View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Mon Jul 09, 2007 8:31 pm Post subject: Chiptuning |
|
|
Caute,
ma niekto skusenosti so zvysenim vykonu/k.momentu 1.4 16v?
Aky je rozdiel, zlepsenie?
Co to stoji, kto to robi?
Bude to asi prve co urobim po splateni lizingu.
vdaka, _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Mon Jul 09, 2007 9:40 pm Post subject: Re: Chiptuning. |
|
|
Maki: když už chceš vyhazovat peníze oknem, nebylo by lepší si za ně trochu užít? _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
jirkah
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 21
|
Posted: Tue Jul 10, 2007 10:32 am Post subject: Re: Chiptuning. |
|
|
DR wrote: | Maki: když už chceš vyhazovat peníze oknem, nebylo by lepší si za ně trochu užít? |
Přesně ja píše DR, jsou to peníze vyhozené oknem, klidně to udělej, je to tvá věc, ale budeš toho litovat. Rozdíl při běžné jízdě vůbec nepoznáš. U těhle malých a nepřeplnovaných motorů to nemá vůbec cenu. _________________ Ford Fiesta Duratec 1.3 (2006)
|
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Thu Jul 12, 2007 8:39 pm Post subject: Re: Chiptuning. |
|
|
DR wrote: | Maki: když už chceš vyhazovat peníze oknem, nebylo by lepší si za ně trochu užít? |
Nechapem preco by som mal chipovanim stratit.
Upravi sa riadenie na vyssi vykon, spotreba by mala klesnut.
Maki _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Thu Jul 12, 2007 10:35 pm Post subject: Re: Chiptuning. |
|
|
Maki: u atmosferických motorů (=bez turba) toho přečipováním moc nezískáš, pokud vůbec něco. Existuje pár výjimek, ale ford mezi ně nepatří.
Protože sice můžeš dát motoru víc paliva, ale nedokážeš do něj dostat víc vzduchu, takže to palivo nevyužiješ. Nějaká malá rezerva tam je, ale to jsou jednotky procent, což pravděpdobně ani nepoznáš. Za ty peníze to opravdu nestojí.
A spotřeba u atmosferického motoru po přečipování neklesne, spíš stoupne, z výše uvedeného důvodu. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Tue Sep 04, 2007 3:28 pm Post subject: Re: Chiptuning. |
|
|
DR wrote: | Maki: u atmosferických motorů (=bez turba) toho přečipováním moc nezískáš, pokud vůbec něco. Existuje pár výjimek, ale ford mezi ně nepatří.
Protože sice můžeš dát motoru víc paliva, ale nedokážeš do něj dostat víc vzduchu, takže to palivo nevyužiješ. Nějaká malá rezerva tam je, ale to jsou jednotky procent, což pravděpdobně ani nepoznáš. Za ty peníze to opravdu nestojí.
A spotřeba u atmosferického motoru po přečipování neklesne, spíš stoupne, z výše uvedeného důvodu. |
Ako sa da zvysit privod vzduchu?
Urcite su na to nejake techniky.
Len sa pytam, zatial nic tuningovat nebudem.
maki _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Tue Sep 04, 2007 5:49 pm Post subject: Re: Chiptuning. |
|
|
Maki wrote: | DR wrote: | Maki: u atmosferických motorů (=bez turba) toho přečipováním moc nezískáš, pokud vůbec něco. Existuje pár výjimek, ale ford mezi ně nepatří.
Protože sice můžeš dát motoru víc paliva, ale nedokážeš do něj dostat víc vzduchu, takže to palivo nevyužiješ. Nějaká malá rezerva tam je, ale to jsou jednotky procent, což pravděpdobně ani nepoznáš. Za ty peníze to opravdu nestojí.
A spotřeba u atmosferického motoru po přečipování neklesne, spíš stoupne, z výše uvedeného důvodu. |
Ako sa da zvysit privod vzduchu?
Urcite su na to nejake techniky.
Len sa pytam, zatial nic tuningovat nebudem.
maki |
Bud turboduchadlo alebo pred to este chladic vzduchu
Potom uz len NOS ) _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
Posted: Wed Sep 05, 2007 6:35 pm Post subject: Re: Chiptuning. |
|
|
Bud turboduchadlo alebo pred to este chladic vzduchu
Potom uz len NOS )[/quote]
Turbo do benzinu?
kde sa to da zohnat?
Maki _________________ Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Wed Sep 05, 2007 7:03 pm Post subject: |
|
|
Maki: pisal som Ti v sukromnej sprave, ako mas spravne citovat prispevky, precitaj si to. _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Miky21
Joined: 23 Feb 2008 Posts: 100 Location: Děčín - Jílové,ČR
|
Posted: Tue Feb 26, 2008 9:04 pm Post subject: |
|
|
Ahoj ted jsem na to koukal a cena je 22 000 Kc za chip a motoru moc neprida (mozna spotrebu)
Prida to motoru u TDCi jen 10 KW a benzinu asi 15 KW _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi Doratorq 92PS dalk.central modra Navy 02/2004 |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Feb 27, 2008 8:56 am Post subject: |
|
|
precipovanie nie je zasah do motora, ale len do jeho regulacie. inymi slovami moze zmenit kde - pri akych otackach - je maximalny vykon, moze zmenit kde je maximalny moment, moze zmenit ako su obmedzene maximalne otacky. vsetko teda vonkajsie ohranicenie - pri maximalnom stlaceni akceleracneho pedalu.
moze zvysit hodnotu maximalneho momentu a vykonu, motor ma rezervu vzduchu na pretazenie, bezne znesie pretazenie o 15-20 percent. je to len a vyhradne pridanim davky paliva v danom rezime.
vysledok:
nie je rozumny dovod, ktory by dolozil akekolvek znizenie spotreby motora len precipovanim!!!
znizenie spotreby by to mohlo spravit len tak, ze by to menilo prechodove rezimy - teda prudku akceleraciu ziadanu vodicom. elektronicka hlava by ju spravila menej prudkou - vtedy by spotreba urcite klesla. to ale dokazem sam rozumnou jazdou.
inak sa vzdy pohybujeme vnutri ohraniceni - len ciastocny vykon, len ciastocne otacky - teda spotreba u daneho motora zalezi len na nasom sposobe jazdy.
naozaj ladicske firmy posunu otacky vykonu do vyssich, menia sacie a vyfukove potrubie za naladene pre optimalne plnenie na otackach maximalneho vykonu - ale len tam, inde pri inych otackach sa plnenie vacsinou zhorsi - a lestia sanie znutra pre dosiahnutie mensieho odporu.
a, kua, zabudol som, pridaju si tam to ten palivovy bazmek z ineho threadu... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
storcll
Joined: 30 Apr 2008 Posts: 3 Location: Kadaſ
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Jun 27, 2008 5:52 am Post subject: |
|
|
Pekne prehladne. Benzinak 1.4 a 1.6 sa neoplati tuningovat - narast vykonu o 13%. Diesel 1.4 a 1.6 ano-narast vykonu o viac ako 30%. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
TBP
Joined: 02 May 2008 Posts: 23 Location: SR - Vysoké Tatry
|
Posted: Fri Jun 27, 2008 2:50 pm Post subject: Re: Chiptuning. |
|
|
chlapci DR a jirkah...pisete blbosti...asi nemate s tym skusenost...je to super vec, uz pri beznej premavke v meste, je rozdiel markantny a o jazde a predbiehani mimo mesta ani nehovorim...
DR wrote: | Maki: když už chceš vyhazovat peníze oknem, nebylo by lepší si za ně trochu užít? |
_________________ FF 1.4TDCi Viva, Euro 4 5/2005 |
|
Back to top |
|
|
bias
Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Fri Jun 27, 2008 10:24 pm Post subject: |
|
|
Čo ja viem? Mne sa ten chiptuning naopak pozdáva. Pri 1.4 benzíne je to síce iba 8kw výkonu a 17 Nm krúťaku, ale na predbiehanie to môže celkom pomôcť. Určite však ešte dlho do toho tak nepôjdem. To by tu museli byť recenzie na takto prečipované Fusiony. Auto mám nové a nerád by som ho zničil nezmyselnými úpravami. Zaujímavé to však pre mna v každom prípade je.
Možno by to stálo zato, vypýtať si od nich krivky priebehu výkonu a krúťaku. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
|
|