bez odpojení kabelů?
Ptám se protože baterka je cca 12,5V a na nabíječce má 14,5V... tak jestli to nemůže poškodit tu elektroniku...
Druhá věc... pokud se vyndá (odpojí) baterka, tak jsem slyšel že je auto z toho asi 8km "zmatené", hlavně teda elektronika a že není vhodné baterku odpojovat. Jak je to s tím?
(Na feldě mám "tajný vypínač", sem mi ho moc nedoporučujou, že prej elektronika by s tím mohla mít problém)
Předem díky za info. |
|
Back to top |
|
|
Radovan
Joined: 26 Apr 2009 Posts: 747 Location: Praha 6
|
Posted: Mon Apr 05, 2010 8:28 pm Post subject: |
|
|
Vůbec bych se toho nebál, pokud je to autonabíječka na 12V autobaterie... To "zmatení" je dáno tím, že dojde k resetu řídící jednotky a tato opět potřebuje načíst hodnoty z čidel apod. Je to naprosto normální a nevhodnost odpojování baterky je diskutabilní. Neřešil bych to a v případě potřeby baterku vyndal a nabil...
Nejspíš se zakoduje rádio, ale v manuálu by mělo být napsáno jak z toho ven. _________________ nyní:
Ford Fusion 1,4 16v (80k), výbava Ebony, fsněhuláku a na hlínách, výroba 04/2009
dříve:
Ford Escort Mk V 1,8 16v (105k) Ghia; modro rezavý dědek, vyroben 03/1992
Fotky: http://radovans.rajce.idnes.cz/ |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Tue Apr 06, 2010 6:43 pm Post subject: |
|
|
Nemáš důvod dobíjet baterku nabíječkou, když normálně startuješ. Znamená to, že ti alternátor spolehlivě dobíjí jízdou. Přesto, že se to nedoporučuje, jsem nikdy neměl problém s dobíjením akumulátoru v autě bez odpojení, v Rusku na sibiři bys viděl, kolik aut má natažený dráty zpod kapoty někam domů a jsou to velmi moderní vozy. Odpojovač akumulátoru nedoporučuji, protože při každém odpojení by došlo k resetu řídící jednotky. Ta řídící jednotka se stále sama přizpůsobuje stavu motoru s ohledem na opotřebení všeho, tak aby motor jel v optimálním režimu. Resetováním se uvede do výchozího nastavení. U nového motoru bys nic nepoznal, ale u staršího by to chvíli trvalo, než by se vše zase srovnalo. Hlavně zlobívá volnoběh. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Tue Apr 06, 2010 7:19 pm Post subject: |
|
|
Toto oco robil ešte za bývalého režimu v extra silných mrazoch (niektorí si možno spomenú na zimy keď bolo bežných -27 a menej) keď mal škodovku. Z tretieho poschodia paneláku mal spustenú dvojlinku a dobíjal akumulátor na 105 L cez zásuvku pod palubnou doskou (obdoba dnešných zapalovačov 12V) A ráno sa všetci susedia divili, že oni sa ani nepohli a naša škodovka chytila
Čo sa týka dobíjania tak to ide aj aj, aj s pripojenou ale bezproblémov aj vybrať von, okrem zakódovania rádia( ku ktorému má majiteľ kód) to nerobí žiadne problémy. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Apr 07, 2010 9:34 am Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Toto oco robil ešte za bývalého režimu v extra silných mrazoch (niektorí si možno spomenú na zimy keď bolo bežných -27 a menej) keď mal škodovku. Z tretieho poschodia paneláku mal spustenú dvojlinku a dobíjal akumulátor na 105 L cez zásuvku pod palubnou doskou (obdoba dnešných zapalovačov 12V) A ráno sa všetci susedia divili, že oni sa ani nepohli a naša škodovka chytila
|
Otec lial v takych mrazoch do sacej trubice do karburatora rychlo prchavu latku. Používa/la sa pri čistení optiky - tzv.éter. Motor trabanta naskočil vždy, mraz nemraz. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Wed Apr 07, 2010 5:38 pm Post subject: |
|
|
Přátelé,já osobně jsem letos v pruběhu Ledna a Února při tom největším "marastu" moc nejezdil.Nebylo ani kam jezdit.Proto jsem FoFíka v garáži bez odpojení "dokrmoval" tímto:
Po dosažení cca.14V se přepne do udržovacího režimu a jde do baterie 80mA.Naprostá spokojenost.
Last edited by hanýsek starší on Thu Apr 08, 2010 5:52 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Wed Apr 07, 2010 6:03 pm Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | Přátelé,já osobně jsem letos v pruběhu Ledna a Února při tom největším "marastu" moc nejezdil... |
jj, něco podobného měl myslím přes zimu děda ve Favoritu,ale uděláno svépomocně _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
worazim
Joined: 23 Mar 2009 Posts: 79 Location: České Budějovice
|
Posted: Wed Apr 07, 2010 7:21 pm Post subject: |
|
|
Zdravím, na dobíjení gelové baterie v motorce jsem koupil tuto nabíječku. http://www.moto-army.cz/eshop-polozka-19-216
Používal jsem jí i k dobíjení baterie ve starém žigulíku a funguje v pohodě. Od té doby klasickou nabíječku vůbec nepoužívám _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k 05/2009 , od 04/2011 předělán na LPG |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Apr 07, 2010 9:52 pm Post subject: |
|
|
duves wrote: |
Otec lial v takych mrazoch do sacej trubice do karburatora rychlo prchavu latku. Používa/la sa pri čistení optiky - tzv.éter. Motor trabanta naskočil vždy, mraz nemraz. |
JJ, dokonca taká V3S mala na to prispôsobený otvor na tkz. éterové bombičky. Vtedy tiež chytilo auto perfektne Aj škodovka či iné osobné _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 7:12 am Post subject: |
|
|
Liboro wrote: |
JJ, dokonca taká V3S mala na to prispôsobený otvor na tkz. éterové bombičky. Vtedy tiež chytilo auto perfektne Aj škodovka či iné osobné |
To fakt?
Na vojne bol AP plny V3S. Na štarty bol k dispozicii štartovací vozík. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 7:23 am Post subject: |
|
|
napriklad :
http://www.quickstart-ether.com/index.php
je to uz teraz celkom komfortne, jedna vacsia bombicka je na celu sezonu a davkuje podla potreby, kedysi tie V3S-ky mali jednorazove bombicky.
Odporucali sme vzdy pouzitie az po vycerpani vsetkych inych moznosti startovacej pomoci a len pri menej ako 20-25 pod nulou.
Ono to totiz dava dost velke pecky do piestneho capu a lozisk kluky v case, ked tam prakticky nie je ziadne mazanie...
to uz viac uznavam tie horiace noviny do sania... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 8:04 am Post subject: |
|
|
vls wrote: |
to uz viac uznavam tie horiace noviny do sania... |
Dostali sme sa už úplne od témy ale zareagujem, tie noviny naozaj fungujú a ešte dnes sa často používajú (Avia, Multicar a pod.)
Späť k nabíjaniu, osobne som radšej za väčšiu silnejšiu nabíjačku ktorá sa dá regulovať a nie také tie malé kdesi z hypermarketu. U nás sa zachovala stará klasická veľká, no má reguláciu napätia podľa baterky na 6,12,24,48 V (48 som nikdy nevidel ) dokáže fungovať v 110 aj 230 V sieti a nabíja prúdom, ktorý je možné regulovať v rozpätí 0 - cca 12 ampér(podľa ,,vybitosti" batérie) _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
MSG
Joined: 02 Apr 2010 Posts: 7
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 2:00 pm Post subject: |
|
|
Děkuji za vaše rady.
Problém dobytí jízdou je ten, že moc teďka nejezdím; jednak tahám všelijakej bordel na chatu a na to mám ještě to starý auto a jednak nemám moc čas nechce se mi jet někam 100km jen kvůli baterce.
Takže co? Dá se na připnout na zapojenou baterku nabíječka nebo je lepší to spíš vyndat? Co říká chytrá knížka?
Prodejce si bohužel nevzpomíná, jestli auto dobil, a auto je ze srpna 2009. |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 2:49 pm Post subject: |
|
|
Nemusíš dobíjet a klidně jezdi _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
|