View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
DanFusi
Joined: 11 Feb 2009 Posts: 55 Location: novojičínsko
|
Posted: Fri Mar 11, 2011 10:32 am Post subject: Engine Systems Fault |
|
|
Dnes ráno mne FoFu nepříjemně překvapilo.
Otočím klíčkem v zapalování, ozvalo se táhlé pískání, svítila červená kontrolka počítače a na displeji hláška:
PLEASE CHECK
OWNER´S GUIDE
--------------------
ENGINE SYSTEM
FAULT
http://danfusi.rajce.idnes.cz/Ford_Fusion/#Ford_error.jpg
tak jsem vypnul zapalování a znova zapnul, opět pískot a stihnul jsem přečíst hlášení
HIGH TEMPERATURE
ENGINE
pak naskočilo
ENGINE SYSTEM
FAULT
Tak to mne dostal, ráno v garáži 2 st. a FoFu má vysokou teplotu motoru , fotil jsem si hlášky mobilem a na 5 pokus zapnutí a vypnutí, přestal pískat a psát chybové hlášky a motor šel nastartovat.
Když svítila chyba, tak se startér ani nepokusil motor roztočit.
Auto má za 2 týdny jít na dvouletou garančku, najeto 30500km. měl již někdo na tomto fóru tento problém? _________________ C3 Picasso 1.4 VTi 2/2016
Ford Fusion Ebony 1.4 Duratec, 4/2009, Mondus silver, PP, manual klima
|
|
Back to top |
|
|
matus111
Joined: 25 Aug 2010 Posts: 72
|
Posted: Mon Mar 14, 2011 4:56 pm Post subject: fault |
|
|
Skus odpojit baterku,ci dojde k nejakej zmene.Snad len prioxidoval nejaky konektor na nejakom cidle,mozno snimac teploty motora pre riadiacu jednotku,ked to vypisalo tu teplotu. _________________ Fusion 1,4 FXJA
Escort MK 7 L1H 1,6 16 V 66kW
/minulosť Escort MK7 CVH F4B |
|
Back to top |
|
|
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Mon Mar 14, 2011 7:57 pm Post subject: Re: fault |
|
|
matus111 wrote: | Skus odpojit baterku,ci dojde k nejakej zmene.Snad len prioxidoval nejaky konektor na nejakom cidle,mozno snimac teploty motora pre riadiacu jednotku,ked to vypisalo tu teplotu. |
Preco si myslis, ze toto moze pomoct? Ano moze na par dni/tyzdnov/mesiacov. A potom sa to ozve napr. pri ceste na dovolenku a pod.
Zial ist s tym do servisu nemusi znamenat, ze problem bude vyrieseny. Ale mozem sa mylit a v servise budu presne vediet ktore cidlo a co s nim. Urcite by som s tym zasiel do servisu. Akekolvek problemy s kontaktmi/cidlami mozu neprijemne prekvapit kedykolvek. Baterku by som neodpajal. Moze to priniest ine zdrzanie akonapr zablokovanie radia a podobne detaily ale clovek tym zabije viac casu ako keby isiel do servisu. _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 442
|
Posted: Tue Mar 15, 2011 1:58 pm Post subject: Re: fault |
|
|
matus111 wrote: | Skus odpojit baterku,ci dojde k nejakej zmene.Snad len prioxidoval nejaky konektor na nejakom cidle,mozno snimac teploty motora pre riadiacu jednotku,ked to vypisalo tu teplotu. |
Tu baterku bych neodpojoval v žádném případě bez zálohování.Smažou se odpojením všechna servisní data,co se s autem od posledního servisu dělo a pak se nebude mít servis - pokud do něj pojedeš čeho chytit. |
|
Back to top |
|
|
DanFusi
Joined: 11 Feb 2009 Posts: 55 Location: novojičínsko
|
Posted: Tue Mar 15, 2011 2:35 pm Post subject: |
|
|
Baterku odpojovat určitě nebudu. Jak jsem psal hned na začátku čeká mne koncem března garanční prohlídka po dvou letech. Samozřejmě, že to dostanou do soupisu závad . Jen jsem se chtěl informovat, zda již měl tuto závadu někdo na Fusionu. Na fóru Focuse jsem to našel, ale šlo o starší vozidla a pomohla např. výměna plynového pedálu.
Závada se zatím znovu neobjevila ujeto 480km / 4dny. _________________ C3 Picasso 1.4 VTi 2/2016
Ford Fusion Ebony 1.4 Duratec, 4/2009, Mondus silver, PP, manual klima
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Tue Mar 15, 2011 8:17 pm Post subject: |
|
|
No záleží, co myslíš tím starší vozidla? Je třeba si uvědomit, že např. to tvoje má rok výroby 2009, ale konstrukčně je to jako rok 2002. Takže toho, co si zjistil na focusforu bych se klidně chytnul a zajímal se o to. Nemyslím tím hned měnit plynový pedál. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 465
|
Posted: Tue Mar 15, 2011 9:16 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | No záleží, co myslíš tím starší vozidla? Je třeba si uvědomit, že např. to tvoje má rok výroby 2009, ale konstrukčně je to jako rok 2002. Takže toho, co si zjistil na focusforu bych se klidně chytnul a zajímal se o to. Nemyslím tím hned měnit plynový pedál. |
Jaaaaj keby som toto bol vedel ked som auto kupoval _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
|
Shedir
Joined: 20 Jun 2008 Posts: 40
|
Posted: Wed Mar 16, 2011 11:18 am Post subject: Re: Engine Systems Fault |
|
|
Tak sa hlasim - mne sa to stalo raz - minulu jar. Dosiel som do prace, auto nechal na parkovisku asi do 11:00 na slnku, potom v tieni, nebolo extremne teplo, myslim ze tak do 25°C a o 15:30 idem domov a tiez hlaska s vysokou teplotou motora.
Skusil som raz, dvakrat este startovat a to iste. Tak jedine, co ma napadlo, ze pozriem do motora, ci neuvidim nejaky kablik z cidla nepripojeny/vypadnuty (minimalna sanca, ze ho uvidim a bude to ono, ale co ine - jedine odtiahnut do servisu). Este hladinu oleja som mrkol a nadrzky. Po zatvoreni kapoty, otocim klucik a motor nabehol bez hlasky, kontrolky, na prvy sup.
Potom v juni som bol na garancke vo Ford servise po 2 rokoch, aj ked som nemusel, lebo koncila zaruka, ale mal som nejake drobnosti v zaruke pozriet a suhlasili s vlastnym olejom a filtrami, tak som bol. A hovoril som aj o tej zavade, nech pozru zaznamy cez pocitac.
Nenasli nic a odvtedy sa mi to nestalo. Zostava dufat, ze sa nezopakuje na dovolenke alebo v najnevhodnejsej chvili.
Ale bolo by dobre, nech kuknu aj Tebe, mozno nejaka hlaska bude a kazde info sa moze zist. _________________ Ford Fusion 1.4i Duratec 16V,
Flair X Tango
06/2008 |
|
Back to top |
|
|
DanFusi
Joined: 11 Feb 2009 Posts: 55 Location: novojičínsko
|
Posted: Thu Mar 31, 2011 7:38 am Post subject: |
|
|
Tak, FoFu má dvouletou prohlídku za sebou.
Na diagnostice našli chybové hlášení, které by podle nich mohlo být příčinou Engine system fault.
Provedli kalibraci řídíci jednotky a už by se tato závada neměla opakovat. _________________ C3 Picasso 1.4 VTi 2/2016
Ford Fusion Ebony 1.4 Duratec, 4/2009, Mondus silver, PP, manual klima
|
|
Back to top |
|
|
Fjodor
Joined: 16 Apr 2008 Posts: 298 Location: Bratislava - Michalovce
|
Posted: Sat Apr 02, 2011 3:05 pm Post subject: |
|
|
Ked som vymenil pelovy filter, tak mi hodilo tuto hlasku... Najprv stres, panika a nasledne som si uvedomil, ze som zabudol zapojit kable do plynoveho pedalu...
Mozno staci skontrolovat, ci sa to nejakym zazrakom nepovytiahlo... Alebo vytiahnut a zapojit znova... Mozno pomoze... _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec, RIVAL X, vyrobene 12/2007, zakupene 04/2008, Sea Grey, PP, parkovacie senzory, folie
|
|
Back to top |
|
|
Holubicka74
Joined: 30 Dec 2012 Posts: 4
|
Posted: Sun Dec 30, 2012 1:27 pm Post subject: |
|
|
Dobrý den, 5. prosince jsme koupili rok starého Fusiona, včera jsem k němu přišla a dělá mi to přesně to co popisujete. Chtěla jsem se zeptat, jestli jste něco platili, nebo to brali jako záruku Auto jsme kupovali kvůli postižennému synovi a korunky nazbyt nemám, tak abych se na to nějak připravila, stačí, že budu muset zaplatit za odtah, mě to totiž nechce naskočit vůbec. Nebo máte nějaký fígl jak to nastartovat? Hlavně auto potřebuju a v servisu jsou až 2.1. Tak pokud někdo víte prosím o radu, jak ho zprovoznit, díky |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Dec 30, 2012 8:53 pm Post subject: |
|
|
Já osobně bych doporučil to, co tu radil už matus111 a ostatní od toho zrazovali. NA chvíli odpojit baterku.
Je dost možné že takovýhle restart řídící jednotky pomůže a pak bez problémů nastartuješ a budeš jezdit. Možná to problém vyřeší, možná jen oddálí do doby, než bude mít servis otevřeno.
Každopádně myslím, že tim nic nezkazíš. Já osobně bych to udělal.
Fusion je ještě takový ten poctivý a ne moc složitý Ford, takže by to mohlo zabrat. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Holubicka74
Joined: 30 Dec 2012 Posts: 4
|
Posted: Sun Dec 30, 2012 9:10 pm Post subject: |
|
|
Děkuji, z toho mám strach, aby mi to nevymazalo ty data. Trochu jsem pátrala a telefonovala, takže by to snad mělo být zítra ok. Pak dám vědět. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Dec 30, 2012 9:24 pm Post subject: |
|
|
Tak rozhodnutí je na tobě. Já osobně bych se tohohle vůbec nebál hlavně pokud bych potřeboval nutně pojízdné auto. A odtah by se mi taky moc platit nechtělo. Už jenom ta potupa pro auto, že se veze na plaťáku
Navíc baterka se přes zimu běžně odpojuje už jenom kuli nabíjení. S tím už se setkalo spousta řidičů.
Z vlastní zkušenosti jediný z čeho bych měl strach je, abych pak měl správný PIN k autorádiu
Ale pokud si sehnala nějakého odborníka, co pomůže, tak proč nepočat. Zítra je taky den. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Holubicka74
Joined: 30 Dec 2012 Posts: 4
|
Posted: Mon Dec 31, 2012 2:45 pm Post subject: |
|
|
Tak tu byl technik, napojil auto na diagnostiku a hází mu to všechno možné, nakonec odpojil i tu baterii a tím zrušil oba klíče, bude nutné je znovu nakodovat. Autí nejede a hned prý tak nepojede. 2.1. se poveze odtahovkou do servisu a pak prý budou hledat. Ze zákona prý mají 30 na to, aby našli a odstranili závadu, to že auto potřebuju nikoho nezajímá. Odtahovku platit nebudu, mám na to pojistku, takže to zaplatí pojišťovna, horší je že budu měsíc bez auta a budu se modlit, aby mladej meněl nějaký problém v noci. A půjčit si auto z půjčovny je nemyslitelné. Děkuji všem a přeji pěkného Silvestra a hodně štěstí do příštího roku. |
|
Back to top |
|
|
|