Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Motor 1,4 TDCi od PSA
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Wed Aug 22, 2007 7:46 am    Post subject: Reply with quote

Getrag: Hlavní problém české (a IMHO i slovenské) nafty není nečistota, ale nedostatečná mazivost. Takže trysky se obvykle neucpou, ale vydřou, to samé platí v menší míře pro vstřikovací čerpadlo.

A skoro žádné aditivum mazivost nafty nezvyšuje (ne dostatečně), takže tohle je hlavní příčina problémů s TDCi. Kvalitu aditiva nemá normální člověk šanci posoudit, musí věřit buď marketingovým kecům výrobce (to ale udělá jen blázen), nebo shánět nějaké nezávislé testy.

Motory s Common Railem jsou prostě mnohem choulostivější na kvalitu (nejen čistotu) paliva, než "klasické" turbodiesly. A kvalitu paliva opět nijak nezkontroluješ.
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pirat



Joined: 26 Jul 2007
Posts: 315
Location: Košice

PostPosted: Wed Aug 22, 2007 10:24 am    Post subject: Reply with quote

DR wrote:
Getrag: Hlavní problém české (a IMHO i slovenské) nafty není nečistota, ale nedostatečná mazivost. Takže trysky se obvykle neucpou, ale vydřou, to samé platí v menší míře pro vstřikovací čerpadlo.

A skoro žádné aditivum mazivost nafty nezvyšuje (ne dostatečně), takže tohle je hlavní příčina problémů s TDCi. Kvalitu aditiva nemá normální člověk šanci posoudit, musí věřit buď marketingovým kecům výrobce (to ale udělá jen blázen), nebo shánět nějaké nezávislé testy.

Motory s Common Railem jsou prostě mnohem choulostivější na kvalitu (nejen čistotu) paliva, než "klasické" turbodiesly. A kvalitu paliva opět nijak nezkontroluješ.


No kontroloval som naftu z JET a OMV

Testovali sme obsah vody, mnozstvo velkost castic, viskozitu. Certanove cislo sme nemohli. Skoda ze nam zamietli spektroskop na kvapaliny to by bola ina analyza Smile

V podstate vysledky skoro identicke, mnozstvo castic sa dalo spocitat na 2ch rukach a velkost par um, voda min. mnozstvo. Nemam tu teraz po ruke tie materialy asi som to nechal v praci.

Info ohladom Common Rail mam od kolegu co k nam presiel z BOSHu CZ. Dufam teda ze ta druha generacia bude lepsia aspon co sa tyka necistot v nafte.
_________________
1.4 TDCi Tango-cervena metaliza
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stinpy



Joined: 19 Jun 2007
Posts: 70
Location: Bratislava

PostPosted: Sat Nov 03, 2007 11:25 am    Post subject: Reply with quote

ja by som sa rad opytal na vas nazor....vcera som tak sedels kamaratmi na pive a jeden mi vravel, ze cital niekde, ze pri diesoch sa vraj nema stlacat spojka pri startovani..ze ked ju stlacate, tak tym skodite dieslovemu motoru...Viete mi to niekto potvrdit? Ja osobne ju stlacam, je to uz taky zvyk proste:-)
_________________
1.4 TDCi FoFu X-Plus -tango - 2007
Back to top
View user's profile Send private message
sedlaq



Joined: 17 May 2007
Posts: 529
Location: ČR - JM

PostPosted: Sat Nov 03, 2007 11:58 am    Post subject: Reply with quote

Máš dobrý zvyk. Dál sešlapuj spojku, ono u píva se toho nakecá Wink
_________________
Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DANID



Joined: 17 Apr 2007
Posts: 145
Location: TN

PostPosted: Mon Nov 05, 2007 7:47 am    Post subject: Reply with quote

Presne je to zvyk.Ako sa už pisalo,pri štartovani bez zašliapnutia spojky,ak nechceš menit ložiska,ludia boly dlhe roky zvyknuty pri embečkach a žigulakoch cez spojku.A osobne aditiva do nafty davat pri každom tankovani,inač to nema vyznam.
_________________
FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2381
Location: Bratislava

PostPosted: Fri Feb 08, 2008 7:57 pm    Post subject: Reply with quote

Motor:

Turbokompresor

http://www.km77.com/marcas/peugeot/motorhdi14/galeria.asp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
tribula



Joined: 12 Jul 2007
Posts: 34
Location: BA

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 10:31 pm    Post subject: Reply with quote

Mam uz dlhsie problem, ze mi studeny motor po nastartovani a prejdeni par metroch na krizovatke zdochne. Dojazdievam na krizovatky s vyradenou rychlostou a ono to jednoducho zdochne. Vzdy iba raz. Potom to uz ide ok. Bol som s tym dnes v servise. Udajne riadiaca jednotka zaznamenava kazde jedno zdochnutie motoru, je vsak zaujimave ze o mojich zdochnutiach tam nebolo ani chyru ani slychu. Vraj je vsetko v poriadku, volnobech, spalovanie... tak ja potom neviem. Nahrali mi ale cerstvy novy soft... Zajtra rano uvidim ci to pomohlo.
_________________
Ford Fusion 1,4 TDCi 08/2006
Back to top
View user's profile Send private message
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 10:50 pm    Post subject: Reply with quote

tribula: jeslti to nepomůže, tak znovu otravuj servis, ideálně, abys jim to předvedl, dokud máš auto v záruce. Ona se z toho může vyklubat oprava za 10000, tak se nenech odbýt.
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
tribula



Joined: 12 Jul 2007
Posts: 34
Location: BA

PostPosted: Sun Mar 02, 2008 4:37 pm    Post subject: Reply with quote

No takze rannajsiemu zdochynaniu nepomohol ani novy software, uz mi to zasa rano zdochlo Sad Ale prehranie softwaru ma aspon jednu, zatial viditelnu pozitivnu zmenu... Klesla mi spotreba cca o 0,5l. A to dokonca pri vyssej rychlosti. Predtym som mal pri konstatnej rychlosti 120km/h spotrebu 5,3l, teraz mam pri 130-ke spotrebu 4,7. Mam teraz ale subjektivny pocit, ze auto uz nema taky tah na 3-ke, dufam ze mi to nepodchipovali !?
_________________
Ford Fusion 1,4 TDCi 08/2006
Back to top
View user's profile Send private message
destroy



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 560

PostPosted: Mon Jun 16, 2008 12:10 pm    Post subject: vymena oleja Reply with quote

menili ste si uz niekto na 1.4tdci olej a olejovy filter? Vsetko v pohode, ziadne zaludnosti? (vsimol som si ze filter je uplne iny ako na benzinakoch)
_________________
Ford Fusion 1.4 TDCi 7/2006

Nové aktuálne testy na vodičák len tu:
https://www.kvizmajster.sk/
https://www.kvizmajster.sk/vodicak/
Back to top
View user's profile Send private message
DANID



Joined: 17 Apr 2007
Posts: 145
Location: TN

PostPosted: Tue Jun 17, 2008 6:42 am    Post subject: vymena oil Reply with quote

Menil a žiaden problem,ubehol rok a teraz sa chystam menit zase,nabehal som 13 000km,a hadam vymenim aj palivovy filter,len ma sere ta cena palivoveho filtra.
_________________
FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bzucko1



Joined: 19 Nov 2008
Posts: 22
Location: Kamenec pod Vtačnikom

PostPosted: Mon Mar 30, 2009 12:13 pm    Post subject: Motor 1,4TDCi Reply with quote

Nazdar nazdar kamoši , takže ja mam FF od 02/2005 a do dnešneho dna mam najazdených 127450km. Výmena oleja a filtra veru žiaden problem. Filter si objednávam spolu s olejom u jedného machra z PD a väčšinou má všetko na sklade. Palivový som ešte nemenil no myslím že to nebude až taký problém nakoľko sa Palivový filter mení ako celok. No pravdou je že jeho cena je velmi zarážajúca nakoľko je to len kus umeliny s filtrom.
Ak by mal niekto praktické info o výmene paliváku poprosím poslat mi PM. Prajem pekný deň.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bzucko1



Joined: 19 Nov 2008
Posts: 22
Location: Kamenec pod Vtačnikom

PostPosted: Fri Apr 10, 2009 7:26 pm    Post subject: Reply with quote

nazdar páni , takže mam už za sebou i vymenu palivoveho filtra a veru žiadna velka veda. čistý čas výmeny 20minut nakolko som popri tom vymontovaval ak AKB , no to nieje potrebne. Ak by ste niekto mali zaujem o postup stačí napísať.
_________________
Ford Fusion 1,4TDCi, R.v.:12/04, Kúpa:02/05, Najazdených 177000km, Bez závad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DANID



Joined: 17 Apr 2007
Posts: 145
Location: TN

PostPosted: Fri May 01, 2009 1:50 pm    Post subject: To bzucko1 Reply with quote

Maš 130 000km,Rozvody si menil?Ja mam 131 000km a včera som menil rozvody,kladky,remen,vodna pumpa,material a praca 260 Euro,u znameho v malom sukromnom servise.
_________________
FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group