View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ocean
Joined: 31 Mar 2008 Posts: 25 Location: BB
|
Posted: Wed Jul 09, 2008 10:03 am Post subject: |
|
|
Vrátil som sa pre týždňom z Talianska. Cestovanie naspäť cez dennú horúčavu s klímou, ani mi až tak nevadilo ubreranie z výkonu. Iba raz som myslel, že mám poruchu, prestala mi na dialnici do kopca v Alpách ťahať 5-ka, preradil som do 4-ky, ani tá nejak nešla, šlo to tak zo 10km. Potom ma napadlo vypnúť klímu, už to šlo lepšie, nie však celkom dobre. V duchu som rozmýšľal, kde mám číslo na Ford-servis. Až potom ma napadlo, čo som kedysi počul, že vo veľkej nadmorskej výške motory všeobecne strácajú svoj výkon.
Píšem to, aby ste sa nezľakli aj vy.
Ináč auto šlo na jednotku, pohodlie , pri priemernej rýchlosti domov 94 km/hod (a to u nás za dažďa z blavy aj 60-tka) spotreba rovných 7,0 litrov/100km, cestou tam som šiel pomalšie a menej klímy, 6,7/100.
A nakoniec - teraz ležím doma s chrípkou - bacha na tú klimatizáciu..! _________________ F-Fusion 1,4 - 16V - 59kW - Rival X - od 03/2008 |
|
Back to top |
|
 |
dulius Site Admin

Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4430
|
Posted: Sun Jun 20, 2010 6:25 pm Post subject: |
|
|
Vladimír Grnáč wrote: | ZDRAVIM.MAM FUSION 7500km ,1,4 59kW .TERAZ KED SOM ZACAL POUZIVAT KLIMU, ZDA SA MI , ZE PRI ZAPNUTEJ MAM VELKU STRATU NA VYKONE.AKO KEBY PRIBRZDIL.JE TO NORMALNE?MOZE TO MAT SUVISLOST S TYM,ZE MI OBCAS PRI STUDEN.STARTE PADNU OTACKY NA MINIMUM,PRIPADNE ZHASNE MOTOR.IST S TYM DO SERVISU KYM JE ZARUKA?VDAKA |
_________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
 |
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Mon Jun 21, 2010 11:19 am Post subject: |
|
|
Vlado, moje auto je o dost lenivejsie na nizkych otackach pri zapnutej klime. Na akceleracii to citit. Asi jediny dovod ktory ma prinuti pri mojom sposobe jazdy podradovat pri rychlej akceleracii.
S tym studenum startom to tu uz tusim bolo niekolko krat riesene, jeden z dovodov tusim bola zla lambda sonda a podobne. _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
 |
palo.789
Joined: 17 Apr 2008 Posts: 56 Location: Břeclav
|
Posted: Sat Jul 03, 2010 10:29 pm Post subject: výkon klimy |
|
|
Jak Vám hodně nebo málo chladí v extremních dnešních teplotách klima ? Já ji mám skoro na plno (ventilátor) a v autě je tak tak trošku příjemně. Žádný chlad nepocituji když je venku nad + 32 st. a auto bylo na pravé poledně na sluníčku. Stejně mi je při jízdě horko jak na mě peče přes sklo slunko. Má to tak být a nebo by klima měla vychladit auto třeba na 20 st. bez ohledu na venkovní teplotu a polohu sluníčka ? Když zkouším výdech z klimi tak má dle předpisu cca 8 st. Skla tónované nemám. |
|
Back to top |
|
 |
kuna
Joined: 03 Apr 2009 Posts: 109 Location: České Budějovice
|
Posted: Sat Jul 03, 2010 11:00 pm Post subject: |
|
|
Slunko je prostě svina a s tím těžko něco půjde udělat. V mém případě mám aspon zatmavená skla a světlý interiér, což je snad trochu výhoda. Když je pod mrakem, tak to stačí vychladit velmi dobře, ale při plném svitu už tam problém je. Sklo funguje jako lupa a celé auto jako skleník - zkus vychladit skleník. Myslím, že to chladí celkem dobře a rychle na tak slabý motor.
Já osobně potřebuji průvan kolem hlavy, nemusí to být úplně studený vzduch, ale musí to foukat. V manuálu se tuším píše, že se mají otvory ventilace nasměrovat do stropu a kolem oken, a v tom případě mám pocit jako bych ani klimu neměl.
S narvaným autem po střechu, s kolem a golfkou na zahrádce a ještě se zaplou klimou na 22 stupnů jsem jel tak maximálně stovkou a víc to už ani nešlo. _________________ Ford Fusion (Fučík) 1,4 59kW Ebony, Red Tango, 5/09 |
|
Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Mon Jul 05, 2010 9:49 pm Post subject: |
|
|
palo.789: Tedka sme jezdili téměř celou dobu se zapnutou klimou a i když bylo venku 34, tak v autě při nastavených 20-22st. bylo příjemně a v pohodě to chladilo (i když bylo auto rozehřaté,tak to rychle ochladilo). Proti slunku máme folie,což je v těchto dnech parádní věc
Jinak máme automatickou klimu... a bez ní by ta cesta v těchto tropech byla utrpením  _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
 |
jiří

Joined: 04 Apr 2010 Posts: 74
|
Posted: Tue Jul 06, 2010 3:29 pm Post subject: |
|
|
Dneska jsem to zkusil, no na volnoběhu mi při zapnutí klimy přidalo asi 200 otáček, ale na výkonu tu nějak poznat nebylo....  _________________ FF Elegance 2003, 1,6-16V (74 kW), Sahara |
|
Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Tue Jul 06, 2010 3:50 pm Post subject: |
|
|
jiří wrote: | Dneska jsem to zkusil, no na volnoběhu mi při zapnutí klimy přidalo asi 200 otáček, ale na výkonu tu nějak poznat nebylo....  |
No zkus si auto plně naložit a jet po kopcích... nebo stát v koloně-to pak pěkně ucítíš i na spotřebě  _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
 |
worazim

Joined: 23 Mar 2009 Posts: 79 Location: České Budějovice
|
Posted: Wed Jul 07, 2010 7:24 am Post subject: |
|
|
Jiří. Máš motor 1,6, u kterého je více koníků než u 1,4. Mám fusíka s 1,4 motorem a při zapnuté klimačce je to fakt znát. Hlavně, když vyjíždím z vedlejší silnice na hlavní, nebo chci předjíždět a nedej bůh jestli je fusík ještě trochu naložený. Naučil jsem se automaticky při těchto situacích na chvilku klimu vypínat. _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k 05/2009 , od 04/2011 předělán na LPG |
|
Back to top |
|
 |
Horal

Joined: 13 May 2008 Posts: 205 Location: V. Tatry
|
Posted: Wed Jul 07, 2010 2:42 pm Post subject: |
|
|
Klímu je velmi cítiť pri jazde do kopca, pri akcelerácii motora- tak ju radšej pri jazde do kopca vypínam. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion |
|
Back to top |
|
 |
scorsese
Joined: 01 Jul 2007 Posts: 308 Location: Hustopeče
|
Posted: Wed Jul 07, 2010 3:14 pm Post subject: |
|
|
Taky obcas klimu vypinam kdyz potrebuji pouzit vsech 80 koniku (do kopce, pri predjizdeni a pri rozjezdu). _________________ Peugeot Partner Tepee - 1,6 Vti
ex : Peugeot 308 SW - 1,6VTi
ex : Fusion 1,4 16V - modrá ocean |
|
Back to top |
|
 |
nexter

Joined: 14 Jul 2008 Posts: 175 Location: Ružomberok
|
Posted: Tue Jul 13, 2010 10:50 am Post subject: |
|
|
ocean wrote: |
Vrátil som sa pre týždňom z Talianska. Cestovanie naspäť cez dennú horúčavu s klímou, ani mi až tak nevadilo ubreranie z výkonu. Iba raz som myslel, že mám poruchu, prestala mi na dialnici do kopca v Alpách ťahať 5-ka, preradil som do 4-ky, ani tá nejak nešla, šlo to tak zo 10km. Potom ma napadlo vypnúť klímu, už to šlo lepšie, nie však celkom dobre. V duchu som rozmýšľal, kde mám číslo na Ford-servis. Až potom ma napadlo, čo som kedysi počul, že vo veľkej nadmorskej výške motory všeobecne strácajú svoj výkon.
Píšem to, aby ste sa nezľakli aj vy. |
Tak presne toto iste sa stalo aj mne a myslim ze presne na tom istom useku dialnice dovolim si tvrdit, tiez som sa zlakol co sa deje ale vysvetlil som si to aj takto a prosim vsetkych co maju do toho co povedat ci moje uvazovanie je spravne.
Ten usek dialnice je mierne stupanie do kopca ale velmi velmi dlhe a tiahle, preto nalozeny fusion uz pred koncom toho stupania na 5ke nebol schopny tahat podla mna aj z dovodu ze mu riadiaca jednotka obmedzila privod paliva ak uznala ze auto by mohlo byt prehriate aj ked na teplote chladica este nebol ziadny rozdiel oproti normalnemu stavu. Samozrejme + do toho vsetky okolnosti ktore popisal ocean ako vysoka nadmorska vyska co moze suvisiet s mensim mnozstvom kysliku vo vzduchu... _________________ KIA cee'd, X. edition, Dark Gun, 1,4i 16V 100Hp CVVT, 02/2015
FUSION Flair X, Black Panther, 1.4i 16V 80Hp Duratec, 05/2008 |
|
Back to top |
|
 |
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 466
|
Posted: Tue Aug 03, 2010 6:25 pm Post subject: |
|
|
No pokial viem v Taliansku nie je tak vysoko dialnica aby ste mohli riesit nadmorsku vysku.
Vo Francuzsku som to vytiahol s benzinom 1.4 na Mont Ventoux a mal som dokonca pocit, ze to ide lepsie. Je tam totiz viac kyslika ako dole. Takze uz len urcit tu spravnu hranicu ked to uz vplyva na motor. Ale dialnica z Talianska je urcite velmi strma takze problem bude len tam. _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
 |
Szabados

Joined: 09 Dec 2008 Posts: 80 Location: Praha, Uhříněves
|
Posted: Wed Aug 04, 2010 8:55 am Post subject: |
|
|
MajoV wrote: | Vo Francuzsku som to vytiahol s benzinom 1.4 na Mont Ventoux a mal som dokonca pocit, ze to ide lepsie. Je tam totiz viac kyslika ako dole. |
ve výšce 2000m víc kyslíku než "dole" ???
nejsem žádnej velkej znalec, ale stačí trochu prolézt net, aby člověk zjistil, že to je nesmysl _________________ Ford Fusion Ebony 1,4 - Colorado Red - PP
do provozu 10/2008
7,3 l/100km
na statistiku mám DrivEx |
|
Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Wed Aug 04, 2010 6:37 pm Post subject: |
|
|
Szabados wrote: | nejsem žádnej velkej znalec, ale stačí trochu prolézt net, aby člověk zjistil, že to je nesmysl |
Ono ani ten net není třeba procházet  _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
 |
|