View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Fri Jan 17, 2014 6:35 am Post subject: |
|
|
Stejně jak Hanýsek. Kdesi jsem to připojování - někam daleko - četl, ale snad to bylo ve spojitosti se startovacími kabely, nevím. Jinak baterku neodpojuju, mimoto nemám kód rádia, takže se tetelím, kdy to budu muset udělat. Akorát je problém s denním svícením, už jsem to psal. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Sun Jan 19, 2014 10:25 am Post subject: |
|
|
Fordeda wrote: | Jinak baterku neodpojuju, mimoto nemám kód rádia, takže se tetelím, kdy to budu muset udělat. |
Co se týče výměny baterie, existují prodejci, kteří mají náhradní zdroj, takže při odpojování tvé staré baterie není auto ani na sekundu bez napětí.
Já to budu řešit paraelním připojením baterie 12V 5.5Ah z mého Simsona.
Další možností je např:
http://ctek.cz/product.php?id_product=40
http://ctek.cz/product.php?id_product=41
Režim napájení (SUPPLY) zajistí energii pro Váš vůz i bez přítomnosti akumulátoru.
Last edited by hanýsek starší on Sun Jan 19, 2014 10:29 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Jan 19, 2014 10:35 pm Post subject: |
|
|
A neni jednodušší sehnat si ten PIN k rádiu? A při nabíjení tu baterii prostě vyndat z auta a po zapojení zase zadat PIN. Než vymýšlet kdo ví co tam připojit nebo nepřipojit. Fusion je ještě takový to jednoduchý auto, kde odpojíš baterku a nic se nestane. Jenom pak zadáš PIN k rádiu. Neni tam složitá elektronika, která nevyrdží bez napětí.
Jenom je lepší mít pro jistotu klíče od auta v kapse a ne v zapalování. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Mon Jan 20, 2014 6:41 am Post subject: |
|
|
Někde sehnat? Prodávají ho u Fordů, cena začíná někde na pětistovce. No, zatím to nebylo potřeba. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Mon Jan 20, 2014 7:25 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Fusion je ještě takový to jednoduchý auto, kde odpojíš baterku a nic se nestane. Jenom pak zadáš PIN k rádiu. Neni tam složitá elektronika, která nevyrdží bez napětí.
Jenom je lepší mít pro jistotu klíče od auta v kapse a ne v zapalování. |
A co takhle řídící jednotka motoru, která příjde o info uložené v paměti a jednotka ECU ji pak musí postupně během prvních 10km jízdy znovu programovat atd.
Viz. Kniha jak na to Ford Fusion str.346 - Odpojení baterie |
|
Back to top |
|
|
michal.solar
Joined: 09 Dec 2008 Posts: 77 Location: Holešov
|
Posted: Mon Jan 20, 2014 7:36 pm Post subject: |
|
|
hojte
baterka v aute je porad ta puvodni a pri nabijeni neodpojuju jen otevru ,pripadne doleju destilku ,prilojeni kabelu primo na baterku. ozivuju ji dvakrat do roka.
uz ale cekam kdy klekne _________________ B-max 1,6L Duratorq Midnight Sky
ex fusion 2004 1,4tdci stříbrný |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Jan 20, 2014 7:49 pm Post subject: |
|
|
hanýsek starší
Tak baterii nedobíjíš snad tak často. Pokud ano, něco je špatně. Pokud kuli tomu, že často nejezdíš, pak bych jí klidně odpojoval. Já třeba dobíjím tak 1 za rok a to ještě kdo ví jestli. 15km to mám do práce, takže načtení dat není problém. Co se týká chování auta, stejně nepoznáš vůbec nic. ňekl bych že dobíjení baterie a její odpojování/neodpojování se tu dost dramatizuje. A nabíjim asi 30 nebo víc let starou nabíječkou po dědovi.
U aut se složitou elektronikou bych to chápal, ale to fakt neni případ Fusiona. Konstrukčně je to už 14 let starý auto a základy ještě mnohem víc. Ale za to jsem i rád. Je to aspoň léty prověřené. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Tue Jan 21, 2014 8:43 pm Post subject: |
|
|
Vše je věc názoru.Jezdím opravdu málo, práci mám v místě, 10minut pěšky.Občas (za 2-3týdny) na nákup do marketů, 5km tam a 5km zpět.Jednou za 4-5týdnů do HK a zpět, což je cca. 120km.Takže asi 6000km/rok.
Proto je pro mne výhodnější připíchnout CTEKačko a o víc se nestarat . |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sat Dec 27, 2014 3:03 pm Post subject: |
|
|
Jelikož se chystám nabíjet baterku u Fiesty, tak jsem zjišťoval něco ohledně toho, jestli baterii nabíjet v autě, nebo ji vyndat z auta. U Fusiona jí normálně vyndavám.
Na ford-club.cz jsem našel odkaz na manuál přímo od Forda ohledně baterií. Co se týká nabíjení, tak tam píšou, že i když moderní nabíječky umožnují nabíjet baterii bez odpojení, tak společnost Motorcraft doporučuje z bezpečnostních důvodů baterii odpojit a nabíjení provádět mimo vozidlo.
Tady ve třetim příspěvku je odkaz ke stažení http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=3278 _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Dec 29, 2014 10:08 am Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Jelikož se chystám nabíjet baterku u Fiesty, tak jsem zjišťoval něco ohledně toho, jestli baterii nabíjet v autě, nebo ji vyndat z auta. U Fusiona jí normálně vyndavám.
Na ford-club.cz jsem našel odkaz na manuál přímo od Forda ohledně baterií. Co se týká nabíjení, tak tam píšou, že i když moderní nabíječky umožnují nabíjet baterii bez odpojení, tak společnost Motorcraft doporučuje z bezpečnostních důvodů baterii odpojit a nabíjení provádět mimo vozidlo.
Tady ve třetim příspěvku je odkaz ke stažení http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=3278 |
Hm zaujimave. Takže gelove aku maju živostnosť 4-6 rokov. Auto bolo vyrobene pred 7 rokmi . Teší ma, že aku funguje ako má. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Wed Nov 28, 2018 4:16 pm Post subject: |
|
|
Tak oživím "staré" téma o nabíječkách .
Podmětem k tomu jsou nové poznatky, ke kterým jsem se od jara dopracoval. I mne potkalo, že jsem musel po 8 a 1/2 rocích koupit novou autobaterii, jak píši v jiném tématu. Originálka již byla před dovolenou nespolehlivá, nechtělo se jí moc držet napětí. A v té době jsem náhodou na webu narazil na tento článek:
http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291
Nejvíce mne zaujal odstavec:
Hned jsem začal pátrat, o jaký výrobek se jedná a v čem je její "tajemství".
Našel jsem na webu následující:
Tato nabíječka skutečně umí tkz. režim "Skladovaní". Jeho velká výhoda je, že pracuje s napětím 13,1V, který je nejblíže plnému napětí baterie ( uvádí se 12,6 - 12,8V).
Ostatní nabíječe po režimu "Absorpce" přepnou na režim "Udržování", který dává 13,5V a to je pro dlouhodobé - trvalé připojení napětí moc vysoké viz. z návodu k nabíječce:
Tak jsem si dopředu udělal Vánoce a zakoupil dáreček:
https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/18327-nabijecka-baterii-12v-5a-ip65-dc-blue-power/
A k němu rovnou i i následující věci, které se mohou také hodit. Asi jsem byl letos moc hodný:
http://www.otos.cz/nabijecky-baterii/victron-energy-pripojovaci-svorky-s-pojistkou-k-nabijeckam-blue-power-ip65/
http://www.otos.cz/nabijecky-baterii/victron-energy-prodluzovaci-kabel-2m-k-nabijeckam-blue-power-ip65/
Takže nová baterie FoFíka již "odpočívá" na nové nabíječce a já mohu být v klidu, že její péče je na 100%.
Jsem na "neschopence" po operaci kolene, nechávám se vozit manželkou v jejím Matízu a FoFík "spinká" napojený na novou nabíječku v garáži.
Last edited by hanýsek starší on Wed Nov 28, 2018 6:28 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Wed Nov 28, 2018 4:59 pm Post subject: |
|
|
To je jako s vajíčkama, před pěti roky nebylo většího jedu, dnes je to superpotravina. Abych kupoval co rok novou nabíječku, která má napětí o desetinu tu vyšší tu nižší mi může být ukradený. Mám Ctek, občas jí tam prdnu, auto je z roku 2007 a baterka (stříbrná, snad originál) sice v mrazu úpí ale zatím startuje. Ale jsem připravenej. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
|