Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Kolisajici otacky - skubani motoru
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gil



Joined: 26 Jul 2008
Posts: 515
Location: Brno

PostPosted: Sat May 01, 2010 5:37 pm    Post subject: Reply with quote

Měl jsi puštěnou klimatizaci?
_________________
Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Sat May 01, 2010 6:31 pm    Post subject: Reply with quote

Gil wrote:
Měl jsi puštěnou klimatizaci?


Ne,klimatizace spuštěna nebyla.Dnes po 17.hodině mi to nedalo,šel jsem FoFíka projet.Najel jsem cca.10km,po zahřátí na provozní teplotu jsem zkoušel zastavovat a sledoval jsem otáčkoměr a poslouchal motor.
Dnes už po každém zastavení otáčky volnoběhu klesly dle otáčkoměru na předposlední čárku před 1000ot/min a chod motoru "ševelil" bez houpání a pravidelně jako dříve.Prý mám velice citlivý sluch a na neobv.zvuky reaguji ihned.Tak snad to byla včera pouze nějaká shoda náhod a dnes jsem již nic nepozoroval ani zrakem,ani sluchem.
I tak děkuji za jakýkoliv námět či postřeh.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Sat May 01, 2010 6:38 pm    Post subject: Reply with quote

hanýsek starší wrote:


Najel jsem cca.10km,po zahřátí na provozní teplotu ...


Motor je prý pořádně zahřáty až po 15-20i km Rolling Eyes
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Sat May 01, 2010 7:57 pm    Post subject: Reply with quote

Ivašek a spol. wrote:
Motor je prý pořádně zahřáty až po 15-20i km Rolling Eyes


Ivašek,máš pravdu.Ale v pátek v HK bylo odpoledne docela teplo a i když jsem pouze přejížděl po různých částech města,motor byl plně zahřátý.A cesta domu je 50km a po zastavení u domu a přejezdu ke garáži se stále zahřátým motorem jsem pozoroval to"nestandartní" chování motoru při volnoběhu.Mám sice najeto málo (dnes 3187km),ale toto kolísání a zvýšený volnoběh jsem nikdy nezpozoroval a neslyšel ani v zimě při krátkých jízdách cca.6km např.do RK,kdy by měl motor možnost běžet se zvýšenými otáčkami z nedostatečného zahřátí.Ale do toho včerejška se nikdy popisovaný stav neobjevil.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Sat May 01, 2010 8:49 pm    Post subject: Reply with quote

hanýsek starší wrote:

Ivašek,máš pravdu.Ale v pátek v HK bylo odpoledne docela teplo ...


jj, ale já jsem reagoval na to cos psal dneska-žes jel projet fofina 10 km Wink
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Sat May 01, 2010 8:58 pm    Post subject: Reply with quote

Pozítří pojedu opět u nás po městě a pak přes kopec do RK,ale zase cca.do 15km.Tak uvidíme.
Nerad bych,aby mne Fofík začal trápit. Crying or Very sad
Na to má "mladík" ještě dost času. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
pejchi



Joined: 13 Oct 2010
Posts: 5

PostPosted: Wed Oct 13, 2010 8:39 pm    Post subject: Reply with quote

hanýsek starší wrote:
Pozítří pojedu opět u nás po městě a pak přes kopec do RK,ale zase cca.do 15km.Tak uvidíme.
Nerad bych,aby mne Fofík začal trápit. Crying or Very sad
Na to má "mladík" ještě dost času. Smile


Já mám přibližně o rok staršího (9/2008), a vypadá to, že máme podobnej problém. Když jsem ho měl zhruba rok starýho, tak mi dělal to stejný. Nyní kolísají otáčky více: při volnoběhu (dvě čárky pod 1000ot. až čárka nad 1000ot. tzn. 500-1250) a k tomu se přidalo minulý pátek dvoje zhasnutí při dojíždění ke křižovatce, když jsem sešláp spojku a chtěl vyřadit. Už je v servisu, tak čekám...

Ford Fusion 1,4 16V Duratec (9/2008)
Back to top
View user's profile Send private message
pejchi



Joined: 13 Oct 2010
Posts: 5

PostPosted: Thu Nov 18, 2010 5:18 pm    Post subject: Reply with quote

pejchi wrote:
hanýsek starší wrote:
Pozítří pojedu opět u nás po městě a pak přes kopec do RK,ale zase cca.do 15km.Tak uvidíme.
Nerad bych,aby mne Fofík začal trápit. Crying or Very sad
Na to má "mladík" ještě dost času. Smile


Já mám přibližně o rok staršího (9/2008), a vypadá to, že máme podobnej problém. Když jsem ho měl zhruba rok starýho, tak mi dělal to stejný. Nyní kolísají otáčky více: při volnoběhu (dvě čárky pod 1000ot. až čárka nad 1000ot. tzn. 500-1250) a k tomu se přidalo minulý pátek dvoje zhasnutí při dojíždění ke křižovatce, když jsem sešláp spojku a chtěl vyřadit. Už je v servisu, tak čekám...

Ford Fusion 1,4 16V Duratec (9/2008)


Takže výsledek ze servisu:
diagnostika nic neukázala, překalibrovali jsme vám řídící jednotku, nalijte 100 oktanový benzín.
Výsledek můj: otáčky kolísají méně, ale kolísají pořád, motor však zatím nezhasl sám od sebe za jízdy.
Back to top
View user's profile Send private message
matus111



Joined: 25 Aug 2010
Posts: 72

PostPosted: Fri Nov 19, 2010 4:13 pm    Post subject: otacky Reply with quote

No,teda tomu sa povie pekne odrbať zákazníka.Výrobca nastaví motor
na 95 a v servise zavesia na nos toto človeku,že to prekalibrovali,myslím si,že s tým nevedeli ani zaťať,nie to ešte vyriešiť....Snáď ta 100vka nepodpáli ventily...Je voľnobeh duratecu riešený voľnobežným ventilom?
Ak áno,začal by som tam.Ak máš možnosť vypýtaj si z diagnostiky vyčitanie adaptácii motora,z toho sa dá čosi usúdiť o chovaní agregátu.
Nech to vytlačia,alebo to aspon odfoť z PC ak Ťa pustia k autu
pri napojení.Videl si osobne,že to kalibrovali?
Možno to niekde prisáva vzduch,vzduch ktorý nezmerá MAF senzor,a týmpádom si riadiaca jednotka myslí,že tam ide iné množstvo vzduchu ako v skutočnosti a robí to šarapatu.
_________________
Fusion 1,4 FXJA
Escort MK 7 L1H 1,6 16 V 66kW
/minulosť Escort MK7 CVH F4B
Back to top
View user's profile Send private message
picinko



Joined: 28 Dec 2008
Posts: 132
Location: Komárno, momentálne Veľký Kýr

PostPosted: Wed Nov 24, 2010 9:08 pm    Post subject: Reply with quote

Netreba sa báť, že 100-vka by podpálila ventily. Ktovie či tam nie je problém so softwérom, poprípade skontrolovať aj sviečky.
_________________
Ford Fusion, 1,4i, 16V, Duratec 10/2006 Tango metalíza, červené fólie, Chiptuning, Alpine autorádio, ešte neviem koľko koní tam mám
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Wed Nov 24, 2010 9:41 pm    Post subject: Reply with quote

No je tu otázka, jestli skutečně dělali něco s tím softwarem řídící jednotky. Podle toho, co jsem se dočetl na fordfans, tak by přehrání softwaru řídící jednotky mělo pomoci.
Pokud se nepletu, tak tohle doporučení tam dostal matus111 v souvislosti s kolísáním otáček. Jak si vůbec dopadl?

A toho, že by 100 oktanový benzín podpálil ventily bych se taky nebál. V podstatě doporučili tam nalít něco jako V-Power apod.

No každopádně koukám, že problém s kolísáním otáček u těchto a podobných motorů přetrvává už léta Very Happy Nejdřív bych hledal závadu v jednotce. Případně zajet na diagnostiku ještě někam jinam. Pokud to nebude v jednotce, tak pak je spousta možností a někdy i prkotin, co to můžou způsobit.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
pejchi



Joined: 13 Oct 2010
Posts: 5

PostPosted: Fri Jun 17, 2011 5:40 pm    Post subject: problém s kolísajícími otáčkami se zdá být vyřešen Reply with quote

Kolísání otáček a zhasínání motora (zejména za teplého motoru a teplého počasí), bylo způsobeno špatnou škrtící klapkou. Jedná se o nějakou mechanickou závadu, kterou diagnostika neukáže. Změnil jsem servis (protože jsem změnil pracoviště), dal jsem tam svýho Fénixe a jezdí jako novej. Jenže výměna škrtící klapky i s prací a diagnostikou, na kterou to připojej vždy, cca 11000,- (v autorizovaném servisu) Je potřeba jenom najít servis, který půjde dál, než diagnostika a mít 11000,-

Last edited by pejchi on Fri Jun 17, 2011 8:26 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Fri Jun 17, 2011 8:21 pm    Post subject: Reply with quote

Jak již jsem tu psal u jiného tématu(odpojení baterie) tento problém jsem řešil před 1,5 rokem u berlinga 1.6 16V ten má podobnou škrtící klapku BOSH,mě ji nabídli za 8500kč plus práce a nakalibrování na počítači(test LEXIA) takže za cenu asi jako ty -no supr nekup to,vše samozdřejmě v znač. servisu citroen.Ta klapka samotná se nese re ale ten potenciometr co s ní otáčí, pomalu odchází ale výměna je celý předražený kus.Když se tato závada objeví tak výměna klapky se dá tak maximálně o rok odložit jednoduchou operací a to (podle automechaniků) vyjme se cela škrtící klapka ven a přímo do té pohyblivé klapky u jejího okraje se vyvrtá 2mm dírka pak vyfouknout od případných špon nasadit a začít zatím šetrit na novou tak rok to jezdí no nechcípá to a občas taky škubne ale jako přechodné období k té nové se to dá vydržet(když nemáš hned v ruce těch 11000kč),někteří tzv. garážový mechanici ti přesně tohle udělaj a řeknou jak museli udělat to a to a to-řeknou si o 3-4tisíce a ty seš štastnej že to tak nějak znovu jede(to zlepšení je hodně znát)ale tak po půl roce se to začne znovu ozývat,jak jsem tu již jinde psal zlatá stará dobrá struna ke škrtící klapce-na tý se nic nemůže pokazit.
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Thu Jun 30, 2011 4:57 pm    Post subject: Reply with quote

JAROB měl si to napsat sem , ty by si potřeboval dát auto do servisu přes noc nebo dvě aby teda vychladlo a studený ho napojili na počítač jinak to asi nepoznáš,já ti můžu říci jen to že ta škrtící klapka to asi nebude ale jak píšeš že to začne smrdět a tudíš špatně spalovat tak já ty samý příznaky měl na Xsaře,trvalo to půl roku než se tato závada zapsala do řídící jednotky jel jsem kamarádovi na počítač a ten hned na to přišel bylo to čidlo tlaku v sacím potrubí BOSH-cca 2000kč. Jo ještě všichni mi radili to je určitě krokový motůrek- kamarád vykulil oči a říká ty vole u tohohle motoru žádnej není-tak pak někomu věř,taky by to mohla být lambda sonda ta je tak kolem 2000kč.
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
jarob



Joined: 30 Jun 2011
Posts: 10
Location: Zilina

PostPosted: Sat Jul 02, 2011 1:10 pm    Post subject: Re: Kolisajici otacky - skubani motoru Reply with quote

Zdravim vas, precital som si celu debatu o probleme s kolisajucimi otackami na fofu nedocital som sa co je pricinou tohto problemu. Tiez ma to trapi, ked pridem po 24h k autu strcim kluc do zapalovania, rozsvietia sa kontrolky, tak ako maju, po kratkej chvilke vacsina z nich zhasne, potialto vsetko spravne. Otocim kluc v zapalovani motor naskoci otacky vyskocia na 1500 az 2000ot/min. Citit aj pocut vybracie nepravidelneho chodu, za ten cas citit nosom smrad z vyfuku asi pri rozkolisanych otackach zle spaluje benzin. Potom pomaly klesaju az na hranicu, ze motor skoro chcipne ale znova vyskocia na 1500 a pomaly klesaju ustali sa to asi na 800ot/minprva ciarka pod 1000 a drzia Pocas jazdy ziaden problem (zatial). Zistil som, ze cim dlhsie auto stoji 3-4 dni tym sa po nastartovani opakuje frekvencia poklesnutych otacok na hranicu kedy chce motor chcipnut . Obtokovy ventyl alebo ventyl volnobeznych otacok ( zda sa mi to logicke) spominali predchadzajuci kolegovia. Clovek by mal do servisu chodit informovany, k tomu sluzi aj tato nasa snaha. Ale ked pridete do Ziliny (SK) servisu tak vas nemaju radi a ste pre nich nic. Nic co od nich potrebuje pomoc. A tak sa k vam spravaju.Uz som olutoval, ze som kupil fofu 1.4 benzin v 07/2008 Mal som najazdene 34600km odisla mi vodna pumpa, tri mesiace pozaruke, museli vymenit aj rozvodovy remen a napinacu kladku, vsetko bolo zaprskane od chlad. kvapaliny. Vraj to menili uz aj na autach, ktore mali nabehane 10000km. Vtedy som si polozil otazku co ma este caka? Teraz 42600km a zacali kolisat tie posrate otacky, zacinam byt nahnevany.(v tejto nasej diskusii sa vsetci slusne vyjadruju a snazia sa dopatrat kde je problem ja som ale v skutocnosti riadne nas®aty na cely ford)
Pardon zalozil som novu temu, omylom!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group