View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sedlaq

Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Mon Apr 07, 2008 1:01 pm Post subject: |
|
|
Určitě funguje i když je AC Off. Ten rozdíl 4st mezi teplotou v garáži a nastavenou se snaží so nejdřív smazat, proto topí naplno. Ale po ujetí 30km už musí být dávno teplota srovnaná. To opravdu vypadá na vadný čidlo teploty. Nevím jak je to u Fusionu, ale u Mondea byl před čidlem malý ventilátorek, který naháněl vzduch z prostoru pro posádku. Ten když byl zaprášený, dělalo to podobný psí kusy. U fusionu to čidlo bude asi za tou malinkou mřížkou před řadící pákou. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
 |
Hanysek
Joined: 26 Feb 2008 Posts: 66 Location: Krmelín
|
Posted: Mon Apr 07, 2008 8:39 pm Post subject: |
|
|
tak dik za informace,bo v tom manualu toho moc nebylo,tak to zkusim jeste odskouset a uvidime a jinak to povezu do servisu.jeste maly dotaz.kdyz rikas,ze ta automatika funguje porad,i kdyz nejede kompresor,tak k cemu je pak tlacitko auto?kdyz zapnu klimu a nezapnu tlacitko auto,tak by to melo fungovat stejne,jako kdyz zapnu tlacitko auto,nemam li pravdu,nebo ne?kdyz rikas,ze to automatika funguje furt,takze i s normalne zaplou klimou si to bude samo regulovat teplotu na danou hodnotu.jeste jsem klimu nezkousel,bo mam auto mesic a pul,tak nevim,co to bude delat. |
|
Back to top |
|
 |
sedlaq

Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Tue Apr 08, 2008 4:55 pm Post subject: |
|
|
Když svítí na displ. AUTO a AC, vše se odvíjí automaticky vč. ochlazování. Když svítí AUTO a A/C OFF, Automatika hlídá teplotu, ale není schopná chladit (jen topit). Ručně lze nastavit rychlost ventilátoru (na displ. přibývají, nebo ubývají čárky) přitom nápis AUTO zmizí, ale teplota je dále automaticky regulovaná. Plnou automatiku obnovíme stisknutím tlačítka AUTO. Tlačítko A/C zapíná a vypíná kompresor. Tlačítko OFF odstaví celý systém. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
 |
Hanysek
Joined: 26 Feb 2008 Posts: 66 Location: Krmelín
|
Posted: Thu Apr 10, 2008 6:11 am Post subject: |
|
|
No to jo,ale,kdyz mi neukazuje auto,ale mam tam jen napis a/c off,tak by to snad melo fungovat jak v normalnim aute,jako kdyz otocim koleckem na teply nebo studeny vzduch prece?Asi jsme se do toho uz zaplantali oba.Nakonec nastavim,at to topi naplno a jak mi bude horko,tak otevru okno  |
|
Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Thu Apr 10, 2008 12:57 pm Post subject: |
|
|
Hanysek wrote: | No to jo,ale,kdyz mi neukazuje auto,ale mam tam jen napis a/c off,tak by to snad melo fungovat jak v normalnim aute,jako kdyz otocim koleckem na teply nebo studeny vzduch prece?Asi jsme se do toho uz zaplantali oba.Nakonec nastavim,at to topi naplno a jak mi bude horko,tak otevru okno  |
Náš prodejce nám fungování klimatizace popsal, jak píšeš výše - pokud je AC OFF, tak se auto chová jako auto bez klimatizace tzn. umí topit nebo fouká vzduch z venku, ale neumí vzduch ochladit. _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
 |
sedlaq

Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Thu Apr 10, 2008 5:10 pm Post subject: |
|
|
Já už ke svýmu výše uvedenýmu popisu funkce nemám co dodat. Tak to prostě funguje a basta. Nastavenou teplotu se automatika snaží udržet vždy mimo, kdy je vypnutá tlačítkem OFF. Pokud není zapnutý kompresor tlačítkem A/C, snaží se více či méně úspěšně ochladit prostor pro posádku zrychleným během ventilátoru. Tu možnost jí můžeš odebrat ručním nastavením rychlosti ventilátoru. A nebo taky může topit, podle toho co jí pošle čidlo teploty za informaci o teplotě. Taky můžeš mít trvale zapnutý A/C a nestarat se vůbec o nic, ale to pak poznáš na spotřebě. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
 |
ocean
Joined: 31 Mar 2008 Posts: 25 Location: BB
|
Posted: Thu Apr 10, 2008 8:16 pm Post subject: |
|
|
Ja si to predstavujem pre zjednodušenie takto:
Auto bez klimy ma 2 ovládače: ventil na množstvo vody do radiátora (teplota) a viacrýchlostný ventilátor. V aut. klime:
ventil = nastavenie teploty v stupnoch °C
ventilátor = ventilátor
Keď chcem fungovať bez automatiky, ako v starom aute, naštartujem kúrenie tlačidlom ventilátora (vpravo. vľavo). Teplota vody drží podľa nastavených °C-čo je podstatne lepšie ako koliečkom.
Okrem toho sú tam smery fúkania ako vždy. Naviac:
Využívam za smradľavým autom vnútorný okruh
Keď mi je horúce, stlačím AUTO prípadne A/C, zopne ochladzovanie.
Zatiaľ som to takto pochopil, ešte budem študírovať...  _________________ F-Fusion 1,4 - 16V - 59kW - Rival X - od 03/2008 |
|
Back to top |
|
 |
sedlaq

Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Fri Apr 11, 2008 5:29 am Post subject: |
|
|
ocean V podstatě je to tak, až na maličkost - teplota vody v radiátoru topení u automatické klimy se rovná teplotě vody v motoru, regulace teploty výstupního vzduchu se děje mícháním vzduchu z venku, který jde kolem výparníku klimatizace s tím co jde přes radiátor topení, tedy pomocí klapek v proudu vzduchu, nikoli škrcením teplé vody. Čido teploty dává informaci automatice, jestli má chladit, nebo topit. Ta přenastaví klapky a přizpůsobí rychlost ventilátoru. Tlačítkem A/C (sepnutím spojky kompresoru) se docílí ochlazení výparníku, od něhož se venkovní vzduch ještě více ochladí. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
 |
Hanysek
Joined: 26 Feb 2008 Posts: 66 Location: Krmelín
|
Posted: Fri Apr 11, 2008 6:22 am Post subject: |
|
|
S tou automatikou pri te vypnute klime to stejne bude asi nejake divne,protoze dnes jak jsem jel z prace v 6 rano,tak jsem schvalne nastavil teplotu na 19stupnu.Jako vzdy jsem mel jen a/c off.Foukal vlazny vzduch,tak jsem schvalne otevrel okna na plno,at se v aute ochladi vzduch(vypadal jsem jak magor,venku bylo 5 stupnu).po kilometru,az mi fakt byla celkem kosa jsem okna zavrel a teplota foukani byla porad stejna,tzn.vlazny vzduch a to byl motor zahraty na 90.proste se mi to porad nejak nezda,asi mi tam blbne to cidlo teploty.dela si to co chce. |
|
Back to top |
|
 |
sedlaq

Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Fri Apr 11, 2008 10:59 am Post subject: |
|
|
Hanysek Já dnes ráno vyjel, venku bylo 11st, zapnutá automatika a A/C OFF, nastavená teoplota 22st. Po cca 3km začal foukat docela citelně teplý vzduch, po dalších cca 5km již jen lehce temperovaný vzduch. Okna zásadně za jízdy neotevírám, není důvod. Nazpět pojedu asi zase v pěkně rozpáleným autě jako včera, neboť stojím na sluníčku. Takže pouze po nastartování zapnu A/C a pár km před barákem ho zase vypnu. Chladit to začne takřka okamžitě. Automatika dokonce umí to, že při velkém rozpálení auta na slunci sama zapne pouze vnitřní cirkulaci vzduchu, aby k ochlazení prostoru došlo v co nejkratším čase, sama se pak zase přepne do původního nastavení. Povel k tomuto nedává čidlo teploty umístěné dole před řadící pákou, ale čidlo, co je vidět vpředu uprostřed pod čelním sklem. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
 |
dj_peter
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 6
|
Posted: Tue Apr 15, 2008 9:35 pm Post subject: |
|
|
Hanysek wrote: | Mam stejny problem jak vy.Uz me taky stve ta digitalni klima.stale mam klimu vypnutou,cili a/c off a po nastartovani mi fouka horky vzduch,i kdyz mam nastavene na 20 stupnu,dokud nenastavim na nizsi teplotu a po chvile to nastavim spatky na tech 20,uz fouka vlazny vzduch.uz se mi i stalo,ze jsem to mel nastavene uplne na nejstudenejsi a foukal mi teply vzduch.vzdy to musim 2x az 3x zvysit a snizit teplotu a je to pak dobre.asi tohle budu resit pres servis,bo se mi to nejak nezda. |
Chova se mi to uplne stejne, zatim jsem s tim vsak v servisu nebyl, ale planuji jim to prene popsat na garnacce v cervnu. _________________ Ford Fusion Champion Ebony 1,4 Duratec, deep navy blue, autom. klima, 06/2007 |
|
Back to top |
|
 |
TREK

Joined: 03 Jul 2008 Posts: 156 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Mar 05, 2009 5:41 pm Post subject: |
|
|
mozno to tu uz niekto napisal, ale moj postreh z tohtorocnej zimy je takyto. Ak je zapnuta klimatizacia a aj "AC-ON" na 22 stupnou, tak fofik kury na nastavenu teplotu a automaticky si ju upravuje tak aby bolo v aute dajme tomu 22 stupnou,ak ale prepnes automatiku "AC-OFF" tak ti do auta prudi vzduch o stalej teplote 22 stupnou do zblbnutia-zmiesava studeny vzduch a teplym vzuchom ktory sa ohrieva motorom a neupravuje teplotu automaticky ,tu si musiis upravit tlacidlom sam a aj vykon ventilatorou.Teplotu udrziava klimatizacia vzdy tych 22 stupnou ,lenze v jednom pripade celeho vnutra auta a v druhom ,len vystupnu teplotu na vystupe z klimatizacie(to znamena ,ze mozes prehriat vnutro auta ) _________________ FORD FUSION ,RIVAL X,1.4l,80hp,TANGO,
6X AIRBAG,KLIMA, denne svietenie,
2 DIN PIONEER,195X55 R16´ |
|
Back to top |
|
 |
Gil

Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Thu Mar 05, 2009 6:08 pm Post subject: |
|
|
Pokud si dáš AC-OFF a AUTO tak ti to udržuje teplotu i otáčky ventilátoru úplně stejně jako když máš klimu zaplou. _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
 |
TREK

Joined: 03 Jul 2008 Posts: 156 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Mar 05, 2009 7:13 pm Post subject: |
|
|
Gil wrote: | Pokud si dáš AC-OFF a AUTO tak ti to udržuje teplotu i otáčky ventilátoru úplně stejně jako když máš klimu zaplou. |
nie som si isty ale viem ze ked mam v zime pustene kurenie a AC-OFF tak mam 750 otacok na volnobehu ci mam kurenie na 18 alebo na 28 stupnou ,ak zapnem AC -ON tak niekedy stupnu otacky ,a to podla toho jaky je vyrazny rozdiel na dokurenie-dochladenie.
Ak tam velky rozdiel nieje tak sa ani otacky nezvisia,klima pritom ale funguje . _________________ FORD FUSION ,RIVAL X,1.4l,80hp,TANGO,
6X AIRBAG,KLIMA, denne svietenie,
2 DIN PIONEER,195X55 R16´ |
|
Back to top |
|
 |
TREK

Joined: 03 Jul 2008 Posts: 156 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Mar 05, 2009 7:15 pm Post subject: |
|
|
TREK wrote: | Gil wrote: | Pokud si dáš AC-OFF a AUTO tak ti to udržuje teplotu i otáčky ventilátoru úplně stejně jako když máš klimu zaplou. |
nie som si isty ale viem ze ked mam v zime pustene kurenie a AC-OFF tak mam 750 otacok na volnobehu ci mam kurenie na 18 alebo na 28 stupnou ,ak zapnem AC -ON tak niekedy stupnu otacky ,a to podla toho jaky je vyrazny rozdiel na dokurenie-dochladenie.
Ak tam velky rozdiel nieje tak sa ani otacky nezvisia,klima pritom ale funguje . |
napisal som blbost ktora nesuvisi s tym co si pisal ty GIL,sorry _________________ FORD FUSION ,RIVAL X,1.4l,80hp,TANGO,
6X AIRBAG,KLIMA, denne svietenie,
2 DIN PIONEER,195X55 R16´ |
|
Back to top |
|
 |
|