View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4428
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 9:33 am Post subject: Zahriatie motora |
|
|
prave som si precital clanok: http://auto.sme.sk/c/3630490/Nechajte-motor-chvilu-zohriat-potom-pridavajte.html
kde pisu nejake veci o zahriati motora, co si o tom myslite?
a zaujima ma aj Vas pohlad na tento prispevok v diskusii:
"este by som dodal ze odporucam pri zahrievani motora pri stati, zapnut vsetky elektrospotrebyce v aute, (vyhrievanie skla, venitlator a tiez aj klimatizaciu) motor pri zatazi sa rychlejsie zohreje, a turbo tym netrpi lebo motor ma do 1000 otacok."
ja teraz najma v zime ked nastartujem, tak takych 30s az minutku pockam a potom startujem, nie je to malo? (1,4 benzin) _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 12:03 pm Post subject: Re: Zahriatie motora |
|
|
dulius: já bych to tak neprožíval, auto má jezdit a na provoz v zimě je stavěné. Ten motor bez nějakého rozmazlování najede statisíce km v pohodě, stačí pravidelně měnit olej (samozřejmě ten správný typ). Samozřejmě studený motor zbytečně nezatěžuj, o turbomotorech to platí dvojnásob, ale jinak bych prostě úplně normálně jezdil a startoval, jak to situace vyžaduje. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 12:06 pm Post subject: |
|
|
len vseobecne :
po nastartovani nabehne tlak oleja v poslednom lozisku do par sekund.
cakanie na teplotu oleja nie je vo vseobecnosti dobre, uz vobec nie pri otackach volnobehu - vtedy cerpadlo oleja ledva nahana olejovy okruh, husty olej je nedokonale stierany kruzkami, dostava sa nad piest, spaluje sa, tvoria sa nespalene castice, moze sa to usadzovat, naviac spalovanie moze byt nepravidelne, co zatazuje horsie mazane hlavne loziska kluky.
ani rovno hned zatazenie a vyssie otacky nie su dobre, treba sa po par sekundach od startu rozbehnut, drzat otacky od 1500 do 2500 1/min, zatazenie nizke do 1/4 az 1/3 maxima, castejsie radsej preradit.
pouzitie oleja pri nizkej teplote je dane jeho "medzou cerpatelnosti", co je teplota, pri ktorej uz zubove cerpadlo hrabe do vduchu a nie je schopne odoberat si z olejovej vane, kedze olej je schladeny na konzistenciu podobnu huspenine (vid pekac s pecenou bravcovinou vytiahnuty z chladnicky). ak ma 15W pouzitie napriklad do -20, tak jeho medza cerpatelnosti bude pri -30 (presne udaje budu na stranke Slovnaftu napriklad.), nie je ohrozene mazanie, nacucnu sa aj vzniknute drzky.
proti vysokemu tlaku oleja ma vo vseobecnosti olejovy filter obtokovy ventil, ktory zamedzi poskodeniu filtracnej vlozky. ze by to poskodilo nejake kruzky v TD povazujem za "nepravdepodobne" - toto slovo pouzivam od urcitej doby namiesto slova hlupost. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4428
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 12:23 pm Post subject: |
|
|
takze ziadna cakacka ... nastartovat .. pockat, pokial kontrolky zhasnu a pomaly ist ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
mlhoš
Joined: 30 Aug 2007 Posts: 39 Location: Vev.Bítýška
|
Posted: Tue Dec 11, 2007 8:36 pm Post subject: |
|
|
<vls>Díky za článek ,Jsi pravděpodobně odborník,děkuji su rád že jsem se mohl poučit .Rekl bych,jen taksám za sebe -takových odborných postřehú, nebo jak bych to nazval, bych klidně strávil více. _________________ ....jen zvolna...
FOFU CHampion EBONY 1,4Duratec-58KW-Deep Navy |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Dec 12, 2007 10:38 am Post subject: |
|
|
mlhosu - dakujem, citim sa polichoteny _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Wed Dec 12, 2007 12:44 pm Post subject: |
|
|
tiez som pred par rokmi nasiel podobne info ako pise vls a nenechavam auto za studena dlho na volnobehu. Najlepsie na tom vsak je, ze sused ma na aute priamo od vyroby take ze rano ked vstane, stlaci gombik na dialkovom a auto sa mu vonku pred panelakom nastartuje a pomalicky vyhreje. Za polhodinku ked vynde z vchodu sada do teplucka. Uz minuly rok to pouzival a nezda sa mi ze by sa stazoval. Asi depends. _________________ Ford Fusion 1.4 TDCi 7/2006
Nové aktuálne testy na vodičák len tu:
https://www.kvizmajster.sk/
https://www.kvizmajster.sk/vodicak/ |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Dec 12, 2007 3:21 pm Post subject: |
|
|
destroy : hapem ze to vrci u toho suseda, ale nie je to len bufik?
mohlo by ma to aj zaviezt do roboty na ten gombik a makat za mna aspon doobeda _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
|
Back to top |
|
|
B komplex
Joined: 20 Dec 2007 Posts: 10
|
Posted: Thu Dec 20, 2007 8:09 pm Post subject: |
|
|
No ja som počul len také názory typu:..."nastartovať a ísť..." Dokonca aj v múdrej knižke píšu,aby sa po naštartovaní hneď išlo.. |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4428
|
Posted: Fri Dec 21, 2007 5:25 pm Post subject: |
|
|
destroy wrote: | mozno by stalo precitat si prispevok pana Chvalu |
ved tym prispevkom to vsetko zacalo, ten prispevok som sem napisal ja, ze co si ludia o tom myslia ty si si neklikol na ten moj odkaz? _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Daho
Joined: 19 Mar 2008 Posts: 123 Location: Jablonec nad Nisou (CZ)
|
Posted: Fri Jun 13, 2008 8:40 pm Post subject: |
|
|
Je možné, že studený motor, má po nastartování při rozjetí trochu jiný, hrubší zvuk ?? Po pár vteřinách se to srovná na normal. Co myslíte ?? _________________ Ford Fusion 1,6 16V 10/2002
Ford Ka 1,3 44Kw 02/1998 |
|
Back to top |
|
|
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Sun Nov 09, 2008 4:00 pm Post subject: |
|
|
Tak další kontrolní otázka nezkušeného fusionisty...
Nechci se ptát na každou blbost, ale nějak se mi nezdá zvuk při nastartování studeného auta. Nemyslím motor, ten je stále stejný, ale myslím zvuk (hluk?) z výfuku. Když ráno vyjedu z garáže, z výfuku (od prvních dnů koupě) vychází odporný zvuk, jako bych měl děravý výfuk. Něco jako dunivé bublání ... po zahřátí motoru to pak vždy přestane, ale "bublá" to na nové auto fakt podivně. asi je to přehnaným zájmem o nové auto, ale zní jak u mého starého favoritu. Majitelé nových fusionů, slyšíte to také? servus. _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
|
joko69
Joined: 25 May 2008 Posts: 50
|
Posted: Sun Nov 09, 2008 4:03 pm Post subject: |
|
|
jj, mně to taky bublá, a každé mě řiká že mám děravé véfuk _________________ Ford Fusion, Ebony 5D 1.4 Duratec /barva:DEEP NAVY/tmavě tónovaná skla / Mio C520 / 9/2007 |
|
Back to top |
|
|
|