View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 10:51 am Post subject: stop and go system |
|
|
v inom vlakne tu bola debata o spotrebe na volnobehu.
dovolim si tu uvahu o systeme start-stop, ktory teraz milion vyrobcov ponuka ako vybavu na zelanie s tym, ze celkova spotreba klesne o - niektori tvrdia 7 percent, niektori 11 a su aj borci, co tvrdia ze klesne o 15 percent.
Priklad :
ak by dany vodic jazdil hodinu po meste stylom ako Robbert, Gil alebo MyTB priemernou rychlostou 60 km/h a mal spotrebu 10 l/100km a polovicu jazdy by stal na krizovatke a mohol stopandgo vyuzit, tak aby usetril vypnuty motorom 10 percent paliva, musel by mat spotrebu na volnobehu bez stopandgo okolo 0.6 l/h, co je nepravdepodobne, kedze moj motor berie na plnom vykone 55 kW pri 6000 otackach 19.5 l/h.
Fakt si neviem predstavit, kto a pri akom style jazdy by usetril tie percenta, co ti oblbovaci uvadzaju...
A to napriklad Kia chce za stop and go okolo 7500.-korun naviac...
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 11:29 am Post subject: |
|
|
Dík za uvedení i mé osoby jako příklad
Nechce se mi to hledat na netu, takže pokládám otázku tady: "jak ten princip přesně funguje?" Tzn. kdy vypne (až auto stojí více než x vteřin?), kdy opět nastartuje (když zmáčknu plynový pedál?). Poprosím o trošku odborný výklad - díky
Ačkoliv nevím jak funguje ani jak se s tím jezdí, už teď mám k tomu averzi... aby mi pořád auto "chcípalo" a startovalo? A co třeba občasné potíže (které jsme tu už řešili) se startováním zahřátého motoru? Tento systém nastartuje pokaždé na 100%? Nebo mi bude startovat na křižovatce a naskočí až na po x-té? _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
port3r
Joined: 17 Sep 2009 Posts: 61
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 11:31 am Post subject: |
|
|
cital som diskusiu na autobazar.eu a tam chlapik pisal, ze to nevypina vzdy, ze to musi splnat urcite predpoklady a jeden z tych predpokladov je, ze je motor zohriaty tusim tam uvadzal aj hodnotu 70 stupnov chladiaca kvapalina + ine parametre, ktore ovplyvnuju to, ze sa motor vypne, napr. ak je pustena klima alebo ventilator a poklesne napatie v baterii na 75%, automaticky sa nastartuje je tam vela vplyvou co ovplyvnuju ci sa motor vypne. Pre mna osobne by to nemalo ziadny vyznam, lebo auto v meste skoro vobec nezohrejem. _________________
Ford Fiesta 1.4TDCi, 12/2006, Blog |
|
Back to top |
|
|
Robbert
Joined: 19 Jun 2009 Posts: 432 Location: Brno venkov
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 11:51 am Post subject: Re: stop and go system |
|
|
vls wrote: |
ak by dany vodic jazdil hodinu po meste stylom ako Robbert, Gil alebo MyTB priemernou rychlostou 60 km/h a mal spotrebu 10 l/100km : |
Taková drobná průměrná rychlost je u mě ve města 27 km/h _________________ Škoda Kodiaq Sportline, r.v. 2023
VW Up, r.v. 2022
F Mondeo Kombi r.v. 2015, Green Guard
F Edge TDCi, r.v. 2019
F Kuga, r.v. 2010
F Fusion 1,4
---------------------
EX:F Mondeo Kombi r.v. 2009
F Mondeo 2002,
Škoda Superb 1,9 TDi, 2003 |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 2:26 pm Post subject: |
|
|
presne ako pises MyTB..
sorry za priklad vsetci traja, sme kamarati..
zastanes a pustis spojku - masina zdochne
stlacis plyn - nakopne a ide, niektore vychcanejsie dokonca riadia polohu klukaca pri zdochnuti, aby kopli okamzite.
ano, nezdochne ked je studeny motor a slaba baterka alebo odber z nej vysoky...
a to som nespomenul, ze stalym vypinanim sa motor zohreje pomaly alebo vobec a stale vrcis s podchladenym a teda palivom preplnovanym motorom, a so zvysenym opotrebenim...
a zabudol som, ze tam davaju silnejsi starter a baterku.. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 3:06 pm Post subject: |
|
|
Díky za vysvětlení
Takže když to shrneme... jaká to má vlastně pozitiva (kromě placebo efektu, že šetřím životní prostředí)? Jen další elektronika navíc, která když se posere, tak bude auto nepojízdné a oprava bude nehorázně "mastná" _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 3:53 pm Post subject: |
|
|
Jasne, je to chobotina na druhu. Jediny vyznam ma hybrid. V meste na elektriku. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1592 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 4:58 pm Post subject: |
|
|
No ono ani s tim hybridem pořád ve městě na elektriku toho moc nenajezdíš.
Pokud jde o ten stop and go systém, tak tam to bude podobný jako s nafťákem.
Nafťák se ti vyplatí, když toho hodně najezdíš.
Tohle se ti vyplatí, když toho hodně najezdíš v ucpanym městě. Pochybuju o tom, že kdyby to bylo úplně nebo skoro k ničemu, jak tu někteří píší, že by se s vývojem toho systému automobilky vůbec zabývali.
Zkrátka neni to tak úplně dělaný do měst, jako ty, na který je většina z nás zvyklá, ale do opravdu velikých a přeplněných velkoměst, kterých je po světě spousta. Jelikož tady u nás takových velkoměst moc není (já myslím, že skoro žádné), tak tento systém nidko z nás moc neocení a dost dobře nechápe, k čemu to je dobrý.
Co se týče tý úspory, tak úspora paliva tam určitě bude, ale při našich podmínkách ježdění se až tolik neprojeví.
vls: Kdyby měl někdo průměrnou rychlost po městě 60km/h, tak už je nejspíš bez papírů a to nepočítám, že by v tom nebyly žádný zastávky na semaforech, čekání v zácpě apod. Tudíž v tom případě tenhle systém vůbec nevyužiješ. Tohle bych řekl, že byl asi špatný příklad.
Jinak třeba systm stop/star od KIA vypíná motor při neutrálu už při rychlosti pod 4km/h např. při dojíždění ke křižovatce a nastartuje při sešlápnutí spojky. Takže vypne i mnohem dřív, než několik vteřin po zastavení. Podle mě, když se s tim naučíš jezdit tak, aby si to maximálně využil, tak v tom městě se tomu inzerovanému snížení spotřeby dá přiblížit. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4428
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 5:36 pm Post subject: |
|
|
ISG (Idle Stop and Go)
Skratka ISG označuje nový systém automatického vypínania motora, všeobecne známy ako Start & Stop. Automobilka Hyundai prvýkrát predstavila systém ISG u modelu i30. Vďaka tejto technológii sľubuje výrobca o 7% nižšiu spotrebu paliva. Rovnaký systém používa napríklad aj automobilka KIA.
Funkcia ISG (Idle Stop and Go) je jednoduchá, podobná systému Star-Stop. Riadiaca jednotka získava informácie o stave vozidla pomocou senzorov umiestnených na kľukovej hriadeli, akumulátora, prevodovke, spojke a brzde. Ak vodič zníži rýchlosť pod 5 km / h, vyšlápne spojku a zaradí neutrál, motor sa automaticky vypne. Tým sa šetria palivo a životné prostredie. K opätovnému spusteniu motora stačí znova sešlápnout spojku.
Existujú ešte ďalšie situácie, keď sa motor samočinne rozbehne. Napríklad, keď vodič dvakrát stlačí brzdový pedál (tým sa chráni funkcie brzdového posilnovača), alebo ak naplno beží klimatizácia (tým sa chráni akumulátor pred vybitia). _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1592 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 5:50 pm Post subject: |
|
|
Tak to si asi našel stejný článek jako já _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4428
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 6:06 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Tak to si asi našel stejný článek jako já |
prvy, co vyplul google _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 6:56 pm Post subject: Re: stop and go system |
|
|
vls wrote: |
A to napriklad Kia chce za stop and go okolo 7500.-korun naviac...
|
V porovnání kolik se připlácí u všech automobilek třeba za metalízu mi to nepřipadá tak moc, navíc lehce se dá spočítat, že se ti to vrátí _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 7:13 pm Post subject: |
|
|
No já nevím, ale když jsem si přečetl diskuzi pod tím článkem, žádné pozitivní ohlasy jsem tam nenašel _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
Robbert
Joined: 19 Jun 2009 Posts: 432 Location: Brno venkov
|
Posted: Fri Feb 19, 2010 7:18 pm Post subject: |
|
|
No ono s tím bržděním to může být docela problém. I když člověk jede pomalu 4 km/h tak potřebuje brzdy a než 2x sešlápne pedál a motor naskočí je to vteřina dvě a to už je mnohdy pozdě... _________________ Škoda Kodiaq Sportline, r.v. 2023
VW Up, r.v. 2022
F Mondeo Kombi r.v. 2015, Green Guard
F Edge TDCi, r.v. 2019
F Kuga, r.v. 2010
F Fusion 1,4
---------------------
EX:F Mondeo Kombi r.v. 2009
F Mondeo 2002,
Škoda Superb 1,9 TDi, 2003 |
|
Back to top |
|
|
|