View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pidot
Joined: 02 Jul 2007 Posts: 13 Location: Opava, CZ
|
Posted: Mon Oct 15, 2007 11:23 am Post subject: Automatická klima - ovládání |
|
|
Zdravím všechny,tak jsem se také konečně dočkal svého Fusiona a jsem zatím velmi spokojen. Jen bych potřeboval poradit protože lehce tápu v ovládání automatické klimatizace,která je v manuálu lehce ošizena a prodejce také nedokázal odpovědět mé záludné otázky
1. Jak přesně funguje režim AUTO a v čem se liší od neAUTO, je to jen v přerozdělování proudění vzduchu ?
2. Co když v AUTO režimu nastavím A/C OFF - bude klimatizace opravdu stále vypnutá nebo se zapne když teplota uvnitř vzroste nad nastavenou mez a toto A/C OFF platí jen pro neautomatický režim?
3. Jaká je přesná funkce tlačítek se symboly směru foukání na nohy,na sklo a na tělo? Zdá se mi že pořád lehce fouká ze všech a pokud je nějaké aktivováno, tak se jen přidá na intenzitě v tom daném směru - je to jen nějaká priorizace nebo se tím dá úplně zastavit vzduch třeba na nohy?
4.Jak se tato tlačítka chovají v režimu AUTO?
Možná teď vypadám jako hlupák , ale z manuálu jsem to opravdu nepochopil, tak mě neukamenujte a předem děkuji za věcné odpovědi a postřehy. _________________ Ford Fusion Ebony Champion 1.4/16V 09/2007
stříbrná Moondust |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Mon Oct 15, 2007 12:14 pm Post subject: |
|
|
mam len manualnu klimu, zareagujem len na smer fukania. Situacia je taka, uz to tu bolo spomenute, ze ak mam nastavene napr. fukanie na nohy, tak mi to fuka slabucko aj dopredu a podobne. Proste nie je to presne nastavene (neviem preco), ze fuka tam, kde ma. Ak chcem fukanie ja osobne zastavit (slabucko fuka, aj ked mam prepinac v polohe 0), tak si nastavim fukanie na okno, vtedy necitim ziadne fukanie nikde inde ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
pidot
Joined: 02 Jul 2007 Posts: 13 Location: Opava, CZ
|
Posted: Mon Oct 15, 2007 12:26 pm Post subject: |
|
|
dulius wrote: | mam len manualnu klimu, zareagujem len na smer fukania. Situacia je taka, uz to tu bolo spomenute, ze ak mam nastavene napr. fukanie na nohy, tak mi to fuka slabucko aj dopredu a podobne. Proste nie je to presne nastavene (neviem preco), ze fuka tam, kde ma. Ak chcem fukanie ja osobne zastavit (slabucko fuka, aj ked mam prepinac v polohe 0), tak si nastavim fukanie na okno, vtedy necitim ziadne fukanie nikde inde ... |
Pokud nemám zvolené žádné tlačítko, tak mi jemně fouká ze všeho (ještě taky závisí na režimu AUTO) ale jakmile stisknu nějaké tlačítko tak z toho směru to jakoby zesílí a ostatní se spíš utlumí ale pořád nepatrně foukají. Chtělo by to nějaké blokové schéma jak je co na čem závislé, ale je to spíš o mé zvědavosti než že bych v tom hledal nějakou závadu... _________________ Ford Fusion Ebony Champion 1.4/16V 09/2007
stříbrná Moondust |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Mon Oct 15, 2007 6:11 pm Post subject: |
|
|
pidot wrote: | dulius wrote: | mam len manualnu klimu, zareagujem len na smer fukania. Situacia je taka, uz to tu bolo spomenute, ze ak mam nastavene napr. fukanie na nohy, tak mi to fuka slabucko aj dopredu a podobne. Proste nie je to presne nastavene (neviem preco), ze fuka tam, kde ma. Ak chcem fukanie ja osobne zastavit (slabucko fuka, aj ked mam prepinac v polohe 0), tak si nastavim fukanie na okno, vtedy necitim ziadne fukanie nikde inde ... |
Pokud nemám zvolené žádné tlačítko, tak mi jemně fouká ze všeho (ještě taky závisí na režimu AUTO) ale jakmile stisknu nějaké tlačítko tak z toho směru to jakoby zesílí a ostatní se spíš utlumí ale pořád nepatrně foukají. Chtělo by to nějaké blokové schéma jak je co na čem závislé, ale je to spíš o mé zvědavosti než že bych v tom hledal nějakou závadu... |
no oto to tak je aj u manualnej, aj u automatiky ... ten rozvod je rovnaky, takze nam to fuka asi rovnako ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Mon Oct 15, 2007 6:50 pm Post subject: Re: Automatická klima - ovládání |
|
|
pidot wrote: | 1. Jak přesně funguje režim AUTO a v čem se liší od neAUTO, je to jen v přerozdělování proudění vzduchu ?
2. Co když v AUTO režimu nastavím A/C OFF - bude klimatizace opravdu stále vypnutá nebo se zapne když teplota uvnitř vzroste nad nastavenou mez a toto A/C OFF platí jen pro neautomatický režim?
. |
ad1 - režim AUTO se ti snaží udržovat ve voze přednastavenou teplotu a to mícháním teplého vzduchu z topení a studeného vzduchu z venku a zároven při tom reguluje rychlost ventilátoru (rychlost ventilátoru si můžeš sám měnit pokud chceš). Když stiskneš OFF, veškerá automatika se vypne a navíc se ti ve voze bude honit dokola recirkulovaný vzduch (stené jako při stisknutí tlačítka "recirkulovaný vzduch", ale navíc s vypnutou automatikou)
ad2 - všechno stejné jako v bodě 1, pouze při A/C OFF je vypnutý kompresor (nechladí) a sám se nezapne, ani když se v autě budeš vařit
Tlačítka směru vzduchu se chovají stejně v obou režimech.
Zkrátka automatika ti v létě udržuje přednastavenou teplotu chlazením vzduchu (musíš mít zapnuto A/C) a v zimě udržuje přednastavenou teplotu ohříváním vzduchu. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
pidot
Joined: 02 Jul 2007 Posts: 13 Location: Opava, CZ
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 8:15 am Post subject: Re: Automatická klima - ovládání |
|
|
sedlaq wrote: | pidot wrote: | 1. Jak přesně funguje režim AUTO a v čem se liší od neAUTO, je to jen v přerozdělování proudění vzduchu ?
2. Co když v AUTO režimu nastavím A/C OFF - bude klimatizace opravdu stále vypnutá nebo se zapne když teplota uvnitř vzroste nad nastavenou mez a toto A/C OFF platí jen pro neautomatický režim?
. |
ad1 - režim AUTO se ti snaží udržovat ve voze přednastavenou teplotu a to mícháním teplého vzduchu z topení a studeného vzduchu z venku a zároven při tom reguluje rychlost ventilátoru (rychlost ventilátoru si můžeš sám měnit pokud chceš). Když stiskneš OFF, veškerá automatika se vypne a navíc se ti ve voze bude honit dokola recirkulovaný vzduch (stené jako při stisknutí tlačítka "recirkulovaný vzduch", ale navíc s vypnutou automatikou)
ad2 - všechno stejné jako v bodě 1, pouze při A/C OFF je vypnutý kompresor (nechladí) a sám se nezapne, ani když se v autě budeš vařit
Tlačítka směru vzduchu se chovají stejně v obou režimech.
Zkrátka automatika ti v létě udržuje přednastavenou teplotu chlazením vzduchu (musíš mít zapnuto A/C) a v zimě udržuje přednastavenou teplotu ohříváním vzduchu. |
Díky Ti za tuto odpověď, ale ještě se zeptám -
ad1 - nevím jestli se mi to jen zdá ale podle mě i neautomatický režim udržuje stanovenou teplotu a pokud stisknu OFF tak kompletně vypnu celý systém vytápění a chlazení ne? Takže jestli jsem to správně pochopil, to AUTO značí pouze automatické řízení směru a intenzity vzduchu a pokud stisknu jeden ze symbolů ventilátorku, přepne se do neautomatického režimu a já si volím intenzitu ofukování. Tlačítka směru vzduchu se chovají stejně ale jak jsem už psal, nedá se přímo vypnout třeba ab nefoukal dopředu nebo na nohy, tím tlačítkem si jen volím kam chci upřednostit = zvýšit proud vzduchu
ad2 - to jsem potřeboval vědět v servise mi řekli,že pokud mám režim AUTO tak se mi klima zapne i když mám A/C OFF, což se mi nezdálo,ale je možný že jsme každý myslel něco jiného.
A ještě jedna otázka - pojedu teď, venku cca. 13°C, já nastavených 21°C, po startu se mohutně topí, pak to postupně ustává dokud není dosaženo požadované teploty a manželce začne být horko tak to sníží na 19°C.Ochladí to pomocí venkovního vzduchu nebo si pustí i klimu( samozřejmě za předpokladu že není A/C OFF)? _________________ Ford Fusion Ebony Champion 1.4/16V 09/2007
stříbrná Moondust |
|
Back to top |
|
|
scorsese
Joined: 01 Jul 2007 Posts: 308 Location: Hustopeče
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 4:11 pm Post subject: |
|
|
Asi by to tak melo byt, nekdy me ale ten system automaticke klimatizace trochu dost stve Teplotu mam nastavenou na 21 st.C, venku sice 21 neni, ale sviti slunce, takze v aute je docela teplo (rozhodne vic nez 21 st.C) a klimatizace se rozhodne, ze mi tam jeste pritopi. Nevim to uplne presne, ale myslim si, ze cidlo teploty je nahore na palubovce a dole pod ovladaci klimatizace, takze nevim, proc to ma potrebu topit
Jinak by ovsem nezaskodilo pridat par stranek o klimatizaci do manualu.
Jo stara dobra Skoda 120, tam byla aspon klimatizace. V lete mi to topilo a v zime chladilo _________________ Peugeot Partner Tepee - 1,6 Vti
ex : Peugeot 308 SW - 1,6VTi
ex : Fusion 1,4 16V - modrá ocean |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Tue Oct 16, 2007 5:20 pm Post subject: |
|
|
scorsese wrote: | Asi by to tak melo byt, nekdy me ale ten system automaticke klimatizace trochu dost stve Teplotu mam nastavenou na 21 st.C, venku sice 21 neni, ale sviti slunce, takze v aute je docela teplo (rozhodne vic nez 21 st.C) a klimatizace se rozhodne, ze mi tam jeste pritopi. Nevim to uplne presne, ale myslim si, ze cidlo teploty je nahore na palubovce a dole pod ovladaci klimatizace, takze nevim, proc to ma potrebu topit
Jinak by ovsem nezaskodilo pridat par stranek o klimatizaci do manualu.
Jo stara dobra Skoda 120, tam byla aspon klimatizace. V lete mi to topilo a v zime chladilo |
Slunce ti pere do těla, ale čidlo pod palubovkou, před řadící pákou nasává pomocí miniaturního ventilátorku vzduch jen z tohoto prostoru. U Mondea je toto čidlo umístěno výš a u Mercedesu jsem ho viděl dokonce ve stropním panelu nad zrcátkem.
Funkce čidla umístěného na horní ploše palubní desky mi není zcela jasná, jen se domnívám, že je to právě to čidlo co spouští pouze vnitřní cirkulaci vzduchu při "vypečeném" autě na sluníčku. (některá auta s automatickou klimou toto čidlo nemají a právě tato užitečná vychytávka jim nefuguje)
Při jízdě na krátké trasy se komfort automatické klimy neprojeví, zvlášť když se s autem vyjíždí ze studené garáže do horkého dne. Čidlo a celá palubní deska jsou jak psí čumák a auto začne topit, jak o život. Při delších jízdách je automatická klima opravdu komfortní věc. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
pidot
Joined: 02 Jul 2007 Posts: 13 Location: Opava, CZ
|
Posted: Wed Oct 17, 2007 8:39 am Post subject: |
|
|
sedlaq wrote: | scorsese wrote: | Asi by to tak melo byt, nekdy me ale ten system automaticke klimatizace trochu dost stve Teplotu mam nastavenou na 21 st.C, venku sice 21 neni, ale sviti slunce, takze v aute je docela teplo (rozhodne vic nez 21 st.C) a klimatizace se rozhodne, ze mi tam jeste pritopi. Nevim to uplne presne, ale myslim si, ze cidlo teploty je nahore na palubovce a dole pod ovladaci klimatizace, takze nevim, proc to ma potrebu topit
Jinak by ovsem nezaskodilo pridat par stranek o klimatizaci do manualu.
Jo stara dobra Skoda 120, tam byla aspon klimatizace. V lete mi to topilo a v zime chladilo |
Slunce ti pere do těla, ale čidlo pod palubovkou, před řadící pákou nasává pomocí miniaturního ventilátorku vzduch jen z tohoto prostoru. U Mondea je toto čidlo umístěno výš a u Mercedesu jsem ho viděl dokonce ve stropním panelu nad zrcátkem.
Funkce čidla umístěného na horní ploše palubní desky mi není zcela jasná, jen se domnívám, že je to právě to čidlo co spouští pouze vnitřní cirkulaci vzduchu při "vypečeném" autě na sluníčku. (některá auta s automatickou klimou toto čidlo nemají a právě tato užitečná vychytávka jim nefuguje)
Při jízdě na krátké trasy se komfort automatické klimy neprojeví, zvlášť když se s autem vyjíždí ze studené garáže do horkého dne. Čidlo a celá palubní deska jsou jak psí čumák a auto začne topit, jak o život. Při delších jízdách je automatická klima opravdu komfortní věc. |
To je přesně ono co mám na mysli, prostě někdy se ta automatika nechová tak jak bych si představoval, proto pátrám po detailním popisu funkce ale kde nic tu nic. Mohli to v manuálu lépe popsat, takhle myslím všichni jen hádáme jak to doopravdy je Ještě jak je to s tou klimou - zapne se chlazení když je v interiéru vyšší teplota než venku a já ji chci snížit jen o něco? _________________ Ford Fusion Ebony Champion 1.4/16V 09/2007
stříbrná Moondust |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Wed Oct 17, 2007 5:35 pm Post subject: |
|
|
pidot Když snížíš hodnotu přednastavené teploty, tak záleží na tom, jestli máš zapnutý režim A/C, nebo A/C OFF.
Pokud máš zapnuto A/C (kompresor se točí), tak se vzduch proudící do auta ochlazuje na výparníku klimatizace.
Pokud máš režim A/C OFF (spojka kompresoru není sepnutá) a snížíš přednastavenou hodnotu teploty ve vozidle, tak automatika nemá jinou možnost, než tlačit do auta víc chladnějšího vzduchu z venčí a to taky udělá. Kompresor klimatizace se sám nezapne.
Takže z tohoto bys měl pochopit, že spustit chlazení (sepnutí spojky kompresoru) se neděje ničím jiným než stisknutím tlačítka A/C, nebo tlačítka "odmlžování". _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
pidot
Joined: 02 Jul 2007 Posts: 13 Location: Opava, CZ
|
Posted: Thu Oct 18, 2007 8:27 am Post subject: |
|
|
sedlaq wrote: | pidot Když snížíš hodnotu přednastavené teploty, tak záleží na tom, jestli máš zapnutý režim A/C, nebo A/C OFF.
Pokud máš zapnuto A/C (kompresor se točí), tak se vzduch proudící do auta ochlazuje na výparníku klimatizace.
Pokud máš režim A/C OFF (spojka kompresoru není sepnutá) a snížíš přednastavenou hodnotu teploty ve vozidle, tak automatika nemá jinou možnost, než tlačit do auta víc chladnějšího vzduchu z venčí a to taky udělá. Kompresor klimatizace se sám nezapne.
Takže z tohoto bys měl pochopit, že spustit chlazení (sepnutí spojky kompresoru) se neděje ničím jiným než stisknutím tlačítka A/C, nebo tlačítka "odmlžování". |
Díky za docela přesnou odpověď, původně jsem si myslel že i když je zapnuto A/C ale teplota uvnitř je menší nebo odpovídá nastavené teplotě, tak je kompresor vypnutý a zapíná se jen když je potřeba. Asi se ptám furt jak debil , ale ještě mi prosím vysvětli jak je to tedy s tím, když mám zapnuto A/C a jedu třeba do kopce a najednou ucítím, že se snížil výkon - co se děje pod kapotou? Protože podle toho co jsi napsal jsem pochopil že kompresor jede furt, tzn, že stále ubírá výkonu, nebo se mýlím? Předem děkuji za trpělivost _________________ Ford Fusion Ebony Champion 1.4/16V 09/2007
stříbrná Moondust |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm Post subject: |
|
|
pidot Co se asi děje pod kapotou, když máš zapnuto A/C a cítíš "pulzování" výkonu si prostuduj tady http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=318&postdays=0&postorder=asc&start=20. Přečti stránku až dolů. Jeden říká to, druhý ono a další něco jiného, tak "včíl mudruj" Já se domnívám, že kompresor se točí furt, chvílemi tíž a chvílemi lehčeji vlivem změn tlaků uvnitř soustavy. Ovšem proč by se ty tlaky měly měnit je nad moje vědomosti o klimatizaci. Převládá názor, že se prostě automaticky vypíná a zase zapíná elektromagnetická spojka kompresoru, což se mně ovšem zdá nějaký drastický, když si představím při jakých otáčkách a jak někdy často se tomu děje... _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
Hanysek
Joined: 26 Feb 2008 Posts: 66 Location: Krmelín
|
Posted: Sun Apr 06, 2008 7:27 am Post subject: |
|
|
Mam stejny problem jak vy.Uz me taky stve ta digitalni klima.stale mam klimu vypnutou,cili a/c off a po nastartovani mi fouka horky vzduch,i kdyz mam nastavene na 20 stupnu,dokud nenastavim na nizsi teplotu a po chvile to nastavim spatky na tech 20,uz fouka vlazny vzduch.uz se mi i stalo,ze jsem to mel nastavene uplne na nejstudenejsi a foukal mi teply vzduch.vzdy to musim 2x az 3x zvysit a snizit teplotu a je to pak dobre.asi tohle budu resit pres servis,bo se mi to nejak nezda. |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Sun Apr 06, 2008 10:30 am Post subject: |
|
|
Hanysek A co bys chtěl vyreklamovat? Chtěl jsi automatickou klimu, tak ji máš! Když v autě těch nastavených 20 st. není, tak na to klima ihned po nastartování reaguje tak, že co nejdříve začne topit a snaží se tam těch 20 mít co nejdřív, bez ohledu na to, jestli je prosinec, nebo duben. Není na tom nic divného a je to úplně normální. Tím AC off máš vypnutý pouze kompresor, ale veškerá další automatika dále pracuje. Celou klimu vypneš pouze tlačítkem OFF Ty si asi pleteš vypínání klimatizace s vypínáním automatického řízení klimatu. Viz. návod str. 69, 70. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
Hanysek
Joined: 26 Feb 2008 Posts: 66 Location: Krmelín
|
Posted: Mon Apr 07, 2008 7:37 am Post subject: |
|
|
je to mozne,ze ta automatika funguje i kdyz je ac off,ale jak mi vysvetlis,ze kdyz vyjedu z garaze v ktere je stalych +-16 stupnu,tak jednou to topi a podruhe to fouka studeny vzduch,i kdyz to mam nastavene treba na tech 16 stupnu.to by snad melo delat pokazde to stejne.a s tim topenim to je takove,ze kdyz mam nastaveno treba na tech 20 stupnu,tak to topi naplno,dokud tu teplotu nesnizim a to jezdim 30km do prace a skousel jsem to celou cestu nesnizovat a topilo mi to dokud jsem nedojel do prace a to jsem byl skoro uvareny ,takze asi tam nebude neco v poradku nemyslis?mi se to porad nezda. |
|
Back to top |
|
|
|