View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pirat
![](images/avatars/124315499748b9be0887923.gif)
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Thu Nov 29, 2007 8:03 pm Post subject: Re: Max. krútiaci moment a maximálny výkon |
|
|
DR wrote: |
Ach jo. Máš to přímo před očima, extra kvůli tobě jsem ti ten krouťák přepočítal na výkon a ty plácneš takovou hovadinu. Rozdíl v max výkonu 4%, rozdíl v krouťáku při stejných otáčkách cca taky 4-6% (víc ne), rozdíl ve zrychlení 14% ve prospěch megana, který je navíc o 85 kg těžší, než ta brava. Máš nick Getrag, jako avatara máš převodovku a nenapadne tě, že ten megan může mít mnohem kratší převody? Z parametrů motorů opravdu o autě nic moc nepoznáš. |
Tak neviem ako ma ten Megan kratsie prevody (ak som to pochopil kratsi prevod castejsie radis pri rovnakych otackach nizsia rychlost ak maju obe auta rovnake otacky), ale Fiat ma o 20 km nizsiu maximalku ?
Ten krutiaci moment co si uviedol pre obe auta jeden z nich je o 250 ot. nizsie, inak bral som ze tie udaje su odmerane a nie nejake vypocitane odkial si ich a akym sposobom pocital?
Navise to vsetko je mimo temu ktoru sme zacali.
Trochu sme odbocili od povodnej temy zacali sme o motoroch a teraz sa bavime o roznych autach (ja viem ze na motore nikto nejazdi, ale tema bola popisana jasne na vykon a krutiaci moment motora). Ako som pisal hore na zrychlenie a max rychlost ma vplyv vela faktorov. Ty si sice nasiel mozno priblizne rovnake motory, ale v uplne inych autach potom je jasne ze su parametre ine. Jednu chybu pripustam, ze som pri tych autach porovnal len motor a nie komplexne vplyv ostatnych charakteristik.
Kazdopadne to co som napisal stavia motor z Megana podla tych info co si dal ako lepsi motor ako od Fiatu. Co si ty potvrdil jazdnymi vlastnostami. Asi tych 85 kg v prospech Fiatu nema na zrychlenie vyrazny vplyv, ak je motor lepsi aj dalsie hodnoty lepsie.
Niesom ziadny specialista na motory precital som si nejake info o vykone a krutiacom momente, a kedze musia existovat nejake fyzikalne zakony a su logicke tak mi to tak vyslo. To ze robim v Getragu je jasne a vsetci to vedia, robim vsak na tepelnom spracovani takze Ti viem viac povedat o kaleni cementovani a strukture materialov.
Myslim ze tuto temu mozeme uzavriet, lebo to bude nekonecny pribeh, ak by tie motory boli na rovnakych podvozkoch bol by lepsi ten z Meganu howgh. _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Thu Nov 29, 2007 9:45 pm Post subject: Re: Max. krútiaci moment a maximálny výkon |
|
|
Getrag: kratší zpřevodování znamená, že sice dřív (nemusí to znamenat častěji) řadíš, ale taky rychleji dostaneš motor do otáček maximálního výkonu a po přeřazení ti o tolik neklesnou otáčky a tedy ani výkon. Díky tomu bys i s autem o nižším výkonu mohl dosáhnout lepší dynamiku (zrychlení). Hmotnost auta má na zrychlení zatraceně velký vliv, jak sis mohl všimnout při srovnání ST200 a Š 130RS.
Spočítal jsem ti z krouťáku pro srovnání výkon v daných otáčkách, pokud tu vzájemnou závislost KROUŤaK - VÝKON - OTaČKY nechápeš, tak není o čem diskutovat a pak se raději nepouštěj do porovnávání motorů podle výkonu a krouťáku.
Mimo původní téma mi to nepřipadá, protože jak už jsem psal, na srovnání dynamiky aut ti jsou samotné parametry motorů celkem na nic - což jsi tady nakonec i ty sám názorně předvedl. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Fraga
![](images/avatars/14908634164863e1803fb1f.jpg)
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 193
|
Posted: Sat Apr 12, 2008 8:33 pm Post subject: |
|
|
Som rada, že som objavila túto tému, lebo inak by som ju založila sama. A po prečítaní príspevkov som z toho aj tak debil. Čo presne znamená vyšší krútiaci moment? koľko je to vyšší? Ak by tam rozdiely neboli, tak by to do tabuľky asi neuvádzali. A keďže raz porovnávajú 128Nm/3000ot. a raz 108/5000 neviem to porovnať pomohlo by mi keby som videla 1,4 motor a jeden 128/3000 a druhy 108/3000 tam uz človek sa vie orientovať inak nie. Som z toho blb a neviem čo je teraz dobre. Koľko je teda ideálna hodnota Nm/ot? pri 1,4 duratec? alebo kolko je málo? |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
pirat
![](images/avatars/124315499748b9be0887923.gif)
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Sat Apr 12, 2008 8:46 pm Post subject: |
|
|
Fraga wrote: | Som rada, že som objavila túto tému, lebo inak by som ju založila sama. A po prečítaní príspevkov som z toho aj tak debil. Čo presne znamená vyšší krútiaci moment? koľko je to vyšší? Ak by tam rozdiely neboli, tak by to do tabuľky asi neuvádzali. A keďže raz porovnávajú 128Nm/3000ot. a raz 108/5000 neviem to porovnať pomohlo by mi keby som videla 1,4 motor a jeden 128/3000 a druhy 108/3000 tam uz človek sa vie orientovať inak nie. Som z toho blb a neviem čo je teraz dobre. Koľko je teda ideálna hodnota Nm/ot? pri 1,4 duratec? alebo kolko je málo? |
To mas tak cim vacsi tym lepsi :DDDD (Krutiaci moment aj vykon ) a za dalsie nic nieje idealne ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Sat Apr 12, 2008 9:24 pm Post subject: |
|
|
Getrag: jooooo. Stručné, pravdivé, a pochopit to snad musí úplně každý
Fraga: když jsi z toho blb, tak to nechej konovi, ten má větší hlavu, A ty prostě jezdi, to snad zvládáš. Nemusiš vědět, jak to funguje, stačí to umět používat. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Fraga
![](images/avatars/14908634164863e1803fb1f.jpg)
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 193
|
Posted: Sun Apr 13, 2008 9:39 am Post subject: |
|
|
Heh díky za radu tušim sa v tom fakt neoplatí pitvať, lebo ako sledujem kde tu chce niekto niečo odpájať, potom pripájať, ten našiel takú vadu, ten onakú, tak začínam špekulovať, či vôbec Fusion kupiť. Mám 12r. Seat Ibizu a v zivote nebola pokazena, ak neratam, že mi vrzgala spojka, tak vymenili lanko, vrzgala aj po výmene veselo ďalej a teraz sa lanko po roku a pol rozdrapilo a dovtedy mu 10 či 11r nič nebolo! Ja nešťastný sebe pán ![](http://www.dogforum.sk/images/smilies/nwm.gif) |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Gek
![](images/avatars/214490372347c6fd20cbfb3.jpg)
Joined: 21 Feb 2008 Posts: 389 Location: Moravany
|
Posted: Sun Apr 13, 2008 10:42 am Post subject: |
|
|
Fraga wrote: | tak začínam špekulovať, či vôbec Fusion kupiť. |
Naozaj sa v tom fakt neoplatí pitvať,
Víš, já si myslí,, že bys měla koupit to co se ti líbí. Když si vybereš typ a najdeš k němu forum, pokud to tedy nebude luxusní řada BMW, Mercédes, Audi, Ferari, nebo podobné, tak tam budou občané vždy probírat mouchy a vady, které mají na svých vozech. Už se to tady probíralo.
Nikdy se na žádném foru nemluví jen o to:
Tak dneska jsem si pojezdil, nic se mi nestalo a nic se nerozbilo.
Další odpoví. No já čoveče taky. Super. Nikde nic nezavrzalo a motor jde tiše, že ho ruší jen palubní hodiny.
Další se připojí. Aj tu na Slovensku som si dobre pojazdil. Nič nevrzgá a prevodový pomer v pohode. Fasa mi sedí.
To by bylo o ................ zkrátka o ničem.
Tady na takových to forech se zbírají rady a probírají neduhy. Na našem foru DR Big se probíralo tolik bolestí a poruch Bigů, že by to nikdo nevzal ani do šrotu, kdyby si to přečetl.
Rozhodnutí je jen a jen na Tobě. ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) _________________ Pohodove kilometry bez šílencu a pamatujte " Festina lente "
FoFík 1,4 Duratec, Ebony + MP3. Hejbací zrcátka, ruční A/C. Barva Červená metla - Tango. Unor / 2008. Je nádherný, je milý a je prodaný. Už dělá radost jinde. |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
duves
![](images/avatars/98549584647d1ad4617541.jpg)
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Sun Apr 13, 2008 11:23 am Post subject: |
|
|
Pripajam sa k nazoru Geka. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
![](http://images.spritmonitor.de/243482_5.png) |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Fraga
![](images/avatars/14908634164863e1803fb1f.jpg)
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 193
|
Posted: Sun Apr 13, 2008 2:42 pm Post subject: |
|
|
Tak to tiež nepitvajte! Lebo tomu autu to moc nepridá a pritom niekto ho može mať fakt suprové, nikdy do servisu nedané. Takto to vyzera, akoby bolo všetko na Fusione na trt. No jo. Neva aj tak sa stale len rozhodujem uvidim po autosalone ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
pirat
![](images/avatars/124315499748b9be0887923.gif)
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Sun Apr 13, 2008 6:21 pm Post subject: |
|
|
Fraga wrote: | Tak to tiež nepitvajte! Lebo tomu autu to moc nepridá a pritom niekto ho može mať fakt suprové, nikdy do servisu nedané. Takto to vyzera, akoby bolo všetko na Fusione na trt. No jo. Neva aj tak sa stale len rozhodujem uvidim po autosalone ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) |
Ja byt zena tak si kupim auto, ktore sa mi hodi k laku na nechty, obleceniu a hlavne da sa dobre soferovat na vysokych opatkoch.
Samozrejme na znacke nezalezi, hlavne aby farba rezala. _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Gek
![](images/avatars/214490372347c6fd20cbfb3.jpg)
Joined: 21 Feb 2008 Posts: 389 Location: Moravany
|
Posted: Sun Apr 13, 2008 8:24 pm Post subject: |
|
|
Fraga wrote: | Tak to tiež nepitvajte! |
A o čem bychom tady kecali ??? O ženských se tady nadá, někdy sem koukne manželka a je malér. Tak raději o autíčku. A hned jdu přidat na co jsem přišel. Jenže musím do jiného tématu.
Každý poznatek pomůže dalším a nemusejí na to pracně přicházet. _________________ Pohodove kilometry bez šílencu a pamatujte " Festina lente "
FoFík 1,4 Duratec, Ebony + MP3. Hejbací zrcátka, ruční A/C. Barva Červená metla - Tango. Unor / 2008. Je nádherný, je milý a je prodaný. Už dělá radost jinde. |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vls
![](images/avatars/443958955473772b66e5a4.jpg)
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Apr 14, 2008 8:40 am Post subject: |
|
|
malokto si uvedomuje, ze pre zrychlenie vozidla je rozhodujuca sila na kolesach, na ktoru vplyva aj priemer kolesa. to ma len tak napadlo pre ladicov a tunerov.
ked dam letne 15 palcove gumy namiesto zimnych 14 palcovych, znizim silu na kolesach a teda aj zrychlenie voza o 6.5 percenta.
teda ten, kto si tu na fore chcel silou mocou namontovat 17 palcove gumy bude mozno stenat, ze mu voz akosi slabsie taha... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
duves
![](images/avatars/98549584647d1ad4617541.jpg)
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Apr 14, 2008 9:03 am Post subject: |
|
|
vls wrote: | malokto si uvedomuje, ze pre zrychlenie vozidla je rozhodujuca sila na kolesach, na ktoru vplyva aj priemer kolesa. to ma len tak napadlo pre ladicov a tunerov. |
No....je to tak dajako. Ale zasa to ma vyhodu, ze ak je po akceleracii, t.j. ides konstantnou rychlostou, tak vtedy to ma vyhodu. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
![](http://images.spritmonitor.de/243482_5.png) |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
vls
![](images/avatars/443958955473772b66e5a4.jpg)
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Apr 14, 2008 9:12 am Post subject: |
|
|
duves :
aku? _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
duves
![](images/avatars/98549584647d1ad4617541.jpg)
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Apr 14, 2008 10:54 am Post subject: |
|
|
vls: väčšie koleso ma mensi valivy odpor. Cize by si mal jazdit uspornejsie na 16" kolese nez na 14". _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
![](http://images.spritmonitor.de/243482_5.png) |
|
Back to top |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|