View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MyTB
![](images/avatars/187941828355fc4df81307a.jpg)
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 8:00 am Post subject: |
|
|
mesto: pod 50km/h 3-4 dle situace
mesto: nad 50km/h 4
mesto: kolem 70km/h 5
mimo mesto: dle situace, obcas postradam 6 ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 11:04 am Post subject: |
|
|
A co tam mam dat pri 60tke. Podla mna to zvysuje spoterbu ak tam dam 5tku. Ale zatial som to nedokazal. Neriesim kopce a pod. Normalna rovina na udrzanie rychlosti ale uz to citit ze 5ka je na dost nizkych otackach aj ked vladze. _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vls
![](images/avatars/443958955473772b66e5a4.jpg)
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 2:28 pm Post subject: |
|
|
objavil som uplnu charakteristiku motora ford 1,25 ZETEC SE, autor pan Beroun z libereckej univerzity - pozdravujem.
http://www.ksd.tul.cz/studenti/texty/ZVM/VM-5pr.pdf
myslim, ze to nebude daleko od Duratec 1.25 v mojom aute..., su vidiet dva hrby v priebehu momentu - vysledok stvorventilovej techniky.
este nikdy nikde som nenasiel charakteristiky fordovskych motorov.
teraz sa tesim ako male decko.
tu sa da najst ako a kedy radit jednotlive stupne, aby sme mali malu spotrebu alebo maximalne zrychlenie na ceste.
![Twisted Evil](images/smiles/icon_twisted.gif) _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 7:26 pm Post subject: |
|
|
pan Beroun z univerzity je určitě moc chytrý člověk, ale nějak to neumím
převést do každodenní praxe. takže to osobně mě moc nepomohlo.. asi dál budu jezdit kolem 2200 - 2500 ot/min.. což bude asi ideál jak pro spotřebu, tak pro "huntování" motoru. _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dulius Site Admin
![](images/avatars/167363523857e958b22907a.jpg)
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 8:12 pm Post subject: |
|
|
MajoV wrote: | A co tam mam dat pri 60tke. Podla mna to zvysuje spoterbu ak tam dam 5tku. Ale zatial som to nedokazal. Neriesim kopce a pod. Normalna rovina na udrzanie rychlosti ale uz to citit ze 5ka je na dost nizkych otackach aj ked vladze. |
zalezi od situacie zase ... niekde po rovine, v pohode aj na 5ke idem ... otacky su vyssie ako 1400, teda podla mna je nizsia spotreba ako keby som mal 4ku a vyssie otacky _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MyTB
![](images/avatars/187941828355fc4df81307a.jpg)
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 8:19 pm Post subject: |
|
|
MyTB wrote: | mesto: pod 50km/h 3-4 dle situace
mesto: nad 50km/h 4
mesto: kolem 70km/h 5
mimo mesto: dle situace, obcas postradam 6 ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Protoze mi bylo "vynadano" Ivaskem a spol. juniorem, ktery mel tu cest se mnou jet opravuji vyse uvedeny prispevek. Napsane hodnoty razeni dodrzuji pouze pokud "obrazne" vezu v aute porcelan nebo babicku do domova duchodcu. Jinak "normalne" vytacim motor pred prerazenim minimalne na 3.500 a na 4 jedu i pres 100km/hod... Myslim ze motoru tato svizna jizda vyhovuje vice nez trapeni v 1.500-1.800 otackach, bohuzel se muj styl jizdy podepisuje na spotrebe, jejiz historii si muzete prohlednout v podpisu ![Cool](images/smiles/icon_cool.gif) _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ivašek a spol.
![](images/avatars/19760305504a82a011478ae.jpg)
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 8:27 pm Post subject: |
|
|
MyTB wrote: | Protoze mi bylo "vynadano" Ivaskem a spol. juniorem, ktery mel tu cest se mnou jet opravuji vyse uvedeny prispevek... |
No proto ..sem si myslel . _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
zdenal8
![](images/avatars/11602104354e67cbdfb6cf1.jpg)
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 8:52 pm Post subject: |
|
|
MyTB: No jestli to držíš v otáčkách nafťáku, tak to se nedivim, že si dostal vynadáno. To buď rád, že si dostal vynadáno jenom od Iváška a ne od motoru ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ivašek a spol.
![](images/avatars/19760305504a82a011478ae.jpg)
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 9:00 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | MyTB: No jestli to držíš v otáčkách nafťáku, tak to se nedivim, že si dostal vynadáno. To buď rád, že si dostal vynadáno jenom od Iváška a ne od motoru ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Ale ja jsem mu nevynadal kvůli tomu jak jezdí (myslím,že má na jednu stranu pravdu-lepší točit,než dusit ), ale kvuli toho, že tady kecal-napsal,že jezdí 70km/h na pětku-což jezdí tak na 3 ....a jak psal na 4 i těch 100
P.S. Co myslíš "otáčkama naftaku" ? ![Rolling Eyes](images/smiles/icon_rolleyes.gif) _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MyTB
![](images/avatars/187941828355fc4df81307a.jpg)
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 9:10 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | No jestli to držíš v otáčkách nafťáku... |
Co tim je mysleno "otacky naftaku"? Jako nizke nebo vysoke? Prosim o vysvetleni zaprisahlemu benzinakovi. Diky ![Cool](images/smiles/icon_cool.gif) _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 10:20 pm Post subject: |
|
|
podla mna asi nizke. Vyplyva to z tych rychlosti a prev stupnov.
No a k duiliusovej poznamke:
To je prave ten problem. Pokial ty tvrdis, ze to zalezi od situacie tak sa to potom da len dolekopcom. Inak je to dusenie a to prave chcem aby niekto vysvetlil. Je to hranica, ktora definuje nizsiu spotrebu pri tej rychlosti. Zatial sa mi zda, ze to robi nizsiu spotrebu ak mam na 60tke 4ku a lahku nohu na plyne. Pretoze doteraz som jazdil na 5tke...
Celkovo mam spotrebu cez 7 litrov ale myslim, ze je to tak akurat na to ako jazdim. Vela spravi aj to, ze na dialnici si das 110 namiesto 130. Ale ten tempomat mi chyba, velmi. _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Wed Nov 19, 2008 2:31 am Post subject: |
|
|
MyTB wrote: | zdenal8 wrote: | No jestli to držíš v otáčkách nafťáku... |
Co tim je mysleno "otacky naftaku"? Jako nizke nebo vysoke? Prosim o vysvetleni zaprisahlemu benzinakovi. Diky ![Cool](images/smiles/icon_cool.gif) |
poviem to takto ... 2000 otacok prekrocim len pri predbiehani alebo nad 90kmh a to som uz na 5ke ...
aj ked ten moj diesel je nejak zle sprevodovany, lebo prevody na seba nenadvazuju okrem 4 -> 5 ... _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vls
![](images/avatars/443958955473772b66e5a4.jpg)
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Nov 19, 2008 11:14 am Post subject: |
|
|
dodo50:
prevedene do ludskej reci :
ak idem ustalene 110 km/h do mierneho kopceka a potrebujem na to 21 kW vykonu :
- na patke mam otacky 2500 a spotrebu 5.35 l/100
- na stvorke mam otacky 3125 a spotrebu 5.61 l/100
- na trojke mam otacky 4210 a spotrebu 6.26 l/100
ak idem z kopceka v meste len na udrzanie rychlost iustalene 70 km/h a potrebujem na to 6.3 kW vykonu :
- na patke mam otacky 1500 a spotrebu 3 l/100
- na stvorke mam otacky 1875 a spotrebu 3.3 l/100
- na trojke mam otacky 2526 a spotrebu 3.6 l/100
- na dvojke mam otacky 3809 a spotrebu 6.1 l/100
teda z toho grafu vyplyva :
- kludne mozem pouzivat aj otacky 1500 - su v pracovnej oblasti, motoru to nema ako poskodit, pri malom zatazeni je spotreba polovicna nez keby som to tocil na 4000
- pri vysokom zatazeni je to skoro jedno ci patka alebo stvorka, motor netreba dusit pod 2000 a do 3000 sa spotreba nijako dramaticky nezvysuje
- zvysenie nad 4000 pri preradeni z patky do trojky vedie z zvyseniu spotreby zhruba o liter, teda podradit pri predbiehani treba len na ozaj nutnu chvilocku a hned zasa nazad na co najtazsi prevod
jazdim tak roky dnes mam na tachaci cez 65000 km pri priemere od kupy auta 5.5 l/ 100, komu nevadi hluk a o liter-dva vyssia spotreba - v poho, setrim oproti MyTB skoro 2 litre na 100 a od kupy auta 50000.-Sk
![Twisted Evil](images/smiles/icon_twisted.gif) _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Wed Nov 19, 2008 7:27 pm Post subject: |
|
|
Very děkuji vls, přesně takový přehled jsem měl na mysli... už tomu rozumím i já (k těm spotřebám jsi došel výpočty, nebo to je z tvého palubního počítače ?) jinak díky za výklad _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vls
![](images/avatars/443958955473772b66e5a4.jpg)
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Nov 20, 2008 8:11 am Post subject: |
|
|
odhadol som zatazenie a otacky pri danej rychlosti.
zatazenie sa fakt neda nikde zistit, to by som musel mat jazdne odpory - valivy pneumatik a odpor vzduchu - oboje je premenlive s rychlostou,
otacky pri 70 alebo 110 km/h by som sice vedel zratat, ale odhadoval som, kedze som to robil narychlo tu v robote, kde mam predsa len na starosti aj ine veci..
otacky na jednotlivych prevodoch som ratal z pomerov v prevodovke, ktore mame tu na fore - od xxnobodyxx.
spotreby som preratal prave z toho grafu z merani pana Berouna.
![Twisted Evil](images/smiles/icon_twisted.gif) _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|