View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Tue Jul 20, 2010 8:38 pm Post subject: |
|
|
dulius wrote: | silny naftovy motor ? aky to je? |
V tom článku to není (nečetl sem ho)? jestli ne, tak by to tam mohli napsat, protože to je dost široký pojem
Pro Fiestu je 1.6 silný, no pro audinu je silný čtyřlitr _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Tue Jul 20, 2010 9:47 pm Post subject: |
|
|
Ivašek a spol. wrote: | dulius wrote: | silny naftovy motor ? aky to je? |
V tom článku to není (nečetl sem ho)? jestli ne, tak by to tam mohli napsat, protože to je dost široký pojem
Pro Fiestu je 1.6 silný, no pro audinu je silný čtyřlitr |
no, skus si precitat clanok
kazdopadne, ak by to tam bolo napisane, tak by som sa to tu nepytal _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Tue Jul 20, 2010 10:32 pm Post subject: |
|
|
Lenže v tom článku zase píšu len o podtáčaní pod voľnobežné otáčky. Čo robí fakt len debil! Inak si myslím, že to tomu autu neškodí až tak ako píšu. Na golfe máme 170 tisíc, otec na služobnom TDI-čku 230 tisíc km a nič také sa nedeje ako to tam opisujú...Žiaden problém so zotrvačníkom či nejaké zvuky. Osobne si myslím, že je to zase článok, ktorý ma za cieľ nahnať ľudí do servisov lebo ono to auto " má nejaký problém" _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 7:18 am Post subject: |
|
|
kazdy motor - naftovy aj benzinovy, ma nejake torzne kmity klukoveho hriadela.
vlastne kmity - to su tie, ked by si buchol raz kladivom na upevnenu kluku vo zveraku, tak by to s nejakou vlastnou frekvenciou kmitalo.
vynutene kmity - s frekvenciu budiacich sil od spalovania vo valcoch. tieto su vyznamne v urcitych nasobkoch otacok podla konstrukcie motora. vola sa to harmonicke budiace frekvencie. rataju sa rozkladom sil od piestov Furierovou transformaciou na harmonicke zlozky - sin a cos, pricom sa spekuluje, ktore su vyznamne.
zle je, ked sa vlastna frekvencia dostane do rezonancie s niektorou harmonickou budiacou silou od spalovania. tam su teoreticky vychylky kmitania nekonecne velke, prakticky s utlmom v materiali dostatocne velke na to, aby si motor dodrbal.
kazdy vyrobca bojuje s kmitmi - dvojhmotovy zotrvacnik, vyvazovacie hriadele, tlmic torznych kmitov...a hlavne - pracovne otacky motora umiestnuje do oblasti mimo moznosti vzniku rezonancie. vacsinou ale je aspon jedna rezonancna frekvencia pod pracovnymi otackami a mnoho nad nimi.
prelozene do ludskej reci :
pri starte motor zvysuje otacky z 0 na volnobezne, pritom musi rychlo prejst cez jedny rezonancne otacky. tieto byvaju nizsie ako startovacie - to aby Kokso, ktory dlho startuje, nemohol drbat motor prave v rezonancii. alebo su medzi startovacimi a volnobeznymi - teda pri starte nehrozia a po volnobeh ich motor rychlo prebehne a trt sa stane. Dalsie rezonancie su az nad pracovnymi otackami, tam sa nemame ako dostat len pretocenim maximalnych otacok napriklad jazdou z prudkeho kopca....
teda. ako som tu uz velakrat napisal, pre vyrobcu je uzivatel uplny blb, ktoreho skodlive vplyvy na vyrobok treba minimalizovat.
ak jazdis normalne - teda drzis otacky v rozsahu pracovnych - tie mas napisane v navode, nemozes nic pokazit. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 3:28 pm Post subject: |
|
|
Sice tomu absolutně nerozumím, ale jde vidět, že se v tom vyznáš _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 3:29 pm Post subject: |
|
|
Ivašek, keby si dával pozor na fyzike keď sa preberá vlnenie a kmitavý pohyb joke _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 3:32 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Ivašek, keby si dával pozor na fyzike keď sa preberá vlnenie a kmitavý pohyb joke |
To jsme ještě nebrali _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 5:43 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Ivašek, keby si dával pozor na fyzike keď sa preberá vlnenie a kmitavý pohyb joke |
nezabudaj, ze Ivasek je mlady chalan, ktory o Furierovej transformacii, rozklade signalu na nejake harmonickej zlozky a podobne nema ani sajnu ...
ved sme to brali na VS, pokial sa nemylim _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 5:44 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Ivašek, keby si dával pozor na fyzike keď sa preberá vlnenie a kmitavý pohyb joke |
nezabudaj, ze Ivasek je mlady chalan, ktory o Furierovej transformacii, rozklade signalu na nejake harmonickej zlozky a podobne nema ani sajnu ...
ved sme to brali na VS, pokial sa nemylim
kazdopadne vls, respekt ! _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Jul 21, 2010 6:02 pm Post subject: |
|
|
JJ, Furierová transformácia je na VS...no základy vlnenia a kmitavého pohybu sa dosť rozsiahlo preberajú už od základnej školy A navyše som to povedal s trochou nadsadenia , verím, že Michal sa neurazil _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Jul 22, 2010 8:37 am Post subject: |
|
|
raz som mal na starosti odbrzdit taky maly naftovy trojvalcek, mali sme len velke brzdy a po troch mesiacoch vypoctov a skusok sme sa vzdali. 20 kilowatovy motorcek rozbil vsetky spojky co sme kupili alebo vyrobili, a to po vypoctoch vsetkych moznych Fourierov. rozbil aj spojku, ktorou je pohanany pas tanku a ktora - ako aj ine - vypoctovo vysla.
Pri skuskach som videl stav, ked motor s brzdou vosli do rezonancie a nedokazali zvysit otacky, lebo cela energia z paliva sa minula do kmitania.
odvtedy sa mi pri slovach so zakladom "Fourier" a "kmitanie" vyhadzuju vyrážky.
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
jiří
Joined: 04 Apr 2010 Posts: 74
|
Posted: Thu Jul 22, 2010 8:46 am Post subject: |
|
|
...vůbec nechápu o čem to tady hovoříte...ale všechna čest chlapi, jste dobří _________________ FF Elegance 2003, 1,6-16V (74 kW), Sahara |
|
Back to top |
|
|
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Thu Jul 22, 2010 1:40 pm Post subject: |
|
|
vls wrote: |
teda. ako som tu uz velakrat napisal, pre vyrobcu je uzivatel uplny blb, ktoreho skodlive vplyvy na vyrobok treba minimalizovat.
ak jazdis normalne - teda drzis otacky v rozsahu pracovnych - tie mas napisane v navode, nemozes nic pokazit. |
presne toto ludia co riesia zotrvacnik jednoznacne brzdia casto do skapania motora a zabudnu jaksi stlacit spojku ... potom nech sa necuduju ...
(len to este musim oducit manzelku ) _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
|
kolombo
Joined: 24 Feb 2009 Posts: 55
|
Posted: Tue Jul 27, 2010 12:35 pm Post subject: |
|
|
V clanku je to dost stroho napisane ....podla mna nieje pravda ze to skodi len silnym motorom . Skodi to ako nizsim obsahom tak aj vatsim .Mensi motor mensi DHZ .Vatsi motor vatsi DHZ .Kazdy motor ma svoje kmity a uz aj preto ma prisposobeny DHZ .Kazdopadne sa treba vyvarovat pri jazde s dieslom na niskych otackach takzvane ho podtacat to diesel nema rad . _________________ Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther |
|
Back to top |
|
|
|