View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ssebring
Joined: 14 Feb 2017 Posts: 1 Location: Kroměříž až Uherské Hradiště (ČR)
|
Posted: Tue Feb 14, 2017 4:24 pm Post subject: Světla - při zapnutí dálkových se vypnou potkávací? |
|
|
Ahoj všem na tomto fóru,
dostal jsem za úkol udržovat mamčiného Fusiona, kterého si před týdnem koupila (cca 150 000 km), a tak přicházím na toto fórum pro rady a doufám, že časem i s nějakou radou přijdu
Dotaz:
Pokud zapnu dálková světla, tak se souběžně vypnou světla potkávací.
Mně to přijde poměrně nelogické a ještě jsem se s tím na žádném autě nesetkal - vždy při zapnutí dálkových svítily i potkávací. Proto se ptám, zda je to u Fusiona normální a je to třeba běžné chování vozidel s dvouvláknovou žárovkou H4 (s níž sice nemám zkušenost, avšak už z principu mi dvouvláknové žárovky vadí), nebo se jedná o závadu?
Detailnější popis (není-li vám třeba, tak přeskočte):
1. Se spuštěným motorem mám ovládací kolečko vlevo od volantu ve druhé poloze, čili světla jsou zapnuta v normálním potkávacím režimu.
2. Svítí tedy potkávací a já zapínám levým přepínačem na volantu tahem k sobě dálková světla.
3. Během pohybu páčky se rozsvěcují dálková světla (světelná houkačka), která nyní svítí souběžně s potkávacími.
4. Dojdu do krajní polohy, v přepínači klasicky cvakne, čímž zůstávají dálková světla zapnutá a já páčku pouštím.
5. Během okamžiku, kdy se páčka vrací do výchozí polohy, zhasnou potkávací světla a zůstávají svítit pouze dálková.
6. Při vypínání opět pouze na tu přechodnou chvíli svítí jak dálková, tak potkávací.
Děkuji za odpovědi,
Kamil
(použil jsem funkci Hledat, ale toto téma jsem nenašel, a to ani při procházení fóra, tak se omlouvám, pokud už to tady bylo) _________________ Ford Fusion 1,4 Zetec-S, 59 kW, benzin, 01/2008 - pouze v opatrovnictví
Ford Focus 1,6 Zetec-SE, 74 kW, benzin, 04/2002 - cca 20 000 km ročně, údržba vlastní |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Tue Feb 14, 2017 6:34 pm Post subject: |
|
|
Koukám ty máš i focuse a tam to takhle není? U H4řek vždy má svítit jen jedno vlákno,to přepínání mě taky trošku rozhodilo když jsem fufíka přivezl z autosalonu, protože všechna auta co jsem v životě řídil se při přepnutí rovnou rozsvítilo to druhé vlákno a ne souběžně obě jako u fufi ,ale časem jsem v tom i našel výhodu -když se mi něco v noci při jízdě nezdá tak jen trochu potáhnu páčku a jsou tam i dálkový na chvilku(nedocvaknu ji) je to dobrý třeba když jedu u nás přes lesy tak na srnky,muflony atd. Já jezdím 99% z potkávacími protože fufi dost dobře svítí oproti konkurenci a za ty H4 sem hodně rád,takový ty keci jako v tv že to jsou oproti H7 nemoderní,přetpotopní atd.,ale drží, mě se za 7 let spálila jedna H4, a jak sleduji kolem sebe auta známých,kamarádů s H7 tak za rok minimálně 2ks spálí. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
ssebring
Joined: 14 Feb 2017 Posts: 1 Location: Kroměříž až Uherské Hradiště (ČR)
|
Posted: Tue Feb 14, 2017 7:50 pm Post subject: |
|
|
Díky za odpověď. Takže je to normální, tušil jsem to...
Ano, na Focusu (2002 po faceliftu) to mám opravdu jinak. Pokud zapnu dálková, tak potkávací svítí (přepínač je totožný s Fusionem a způsob ovládání taky). Bral jsem to jako samozřejmost, ale teď to beru už jako výhodu
Taky jezdím denně přes les - na mé trase asi 10 km (Focusem). Samá zatáčka, samý kopec, srny, divoká prasata apod. Stromy a keře v některých místech přímo u cesty a sem tam padlý strom přes cestu.
Zatím co dálková (2x55W soustředěných do větší vzdálenosti) mi slouží pro přehled v dostatečném předstihu mimo zatáčky a současně potkávací (2x55W soustředěných do střední vzdálenosti od auta) mi pořád udržují přehled, zda se neobjevuje něco nového přímo před autem, nebo zda jsem nějakou větev (či hlavu nějaké lišky) nepřehlídl. Tak to vidím já.
Abych vyzkoušel, jak se jede ve Fusionu a posoudil jeho stav, tak jsem ho vzal na stejnou trasu. A ouha - ta světla mě zaskočila (teda bylo toho víc, ale to rozepíšu jinde, pokud to nevyřeším). Když to shrnu, tak mám u Fusionu na výběr buďto 120 W do dálky, nebo 110 W "kousek před auto" (tím neříkám, že svítí špatně - to ne). Ale ten rozdíl je pro mě znát obzvlášť teď, když je cesta namrzlá a já musím brzdit hodně dopředu se mi opravdu hodí vidět všude (situaci však řeší pomalejší jízda pouze s potkávačkama).
To, co popisuješ je funkce světelné houkačky, ne? To samozřejmě mám i na Focusu - když přepínač nedomáčknu. Taky používám. Ale na Fusionu je to jediná možnost, jak svítit oběma zároveň. Ale to je asi to, na co není H4 stavěná, že? Nejraději bych to upravil, aby mohla svítit obě vlákna současně zapnu-li dálková, ale to by asi šla žárovka rychle do háje, co?
Nicméně mamka je s tím již smířená. O závadu se tedy nejedná, takže netřeba toto dál řešit Případně si může přisvítit mlhovkama, ale ty svítí opravdu hned před auto a to už je při 50-70 km/h na úhyb před případnou překážkou opravdu pozdě a navíc mlhovky nedokáže v případě protijedoucího vozidla tak pohotově vypnout, protože ovládání je trošku víc z ruky... Nehledě na to, že jejich účel je úplně jiný
Trochu OT
Nevím, jak je to statisticky se spolehlivostí H4, ale pokud se mi pokazí jedno vlákno, což bude dle provozu zřejmě to potkávací, tak měním zbytečně vždy obě vlákna. Žárovku H7 sice pálím často (zhruba 1x za rok, možná víc ), ale zato H1 v dálkových skoro vůbec... Takže srovnání je těžký... Na první pohled to zde asi vyhrává ta H4 _________________ Ford Fusion 1,4 Zetec-S, 59 kW, benzin, 01/2008 - pouze v opatrovnictví
Ford Focus 1,6 Zetec-SE, 74 kW, benzin, 04/2002 - cca 20 000 km ročně, údržba vlastní |
|
Back to top |
|
|
pirat4
Joined: 13 Jul 2015 Posts: 13
|
Posted: Mon Feb 20, 2017 8:39 am Post subject: |
|
|
..bolo na čase aby si to začal brať ako výhodu..ono zo začiatku možno nezvyk, ale čloovek si na to zvykne pomerne skoro a ptoom to už berie ako normálnu súčasť _________________ Ford Mondeo 1.6 TDCi, 2011
Ex: Ford Focus 1.8 TDdi, 2002 |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Tue Feb 21, 2017 7:09 am Post subject: |
|
|
MLAdý MOderní Jinoch, pro kterého dvouvláknová žárovka je fosílie. Doporučuju koupit auto z reklamy s tím vyzubeným zarostlým Němcem, kerý má v autě tak silný světla, že s nima nasvítí noční scénu. A všichni s dvouvlákny co jedou proti pak pět minut nic nevidí. Nebudeš muset přemýšlet o tom, proč nejde něco, co z principu jít nemůže. Jestli má jedno vlákno 50 W, dvě mají - ano - bingo, 100 W. To je dvojnásobný výkon, dvojnásobný proud, dvojnásobné teplo, dvojnásobná zátěž. Brzo by ty reflektory ukáply na silnici. Už tomu rozumíte, Šafránku? _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Tue Feb 21, 2017 4:00 pm Post subject: |
|
|
_________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
|