View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Sat May 26, 2007 3:21 pm Post subject: |
|
|
Jel jsem delší trasu s Fabií 1,4i, klima byla docela znát a hlavně při rozjezdu jsem musel víc přidat a do kopce na dálnici to bylo taky znát. Ale Romster 1,2 HTP mi neujel i když jsem ji měl zapnutou a byl jsem ještě na rozdíl od něj naložený. Mimo téma - nepochopil jsem ale jednu věc - jak někdo může navrhnout motor 1,2 HTP do auta velkého jako je třeba Romster a ještě se najde někdo kdo si to koupí. Ten 1,4 Tdci co mám, je podle mě taky slabota, ale ještě je to pro mě překousnutelné. _________________ KK
nyní C-MAX 1,6 Tdci GEN-X - 5/2010 - metalická šedá sea
a ještě stále dál Fusion - nyní Cukáček 1,4 Tdci Trend - 8/06 - Stříbrná Mondust |
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Tue Jul 10, 2007 9:04 pm Post subject: |
|
|
Rovnako citim ubytok vykonu hlavne v patke na miernom stupani, vtedy bud musim ist pomalsie, alebo podradit do 4.
Na rovine je to maximalne v pohode (110-120km/h), pri rozjazde to zas neturujem.
Ak chcem ist razantne tak bez klimy jednoznacne.
Myslim ze je to 10% pokles teda 5-6kw.
(Tu patku mohli sprevodovat lepsie.)
Maki
peca wrote: | Klima zere vykon (1.25), je to znat hlavne pri rozjizdeni na krizovatkach a pri predjizdeni. Pri jizde po okrskach 90kou uz to skoro neni znat. |
_________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
MrKos
Joined: 13 Aug 2007 Posts: 36 Location: Brno
|
Posted: Tue Aug 14, 2007 11:54 am Post subject: |
|
|
vls wrote: | klimu nemam, teda - som ako bujak teoretik :
rucka otackomera ti na volnobehu poklesne aj ked zasvietis brzdove svetla, nez na to zareaguje regulator otacok. aby si zbadal pokles vykonu, to by musela klima zrat ine kilowaty. dvojkilowatova klima mi uspesne chladi miestnost 4x4 m, v baraku mam 15 kW plnovy kotol ktory zvlada zimu z -25 na 25 stupnov v celom dome. nezavisle kurenie eberspacher alebo webasto pre osobak idu max. na 4.5 kW. nemam technicke listy, ale klima zoberie podla mna tak do 2 kW, a to by som sa uz cudoval. to nemozes pri tvojom motore pocitit, maximalny vykon nevyuzijes skoro nikdy, vidis to len na spotrebe. ak netaha a treba podradit, tak zena zabudla zatiahnutu rucnu, nie? |
řekl bych že kromě elektrické spotřeby je třeba přihlédnout také k mechanickému zatížení motoru při pohonu kompresoru které je asi největší žrout výkonu... jestli se nepletu ( kdyžtak mně někdo opravte ) tak je klíňákem od klikovky stále poháněn a nějakou spojkou ( asi elektromagnet ) v případě potřeby zapojen do okruhu ... a na zkapalnění chladícího média je potřeba už pořádný tlak... a kromě toho taky větráky, ventily, klapky apod. zatěžují altík takže nepřímo to samé ale s menší spotřebou... a sumasumárum to je zatížení takové že i na svém 100PS motoru naprosto bezpečně poznám ůbytek výkonu... a v kopcovitém terénu při naloženém autě si dost dobře nedokážu představit zapnutou klimatizaci a bezpečné předjíždění... prostě to na chvilku vypnu a jedu
spíše by mně zajímalo zda někdo neví jestli kompresor jede na více režimů podle " odběru " vychlazeného vzduchu případně podle teploty venku a uvnitř a nebo jestli jen jede nebo nejede a vše ostatní je jen věcí rozvodu vzduchu... potom by bylo jedno jak moc pouštím větrák a spotřeba pořád stejná... _________________ Ford Fusion+ 1,6 16V duratec 07/2005 |
|
Back to top |
|
|
joko69
Joined: 25 May 2008 Posts: 50
|
Posted: Sat May 31, 2008 2:01 pm Post subject: |
|
|
U mého FF při zapnuté klimatizaci jakoby kolísá výkon, jako bych cítil že přidá, ubere, ale spíš jen při malých otáčkách _________________ Ford Fusion, Ebony 5D 1.4 Duratec /barva:DEEP NAVY/tmavě tónovaná skla / Mio C520 / 9/2007 |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Sat May 31, 2008 6:29 pm Post subject: |
|
|
joko69 To je normální stav. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
Fjodor
Joined: 16 Apr 2008 Posts: 298 Location: Bratislava - Michalovce
|
Posted: Sat May 31, 2008 7:26 pm Post subject: |
|
|
MrKos wrote: | spíše by mně zajímalo zda někdo neví jestli kompresor jede na více režimů podle " odběru " vychlazeného vzduchu případně podle teploty venku a uvnitř a nebo jestli jen jede nebo nejede a vše ostatní je jen věcí rozvodu vzduchu... potom by bylo jedno jak moc pouštím větrák a spotřeba pořád stejná... |
To je presne rozdiel medzi manualnou a automatickou klimou, i ked aj automaticke su niektore s kompresorom len "ON/OFF"...
Pri manualnej to mas len "zapnuty" a "vypnuty", pri automatickych kompresor pracuje podla momentalnych poziadaviek, teda aj realny prikon sa meni... Preto automaticke aj vykazuju nizsiu spotrebu paliva ako manualne...
Este som si neurobil "testik", ale na otcovej Fiat Marea Weekend 1,8 1996 som si to skusil - mierny kopec, 5 st. a pocas akcelerovania som vypol klimu - realne bolo citit, ako Ta vtiahlo do sedacky... Tam to urcite bolo, ako uviedol predajca, takych 10 konikov dole na klimu...
Ked bude prilezitost, vyskusam si to na mojom, ale tu by to nemalo byt az tak markantne - novsia technologia a automatika... _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec, RIVAL X, vyrobene 12/2007, zakupene 04/2008, Sea Grey, PP, parkovacie senzory, folie
|
|
Back to top |
|
|
joko69
Joined: 25 May 2008 Posts: 50
|
Posted: Sat May 31, 2008 8:31 pm Post subject: |
|
|
sedlaq wrote: | joko69 To je normální stav. |
To su rád já bývalí Favoritář v tom mám mezery _________________ Ford Fusion, Ebony 5D 1.4 Duratec /barva:DEEP NAVY/tmavě tónovaná skla / Mio C520 / 9/2007 |
|
Back to top |
|
|
Gek
Joined: 21 Feb 2008 Posts: 389 Location: Moravany
|
Posted: Mon Jun 02, 2008 12:50 pm Post subject: |
|
|
No jo. Ve Favoritu ani v mojí Feldě nebyla klíma znát. Leda tím, že mě večer bolelo za krkem. od otevřeného okénka.
Ale ve Fofíku je znát kdy klima zapne a vypne. Není to nic velkého, ale je to cítit. _________________ Pohodove kilometry bez šílencu a pamatujte " Festina lente "
FoFík 1,4 Duratec, Ebony + MP3. Hejbací zrcátka, ruční A/C. Barva Červená metla - Tango. Unor / 2008. Je nádherný, je milý a je prodaný. Už dělá radost jinde. |
|
Back to top |
|
|
Horal
Joined: 13 May 2008 Posts: 205 Location: V. Tatry
|
Posted: Mon Jun 02, 2008 2:51 pm Post subject: |
|
|
Gek wrote: | No jo. Ve Favoritu ani v mojí Feldě nebyla klíma znát. Leda tím, že mě večer bolelo za krkem. od otevřeného okénka.
Ale ve Fofíku je znát kdy klima zapne a vypne. Není to nic velkého, ale je to cítit. | Neviem čo tym mysliš- nie je to nič velke- či na vykon motora ,alebo klimy- moju klimu bolo teraz cez tento horuci vikend citit na vykone klimy vyborne a trochu aj na vykone motora. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion |
|
Back to top |
|
|
Gek
Joined: 21 Feb 2008 Posts: 389 Location: Moravany
|
Posted: Mon Jun 02, 2008 10:46 pm Post subject: |
|
|
Ano, tak jsem to myslel. Zapne klíma, je cítít lehce úbytek výkonu motoru. Zapne klíma, je znát že to poskočí. Klima klimuje dobře. Prostě jak zapíná a vypíná klima, je to znát. Nevím jak to jinak vyvětlit _________________ Pohodove kilometry bez šílencu a pamatujte " Festina lente "
FoFík 1,4 Duratec, Ebony + MP3. Hejbací zrcátka, ruční A/C. Barva Červená metla - Tango. Unor / 2008. Je nádherný, je milý a je prodaný. Už dělá radost jinde. |
|
Back to top |
|
|
ichta
Joined: 12 Jan 2008 Posts: 99
|
Posted: Wed Jun 04, 2008 8:45 am Post subject: |
|
|
Mam 1.4 motor a ted pres ty vedra se zapnutou klimou, je to znat pri jizde na dalnici,ve meste rozdil necitim. Ale na dalnici se snazim ji vypnout nebo aspon nastavit vyssi teplotu,aby nemela klima tolik prace, protoze kolem 130 a zvlast pri predjizdeni ci kopcich nema motor takovy vykon. No jeste se mi nelibi,ze i pri konstantni rychlosti to pri zapnute klime s motorem trochu skube a kolisa. _________________ Fusion 1.4 champion ebony, blazer;comfort X, boční airbagy, MP3; unor/08 |
|
Back to top |
|
|
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Sun Jun 22, 2008 8:27 am Post subject: |
|
|
Ja Vam neviem. Ta klima je nejaka divna. Ked to tocim do 3000 otacok tak to je velmi lenive s klimou. Akonahle sa dostanem nad 3tis. ide to ako raketa. Je to normalne? Ten rozdiel je skokovy. A to sa tyka vsetkych prev. stupnov. Dokonca aj jednotky co vsak pri 3000 riadne huci. _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
|
DANID
Joined: 17 Apr 2007 Posts: 145 Location: TN
|
Posted: Sun Jun 22, 2008 10:54 pm Post subject: |
|
|
To je zaujmave,každy piše "pri zapnutej klime je motor lenivejši"že je to poznat,ja ked držim motor v optimalnych otačkach tak to vobec necitim,auto ide ako gula takže je to o štyle jazdy,a teraz ked je teplejšie tak ju použivam stale. _________________ FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH. |
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Mon Jun 23, 2008 7:18 am Post subject: |
|
|
MajoV wrote: | Ja Vam neviem. Ta klima je nejaka divna. Ked to tocim do 3000 otacok tak to je velmi lenive s klimou. Akonahle sa dostanem nad 3tis. ide to ako raketa. Je to normalne? Ten rozdiel je skokovy. A to sa tyka vsetkych prev. stupnov. Dokonca aj jednotky co vsak pri 3000 riadne huci. |
Presne
Do trech tisic to s klimou nejede... nad tri to skubne a jede jak s turbem
A docela to jde citit pri rozjizdeni na jednicku...no a pri jizde jde citit kdy sepne a vypne...ale ted v tom teple venku: klima je klima _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
|
Back to top |
|
|
|