View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jeff
Joined: 17 Oct 2007 Posts: 80 Location: Praha
|
Posted: Tue Oct 14, 2008 11:14 am Post subject: |
|
|
Miky21 wrote: | Zdravim,
u me se taky,ale vazne jen mala,skvrna od koroze objevila na zadnich pravych dverich,ale zespodu u podbehu.
Vzal jsem ji zakladovkou a je to O.K. uz asi 2,5 mesice |
Miky21!!! Píše se to tu stále, napiš si plnohodnotný podpis, tedy i s rokem! V případě koroze je to důležitá informace, po jaké době se to objevilo! _________________ Fusion 1,4i 16 V, Ambiente, Deep Navy, 9/2006 |
|
Back to top |
|
|
Michel
Joined: 06 Apr 2009 Posts: 7 Location: Ostrava
|
Posted: Fri May 01, 2009 1:16 pm Post subject: |
|
|
Nemyslel jsem, že tady budu tak brzo, ale zima(sůl) dala asi autu zabrat.
Ale nečekal jsem, že hned po první zimě se na spodní částí dveří, ta co je pod ochrannou lištou začnou objevovat asi milimetrové rezavé tečky na laku. Mám to jen já, nebo se to objevuje u více majitelů? Jedná se v podstatě o všechny čtyři dveře, je to viditelné pouze z blízka, ale nevím, co to udělá do budoucna!
Stejně mám pocit, že ten lak na autě není moc kvalitní a ani odolný.
Auto bylo zakoupeno v únoru 2008 a většinu roku parkuji venku, barva modrá Blazer.
Fofu Ebony, 5200 km. |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Fri May 01, 2009 2:15 pm Post subject: |
|
|
Je to tzv. náletová rez která jde dolů benzínem nebo leštěnkou. Nemá to nic společného s kvalitou laku.
Dělá se to na všech autech viz třeba
http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=66099 _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Fri May 01, 2009 5:24 pm Post subject: |
|
|
Jo taky sem si při mytí něčeho podobného všiml..ale nevypadá to ani jako klasická rez, jenom takové malé tečky,které jdou zeškrábat i nehtem _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Marekskk
Joined: 31 Aug 2010 Posts: 386 Location: SK/CZ
|
Posted: Sat Apr 09, 2011 6:28 pm Post subject: |
|
|
Ivašek a spol. wrote: | Jo taky sem si při mytí něčeho podobného všiml..ale nevypadá to ani jako klasická rez, jenom takové malé tečky,které jdou zeškrábat i nehtem | No kedze si mi zatvoril temu tak sa to opytam tu. Mam 2 rocneho Fofika a rozhodujem sa ci treba podvozok s niecim osetrit, cize pogumovat? Stretol som sa s viacerymi nazormi, napriklad ked si ho chcem nechat na dlhsie ako 2 roky tak odpotucaju pogumovat, ale co vy nato? _________________ Ford Fusion 1,4 16v Duratec Comfort
Ford Mondeo 2.0 TDDi |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Sat Apr 09, 2011 6:57 pm Post subject: |
|
|
Neodpovím ti zase jinak než odkazem http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=804&postdays=0&postorder=asc&start=0
Třeba hledat
Jinak... právě na té garančce jsme se ptali a říkal, že z výroby to je tedy ošetřeno, ale pokud se chceš o to starat, tak třeba po 5i letech by bylo dobré to nechat nastřikat tím bezbarvým voskem (nebo tím asfaltem nebo čím se to stříkalo na starých autech) _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Sun Apr 10, 2011 7:52 am Post subject: |
|
|
Ivašek myslíš Avirox - transparetný vosk, prípadne Tlumex - asfaltový náter podvozku? Prípadne ešte sa používal asfaltový lak. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Sun Apr 10, 2011 6:41 pm Post subject: |
|
|
Názvy ti neřeknu
Ten bezbarvý vosk, co říkal, se používal v Německu a dostalo se to už i k nám...
Ten asfalt si pamatuju že dělali garážisti a bylo to od toho pěkně zasraté a smrdělo to _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
Posted: Mon Apr 18, 2011 1:30 pm Post subject: |
|
|
s tymi natermi podvozku, takisto mi v servise Fordu povedali, ze od vyroby je tam nejaka ochranna vrstva, vsetci ale vieme, ze velmi slaba, navyse mnohe casti su len kryte takymi ciernymi papiero-kobercovinami ci co to je.
Ja sa tento rok chystam uz konecne tiez na nastrek podvozku, ochrani to nielen pred koroziou, ale aj odermi od kamienkov,... a co je pre mna dovod, tak to znizi aj hluk odspodu do vnutra vozidla. Len stale neviem odborne porovnat cim nastriekat: ci bitumen alebo elasticky synteticky kaucuk, alebo nieco na baze voskov. Kazde ma svoje vyhody aj nevyhody (elastickost, moznost pretriet este dalsou vrstvou, transparentnost, moznost zalakovania, ...). Fakt neviem. Ak niekto take nieco uz absolvoval, bodli by postrehy, fotky. (kedysi ked som to hladal, nejake zasady som nasiel v anglictine na: http://www.underbodyprotection.co.uk/services.htm alebo http://www.jrclassics.co.uk/procedure.html ) _________________ Ford Fusion 1.4 Duratec Family X, r.v.2009, bocne listy vo farbe karoserie, zimne pneu GY UG7+ |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 443
|
Posted: Sun Jun 12, 2011 6:58 pm Post subject: |
|
|
Tak jsem se po nátěrech zadních bubnů a předních ramen s poloosami rozhodl, že ještě na konci srpna nechám udělat nástřik spodku a dutin.
Předběžně uvažuji o Dopravním podniku v HK.Otec tam dělal celý život, tak jsem jej vyslal na "průzkum".
Auto jeden den převezmou a udělají omytí spodku teplou tlakovou vodou a jde do druhého dne do vysoušecí kabiny.Druhý den provedou nástřik spodku a dutin.Používají nějaké švédské vosky.Po nástřiku jde opět do vysoušecí kabiny.A třetí den je připraveno k převzetí.Dle získaných info je DP v HK sice o něco dražší, ale reference na jejich odvedenou práci jsou velmi slušné.I u Fordů jsou kladně hodnoceni.
Ještě váhám nad tím, zda před odvozem na nástřik nemám sundat plastové kapsy v předních blatnících a textilní v zadních.Bude to sice trochu pracnější, ale nástřik se dostane i do míst, kam by se při jejich ponechání v blatnících nedostali.
Jaký je váš názor a nebo případné zkušenosti?
Dík za odpovědi. |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
|
Back to top |
|
|
jarob
Joined: 30 Jun 2011 Posts: 10 Location: Zilina
|
Posted: Thu Jul 14, 2011 5:21 pm Post subject: Re: Koroze |
|
|
Na temu hrdza, pozorne som sa podival foto. Skusim svoj nazor ako MOZNA vznikla: cez leto zapiname klimu vznika rozdiel teplot v interiery a exteriery, cez zimu znova vznika rozdiel teplot, zapiname kurenie a vonku je pod nulou. Vznika vlhko a to sa zraza na vrchnej casti dveri. Preco na vrchnej casti dveri? Staci si pozorne vsimnut tu obrovsku netesnost medzi telesom dveri a tesnenim, ktore je pripevnene na karoserii. Stiahni okna v predu aj v zadu, zabuchni dvere a z vonku alebo zvnutra sa podivaj na tu netesnost, nameras aj 2cm. Ja som zobral krem niveu a vo vzdialenosti 5cm som spravil take mini kopceky (1mm) na tom tesneni a zabuchol som jemne dvere, chcel som zistit ako to netesni alebo tesni na miestach, na ktore nevidiet. Katastrofa, skuste! Takze hrdza sa musi robit pod tym vonkajsim tesnenim, ktore je prichytene na dverach. A este si vsimnite ine tesnenie v otvore karoserie prednych dveri a ine v otvore zadnych dveri. |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 443
|
Posted: Fri Sep 09, 2011 8:01 pm Post subject: |
|
|
To Ivašek:
Tak jsem se dnes s Fofíkem vrátil z HK z nástřiku dutin.Od středy 7.9. byl v Dopravním podniku města HK, kde byl do dutin aplikován za tepla ohřátý švédský vosk Dinitrol.Nastříkány byly všechny dutiny na spodku, všechny- patery dveře, prahy, přední kapota,dutý příčník před chladičem atd.
Zdá se, že byla odvedena poctivá práce.Ještě doma jsem dnes utíral různá místa na vnějšku prahů, jak vosk vytekl ze dveří než schladnul.To samé jsem našel na spodních lemech prahů a na spodku, kde jsou dutiny skleletu.
Nástřik spodku jako celku jsem zatím nedával dělat, neboť zastoupení Forda se k tomuto úkonu stavělo kvůli záruce docela zvláštně.
Na telefonický dotaz mi odpověděli, že mi to v podstatě nemohou zakázat, ale po komletním nástřiku spodku pak mechanici při pracech v servisu prý nadávají, že všechny spoje jsou "zapatlané" a tím pádem pak i nářadí a mechanik.A základní ošetření z továrny prý je dostačující.Je to ale dost "blbá výmluva".Připadá mi to spíše, jako když se záměrně brání kvalitnímu ošetření karoserie, aby nepřicházeli díky oddálení koroze o práci.
My jsme našeho Fofíka po dvou letech ježdění na zvedáku v HK důkladně prohlédli.Jelikož té soli zas tolik nezažil, tak jsme od komletního nástřiku spodku prozatím upustili, neboť je vše zatím v naprostém pořádku a jako nové.Nebudu "kloučky od Forda" zatím tedy dráždit.
V HK jsme se tedy ve středu dohodli na těch dutinách, neboť to je jako prevence prioritní.A na spodek dojde buť příští rok touto dobou po zkončení tříleté záruky a možná až na čtyřech rokách až podle toho, kolik bude FoFík "nasolován".Těma dutinama za 1840Kč jsem mu rozhodně dle mého názoru neuškodil. |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Fri Sep 09, 2011 10:42 pm Post subject: |
|
|
Hanýsku díky za info
Nám to doporučil právě ve Fordu,takže by problém být neměl (máme už i po záruce). A jako prevence to určitě neuškodí... _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Fri Sep 09, 2011 11:00 pm Post subject: |
|
|
1840kč si myslím je dobrá cena,mě stále ještě vytéká orig.vosk od forda již druhé léto ze dveří, prahů atd. S tím spodkem,nevím proč by se měl ten mechanik zapatlat , to by musel být nějakej nešika a nářadí se dá umýt benzinem.Já když jsem to dělal poprvé tlumexem na š120 v roce1987 tak známí automechanik mě poradil hned jak to nastříkáš skoč do auta a jedˇza vesnici na hodně prašnou polní cestu a po pár kilometrech se udělala taková nelepivá skořábka.To samé jsem udělal s fiatem 127 ale to bylo už po revoluci a s novinkou v té době bitumenovým nástřikem no a pak následoval forman,felicie a jiné auto už stříkat nebudu,měl jsem (podle mě nejlepší moje auto) citroen xara combi 1.6 8V 65kW r.v.1998 stříbrná metal. a ta měla dvojitej pozink,nikde ani náznak rzi a to je na stříbrné hned vidět,no a nakonec jsem se zbláznil do berlinga multispace 1.6 16V 80KW ten taky absolutně bez koroze ale řádně jsem se napálil-během roku jsem na opravách do něj narval cca 50000kč s příslibem AAA záruka mechanických poruch se mnou vy chcali,jsem málem z toho dostal infarkt ale to je už do kapitoli guláš-na kus řeči _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
|