Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Dobíjení autobaterie nabíječkou
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Elektroinstalacia, elektronika
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MSG



Joined: 02 Apr 2010
Posts: 7

PostPosted: Mon Apr 05, 2010 8:22 pm    Post subject: Dobíjení autobaterie nabíječkou Reply with quote

Zdar,
mám auto ze skladových zásob, co stálo přes rok někde ve skladě (nebo spíš venku) a nemám ponětí, jestli někdo nabíjel baterku... asi spíš ne.

Zatím to startuje bez problémů, ale radši bych ji dobyl, ono to bude i preventivně lepší pro její životnost do budoucna.

Dobíjíte to někdo v autě bez odpojení kabelů?
Ptám se protože baterka je cca 12,5V a na nabíječce má 14,5V... tak jestli to nemůže poškodit tu elektroniku...

Druhá věc... pokud se vyndá (odpojí) baterka, tak jsem slyšel že je auto z toho asi 8km "zmatené", hlavně teda elektronika a že není vhodné baterku odpojovat. Jak je to s tím?
(Na feldě mám "tajný vypínač", sem mi ho moc nedoporučujou, že prej elektronika by s tím mohla mít problém)

Předem díky za info.
Back to top
View user's profile Send private message
Radovan



Joined: 26 Apr 2009
Posts: 747
Location: Praha 6

PostPosted: Mon Apr 05, 2010 8:28 pm    Post subject: Reply with quote

Vůbec bych se toho nebál, pokud je to autonabíječka na 12V autobaterie... To "zmatení" je dáno tím, že dojde k resetu řídící jednotky a tato opět potřebuje načíst hodnoty z čidel apod. Je to naprosto normální a nevhodnost odpojování baterky je diskutabilní. Neřešil bych to a v případě potřeby baterku vyndal a nabil...
Nejspíš se zakoduje rádio, ale v manuálu by mělo být napsáno jak z toho ven.
_________________
nyní:
Ford Fusion 1,4 16v (80k), výbava Ebony, fsněhuláku a na hlínách, výroba 04/2009

dříve:
Ford Escort Mk V 1,8 16v (105k) Ghia; modro rezavý dědek, vyroben 03/1992
Fotky: http://radovans.rajce.idnes.cz/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sedlaq



Joined: 17 May 2007
Posts: 529
Location: ČR - JM

PostPosted: Tue Apr 06, 2010 6:43 pm    Post subject: Reply with quote

Nemáš důvod dobíjet baterku nabíječkou, když normálně startuješ. Znamená to, že ti alternátor spolehlivě dobíjí jízdou. Přesto, že se to nedoporučuje, jsem nikdy neměl problém s dobíjením akumulátoru v autě bez odpojení, v Rusku na sibiři bys viděl, kolik aut má natažený dráty zpod kapoty někam domů Laughing a jsou to velmi moderní vozy. Odpojovač akumulátoru nedoporučuji, protože při každém odpojení by došlo k resetu řídící jednotky. Ta řídící jednotka se stále sama přizpůsobuje stavu motoru s ohledem na opotřebení všeho, tak aby motor jel v optimálním režimu. Resetováním se uvede do výchozího nastavení. U nového motoru bys nic nepoznal, ale u staršího by to chvíli trvalo, než by se vše zase srovnalo. Hlavně zlobívá volnoběh.
_________________
Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Tue Apr 06, 2010 7:19 pm    Post subject: Reply with quote

Toto oco robil ešte za bývalého režimu v extra silných mrazoch (niektorí si možno spomenú na zimy keď bolo bežných -27 a menej) keď mal škodovku. Z tretieho poschodia paneláku mal spustenú dvojlinku a dobíjal akumulátor na 105 L cez zásuvku pod palubnou doskou (obdoba dnešných zapalovačov 12V) A ráno sa všetci susedia divili, že oni sa ani nepohli a naša škodovka chytila Smile
Čo sa týka dobíjania tak to ide aj aj, aj s pripojenou ale bezproblémov aj vybrať von, okrem zakódovania rádia( ku ktorému má majiteľ kód) to nerobí žiadne problémy.
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4427

PostPosted: Tue Apr 06, 2010 7:36 pm    Post subject: Reply with quote

inak zopar slov o baterii a jej odpojeni tu uz bolo, napr. :
http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=1419
http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=836
http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=497
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2381
Location: Bratislava

PostPosted: Wed Apr 07, 2010 9:34 am    Post subject: Reply with quote

Liboro wrote:
Toto oco robil ešte za bývalého režimu v extra silných mrazoch (niektorí si možno spomenú na zimy keď bolo bežných -27 a menej) keď mal škodovku. Z tretieho poschodia paneláku mal spustenú dvojlinku a dobíjal akumulátor na 105 L cez zásuvku pod palubnou doskou (obdoba dnešných zapalovačov 12V) A ráno sa všetci susedia divili, že oni sa ani nepohli a naša škodovka chytila Smile

Otec lial v takych mrazoch do sacej trubice do karburatora rychlo prchavu latku. Používa/la sa pri čistení optiky - tzv.éter. Motor trabanta naskočil vždy, mraz nemraz.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Wed Apr 07, 2010 5:38 pm    Post subject: Reply with quote

Přátelé,já osobně jsem letos v pruběhu Ledna a Února při tom největším "marastu" moc nejezdil.Nebylo ani kam jezdit.Proto jsem FoFíka v garáži bez odpojení "dokrmoval" tímto:





Po dosažení cca.14V se přepne do udržovacího režimu a jde do baterie 80mA.Naprostá spokojenost. Smile


Last edited by hanýsek starší on Thu Apr 08, 2010 5:52 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Wed Apr 07, 2010 6:03 pm    Post subject: Reply with quote

hanýsek starší wrote:
Přátelé,já osobně jsem letos v pruběhu Ledna a Února při tom největším "marastu" moc nejezdil...


jj, něco podobného měl myslím přes zimu děda ve Favoritu,ale uděláno svépomocně Smile
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
worazim



Joined: 23 Mar 2009
Posts: 79
Location: České Budějovice

PostPosted: Wed Apr 07, 2010 7:21 pm    Post subject: Reply with quote

Zdravím, na dobíjení gelové baterie v motorce jsem koupil tuto nabíječku. http://www.moto-army.cz/eshop-polozka-19-216
Používal jsem jí i k dobíjení baterie ve starém žigulíku a funguje v pohodě. Od té doby klasickou nabíječku vůbec nepoužívám
_________________
FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k 05/2009 , od 04/2011 předělán na LPG
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Wed Apr 07, 2010 9:52 pm    Post subject: Reply with quote

duves wrote:

Otec lial v takych mrazoch do sacej trubice do karburatora rychlo prchavu latku. Používa/la sa pri čistení optiky - tzv.éter. Motor trabanta naskočil vždy, mraz nemraz.

JJ, dokonca taká V3S mala na to prispôsobený otvor na tkz. éterové bombičky. Vtedy tiež chytilo auto perfektne Smile Aj škodovka či iné osobné Smile
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2381
Location: Bratislava

PostPosted: Thu Apr 08, 2010 7:12 am    Post subject: Reply with quote

Liboro wrote:

JJ, dokonca taká V3S mala na to prispôsobený otvor na tkz. éterové bombičky. Vtedy tiež chytilo auto perfektne Smile Aj škodovka či iné osobné Smile

To fakt?
Na vojne bol AP plny V3S. Na štarty bol k dispozicii štartovací vozík.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Thu Apr 08, 2010 7:23 am    Post subject: Reply with quote

napriklad :
http://www.quickstart-ether.com/index.php

je to uz teraz celkom komfortne, jedna vacsia bombicka je na celu sezonu a davkuje podla potreby, kedysi tie V3S-ky mali jednorazove bombicky.

Odporucali sme vzdy pouzitie az po vycerpani vsetkych inych moznosti startovacej pomoci a len pri menej ako 20-25 pod nulou.

Ono to totiz dava dost velke pecky do piestneho capu a lozisk kluky v case, ked tam prakticky nie je ziadne mazanie...

to uz viac uznavam tie horiace noviny do sania...
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Thu Apr 08, 2010 8:04 am    Post subject: Reply with quote

vls wrote:

to uz viac uznavam tie horiace noviny do sania...

Dostali sme sa už úplne od témy ale zareagujem, tie noviny naozaj fungujú a ešte dnes sa často používajú (Avia, Multicar a pod.)
Späť k nabíjaniu, osobne som radšej za väčšiu silnejšiu nabíjačku ktorá sa dá regulovať a nie také tie malé kdesi z hypermarketu. U nás sa zachovala stará klasická veľká, no má reguláciu napätia podľa baterky na 6,12,24,48 V (48 som nikdy nevidel ) Laughing dokáže fungovať v 110 aj 230 V sieti a nabíja prúdom, ktorý je možné regulovať v rozpätí 0 - cca 12 ampér(podľa ,,vybitosti" batérie)
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
MSG



Joined: 02 Apr 2010
Posts: 7

PostPosted: Thu Apr 08, 2010 2:00 pm    Post subject: Reply with quote

Děkuji za vaše rady.

Problém dobytí jízdou je ten, že moc teďka nejezdím; jednak tahám všelijakej bordel na chatu a na to mám ještě to starý auto a jednak nemám moc čas nechce se mi jet někam 100km jen kvůli baterce.

Takže co? Dá se na připnout na zapojenou baterku nabíječka nebo je lepší to spíš vyndat? Co říká chytrá knížka?

Prodejce si bohužel nevzpomíná, jestli auto dobil, a auto je ze srpna 2009.
Back to top
View user's profile Send private message
Gil



Joined: 26 Jul 2008
Posts: 515
Location: Brno

PostPosted: Thu Apr 08, 2010 2:49 pm    Post subject: Reply with quote

Nemusíš dobíjet a klidně jezdi
_________________
Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Elektroinstalacia, elektronika All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group