Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Diesel a jazda na volnobeh
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 8:38 pm    Post subject: Reply with quote

dulius wrote:
silny naftovy motor ? aky to je?


V tom článku to není (nečetl sem ho)? jestli ne, tak by to tam mohli napsat, protože to je dost široký pojem Very Happy
Pro Fiestu je 1.6 silný, no pro audinu je silný čtyřlitr Laughing
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4426

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 9:47 pm    Post subject: Reply with quote

Ivašek a spol. wrote:
dulius wrote:
silny naftovy motor ? aky to je?


V tom článku to není (nečetl sem ho)? jestli ne, tak by to tam mohli napsat, protože to je dost široký pojem Very Happy
Pro Fiestu je 1.6 silný, no pro audinu je silný čtyřlitr Laughing

no, skus si precitat clanok Wink
kazdopadne, ak by to tam bolo napisane, tak by som sa to tu nepytal Cool
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Tue Jul 20, 2010 10:32 pm    Post subject: Reply with quote

Lenže v tom článku zase píšu len o podtáčaní pod voľnobežné otáčky. Čo robí fakt len debil! Inak si myslím, že to tomu autu neškodí až tak ako píšu. Na golfe máme 170 tisíc, otec na služobnom TDI-čku 230 tisíc km a nič také sa nedeje ako to tam opisujú...Žiaden problém so zotrvačníkom či nejaké zvuky. Osobne si myslím, že je to zase článok, ktorý ma za cieľ nahnať ľudí do servisov lebo ono to auto " má nejaký problém"
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 7:18 am    Post subject: Reply with quote

kazdy motor - naftovy aj benzinovy, ma nejake torzne kmity klukoveho hriadela.
vlastne kmity - to su tie, ked by si buchol raz kladivom na upevnenu kluku vo zveraku, tak by to s nejakou vlastnou frekvenciou kmitalo.
vynutene kmity - s frekvenciu budiacich sil od spalovania vo valcoch. tieto su vyznamne v urcitych nasobkoch otacok podla konstrukcie motora. vola sa to harmonicke budiace frekvencie. rataju sa rozkladom sil od piestov Furierovou transformaciou na harmonicke zlozky - sin a cos, pricom sa spekuluje, ktore su vyznamne.
zle je, ked sa vlastna frekvencia dostane do rezonancie s niektorou harmonickou budiacou silou od spalovania. tam su teoreticky vychylky kmitania nekonecne velke, prakticky s utlmom v materiali dostatocne velke na to, aby si motor dodrbal.
kazdy vyrobca bojuje s kmitmi - dvojhmotovy zotrvacnik, vyvazovacie hriadele, tlmic torznych kmitov...a hlavne - pracovne otacky motora umiestnuje do oblasti mimo moznosti vzniku rezonancie. vacsinou ale je aspon jedna rezonancna frekvencia pod pracovnymi otackami a mnoho nad nimi.
prelozene do ludskej reci :
pri starte motor zvysuje otacky z 0 na volnobezne, pritom musi rychlo prejst cez jedny rezonancne otacky. tieto byvaju nizsie ako startovacie - to aby Kokso, ktory dlho startuje, nemohol drbat motor prave v rezonancii. alebo su medzi startovacimi a volnobeznymi - teda pri starte nehrozia a po volnobeh ich motor rychlo prebehne a trt sa stane. Dalsie rezonancie su az nad pracovnymi otackami, tam sa nemame ako dostat len pretocenim maximalnych otacok napriklad jazdou z prudkeho kopca....

teda. ako som tu uz velakrat napisal, pre vyrobcu je uzivatel uplny blb, ktoreho skodlive vplyvy na vyrobok treba minimalizovat.

ak jazdis normalne - teda drzis otacky v rozsahu pracovnych - tie mas napisane v navode, nemozes nic pokazit.
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 3:28 pm    Post subject: Reply with quote

Sice tomu absolutně nerozumím, ale jde vidět, že se v tom vyznáš Cool
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 3:29 pm    Post subject: Reply with quote

Ivašek, keby si dával pozor na fyzike keď sa preberá vlnenie a kmitavý pohyb Very Happy joke
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 3:32 pm    Post subject: Reply with quote

Liboro wrote:
Ivašek, keby si dával pozor na fyzike keď sa preberá vlnenie a kmitavý pohyb Very Happy joke


To jsme ještě nebrali Wink Laughing
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4426

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 5:43 pm    Post subject: Reply with quote

Liboro wrote:
Ivašek, keby si dával pozor na fyzike keď sa preberá vlnenie a kmitavý pohyb Very Happy joke

nezabudaj, ze Ivasek je mlady chalan, ktory o Furierovej transformacii, rozklade signalu na nejake harmonickej zlozky a podobne nema ani sajnu ...
ved sme to brali na VS, pokial sa nemylim Wink
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4426

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 5:44 pm    Post subject: Reply with quote

Liboro wrote:
Ivašek, keby si dával pozor na fyzike keď sa preberá vlnenie a kmitavý pohyb Very Happy joke

nezabudaj, ze Ivasek je mlady chalan, ktory o Furierovej transformacii, rozklade signalu na nejake harmonickej zlozky a podobne nema ani sajnu ...
ved sme to brali na VS, pokial sa nemylim Wink

kazdopadne vls, respekt !
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Wed Jul 21, 2010 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

JJ, Furierová transformácia je na VS...no základy vlnenia a kmitavého pohybu sa dosť rozsiahlo preberajú už od základnej školy Smile A navyše som to povedal s trochou nadsadenia Smile, verím, že Michal sa neurazil Wink
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Thu Jul 22, 2010 8:37 am    Post subject: Reply with quote

Embarassed

raz som mal na starosti odbrzdit taky maly naftovy trojvalcek, mali sme len velke brzdy a po troch mesiacoch vypoctov a skusok sme sa vzdali. 20 kilowatovy motorcek rozbil vsetky spojky co sme kupili alebo vyrobili, a to po vypoctoch vsetkych moznych Fourierov. rozbil aj spojku, ktorou je pohanany pas tanku a ktora - ako aj ine - vypoctovo vysla.
Pri skuskach som videl stav, ked motor s brzdou vosli do rezonancie a nedokazali zvysit otacky, lebo cela energia z paliva sa minula do kmitania.

odvtedy sa mi pri slovach so zakladom "Fourier" a "kmitanie" vyhadzuju vyrážky.
Twisted Evil
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
jiří



Joined: 04 Apr 2010
Posts: 74

PostPosted: Thu Jul 22, 2010 8:46 am    Post subject: Reply with quote

...vůbec nechápu o čem to tady hovoříte...ale všechna čest chlapi, jste dobří Very Happy
_________________
FF Elegance 2003, 1,6-16V (74 kW), Sahara
Back to top
View user's profile Send private message
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Thu Jul 22, 2010 1:40 pm    Post subject: Reply with quote

vls wrote:


teda. ako som tu uz velakrat napisal, pre vyrobcu je uzivatel uplny blb, ktoreho skodlive vplyvy na vyrobok treba minimalizovat.

ak jazdis normalne - teda drzis otacky v rozsahu pracovnych - tie mas napisane v navode, nemozes nic pokazit.


presne toto Smile ludia co riesia zotrvacnik jednoznacne brzdia casto do skapania motora a zabudnu jaksi stlacit spojku ... potom nech sa necuduju ...

(len to este musim oducit manzelku Smile)
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
kolombo



Joined: 24 Feb 2009
Posts: 55

PostPosted: Tue Jul 27, 2010 12:35 pm    Post subject: Reply with quote

V clanku je to dost stroho napisane ....podla mna nieje pravda ze to skodi len silnym motorom . Skodi to ako nizsim obsahom tak aj vatsim .Mensi motor mensi DHZ .Vatsi motor vatsi DHZ .Kazdy motor ma svoje kmity a uz aj preto ma prisposobeny DHZ .Kazdopadne sa treba vyvarovat pri jazde s dieslom na niskych otackach takzvane ho podtacat to diesel nema rad .
_________________
Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group